Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Jeg og en venninne har lenge hatt lyst til å reise til San Francisco. Vi har ikke veldig god råd, så frem til nå har vi utsatt og utsatt. Men vi har blant annet reist til syden et par ganger. Istedet for å bruke mer penger på det og andre ting, skal vi nok få til å spare litt til turen. Når er det billigst å fly dit? Stor forskjell på årstidene? Hvor er det best å se etter billetter og hvor lenge før reisen bør de bestilles? Og så vil vi bo så billig som mulig, men ikke dele rom med ukjente. Det må være rent og med eget bad. Helst downtown, men andre steder i byen kan også gå. Tips? På forhånd; Tusen takk for svar!
PecanPie Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Jeg reiste til SF i januar og reiste hjem i juni. Kjøpte billetter gjennom Widerøe under to måneder før avreise, billettene kostet 5400 kr tur/retur. Det finnes mange steder å bo i SF. Det er en såpass liten by at man godt kan bo utenfor "downtown". Det går busser, street cars, cable cars, MUNI og BART stort sett over hele byen. Det er rimelig surt i SF store deler av året, men klart det er færre turister om dere drar utenom sommermånedene. Vil tro at høsten og våren er fine årstider å reise på. Vil anbefale å være der i minst 10 dager pga tidsforskjellen. Opplevde selv å være dautrøtt i 19-tiden og lys våken kl 04 de første 4-6 dagene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Vil anbefale å være der i minst 10 dager pga tidsforskjellen. Opplevde selv å være dautrøtt i 19-tiden og lys våken kl 04 de første 4-6 dagene. Jeg var i San Francisco for et par år siden. Var veldig trøtt da vi landet der, men holdt ut og sovnet ikke før sent på kvelden. Deretter var ikke tidsforskjellen noe problem. Vi var der i 14 dager. Da jeg kom hjem var døgnrytmen derimot helt på trynet... I mange dager! Hvor overnattet dere? Vi var en stor vennegjeng som siktet oss inn på et billig hostell fordi vi kunne bo fire til seks personer på hvert rom. Jeg vil tilbake igjen, denne gangen med èn venninne. Så hostell med mange på samme rom er ikke like aktuelt. Trenger ikke akkurat dobbelrom på Hilton heller... Men billig som mulig, for kun to personer. Tips?
charlott Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 San Francisco er en fantastisk by, som absolutt anbefales! Sent i september/oktober er en fin tid, samt mars/april. Sommeren er tiden med mest tåke. www.chancellorhotel.com er et veldig sentralt plassert mindre hotell med bra std. Ofte greie priser.
Gjest Miia Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Jeg var i SF i juni i fjor, og vil absolutt anbefale dere å prøve å få til den turen, dere vil ikke angre! Vi hadde litt variert vær, men stort sett sol. Det blåste en del da, og jeg synes det var ganske stor forskjell i temperatur fra LA hvor vi kom fra.. Det gjorde meg ingenting, for jeg er ikke så begeistret for supervarmt vær. Fantastisk spennende by synes jeg, og jeg vil definitivt tilbake. Og SF/Bay Area er mye større enn man tror, masse å se og gjøre! Jeg opplevde ikke tidsforskjellen som noe stort problem, den er ofte verre når man reiser østover. Her ble det bare en laaaang kveld med mye kaffe.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2010 #6 Skrevet 9. august 2010 Hvor lønner det seg å se etter flybilletter? Tenker å reise i mars...
Gjest Miia Skrevet 29. august 2010 #7 Skrevet 29. august 2010 British Airways har som regel ganske billige billetter. Jeg skal tilbake til USA (ikke til SF riktignok) til sommeren, og regner med å reise med dem igjen. Den eneste ulempen er at det er lett for at man legger igjen litt for mye penger på Terminal 5 på Heathrow hvis man har lang tid å slå i hjel der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå