Gå til innhold

Mannen har stor mage

Anbefalte innlegg

Gjest Bianca26
Skrevet

Selvsagt er det mer naturlig for en kvinne enn for en mann å ha mer fett på kroppen. Det er jo en grunn til at kvinner legger på seg fortere enn menn. Nei, jeg sier ikke at det er bra å være sterkt overvektig - hverken for menn eller kvinner, men man kan ikke sammenligne menn og kvinner slik du gjør.

Menn legger ofte på seg rundt midjen, mens kvinner legger på seg rundt hoftene, låra, på rumpa osv. Hvor ofte ser du en dame med en diger "ølvom"?! Den mannlige overvekten (rundt magen) er den som er helseskadelig. For kvinner er det bare sunt og vakkert å ha litt ekstra rundt hofter og lår. Prøv å bruke litt sunn fornuft.

jeg har sett kvinner med mage ja. Flere og flere kvinner legger på seg på den måten du beskriver menn gjør pga usunt kosthold.

Er helt sikkert sunt og vakkert og ha bitelitt ekstra rundt hofter og ja whatever. men ALLE kvinner legger ikke på seg BARE på en sunn måte

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har sett kvinner med mage ja. Flere og flere kvinner legger på seg på den måten du beskriver menn gjør pga usunt kosthold.

Er helt sikkert sunt og vakkert og ha bitelitt ekstra rundt hofter og ja whatever. men ALLE kvinner legger ikke på seg BARE på en sunn måte

Overvekt er vanligere blant menn enn kvinner, genius. Men du legger kun merke til kvinnelige overvekt fordi du som kvinne sammenligner deg med (og irriterer deg over) "runde" kvinner - samtidig som du tenner på småtjukke menn. Kan du ikke bare innrømme det?

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)

Overvekt er vanligere blant menn enn kvinner, genius. Men du legger kun merke til kvinnelige overvekt fordi du som kvinne sammenligner deg med (og irriterer deg over) "runde" kvinner - samtidig som du tenner på småtjukke menn. Kan du ikke bare innrømme det?

Poenget er ikke hvem som er mest overvektig, poenget er at man ikke skal kritisere ett kjønn mer enn et annet. Om en overvektig dame er sammen med en overvektig mann har ikke hun noe med å kritisere han for overvekten når hun er overvektig selv. (et eksempel)

Jeg har ikke sagt at jeg irriterer meg over runde kvinner.

Ikke tenner jeg på overvektige menn heller. Jeg bare syns det er feil at kvinner har lov å slenge dritt om tykke menn men selv har de lov å være tykke. Det er det som blir feil. Ikke rart mange menn her på kg klager på at de blir kjønnsdiskriminert.

Jeg Syns ikke folk skal kritiseres for vekt uansett kjønn. Men du misforstår med vilje hva jeg prøver å si

Endret av Bianca26
Skrevet

OVER vekt er ikke sunt GENIOUS.

Jeg har ikke sagt at jeg irriterer meg over runde kvinner.

Ikke tenner jeg på overvektige menn heller. Jeg bare syns det er feil at kvinner har lov å slenge dritt om tykke menn men selv har de lov å være tykke. Det er det som blir feil. Ikke rart mange menn her på kg klager på at de blir kjønnsdiskriminert.

Jeg Syns ikke folk skal kritiseres for vekt uansett kjønn. Men du misforstår med vilje hva jeg prøver å si

Litt ekstra fett på kvinner faktisk bare sunt. Det er bare å google og leste ulike undersøkelser. Både kvinner og menn bør få lov til å ha den kroppen de vil, om de vil være feite eller ei. Og både kvinner og menn skal få lov til å tenne på dem de vil - uansett hva slags kropp de har.

Gjest Bianca26
Skrevet

Litt ekstra fett på kvinner faktisk bare sunt. Det er bare å google og leste ulike undersøkelser. Både kvinner og menn bør få lov til å ha den kroppen de vil, om de vil være feite eller ei. Og både kvinner og menn skal få lov til å tenne på dem de vil - uansett hva slags kropp de har.

LITT ekstra ja. Det har jeg ikke sagt et ord om. Sykelig overvekt er usunt uansett kjønn.

Ingen mann dør bare fordi han har fått en bitteliten pondus heller. Noe helt annet såklart om han er så diger at han ser ut som han er høygravid da. Er dessverre noen menn som blir slik og, men menn skal da ha litt fett på kroppen de og Alle trenger fett ikke bare kvinner.

Og det er jo det jeg har prøvd å si hele tiden at alle skal få ha den kroppen de vil uansett kjønn. At ingen skal kritiseres mer eller mindre uansett kjønn. Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå hva jeg prøver å si HELE tiden.

Skrevet

LITT ekstra ja. Det har jeg ikke sagt et ord om. Sykelig overvekt er usunt uansett kjønn.

Ingen mann dør bare fordi han har fått en bitteliten pondus heller. Noe helt annet såklart om han er så diger at han ser ut som han er høygravid da. Er dessverre noen menn som blir slik og, men menn skal da ha litt fett på kroppen de og Alle trenger fett ikke bare kvinner.

Og det er jo det jeg har prøvd å si hele tiden at alle skal få ha den kroppen de vil uansett kjønn. At ingen skal kritiseres mer eller mindre uansett kjønn. Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå hva jeg prøver å si HELE tiden.

Syns også det blir litt feil å sammenligne menn og kvinner HELT på lik linje, da menn kan ha helt ned til 4-5% kroppsfett før det er skadelig lite, mens kvinner ikke skal ha lavere enn 10-11% før det er skadelig for kropp og helse.

Og syns også at alle, uavhengig av kjønn eller om de selv er tjukke eller tynne har rett til å tenne på det de vil. Ingen har rett til å si at en feit mann ikke kan tenne på tynne kvinner bare fordi han da blir dobbeltmoralsk? Er jo kun han som veit hva han tenner på og han har da vell lov til å tenne på det som tenner han? Og dette gjelder jo uansett om det er mann eller kvinne, tjukk eller tynn, folk må få tenne på det de tenner på uten å måtte forklare seg, eller stille på helt lik linje selv av hva de selv tenner på?

Folk tenner jo på alskens forskjellige typer mennesker og skal ikke da måtte se/være slik selv vell? Det blir jo bare veldig teit spør du meg ;)

Gjest Bianca26
Skrevet

Syns også det blir litt feil å sammenligne menn og kvinner HELT på lik linje, da menn kan ha helt ned til 4-5% kroppsfett før det er skadelig lite, mens kvinner ikke skal ha lavere enn 10-11% før det er skadelig for kropp og helse.

Og syns også at alle, uavhengig av kjønn eller om de selv er tjukke eller tynne har rett til å tenne på det de vil. Ingen har rett til å si at en feit mann ikke kan tenne på tynne kvinner bare fordi han da blir dobbeltmoralsk? Er jo kun han som veit hva han tenner på og han har da vell lov til å tenne på det som tenner han? Og dette gjelder jo uansett om det er mann eller kvinne, tjukk eller tynn, folk må få tenne på det de tenner på uten å måtte forklare seg, eller stille på helt lik linje selv av hva de selv tenner på?

Folk tenner jo på alskens forskjellige typer mennesker og skal ikke da måtte se/være slik selv vell? Det blir jo bare veldig teit spør du meg ;)

Jeg sammenligner ikke 100% på lik linje. Det jeg prøver å si er at alle blir eldre og mindre attraktive uansett kjønn og jeg skjønner ikke hvorfor menn må akseptere endringer hos dama si MER enn kvinner kan akseptere hans. Høres ut som mange her inne mener at menn er slemme om de ikke tenner på dama si uansett hva mens kvinner har lov å vise avsky for mennene sine uten at det liksom skal gjøre noe.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du får ende forholdet. Selv om det virker som om det er han som spør om sex og du sier nei, så hadde han vel begynt å trene hvis han virkelig hadde hatt lyst på sex med deg :ler:

Om han ikke starter å trene for en flatere og mer muskuløs mage, hvor er hans motivasjon for å bli mer seksuelt attraktiv for deg?

Forstår godt at en stor og fet mage ikke gir deg lyst på sex...men vet han hvorfor du sier nei..? Middelaldrende menn bør ta vare på kroppen sin bedre.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En mann med fett på magen har høyere risiko for å utvikle hjerte- og karsykdommer :tristbla:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

det er faktisk mange gravide som aldri trener for å få tilbake figuren igjen.

TS er vel gift med en mann?

Gjest Bianca26
Skrevet

TS er vel gift med en mann?

Kanskje du skal få med deg resten av tråden?

Gjest Bianca26
Skrevet

Om han ikke starter å trene for en flatere og mer muskuløs mage, hvor er hans motivasjon for å bli mer seksuelt attraktiv for deg?

Forstår godt at en stor og fet mage ikke gir deg lyst på sex...men vet han hvorfor du sier nei..? Middelaldrende menn bør ta vare på kroppen sin bedre.

Det bør middelaldrende kvinner også. Hvordan vet vi at ts har så jævla mye mer perfekt kropp enn mannen sin?

Gjest Eurodice
Skrevet

Det bør middelaldrende kvinner også. Hvordan vet vi at ts har så jævla mye mer perfekt kropp enn mannen sin?

Svært så aggressiv du virker. Jeg antar at du også har preferanser med hensyn til utseende og aktivitet. Tror du det går an å tvinge seg til å tenne på noe som man synes er frastøtende, hvis vedkommende, det være seg mann eller kvinne, har forandret seg mye? Selvom det er personligheten som er det sentrale, skader det ikke å ha en sunn, normalt utseende kropp, vel?

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)

Svært så aggressiv du virker. Jeg antar at du også har preferanser med hensyn til utseende og aktivitet. Tror du det går an å tvinge seg til å tenne på noe som man synes er frastøtende, hvis vedkommende, det være seg mann eller kvinne, har forandret seg mye? Selvom det er personligheten som er det sentrale, skader det ikke å ha en sunn, normalt utseende kropp, vel?

Klart jeg blir aggressiv, jeg må da få lov å reagere på mobbing av menn selv om jeg ikke er mann selv. Klart det går ikke an å tenne på noe man finner frastøtende, det jeg reagerer på er at jeg VET at om en mann hadde startet et lignende innlegg om at han ikke klarte å tenne på dama si, da hadde han blitt halshugd her på kg.

Som sagt. Det som gjør meg forbanna er dobbeltmoralen her inne

Endret av Bianca26
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har andre her liknende erfaringer?

Du høres ut som broren min, han sier han gjorde det slutt med dama fordi hun la på seg 10 kg og ikke ville trene det bort etterpå... :tristbla:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor menn må akseptere endringer hos dama si MER enn kvinner kan akseptere hans.

Menn står fri til å sparke ut kvinner som forfaller.

Gjest Gjest
Skrevet

Klart jeg blir aggressiv, jeg må da få lov å reagere på mobbing av menn selv om jeg ikke er mann selv. Klart det går ikke an å tenne på noe man finner frastøtende, det jeg reagerer på er at jeg VET at om en mann hadde startet et lignende innlegg om at han ikke klarte å tenne på dama si, da hadde han blitt halshugd her på kg.

Det er vel du som er dobbelmoralistisk. Ikke har alle smak som deg! Folk kan vel velge selv hva de vil gjøre og hvordan de vil reagere?! Forresten, det er vel vanligere at damer er fornøyde med kjærestens kropp enn motsatt. Det er mange flere menn som ønsker at dama var høyere, lavere, mer formfull, tynnere, hadde større pupper osv. Det er absolutt ingen grunn til å synes synd på mannfolka. Du virker forøvrig helt besatt av dette teamet. Skremmende....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta en titt på forum som har flertall mannfolk. Sier vel seg selv at det er flest kvinner her? Da blir det slik. Lager du samme tema "Dama har gått opp 10kg, jeg tenner ikke på henne lenger" på et manneforum får du se all spøken og "tipsene" trådstarter får for å få henne til å gå ned i vekt og hente øl naken.

Forumnorge er ikke bare kvinneguiden vett.

Gjest gjest
Skrevet

Jeg synes nå denne debatten har spora litt av nå..

Til TS må jeg si at jeg forstår deg godt.

Var selv gift med en mann som la på 40kg, ignorerte all fysisk aktivitet,(både jeg, naboen og flere familiemedlemmer forsøkte å få han med) familieliv osv. Han ble sur om det var sunn mat på bordet og for det meste av tiden bare satt han der foran tv`n eller pc`n.

Jeg har personlig ingenting imot menn som er noe overvektige, men livsstilen deres derimot kan i noen tilfeller være tyngende å leve sammen med. Jeg skriver kan fordi jeg vet det er mange der ute med x antal kilo for mye som er aktive og deltakende i eget og andres liv.

Forsøk å få karen med deg til familierådgivning. Kanskje det får han til å våkne.

Klem

Skrevet

Like greit at du ender forholdet her og nå, så kan mannen også finne en som virkelig setter pris på han som person. Du kan ikke noe for at du ikke tenner på han, men i mine øyner er man ikke mye glad i personen når man vurderer å ende et forhold basert på at mannen har fått mage. Og som sagt er det da like greit at du ender forholdet her og nå.

Signerer denne.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...