Gjest Bond Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Hva synes dere om dagens etappe og angrep på gule trøya mens Schleck hadde mekaniske problemer? Argh, aldri likt Contador og liker ham ennå mindre nå. I hvert fall ble det litt bu-ing da han fikk den gule trøya nå. Noen andre som følger med?
artaniz Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Satser på at Andy knuser han når de skal opp tourmalet imorgen. Så jo nesten ut som Contador var redd når han stod på podiet og mottok den gule trøya. Må bare si meg enig med deg, likte Contador dårlig før dagens etappe, men når han rykker når Andy får tekniske problemer er bare utrolig usportslig. Håper han sitter med en vond bismak i munnen.
Gjest Bond Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 "Now I’m really angry. I will ride on the Tourmalet until I fall from my bike and give everything to this race." :rødme: Det blir spennende!
Cannavaro Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Det er jo beinhard kniving mellom disse 2 i fjellene. Schleck virker å ha mye på lager og virker frisk i beina under de rykkene han gjør. Contador frykter Schleck og derfor så han sitt snitt til å ta innpå idag, og t.o.m kapre ledertrøya. Kanskje var det ikke i henhold til "uskrevne regler", men leser at han får støtte fra andre syklister i touren også. Spørsmålet er om man "alltid" skal vente når lederen har problemer ???
Munchlax Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Det var skikkelig usportslig av Contador! Håper virkelig Schleck knuser han på morgensdagens etappe.
Veslevoksen Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Hva som skjedde egentlig? Fikk det ikke med meg
artaniz Skrevet 20. juli 2010 #7 Skrevet 20. juli 2010 Det er jo beinhard kniving mellom disse 2 i fjellene. Schleck virker å ha mye på lager og virker frisk i beina under de rykkene han gjør. Contador frykter Schleck og derfor så han sitt snitt til å ta innpå idag, og t.o.m kapre ledertrøya. Kanskje var det ikke i henhold til "uskrevne regler", men leser at han får støtte fra andre syklister i touren også. Spørsmålet er om man "alltid" skal vente når lederen har problemer ??? Vel, er jo blandt sykkelsportens uskrevne regel å ikke rykke viss den gule trøya får tekniske problemer. Finnes nok av historier hvor dette har skjedd og konkurrentene har ventet. F.eks. Ullrich, Armstrong. Selv mener jeg det blir feil å rykke når man har slike regler. Kan vel sammenlignes med å ikke sparke ut ballen når en spiller ligger nede med skade i fotball..? Hva som skjedde egentlig? Fikk det ikke med meg Andy fikk problemer med kjedet og måtte stanse for å få det på plass. Contador svarte med å rykke i fra i bakken. Tapte vel ca 40 sekunder.
alCaldazar Skrevet 20. juli 2010 #8 Skrevet 20. juli 2010 Hva synes dere om dagens etappe og angrep på gule trøya mens Schleck hadde mekaniske problemer? Argh, aldri likt Contador og liker ham ennå mindre nå. Neeeh, synes det var helt greit jeg. Det var jo tross alt Andy som var midt i et rykkforsøk da kjedet hoppa av! Blir for dumt om du først skal se din argeste konkurrent prøve å rykke fra deg, og deretter liksom sykle rolig og vente på ham når du ser at kjedet hans hopper av? Skjer det når feltet er samlet og det er god kontroll er det én ting, men rett før toppen av en ekstrem stigning når motstanderen din nettopp har prøvd å rykke fra deg.. helt ok. Schleck er likandes han altså, men Contador har vinner-innstillingen synes jeg Også den veldig harry pistol-skytinga han driver med når han vinner en etappe da. For en fyr. Denne sykkelreklamen med Schleck og Contador passet utrolig bra igår, synes jeg!
Gjest Bond Skrevet 20. juli 2010 #9 Skrevet 20. juli 2010 (endret) Tjaaaaa... det var jo strengt tatt Menchov og Sanches som rykket også, så det er ikke helt svart hvitt. Men jeg synes likevel Contador oppførte seg usmakelig. Det at han nå fikk ledertrøya nå var i hvert fall ikke helt riktig, og da kunne han i hvert fall tatt det litt med ro da han fikk trøya (dvs ikke gjøre sine el-pistolino greiene på podiet - var ikke så mye pistolino med de 39 sekundene han nå fikk). Og det å si at han gikk fordi han ikke så, var da virkelig dårlig unnskylding, og gjør det ennå dummere. Hvis selv Vinokurov så og satt ned og sluttet å kjøre på, de har radioer, og Contador så bak flere ganger, da var det da ytterst merkelig at Contador hevder at han ikke så, i og med at Schleck var føran ham mens det skjedde. Men det spørs jo selvfølgelig hva Contador fikk beskjed om på team-radio også.. Astana er et lag jeg ikke stoler på i det hele tatt (en av grunnene jeg startet å mislike Contador var at han ble med i Astana). Man må jo ikke vente hvis lederen får tekniske problemer, men en av de uskrevne er at man likevel gjør det - man angriper ikke gul trøye på den måten, spesielt mens feltet ikke er samlet! At Schleck var på vei til å rykke har jo ingenting å si i den sammenhengen, det gjør ryttere hele tiden. Selvfølgelig kan man diskutere hvorvidt det er plass for slike uskrevne på Touren, men men.. Nå er de jo der og Contador har i hvert fall åpnet for muligheten at han også burde angripes på den måten. Jeg tror faktisk også at Contador er redd, og han bare føler at han må bruke alle kneipene og være frekk for å få noen ekstra sekunder. Synes Schleck har vist seg mye sprekere i år, og synes det er så utrooooolig synd at Frank er ute - det merkes jo virkelig at Andy mangler en hjelperytter som kan henge med litt lengre, og mørne konkurenter med å rykke litt ekstra. Vel - vi får se. Jeg håper Andy knuser Contador i hvert fall. Bleh.. På en måte gleder meg til Tour er ferdig - får i hvert fall jobbe i ro igjen Endret 20. juli 2010 av Bond
Rosalie Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 Jeg sliter med dette ekstreme gentlemannspreget man prøver å ha på sykkelsporten, jeg. Jeg skjønner at man ikke rykker i avtalte dopauser, eller når en konkurrent har hatt uhell helt uforskyldt, som å bli veltet/dyttet av veien av publikum. Men Schleck tråkket selv ut kjedet i et forsøk på rykk, og det vil jeg nå påstå er rimelig selvforskyldt. Dessuten - dersom det var Contador fremmerst som tråkket ut kjedet i forsøk på rykk og Schleck kom bak: Hadde da Schleck ventet? Neppe, siden Contador ikke hadde den gule trøyen. Skal man ha den type gentlemannsregler, må de gjelde alle. Ikke bare han i gult. ... For øvrig tror jeg faktisk ikke rykket hadde skjedd dersom Schleck hadde tråkket ut av kjedet litt før. Dersom man ser på TV-bildene, så ser man at de bak begynner et rykk og tar innpå Schleck før han plutselig får veldig høy tråkkfrekvens. Og de passerer han omtrent før han har fått tråkket seg ut av pedalen. Så rykket skjedde ikke FORDI Schleck fikk tekniske problemer (som ville vært usportslig), men det var to hendelser som tilfeldigvis skjedde samtidig.
Gjest Bond Skrevet 20. juli 2010 #11 Skrevet 20. juli 2010 Huff.. føler vondt for Evans nå. Sikkert ikke morsomt for sånn som ham å ligge bak allerede nå.
Gjest Bond Skrevet 20. juli 2010 #13 Skrevet 20. juli 2010 (endret) Jeg og på jobb, og om man ikke har tilgang til nett-tv, kan man ha TdF nettsidens live oppdateringer http://gaps.letour.fr/us.php PS - Evans er bare i gruppen som er bak peloton. Endret 20. juli 2010 av Bond
Rosalie Skrevet 20. juli 2010 #14 Skrevet 20. juli 2010 *råkjørt hjem fra jobb for å få med slutten av etappen*
Gjest Bond Skrevet 20. juli 2010 #15 Skrevet 20. juli 2010 *sutreputre misunnelig, høre på radio og fortsett sitte på jobb*
Cannavaro Skrevet 20. juli 2010 #16 Skrevet 20. juli 2010 Var spennende å følge de siste 5 milene idag. Thor gjorde en vannvittig bra etappe og tok tilbake den grønne. Den prestasjonen står det virkelig respekt av !! Idag var det mange ryttere som fikk kjørt seg, stakkars Edvald så ganske knekt ut etter målpassering idag. Nå er det 1 hviledag før en tøff etappe igjen på torsdag. Blir spennende å følge kampen mellom Contandor/schleck da.
Gjest Bond Skrevet 22. juli 2010 #17 Skrevet 22. juli 2010 Gleder meg vanvittig - får dessverre ikke sett dagens etappe live, så skal ta den opp, unngå alt av media etter lunsj og se etappen på kvelden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå