Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjempelyst til å spille et pc-spill nå om dagen. Jeg aner bare ikke hva! :hallo:

Har du et å anbefale? Enten nytt eller gammelt?

Jeg liker forresten veldig godt eventyrspill med snasen grafikk og en god story!

Det siste jeg spilte på den fronten var vel Dreamfall, og det er jo en liten stund siden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjempelyst til å spille et pc-spill nå om dagen. Jeg aner bare ikke hva! :hallo:

Har du et å anbefale? Enten nytt eller gammelt?

Jeg liker forresten veldig godt eventyrspill med snasen grafikk og en god story!

Det siste jeg spilte på den fronten var vel Dreamfall, og det er jo en liten stund siden...

Jeg skulle akkurat til å anbefalle Dreamfall :skravle: (The longest journey) men det er jo en oppfølger.. kom jo et annet før den.

:)

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å anbefalle Dreamfall :skravle: (The longest journey) men det er jo en oppfølger.. kom jo et annet før den.

:)

Haha, stemmer!

Dreamfall er oppfølgeren til spillet som heter The longest Journey.

Helt herlige spill, altså!

Jeg venter i spenning på Funcoms neste prosjekt The Secret World.

Men det tar vel enda vinter og votter før det finnes i butikkhyllene...

Skrevet

Haha, stemmer!

Dreamfall er oppfølgeren til spillet som heter The longest Journey.

Helt herlige spill, altså!

Jeg venter i spenning på Funcoms neste prosjekt The Secret World.

Men det tar vel enda vinter og votter før det finnes i butikkhyllene...

Likte veldig godt Dreamfall. Men jeg kom ikke lenger enn til hulegangene... :snurt:

Blir så stresset :fnise:

Skrevet

The Witcher. Jeg er ganske kresen når det gjelder spill, og synes dette er et av de beste spillene jeg har prøvd!

Skrevet

Likte veldig godt Dreamfall. Men jeg kom ikke lenger enn til hulegangene... :snurt:

Blir så stresset :fnise:

What?

Var ikke hulegangene helt i begynnelsen av spillet? :fnise:

The Witcher? Har jeg ikke hørt om. *Søke på Google nå*

Skrevet (endret)

The Witcher kan absolutt anbefales.

Ellers kunne jeg sikkert listet opp PC-spill hele dagen, men her er noen forholdsvis nye spill jeg kom på sånn i farten, som jeg mener alle burde prøve:

Trine

Portal

Dragon Age: Origins

STALKER-serien

Metro 2033

Aquaria

Torchlight

Plants versus Zombies

Mirror's Edge

Dead Space

The Elder Scrolls-serien (Arena og Daggerfall blir kanskje veldig nostalgisk, men Morrowind og Oblivion burde gå greit)

Fallout-serien (Fallout 3 har imidlertid mer til felles med Oblivion enn 1 og 2, og er ca ti år yngre)

Jeg tror kanskje særlig at Trine og Aquaria kan falle i smak, men det kan være fordommene mine som taler. De er en umiddelbart sjarmerende kombinasjon av platforming, gåteløsning, fysikkpuzzles og annet dilldall med en særegen, pen visuell still og et strålende soundtrack. Produksjonsverdiene er i høyeste grad til stede, men de to spillene tar ikke seg selv fullt så høytidelig som det meste annet jeg nevnte gjør.

Endret av Zealuu
Skrevet

What?

Var ikke hulegangene helt i begynnelsen av spillet? :fnise:

The Witcher? Har jeg ikke hørt om. *Søke på Google nå*

Nei tror da ikke det.. :fnise: er noen år siden, men mener å huske det var en god stund uti. Men har begynt på nytt igjen da :jepp:

Runnet du spillet?

Gjest Violently Happy
Skrevet

Stronghold 2 er gøy. :)

Skrevet

Jepp, runnet Dreamfall 2 ganger til og med :)

Har nå fått lest en del om The Witcher. Det tror jeg at jeg må prøve. Skal se etter det i den lokale spillsjappa i dag :jepp:

Zealuu; takk for kjempefin liste! Aquaria så i allfall veldig koselig ut. Men jeg er ikke heeeelt i modus for plattform akkurat nå. Mirror's Edge derimot, kunne jeg tenke meg å prøve. Mener faktisk at jeg har lest gode kritikker om det spillet tidligere!

Stronghold er strategispill, sant?

• 2 uker senere...
Skrevet

Oooo! Må bare fortelle at jeg har fått fullstendig dilla på The Witcher! Jeg er nesten litt glad for at det er så mye regnvær om dagene, for da blir all denne spillinga nesten litt unskyldt! ;)

AnonymBruker
Skrevet

De episodebaserte spillene med Sam & Max er ganske artige. En episode passer fint å spille gjennom dersom man kjeder seg en kveld.

Ellers anbefaler jeg sterkt Machinarium. Det er kanskje ikke akkurat veldig actionfylt, men definitivt veldig vakkert.

Kan også anbefale Syberia 1 og 2, selv om de begynner å bli noen år nå. Klassisk pek-og-klikk-eventyrspill.

Skrevet

Har du prøvd Heroes of might and magic-serien? Jeg synes nr 5 er klart best, det er en slags blanding mellom eventyr og strategi, men alt er veldig overnaturlig og pent og sånn :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Da har jeg runnet The Witcher!

Skikkelig gøy å spille litt igjen, altså! Likte dette veldig godt, så jeg kommer nok til å handle oppfølgeren når den kommer!

Akkurat nå sitter jeg og prøver meg med demoversjonen av Machinarium på nett. Jeg får Wall-E følelser :fnise:

Ikke prøvd Heros of Might and Magic heller. Har hørt om det, men that's it...

Takker igjen for gode tips! :jepp:

Gjest Hard Ride
Skrevet

- Mass Effect 1 & 2

- Fable

- assassins creed

Skrevet

Vil på det sterkeste anbefale Oblivion og Morrowind. :jepp:

Skrevet

Starcraft 1 og 2

Settlers fra 2 til 4

Red Alert (masse utgaver )

Command and conquer (masse utgaver )

Dette er real time strategy , vet jo ikke om du liker det . Jeg er RTS geek :)

Skrevet

Spill den lengste reisen da (adventure point and click):)

Selv liker jeg godt zelda windwaker,(adventure fable (1 og 2) (adventure) og black and white. (gudesim)

Skrevet

StarCraft 1 og 2. Spesielt special edition som kom ut nå for ikke lenge siden. MIN <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...