Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Eg går inn på min gmail og ser på bunnen av siden at det står:

"Denne kontoen brukes for øyeblikket et annet sted på denne IP-adressen (xx.xxx.xxx.xxx)."

Det er min egen IP-adresse, eg går inn på detaljer og logger av andre økter for sikkerhetsskyld.

Bytta passord for ei tid tilbake nettopp pga dette (men har det lagra på pc'en så eg bare kan logge rett inn uten å måtte skrive inn passordet), men det har jo dukket opp igjen. Og eg er nysgjerrig..

Hva betyr dette da?

Eg og sambo deler nettverk, kan det være noe der tru?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du mailchecker eller satt opp mobil med gmail?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Logget inn via hans pc?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Logisk - han er inne og snoker i mailen din.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bruker du mailchecker eller satt opp mobil med gmail?

Nei.

Logget inn via hans pc?

Nei, det har eg aldri gjort.

Logisk - han er inne og snoker i mailen din.

Hehe... Kor står det at sambo er mann? ;)

Skrevet

Logget inn et annet sted og glemt å logge ut?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Logget inn et annet sted og glemt å logge ut?

Nei, eg har aldri logget inn andre steder enn på min egen pc.

Skrevet

Samboren din sniker på mailen din.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Samboren din sniker på mailen din.

Det tviler eg sterkt på, men eg bytta uansett passord igjen og denne gangen lagret eg det ikkje på pc.

Skrevet

Har han tilgang til din pc? I noen nettlesere kan du gå inn og se passordene som er lagret (det kan han ha gjort). Blant annet Chrome. Firefox også, men der kan du (og bør!) skjule de med et masterpassord.

Når du fikk denne meldingen, så ville jeg gått inn på hans pc og sett om du var pålogget der. Hvis ikke kan det jo være en feil som gjør at du er "dobbelt" innlogget på din pc. Det er sikkert mulig...?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har han tilgang til din pc? I noen nettlesere kan du gå inn og se passordene som er lagret (det kan han ha gjort). Blant annet Chrome. Firefox også, men der kan du (og bør!) skjule de med et masterpassord.

Når du fikk denne meldingen, så ville jeg gått inn på hans pc og sett om du var pålogget der. Hvis ikke kan det jo være en feil som gjør at du er "dobbelt" innlogget på din pc. Det er sikkert mulig...?

Ja, han har tilgang til min pc. Og eg har tilgang på hans.

Eg hadde passordet lagret i firefox, men eg bytta passord og valgte at det ikkje skulle lagres. No satte eg også opp eit masterpassword, i tilfelle.

Han pleier å være pålogget med egen gmail konto, men eg har ikkje tenkt på å sjekke (som oftest pga at han har sittet på sin pc når eg har lagt merke til det likevel, liksom ikkje så lett å føyse han unna for at eg skal se om han snoker).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det samme, men kun på pcn på jobb.

Det er veldig rart for jeg logger alltid ut hjemme. Og pcn på jobb er en pc jeg bare bruker kjapt hvis jeg har pause ellernoe.

Og jeg logger inn og før jeg omtrent rekker å sjekke mailen og trykker på logg ut igjen kommer det opp en beskjed om at jeg er innlogget et annet sted.

Ingen andre har en gang rukket å misbruke min mail der og det skjedde tilogmed første gang jeg noensinne logget inn på den pcn :P

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bytta passord tidligere i dag, har vært innom sikkert 10 ganger etter det og har så langt ikkje sett den lille notisen om det igjen.

Merkelig.

Skrevet (endret)

Du må være klar over at det KAN være en bug. Og ikke anklage mannen din for noe han ikke har gjort :) Har du testet mens han satt på andre maskinen? Neste gang det kommer opp, så kan du jo storme bort til maskinen hans for å "vise han noe morsomt".

Endret av Jade
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Notisen har fortsatt ikkje poppet opp. Skal ha masterpassword ut døgnet før eg fjerner det om eg ikkje har sett notisen innen den tid.

Merkelig om den notisen plutselig dukker opp igjen etter det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

No sto den notisen der igjen plutselig..

Irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...