Gå til innhold

Er det virkelig så j'****** vankelig å oppdra ungene?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi driver å maler huset hjemme hos oss nå og i går tok jeg to unger på en 11-12 år på fersken da de drev å lekte med malingen. De sprang fort da de hørte jeg kom så fikk ikke sett hvem de var. Så de hadde malt blomstene mine med maling da.

I dag ser jeg de tydeligvis igjen (går ut i fra de var de samme). Det er maling overalt, på blomstene, vinduene, plenen, ja, til og med i solsenga jeg sitter å soler meg i har de malt, eller helt maling over for å være mer nøyaktig.

Jeg greide å nakke tak i han jeg så holdt på og dro han med meg bort til foreldrene.

Først så spør de meg om jeg er sikker på at det var sønnen dems jeg så og hvordan jeg kunne vite det. Så begynner de smått å nekte, skylde på han andre gutten "kanskje det var han som gjorde det", sa de. Jeg forklarte dem at jeg tok han på fersken og så godt at det var han.

Det var ikke måte på hvor mange unskyldinger de klarte å hoste opp. Altså der står begge foreldrene å nekter på at sønnen dems har bedrevet herværk hos meg når jeg faktisk så det.

Men det er kanskje ikke rart at folk ikke kan klare å oppdra barna sine da de selv tydeligvis mangler oppdragelse. Hva i verdens styggeste banneord feiler det folk? Både de ungene og foreldrene?

Fatter ikke hvordan jeg skal rydde opp i dette og mannen vil vel bli rasende når han kommer i morge.

Er så så sinna, skuffa og sjokkert at jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Dro en tur bort til den andre guttens foreldre men der dar var det jo ingen hjemme. Vet ikke om jeg en gang skal prøve senere heller, for har en følelse jeg blir møtt med samme holdning.

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg hadde faktisk truet med anmeldelse dersom gutten ikke kommer bort og ordner opp i det han har gjort.

Skriv et skriftlig brev med trussel om anmeldelse, signer og legg det i postkassa. Gi dem frist til en gang etter at posten har kommet i morgen. Dette hadde ikke jeg funnet meg i!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir skikkelig sint på dine vegne! Jeg er enig med SmallTalk, vet ikke om man kommer noen vei med anmeldelse, men de bør forstå at man reagerer på hærverk. Det høres jo ut som de har gjort skade på ting som det koster tid og penger å fikse opp i. Idioter av noen foreldre som ikke kan kjefte på sønnen sin!

Gjest navnelapp
Skrevet

Dette er hærverk, meld til politiet og be om erstatning frå foreldra. Dei er ansvarlege for opp til 1000,- når barn gjer skadeverk. Det burde iallfall dekke solsenga og arbeidet ditt med å gjere reine vindauga.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er hærverk, meld til politiet og be om erstatning frå foreldra. Dei er ansvarlege for opp til 1000,- når barn gjer skadeverk. Det burde iallfall dekke solsenga og arbeidet ditt med å gjere reine vindauga.

Foreldrene er ansvarlige for hærverk eller skade ved uhell for inntil 5000,-

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor tror du de blånektet? Fordi de vet at du kan gå til anmeldelse og at de blir holdt ansvarlig.

Så er spørsmålet: er nabofreden verdt en anmeldelse? Denne ungen kommer neppe til å male hos deg mer så kanskje det er bedre å begrave stridsøksen? Hvis ungene likevel skulle komme tilbake får du ta bilde av dem "i aksjon".

For min egen del hadde dette vært enkelt: hadde foreldrene tatt for seg "krapylet" og bedt vedkommende rydde etter seg og be om unnskyldning kunne jeg sett stort på det meste. Når foreldre står der og vrenger av seg "er du sikker på at det var han" på tross av at du har fersket han så hadde jeg anmeldt på flekken. Jeg mener at det skal svare seg å ordne opp etter seg og ditto straffe seg å vri seg unna.

Skrevet

Helt latterlig av både foreldrene og sønnen! Var jeg mora til den drittongen der ville jeg tvunget han til å male hele huset deres, i tilegg til å erstatte alle de tingene han ødela, samt. gro deg nye blomser ;)

Idioti. Dette er litt off topic, men jeg sitter nå å ser på TV Norge og det programmet som heter 'The Family' og de foreldrene har tydeligvis ikke peiling! Seriøst, for en dritdårlig oppdragelse av de ungdommen i huset, og itillegg behandler foreldrene barna på heilt feil måte, jeg blir helt sjokkert... Og jeg er omentrent like gammel som henne og ser at det hun gjør er _galt_, også kan ikke voksne folk se det? Latterlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette hadde jeg anmeldt til politiet. Og tatt det fra der.

Skrevet

Hva har du gjort videre TS?? Jeg synes det er rystende hva enkelte aksepterer av oppførsel fra sine barn, jeg ville blitt både flau og sint hvis jeg hadde barn som løp rundt i gata og ødela ting for naboene!! Barn i 10-12 års alderen er dessuten altfor gamle til å ikke skjønne at sånt gjør man ikke. Dette er, som flere her inne sier, regelrett hærverk.

Skrevet

Dette hadde jeg anmeldt til politiet. Og tatt det fra der.

signerer

Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men har du åpnede malingsspann stående eller tok de faktisk av lokket?? Bare stusser for jeg heller alltid maling over i en mindre bøtte men setter da på lokk så det ikke er "tilgjengelig"

Uansett; jeg hadde krevd erstatning for solseng og opprydding, betaling innen 48 timer eller en anmeldelse, deres valg...

Skrevet

Kjenner jeg blir skikkelig sjokkert over foreldrene som nekter å tro at ungen deres kan gjøre noe sånt! Det som er ødelagt hos deg må jo erstattes, og det er det jammen meg de som skal gjøre synes jeg! Håper dere får ordnet opp i det.

Skrevet

Jeg vet at det er mange som ikke kan skjønne at barna deres kan gjøre noe galt. Jeg vet også at det er mange barn (yngre enn 11-12 også) som ikke skjønner konsekvenser av å leke med maling. Derfor lar vi ikke maling stå ute når det ikke er noen der. Vi pakker sammen og putter malingen inn i boden (innendørsbod). Skulle ikke forundre meg om noen foreldre hadde bedt om erstatning på klær om gullungene deres hadde lekt med malingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...