Gjest Bianca26 Skrevet 21. juli 2010 #61 Skrevet 21. juli 2010 Hvis du tenner på tykke menn, så er det din sak. Men ikke alle kvinner tenner på late tjukkaser. Vil nesten påstå at det er de færreste kvinner som gjør det. Og det er faktisk en forskjell på en kvinne som ikke går ned i vekt med en gang etter å ha vært gravid, og en mann som er blitt feit på grunn av han spiser usunt og sitter for mye foran data. Skjønner ikke at du engang kan gjøre en slik sammenligning! Seriøst! Jeg sa ikke jeg tente på tykke menn. Men det er faktisk mange gravide som aldri trener for å få tilbake figuren igjen. Disse er like late som disse feite mennene. Makan å mobbe menn som legger på seg men kvinner de har lov bare fordi de har vært gravide. Man kan ikke spille gravidkortet hver gang man ikke klarer å gå ned i vekt.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2010 #62 Skrevet 21. juli 2010 Jeg sa ikke jeg tente på tykke menn. Men det er faktisk mange gravide som aldri trener for å få tilbake figuren igjen. Disse er like late som disse feite mennene. Makan å mobbe menn som legger på seg men kvinner de har lov bare fordi de har vært gravide. Man kan ikke spille gravidkortet hver gang man ikke klarer å gå ned i vekt. Du har definitvt ikke forstått poenget mitt, men noe annet er vel heller ikke å forvente. Uansett, det er jo litt rart hvor mye kjeft overvektige kvinner får (ikke minst fra andre kvinner), mens tjukke menn skal absolutt ikke kritiseres. Dem skal vi synes synd på, selv om de har langt færre grunner for å legge på seg enn kvinner. Hvor er logikken i det? Kanskje er det fordi både menn og kvinner er så vant med å vurdere og kritisere kvinnekropper hele tiden (både fra et helsemessig - og utseendemessig standpunkt), mens menn slipper unna?
Gjest Bianca26 Skrevet 21. juli 2010 #63 Skrevet 21. juli 2010 (endret) Du har definitvt ikke forstått poenget mitt, men noe annet er vel heller ikke å forvente. Uansett, det er jo litt rart hvor mye kjeft overvektige kvinner får (ikke minst fra andre kvinner), mens tjukke menn skal absolutt ikke kritiseres. Dem skal vi synes synd på, selv om de har langt færre grunner for å legge på seg enn kvinner. Hvor er logikken i det? Kanskje er det fordi både menn og kvinner er så vant med å vurdere og kritisere kvinnekropper hele tiden (både fra et helsemessig - og utseendemessig standpunkt), mens menn slipper unna? Du har ikke forstått mitt. Det er ulike grunner til at folk legger på seg og du kan ikke kreve mer at din mann skal tenne på deg uansett hva grunnen for det var, samtidig som du ser på han og tenker æsj han har ølvom. Likt skal være likt for begge. Husk på det er menn som blir sympatigravide og legger på seg av den grunn også. Ja det skjer faktisk. Med andre ord om du krever at han skal godta deg slik du er så gjelder dette også andre veien. Er ikke så lett for alle å gå ned i vekt, og du kan ikke kreve at han skal trene 24/7 heller. Endret 21. juli 2010 av Bianca26
Gjest Anonym Skrevet 21. juli 2010 #64 Skrevet 21. juli 2010 Hvor mange gram må til før det blir for mye? Nøyaktig på grammet hva er for mye? Når kan man si til mannen at "nei, nå veier du et gram for mye, så nå går jeg fra deg og så vil jeg aldri se deg igjen!"?
Stefan Skrevet 21. juli 2010 #65 Skrevet 21. juli 2010 Hvor mange gram må til før det blir for mye? Nøyaktig på grammet hva er for mye? Når kan man si til mannen at "nei, nå veier du et gram for mye, så nå går jeg fra deg og så vil jeg aldri se deg igjen!"? Akkurat som enkelte tar med seg målebånd på soverommet, for så å slippe ut fisken som ikke når minstekravet, tar man selvsagt og kontrollmåler magen med jevne mellomrom. Blir det for mye, er det frem med pisk og slankemat.
I.am.me Skrevet 21. juli 2010 #66 Skrevet 21. juli 2010 Jeg trodde virkelig at flere forelsket seg i det indre, ikke ytre. Eller selvfølgelig en kombinasjon av de to, men betyr det at man ikke får lov til å forandre seg med årene p.g.a at man skal være akkurat som når man møttes?
Gjest Anonym Skrevet 21. juli 2010 #67 Skrevet 21. juli 2010 Jeg trodde virkelig at flere forelsket seg i det indre, ikke ytre. Eller selvfølgelig en kombinasjon av de to, men betyr det at man ikke får lov til å forandre seg med årene p.g.a at man skal være akkurat som når man møttes? Og så klager damer på at menn er utseendefikserte... Forstå det den som kan.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #68 Skrevet 21. juli 2010 Tror de fleste her ikke helt innser at livsstilen spiller en større del enn selve magen. TS skriver jo at han sitter mye forann pcen og at hun ikke liker det. Da begynner problemet sikkert der, også bare finner hun flere feil. Klare indikasjoner på at man bør revurdere. Menn eller damer for den del som har rutinen: jobb - data - mat - data - sove, er ikke særlig.. Nå anntar jeg endel her, men jeg lever i god tro på at selve magen ikke er det største og eneste problemet hos de fleste.
¤Linda¤ Skrevet 21. juli 2010 #69 Skrevet 21. juli 2010 (endret) Jøssenavn...dette satte fart i folk gitt. Om en elsker partneren sin,er det vel lurere prøve å få til en mer aktiv livsstil enn å dumpe fyren vel? Jeg forelsket meg i humoren til mannen min,men utseende betyr også mye for meg. Vi er begge klare på det at vi ikke synes det er kjempekult om den andre blir smellfeit... Men vi hadde ikke dumpa hverandre fordi,det er jo bare helt latterlig Det med å ikke tenne på han lenger skjønner jeg til en viss grad.Nå har ikke jeg en tjukk mann,men det er andre fysiske ting som kan være turn off... Vi kan alle miste lysten på partneren av og til-av mange ulike grunner. Om en vurderer å dumpe kjæresten fordi han/hun har blitt overvektig,er det mest sannsynlig noe mye mer alvorlig enn kg som er problemet... Endret 21. juli 2010 av ¤Linda¤
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2010 #70 Skrevet 21. juli 2010 Du har ikke forstått mitt. Det er ulike grunner til at folk legger på seg og du kan ikke kreve mer at din mann skal tenne på deg uansett hva grunnen for det var, samtidig som du ser på han og tenker æsj han har ølvom. Likt skal være likt for begge. Husk på det er menn som blir sympatigravide og legger på seg av den grunn også. Ja det skjer faktisk. Med andre ord om du krever at han skal godta deg slik du er så gjelder dette også andre veien. Er ikke så lett for alle å gå ned i vekt, og du kan ikke kreve at han skal trene 24/7 heller. Nei, det er du som rett og slett ikke vil forstå det jeg sier. Folk kan ikke noe for hva de tenner/ikke tenner på. Uansett hvordan man ser ut, så er det ting man rett og slett ikke vil eller kan akseptere hos andre folk. Og det har man rett til å ikke gjøre. Enkelte har kanskje ikke problemer med at partnerens kropp forandres, mens for andre så har det stor betydning. Likt behøver da heller ikke å være likt. Det er jo også nesten umulig siden vi mennesker reagerer såpass forskjellig og har ulike tenningsmønstre og preferanser. Det er nesten som å si at en tynn mann kun skal få lov til å være sammen med tynne og småbrystede damer, selv om han ikke tenner på dem i det hele tatt. Nei, jeg kan f.eks. ikke bestemme at mannen/kjæresten min skal gå ned i vekt, men det er min sak hvordan jeg skal reagere på vektøkningen hans. Ingen andre skal bestemme hvordan jeg skal føle og reagere. Folk burde heller være ærlige fra første minutt de går inn i et forhold. Det er helt forferdelig at så mange ikke kjenner partneren sin og da heller ikke hans/hennes ønsker, forventinger og krav. Folk burde komme seg ned på jorda og skamme seg.
Gjest Bianca26 Skrevet 21. juli 2010 #71 Skrevet 21. juli 2010 Nei, det er du som rett og slett ikke vil forstå det jeg sier. Folk kan ikke noe for hva de tenner/ikke tenner på. Uansett hvordan man ser ut, så er det ting man rett og slett ikke vil eller kan akseptere hos andre folk. Og det har man rett til å ikke gjøre. Enkelte har kanskje ikke problemer med at partnerens kropp forandres, mens for andre så har det stor betydning. Likt behøver da heller ikke å være likt. Det er jo også nesten umulig siden vi mennesker reagerer såpass forskjellig og har ulike tenningsmønstre og preferanser. Det er nesten som å si at en tynn mann kun skal få lov til å være sammen med tynne og småbrystede damer, selv om han ikke tenner på dem i det hele tatt. Nei, jeg kan f.eks. ikke bestemme at mannen/kjæresten min skal gå ned i vekt, men det er min sak hvordan jeg skal reagere på vektøkningen hans. Ingen andre skal bestemme hvordan jeg skal føle og reagere. Folk burde heller være ærlige fra første minutt de går inn i et forhold. Det er helt forferdelig at så mange ikke kjenner partneren sin og da heller ikke hans/hennes ønsker, forventinger og krav. Folk burde komme seg ned på jorda og skamme seg. Ja om du har lov å reagere på hans fysiske endringer så har han OGSÅ lov å reagere på dine. Det er det jeg prøver å si
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2010 #72 Skrevet 21. juli 2010 Ja om du har lov å reagere på hans fysiske endringer så har han OGSÅ lov å reagere på dine. Det er det jeg prøver å si Hvorfor det? Og hvorfor må jeg godta at han kritiserer meg (grunnløst eller ikke)? Det er jo helt ulogisk. Et romantisk forhold handler ikke om å emosjonelt blackmaile/kritisere hverandre bare for å være skuls. Det er ikke sånn menneskelige forhold fungerer. Nei, det virker ikke som om du forstår noe av det jeg sier. Folk er forskjellig. Du får bare akseptere det. Svært så vanskelig dette skal være da...
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2010 #73 Skrevet 22. juli 2010 Du har definitvt ikke forstått poenget mitt, men noe annet er vel heller ikke å forvente. Uansett, det er jo litt rart hvor mye kjeft overvektige kvinner får (ikke minst fra andre kvinner), mens tjukke menn skal absolutt ikke kritiseres. Dem skal vi synes synd på, selv om de har langt færre grunner for å legge på seg enn kvinner. Hvor er logikken i det? Kanskje er det fordi både menn og kvinner er så vant med å vurdere og kritisere kvinnekropper hele tiden (både fra et helsemessig - og utseendemessig standpunkt), mens menn slipper unna? Er enig, kvinner kan ha en del former, mens menn bør være slankere/mer veltrent. Og det er absolutt ikke alle menn (inkludert meg selv) som lever usunt. Jeg liker selv å ta meg bra ut for de jeg er sammen med, og trener ganske mye.
Gjest KateW Skrevet 22. juli 2010 #74 Skrevet 22. juli 2010 Mannen jeg er sammen med har utviklet en veldig stor mage...og det er nok til at jeg ikke vil ha sex. Sier nei hver gang...og det blir aldri noe. Han sier han skal trene men det skjer ikke noe. Han er mye foran PC og er litt nerdete. Syns ikke noe om menn som det...tenker jeg skal ende hele forholdet. Har andre her liknende erfaringer? Kan dere ikke lese innlegget en gang til? Er det egentlig magen som er problemet her? Jeg bare spør....
Gjest Bianca26 Skrevet 22. juli 2010 #75 Skrevet 22. juli 2010 Hvorfor det? Og hvorfor må jeg godta at han kritiserer meg (grunnløst eller ikke)? Det er jo helt ulogisk. Et romantisk forhold handler ikke om å emosjonelt blackmaile/kritisere hverandre bare for å være skuls. Det er ikke sånn menneskelige forhold fungerer. Nei, det virker ikke som om du forstår noe av det jeg sier. Folk er forskjellig. Du får bare akseptere det. Svært så vanskelig dette skal være da... Jamen hallooo hvorfor får ikke han lov å kritisere deg når du mener du har lov å kritisere han? Er det det romantikk handler om at dama skal få lov å kritisere så mye de vil mens den stakkars nannen skal sitte der å finne seg i det, men ikke lov å komme med kritikk tilbake? Det er jo det det høres ut som du prøver å si. Ja jeg er fullt klar over at folk er forskjellige og jeg mener at ingen har lov å kritisere den andre mer uavhengig hva slags kjønn man er
Gjest Bianca26 Skrevet 22. juli 2010 #76 Skrevet 22. juli 2010 Er enig, kvinner kan ha en del former, mens menn bør være slankere/mer veltrent. Og det er absolutt ikke alle menn (inkludert meg selv) som lever usunt. Jeg liker selv å ta meg bra ut for de jeg er sammen med, og trener ganske mye. Det ert forskjell på å være feit å ha former da. En dame med ølvom har ikke former
Gjest Lisa Skrevet 22. juli 2010 #77 Skrevet 22. juli 2010 Det ert forskjell på å være feit å ha former da. En dame med ølvom har ikke former Det virker som om du har noe imot overvektige kvinner samtidig som du liker å forsvare smålubne og krafige menn. Har jeg forstått det riktig? Du vet vel at du fremstår litt hyklersk? Er du misunnelig på kvinner som har mer former og større pupper enn deg? Ikke alle som har mer former enn deg er feite. Du vet vel også at det finnes en god del menn som faktisk foretrekker større kvinner. Hvis kvinner får lov til å like kraftige menn, så kan vel menn få lov til å like kraftige kvinner også. Enig?
Gjest Bianca26 Skrevet 22. juli 2010 #78 Skrevet 22. juli 2010 (endret) Det virker som om du har noe imot overvektige kvinner samtidig som du liker å forsvare smålubne og krafige menn. Har jeg forstått det riktig? Du vet vel at du fremstår litt hyklersk? Er du misunnelig på kvinner som har mer former og større pupper enn deg? Ikke alle som har mer former enn deg er feite. Du vet vel også at det finnes en god del menn som faktisk foretrekker større kvinner. Hvis kvinner får lov til å like kraftige menn, så kan vel menn få lov til å like kraftige kvinner også. Enig? NEEEI jeg har ikke imot overvektige kvinner. Jeg prøver bare å si at det ikke er noe forskjell på om det er en mann som er feit eller om det er en kvinne som er feit. Og at det ikke er rett at en overvektig kvinne unnskylder seg med å si"vi skal ha former vi" mens menn ikke har lov til å legge på seg et gram. Jeg prøver bare å si det er en dobbeltmoral her som ikke ligner grisen. Det er like viktig for BEGGE kjønn å leve en sunn livsstil. Kvinner har ikke mer lov å leve usunt enn menn, men så klart så misser du poenget med å BARE lese det du vil lese. Ikke snakk om å lese mellom linjer her. Guud Og det ER forskjell på å være feit å ha former. Jeg er fullt klar over at det går an å ha former og ikke være feit det var ikke det jeg sa. Jeg har faktisk former selv. Endret 22. juli 2010 av Bianca26
lille-lure Skrevet 22. juli 2010 #79 Skrevet 22. juli 2010 Har ikke lest igjennom alle innleggene, men hva med å endre kostholdet deres? Kutt ut litt karb. for en stund. Og heller litt lite salt i maten enn mye (om det er tilfelle)
Gjest Lisa Skrevet 22. juli 2010 #80 Skrevet 22. juli 2010 NEEEI jeg har ikke imot overvektige kvinner. Jeg prøver bare å si at det ikke er noe forskjell på om det er en mann som er feit eller om det er en kvinne som er feit. Og at det ikke er rett at en overvektig kvinne unnskylder seg med å si"vi skal ha former vi" mens menn ikke har lov til å legge på seg et gram. Jeg prøver bare å si det er en dobbeltmoral her som ikke ligner grisen. Det er like viktig for BEGGE kjønn å leve en sunn livsstil. Kvinner har ikke mer lov å leve usunt enn menn, men så klart så misser du poenget med å BARE lese det du vil lese. Ikke snakk om å lese mellom linjer her. Guud Og det ER forskjell på å være feit å ha former. Jeg er fullt klar over at det går an å ha former og ikke være feit det var ikke det jeg sa. Jeg har faktisk former selv. Selvsagt er det mer naturlig for en kvinne enn for en mann å ha mer fett på kroppen. Det er jo en grunn til at kvinner legger på seg fortere enn menn. Nei, jeg sier ikke at det er bra å være sterkt overvektig - hverken for menn eller kvinner, men man kan ikke sammenligne menn og kvinner slik du gjør. Menn legger ofte på seg rundt midjen, mens kvinner legger på seg rundt hoftene, låra, på rumpa osv. Hvor ofte ser du en dame med en diger "ølvom"?! Den mannlige overvekten (rundt magen) er den som er helseskadelig. For kvinner er det bare sunt og vakkert å ha litt ekstra rundt hofter og lår. Prøv å bruke litt sunn fornuft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå