Gå til innhold

Invitert i bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Håper å få noen tanker og råd om hva jeg skal gjøre. :goodbye:

Jeg er invitert i bryllup til en gammel venninne. Vi har kjent hverandre i mange år, men pga flytting og diverse har vi ikke sett hverandre så ofte de siste årene. Jeg har derfor ikke møtt hennes tilkommende. Uansett, jeg syntes det er kjempe koselig å bli invitert. Jeg er kjempe glad på hennes vegne, og syntes det er koselig at de vil ha meg der på deres store dag. Jeg har en samboer gjennom flere år, han er ikke invitert, men det er egentlig greit. De kjenner han ikke, så at de med tanke på plass og gjestelister har prioritert bort en fyr de ikke kjenner har jeg full forståelse for. Men så kommer "problemet". Bryllupet foregår et stykke unna. Ikke kjeeeeeeempe langt, men et par fylker unna, noen timers kjøretur, i et område jeg ikke er kjent. Og jeg har ikke lappen.. Jeg kjenner heller ikke noen andre som er invitert. Jeg har veldig lyst til å reise, men jeg er ikke helt sikker. Det frister ikke så veldig med offentlig transport med pentøy, gaver og høye heler, og jeg vet ikke om jeg har noen som gidder å kjøre frem og tilbake iom at det er såpass langt. Jeg er også litt redd for å bli sittende som Vigdis Venneløs i et hjørne mesteparten av dagen. Jeg er normalt sosialt, men det føles litt overveldende at i en såpass stor forsamling kjenner jeg bare to mennesker, bruden og moren. Jeg har vært i bryllup hvor jeg ikke kjenner så mange fra før, men da har jeg hatt med samboeren, så da har det gått helt greit. Meeen, det føles også fryktelig kjipt å ikke reise.. Hva ville dere har gjort? Er jeg teit som teller litt på knappene om jeg skal reise eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ta og ringe bruden og snakke med henne om dette. Kanskje du kan sitte på med noen? Få tips om overnatting osv? Hun kan helt sikkert hjelpe deg. Kanskje du kan ta med deg samboeren din i vielsen og kaffe/kaker.

Husker jeg måtte ringe brudens mor en gang fordi jeg ikke kunne ta med meg bryllupsgaven dems på flyet. Jeg hadde aldri møtt henne men hun var jo kjempehyggelig.

Skrevet

Jeg hadde dratt.. Å komme seg til/fra ordner seg vel? Du kjenner vel NOEN som har bil? -Samboeren din feks?

Skjønner "problemet", men venninnnen din setter sikkert veldig pris på at du kommer. Du kommer heller sikkert ikke til å angre på at du dro, bryllup er jo en hyggelig ting, folk er blide, og du kommer sikkert i prat med mange, så det ville jeg ikke tenk på.

Syns nå samboeren din burde blitt bedt også jeg da, trodde det var vanlig å gjøre det når man er et par, selvom man ikke kjenner vedkommende..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :)

Å snakke med bruden er alltids en mulighet. Tror jeg er litt redd for å være vanskelig gjest. :fnise:

Jeg kjenner mange som kjører, bla samboeren min, men om jeg finner noen som har lyst eller mulighet til å kjøre så langt er jeg usikker på. Tur-retur blir det ca 6 timer i bil. Hadde jeg kunnet overnatte hadde det vært noe annet, men det krasjer med både obligatoriske studiegreier, og feiringen av 18-årsdagen til min bror. Det går akkurat å få med seg alt, så lenge jeg kommer meg frem og tilbake samme dag. Overnatting er derfor ikke mulig, og jeg vet ikke helt om sambo er klar for 6 timer i bil når det bare er snakk om at han skal sette meg av og plukke meg opp. Jeg skal selvfølgelig sjekke litt rundt, men sånn på stående fot ser jeg for meg at det skal en stor dose masing på samboeren til om jeg skal finne et alternativ til offentlig transport.

Heh, jeg har som sagt forståelse for at de har valgt bort folk de ikke kjenner, men det hadde jammen meg vært mye lettere om han også var invitert.

Skrevet

Jeg ville tatt en telefon uansett.

Forklar situasjonen, og si at du er usikker om du kan komme pga transport, men at du veldig gjerne vil være der. Om de skulle ha plass til samboeren din, vil han kunne kjøre - kanskje de har hatt noen avbestillinger som gjør at de har mulighet til å ta ham med?

Du sier selvfølgelig at du forstår hvis det ikke er mulig - så lenge du spør pent og forsiktig, vil bruden helt sikkert forstå situasjonen. Om du får et nei, så får du si at du skal prøve å få til alternativ transport, og at du kommer tilbake til henne om du kommer eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...