Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg tenkte på var Drømmefall, men det er allerede nevnt ser jeg :) Samme med Fable, men Fable er virkelig noe for seg selv når man kommer inn i det. Gleder meg til Fable 3 kommer.

Skrevet

Okei, dette er litt annet enn de spillene som er nevnt. Men har du prøvd Nancy Drew spillene. De er litt klikk og pek, hvor du løser en sak. Ganske spennende, men som sagt helt annerledes enn de andre spillene som er nevnt ovenfor.

Et gammelt spill som er litt likt Drømmefall og Den lengste reisen er "Journey to the center of the Earth"(Det er ikke basert på filmen som kom for et par år siden!)

Ellers så kan du jo se litt på adventuregamers.com hvis du i hovedsak er på leting etter spill i den sjangeren.

Skrevet

Det første jeg tenkte på var Drømmefall, men det er allerede nevnt ser jeg :) Samme med Fable, men Fable er virkelig noe for seg selv når man kommer inn i det. Gleder meg til Fable 3 kommer.

Det kommer Fable 3?

YAAAAAAAAAAAY!

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg er ikke noe glad i eventyrspill sånn egentlig, da jeg spiller mest strategispill. Nå vet jeg ikke om du liker det, men kuleste spillene jeg har spilt, er Civilization-spillene. Om du har lyst til å prøve strategi, så har ingen spill gjort meg mer hekta enn den serien.

Red Alert er litt i samme gate kanskje, men selv synes jeg Civ er morsommere.

Skrevet

Monkey Island er sånn eventyrspill, ganske gøy :)

Skrevet

Det kommer Fable 3?

YAAAAAAAAAAAY!

JAAAA. Og antakeligvis på pc i tillegg.

Skrevet

JAAAA. Og antakeligvis på pc i tillegg.

Diablo 3

Fable 3

...livet er fint.

Skrevet

WoW.

Alt av Half Life.

Metal Gear Solid 1.

Battlefield.

GTA Vice City/San Andreas.

Vil hvertfall påstå at WoW, Half Life og MGS har en god story.

Skrevet

Hei hei. TS her.

Nå har jeg tittet litt rundt, og bestemt meg for å prøve FABLE. Det tror jeg at kan være et spill i min gate.

Joda, jeg har prøvd massevis av stategispill tidligere. Moro det også, men akkurat nå er jeg mer i modus for et spill som har en 'begynnelse og en slutt'.

Ala Dreamfall og The Witcher. Sistnevnte har jeg nettopp spilt ferdig. Elsket det!

Og jeg er selvfølgelig en WOW-gamer fra før av, Audiot :fnise:

Skrevet

Liker WoW og The Witcher? Da må du prøve Oblivion! :D

Skrevet

Hmm, jeg finner ikke Fable for pc. Jeg har jo ikke Xbox. Det var litt kjedelig.

Og Oblivion? Det virker som om det er en spillserie? Kan noen linke til en grei side med info om spillet?

Skrevet

Oblivion tilhører en serie som heter Elder Scrolls.

Spillene er totalt uavhengig av hverandre.

Tenk Final Fantasy serien...haugevis av spill, som ikke nødvendigvis henger helt sammen.

Skrevet

Det kan ikke helt sammenlignes med FF, siden The Elder Scrolls-serien foregår i samme verden, men til ulike tider. De fleste FF-spill foregår i helt ulike verdener.

Her kan du lese mer om det: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Elder_Scrolls_IV:_Oblivion

Det er et åpent RPG, hvor du skreddersyr din egen karakter. Etter du er ferdig med selve tutorialen, så er hele verden åpen, og du kan gjøre hva du vil. Følge hovedhistorien, utforske på egen hånd, gjøre quests for bebyggerne i de forskjellige byene, melde deg inn i et guild (Fighters Guild, Mages Guils etc) og gjøre quests for dem osv. Et av de beste spillene jeg har spilt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Syns det er veldig artig å se at også andre kvinner (?) spiller :jepp: Ingen av mine venninner gjør det, og jeg blir sett veldig rart på når jeg sier at jeg har en MacBook til vanlig bruk og en PC til spill!

Jeg husker jeg ble veldig hektet på Oblivion en stund, men ble litt lei etterhvert ettersom jeg syntes det var ganske vanskelig. Tenkte aldri over at det kanskje gikk an å endre vanskelighetsgrad. :P Ellers fikk min eks meg ganske hektet på Borderlands, det er faktisk kjempekult! Ellers er det Wind Waker jeg koser meg mest med om dagen. Gleder meg til Skyward Sword.

The Witcher så bra ut!

Skrevet

Etter at jeg skilte lag med x-en savner jeg oblivion, assasins creed og dragon age noe helt syyyyyk. Fikk ikke fullført noen av de :( (Oblivion var jeg på tredje saven, oppe i drøyt 200 timer, ca, på hver save. Jeg må gjøre alt jeg kan gjøre på et spill :sjenert: )

Nå vurderer jeg å skaffe meg oblivion på pc, men er usikker på om min bærbare er god nok. Noen som vet hvordan jeg finner ut av det? (jeg er piss elendig på alt som er tekninsk :kgbaby: )

Skrevet (endret)

dette er foresten "kravene" til pc

System:

2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent

RAM:

512 MB

Video Memory:

128 MB

Hard Drive Space:

4600 MB

Other:

Keyboard, Mouse

Min kvitering viser:

INSPIRONTM1545 (N0054506)

Intel® Core™ 2 Duo Processor T6500 (2.1GHz, 800MHz, 2MB), Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit -

Artikkel

Base

Intel® Core™ 2 Duo Processor T6500 (2.1GHz, 800MHz, 2MB)

Minne

4096 MB 800 MHz tokanals DDR2 SDRAM [2x2024]

Tastatur

Innebygd nordisk flerspråklig tastatur

Trådløs tilkobling

Intel Integrated GMA 4500MHD

Harddisk

Harddisk 320 GB seriell ATA (5400 RPM)

Operativsystem

Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Norsk

Optisk stasjon

DVD+/-RW-stasjon (leser/skriver CD og DVD)

Trådløs tilkobling

Dell Wireless 1515 halvt minikort (802.11n)

Kabler

1 Meter Power Cord - European

Leveringsdokumenter

Norwegian - Documentation Inspiron 1545

Gedis Bundle-referanse

N0754506

PalmRest

Silver palmrest

Bluetooth

Ingen Bluetooth-oppgradering

Bestillingsinformasjon

Inspiron 1545 Order - Norway

Primærbatteri

6-cellers batteri

Systemmedia

Inspiron 1545 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)

Camera

1,3 megapikslers integrert webkamera

Farger, mønstre og artistdesign

I fargen Cherry Red med tilpasset, høyglanset finish

Labels

Wireless Label (Dell Wireless Cards)- Core 2 Duo

LCD

15.6” High Definition+ (1600x900) LED Display with TrueLife

DataSafe (Services Owned)

Datasafe Local 2.0 Basic

Microsoft-programvare

Microsoft® Office 2007 Home and Student - norsk

beskyttelse - norsk

Power Supply

65-watts vekselstrømadapter

Jeg er grønn, betyr det at jeg kan pille oblivion på min pc?

Endret av Lykkelitenen
Skrevet

Laptopen din har en integrert grafikkløsning, som kan være et problem, og det er en laptop, som betyr at den kan få varmeproblemer om du spiller lenge om gangen. Bortsett fra det ligger den langt over kravene (som jeg rett nok tror er minimumskravene, ikke de anbefalte). Men nå er Oblivion fra 2006; ikke bare er dagens integrerte grafikkløsninger omtrent på nivå med midrange-kort fra 2006, men spillet koster i dag bare en femtilapp med begge expansions inkludert. Det sprenger neppe budsjettet å bare kjøpe det og prøve. :P

Skrevet

Jeg prøver :) Fått sinnsyklt abstinenser etter oblivion nå :P Takk for hjelpen!

Skrevet

Åhh, Dragon Age: Origins er bare helt fantastisk. Er lenge siden jeg har blitt så revet med i et spill, men i Dragon Age var jeg virkelig i storyen. Og en helt herlig humor da! Ble glad i flere av party memberene. :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...