Gå til innhold

Meld deg som blodgiver i Oslo

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Vaarsang
Skrevet

Skal gjøre det, artig at jeg satt og skrev et lignende innlegg samtidig som du.

Skrevet

Og meld deg som blodgiver også dersom du ikke bor i Oslo, de trenger blod over hele landet ;)

Skrevet

Skulle gjerne vært blodgiver, men kan ikke. Syns det er dumt, for jeg vet det er nødvendig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gjør det ikke. Men jeg får blod allikevel, dersom jeg trenger. Hehe.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte tanken i vinter, og gikk så langt som å gå innom blodbanken og hente skjema og informasjon. Så viser det seg at jeg veier fem kilo for lite til å få lov å gi blod... Overtalte samboeren min til å la seg tappe istedet ;)

Skrevet

Jeg ga blod for aller første gang på tirsdag :nigo:

Oppfordrer alle andre til å melde seg også!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det har en prøvd på før. Men en har jo aldri kapasitet til å ta i mot... Og om en har en jobb en ikke kan slipe fra mellom 0800 og 1600 kan en drite en lang i å bli blodgiver. Selv om en skriker etter nettopp den blodtypen en har å tilby... :roll:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ved "min" blodbank har de dager hvor de er åpne på kveldstid også.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne vært blodgiver, men kan ikke. Syns det er dumt, for jeg vet det er nødvendig.

Hvis du ikke kan pga reglene så jo det en grunn for det. Så det er ikke dumt, men en sikkerhet for de som skal få blodet ditt.

Gjest Rosemor
Skrevet

Det har en prøvd på før. Men en har jo aldri kapasitet til å ta i mot... Og om en har en jobb en ikke kan slipe fra mellom 0800 og 1600 kan en drite en lang i å bli blodgiver. Selv om en skriker etter nettopp den blodtypen en har å tilby... :roll:

Er du organisert har du rett på velferdspermisjon (betalt med ordinær lønn) for å gi blod.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Er du organisert har du rett på velferdspermisjon (betalt med ordinær lønn) for å gi blod.

Organisert kommer jeg aldri til å bli, samt at kundene betaler ikke for at jeg skal gi blod. Noen av oss har ikke anledning eller råd til å være borte fra jobben.

Gjest Eurodice
Skrevet

Organisert kommer jeg aldri til å bli, samt at kundene betaler ikke for at jeg skal gi blod. Noen av oss har ikke anledning eller råd til å være borte fra jobben.

Jeg vet ikke hvordan det er i Oslo, men der jeg bodde før, var det åpent en ettermiddag/kveld i uken, nettopp med tanke på folk som ikke hadde anledning til å komme på dagtid.

Gjest Rosemor
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er i Oslo, men der jeg bodde før, var det åpent en ettermiddag/kveld i uken, nettopp med tanke på folk som ikke hadde anledning til å komme på dagtid.

Slik er det i Oslo også, de har til og med flere dager med utvidet åpningstider nå i sommer på grunn av blodmangelen.

De fleste blodbankene har også en dag i uken der de åpner tidligere.

(Jeg vet ikke om Brutal Mann bor i Oslo da, men jeg tror de aller fleste blodbanker har dager med forlenget åpningstid).

Og mange plasser i landet får også besøk av blodbussen som reiser rundt til bedrifter for å tappe blod.

For de aller fleste som ønsker å gi blod, er det en mulighet.

Skrevet

Det er vel fortsatt ganske strenge kriterier for hvem som får gi blod. Selv om skjemaet er en egenerklæring selvsagt.

Gjest Rosemor
Skrevet

Det er vel fortsatt ganske strenge kriterier for hvem som får gi blod. Selv om skjemaet er en egenerklæring selvsagt.

Jeg formulerte meg feil.

For de som kan gi blod, finnes det stort sett alltid en løsning dersom de ønsker det.

Skrevet

Når det er kveldsåpent på blodbanken ved mitt sykehus - som ligger i en liten by - to kvelder i uka - vil jeg tro det er noen kveldåpne blodbanker i nærheten av deg som bor i storbyen også Brutus Negativitus ;)

Skrevet

jeg får ikke lov pga medisiner og sykdom

Må si det er rart at når det er blodmangel,at blodbankene/bussene ikke er mer fleksible,nå som samfunnet er "våken" Og aktiv i 24timer.

Skrevet

Slik er det i Oslo også, de har til og med flere dager med utvidet åpningstider nå i sommer på grunn av blodmangelen.

De fleste blodbankene har også en dag i uken der de åpner tidligere.

(Jeg vet ikke om Brutal Mann bor i Oslo da, men jeg tror de aller fleste blodbanker har dager med forlenget åpningstid).

Og mange plasser i landet får også besøk av blodbussen som reiser rundt til bedrifter for å tappe blod.

Ja, men så var det det da -hvor lenge har de åpent?

jeg har vært blodgiver tidligere og kunne godt meldt meg igjen nå som jeg er tilbake i hovedstaden, men på nettsidene deres står det ingenting om hverken krise eller åpningstider på sommeren -og når de går ut til media så burde det jo også vært med i artikkelen. Vil de ha flere blodgivere så må de jo også gjøre slik informasjon så tilgjengelig som mulig!

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Bor du i oslo finner du åpningstidene her: Blodbanken i Oslo

Jeg ga blod for ikke så altfor lenge siden, så jeg kan derfor ikke gi blod igjen på et par måneder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...