Gjest Daenerys Skrevet 14. august 2012 #721 Del Skrevet 14. august 2012 Hehe, hvordan gikk det ut av senga i dag? Hva er russisk stafett? Hun høres jo kjempeflink ut, tenker det er gøy å gå på timer da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 15. august 2012 Forfatter #722 Del Skrevet 15. august 2012 Hehe, hvordan gikk det ut av senga i dag? Hva er russisk stafett? Hun høres jo kjempeflink ut, tenker det er gøy å gå på timer da! Hei, så hyggelig med litt besøk igjen Vet du, det har gått overraskende greit å komme seg både ut av sengen og opp/ned trapper, men jeg kjente det i knærne i går. Stusser litt over det, man blir da vel ikke støl i knær?! I dag er jeg heldigvis helt fin igjen Russisk stafett (som vi kalte det da jeg spilte håndball, hvertfall, vet ikke om det er det "ordentlige" navnet) er at man er i par. Så løper eneren først en runde over salen (type sprint), og veksler med toeren, som gjør det samme. Så løper man to runder hver, så tre, så fire, så tre, så to og så en. Målet er å løpe så fort at man ikke har flere krefter igjen tilslutt. Og jupp, jeg gjorde det Arbeidsåret er i gang igjen, og jeg rakk ingen treningsøkt i dag. Eller orket ikke, i den stekende solen. Brukte heller tid på hagearbeid, og holdt på ute i tre timer. Har fikset sykkelen min, da, så i morgen blir det sykling til jobb. Huhei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 16. august 2012 Forfatter #723 Del Skrevet 16. august 2012 Det ble ingen sykling til jobb i dag, av ulike årsaker, men det ble joggetur i kveldinga i stedet. Første rene joggetur på ... altfor lenge! Kan overhode ikke bli så lenge til neste gang! For fyttikatta, det var ugreit tungt. Og så ble jeg så kvalm ... uvisst hvorfor, kanskje var det fremdeles middagen som lå tungt i magen (dog var det tre timer siden mat), kanskje kjørte jeg på for hardt (noe tidsbruken på gjør at jeg heller mot), men rett før jeg kom hjem tenkte jeg at "shit, må jeg stoppe og spy i grøfta?!". Ikke gøy! Klarte meg fint, da, men husker ikke et kvidder av musikken jeg hørte på ... Ny løype i dag, for øvrig. 4,5 km på 25 minutter. Noe flatt, mye slakt oppover, og litt (bratt) nedover. Fin løype, men kunne (bortsett fra i dag) vært noe lenger. Får forske litt mer i det området. I morgen SKAL jeg sykle til jobb, uansett. Mhm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 19. august 2012 Forfatter #724 Del Skrevet 19. august 2012 Det ble sykling til jobb på fredag, 5 km med baaaare oppover. Jeg var tung i lårene etter joggeturen kvelden før, så det var grisetungt til tross for at sykkelen var nypusset, nyoljet og nypumpet. Hmsk. I kveld prøvde jeg meg på samme joggerunden som sist, og løp på bedre tid. Ikke ble jeg kvalm heller, og kunne i grunn fortsatt, jeg hadde på ingen måte tatt meg ut. Men det begynte å mørkne, og jeg bor i et område der det faktisk har vært overfallsvoldtekter etc det siste året, så jeg føler ikke for å utfordre skjebnen så veldig på det området. Nå skal jeg sjekke yr.no og hvis det ikke er så halvgærne varsler for i morgen, så blir det kanskje sykling til jobb da også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 20. august 2012 Forfatter #725 Del Skrevet 20. august 2012 I det jeg gikk ut døren for å sykle til jobb i dag, fordi yr.no i går lovet meg opphold frem til 18, åpnet himmelens sluser seg. Jeg tverrsnudde og hentet bilnøklene ... Derimot dro jeg på militær-instruktørs styrke og core-time etter jobb, og hvis jeg får hendene over hodet i morgen, blir jeg overrasket. Morsom og bra time, hun er beinhard, men åh, så bra!! Jeg fabler om å jogge i morgen, men vi får se. Knærne (begge!) krangler litt om dagen, og de var ikke særlig fornøyde da jeg gikk fra trening i sted. Nå kjennes de ok, men jeg merker at de "er" der, liksom. Får se det an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 23. august 2012 Forfatter #726 Del Skrevet 23. august 2012 Det ble ingen jogging på tirsdag, tidsplanen sprakk noe alvorlig, og det måtte utgå. I går var også en "lat dag" treningsmessig. I dag, derimot, har jeg forsøkt å kompensere. Eller har jeg egentlig det? Hm. Jeg har i alle fall syklet alle de forbanna bakkene til jobb, og så er jeg igjen gymlærer, så da har jeg pisket ungene ut på joggetur. Fislete 2,5 km, men det er da _noe_. Og så syklet jeg hjem, da (men det er i praksis bare nedover, så det er vel egentlig ikke noe å skryte av). Jobbsykling igjen i morgen, da, og skogstur hele dagen. Får se om jeg orker å sneie innom Elixia på hjemveien, alternativt jogge en tur. Håper å få klemt inn en "husmortime" på Elixia enten på lørdag eller søndag også, men det er mye på programmet ellers også, så vi får se hva som skjer. Hverdagen er virkelig tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 25. august 2012 Forfatter #727 Del Skrevet 25. august 2012 I går utgikk trening, da turdagen endte med et vanvittig regnvær, og jeg var søkkvåt, sliten og kald da jeg dro fra jobb. Men etter å ha syklet en mil og gått tur hele dagen, var ikke samvittigheten for det den verste. Derimot tok jeg det igjen i dag: morgenjogg, der jeg klokket inn 8 km på 46 minutter. Hurra! Ny utejoggingsrekord Oppdaget også at de 8 km var betydelig lettere enn det søndagens 4,5 km virket, så jeg er nok definitivt både en formiddagstrener mer enn kveldstrener, og en langdistansejente mer enn noe annet. Fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 27. august 2012 Forfatter #728 Del Skrevet 27. august 2012 Morgenjogg, med 9 km på 54 minutter. I strålende solskinn, og langs sjøen store deler av veien. Åh, for en BRA start på uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 27. august 2012 Forfatter #729 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg tok like godt en tur på styrketreningstimen til yndlingsinstruktøren min etter jobb også, jeg Så i dag har jeg da først jogget 9 km, syklet 5 km oppoverbakke til jobb, jobbet, syklet (bare nedover) til trening, trent en time styrke og core, og så syklet hjem. Jeg føler meg supersprek i dag! (og kommer til å angre i morgen, tror jeg. Kjenner det allerede i knærne, og jeg tror også at jeg kommer til å være støl på grensen til det latterlige, men det får heller være ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 28. august 2012 Forfatter #730 Del Skrevet 28. august 2012 Ikke så støl i dag som jeg fryktet at jeg ville bli, men aiaiai, knærne er ikke glade. Jeg er faktisk litt bekymret for dem. Planen var en lett joggeøkt + litt styrke i dag, men jeg valgte å droppe joggingen for å spare knærne. Av samme grunn kjørte jeg kun styrke på overkroppen, noe som også ble litt halvveis, da armene var ganske stive og ømme fra gårsdagen. Jaja, det er vel bedre enn ikke noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 1. september 2012 Forfatter #731 Del Skrevet 1. september 2012 Treningsfri onsdag og torsdag -sistnevnte var en 13-timers arbeidsdag, så en treningsøkt utgikk. Fikk klemt inn en 5 km gåtur i raskt tempo i stedet, da, ikke verst det heller. Fredag syklet jeg til jobb igjen. Og så hadde vi "løp for Afrika", der jeg hadde ansvar for å jogge runden tilslutt for å plukke opp baktroppen. Det kan vel i beste fall kalles intervalltrening, all den tid jeg jogger litt, draaaaaaaar barn med meg litt, går litt, stopper litt, jogger litt -og gjenta. Ble drøye 5 km da også. Helgen er blank og fin. Solen skinner. Vi fabler om en padletur i morgen, håper det blir noe av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 3. september 2012 Forfatter #732 Del Skrevet 3. september 2012 Det ble søndagspadling, en lang og fin tur på et stille vann. Herlig! Dagen i dag startet tidlig og godt. Da husbond suste avgårde for å levere bil på verksted klokken 7, la jeg like godt i vei på joggetur. 9,8 km på 58 minutter, i strålende solskinn. FOR en måte å starte uken på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 4. september 2012 #733 Del Skrevet 4. september 2012 Oi, det var litt av en måte å starte uka på ja! Savner å jogge, kos deg ekstra for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 4. september 2012 Forfatter #734 Del Skrevet 4. september 2012 Oi, det var litt av en måte å starte uka på ja! Savner å jogge, kos deg ekstra for meg Jeg er så glad i å jogge nå, men gjett hvem som får latterlig vondt i begge knærne dagen etter en joggetur? Så vondt at det å bøye knærne virker som en dårlig idé Dagens planlagte styrkeøkt ble en ren overkroppsøkt (igjen), for jeg tør bare ikke å utsette knærne mine for knebøy, utfall og andre benøvelser ... Misliker det sterkt! Nå som joggingen virkelig er GØY igjen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 4. september 2012 #735 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg sliter jo også med skade for tiden. Anbefaler deg virkelig å sjekke det ut, kanskje du har løperkne eller noe lignende som bør behandles. Kjipt om du får lang pause fra jogginga som meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 5. september 2012 Forfatter #736 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg sliter jo også med skade for tiden. Anbefaler deg virkelig å sjekke det ut, kanskje du har løperkne eller noe lignende som bør behandles. Kjipt om du får lang pause fra jogginga som meg... Jeg tror jeg skal sjekke det ut hvis det ikke gir seg, ja. Jeg har en mistanke om at det har kommet som en konsekvens av overbelastning på vektene når jeg har kjørt knebøy og utfall etter at jeg slo begge knærne i sommer, så jeg skal bare se det an litt. Er mye bedre i dag, heldigvis. Blir sykling og styrke resten av uken, ikke noe løping før mandag igjen, dessverre. Må lytte til kroppen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 11. september 2012 Forfatter #737 Del Skrevet 11. september 2012 Er det ikke det ene, så er det søren meg det andre ... Nå er jeg LEI av halvkranglete kropp! Her har jeg gått rundt hele helgen og gledet meg til morgenjogg på mandag (jobber halv dag, og begynner sent), men så var det så ufyselig vær at jeg droppet det og prioriterte å spare beina til styrketimen etter jobb. Syklet til jobb, og ble dritdårlig i løpet av turen; kvalm, vondt i hodet og kaldsvetting var gjennomgangstema da jeg (omsider) kom meg på jobb. Herlig. Needless to say; den harde styrkeøkta utgikk i går. Da formen var (marginalt) bedre i dag (les: ingen kaldsvetting og hodepine, men bare generelt uggen. Er noe som går, er flere på jobb som har det samme), planla jeg en kort utejogg etter jobb (halv dag, går etter lunsj), langs sjøen. Da jeg gikk til bilen, åpnet himmelens sluser seg ... Jogging i ØSREGN fristet så lite at jeg dro på Elixia i stedet. Hoppet opp på mølla og skulle legge i vei, bare for å oppdage at for hvert skritt jeg tok med venstre fot, gjorde det skitvondt i akillessenen. Den har jeg hatt betennelse i før, det kjennes likt ut, og det frister IKKE til gjentakelse, så da var det bare å hoppe av mølla og gå på ellipsemaskinen i stedet, da For nei, ellipsemaskin er IKKE i nærheten av det samme som jogging. Møllejogging har jeg jo lært meg at er mindre stas enn utejogging, men det går an. Ellipse er bare helt krise. Det er så kjedelig! Etter førti minutter var jeg så lei at jeg ga meg. Tok litt mage og haltet meg hjem, mindre fornøyd med både egen kropp og egen innsats. Jeg håper på bedre tider snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 17. september 2012 Forfatter #738 Del Skrevet 17. september 2012 Huhei, det har vært skrint med ordentlig trening de siste dagene. Det har dog vært en del aktivitet, blant annet pisket jeg elevene mine gjennom en god styrkeøkt forrige torsdag (selvsagt kun med egen kroppsvekt, de er jo små!), der jeg følte meg som _den_ Elixiainstruktøren. Stod på kasse og hylte og skrek, mens jeg gjorde øvelsene sammen med dem. Bøyer meg i støvet for instruktørene, som faktisk orker å kjøre fulle timer og fulle sett og tunge vekter på styrketimene, altså. De søte små syntes jeg var "supersterk, assa!", noe som varmer en pinglelærer i fiskebollemusklene I helgen har vi vært på fjellet, og det ble et par gode fjellturer i tidvis tungt og myrete terreng. 17 km var den lengste turen, unnagjort på 3,5 timer. Kjente det godt i bena dagen etter, så da ble det en kortere tur, men i tilsvarende tyngre terreng; bare myr og kratt. I dag har jeg vært flink og syklet til jobb igjen. Fortsatt bare oppover (forandrer det seg ikke, altså? Filler'n!), men en fin tur når jeg begynner sent og ikke må nitråkke og stresse som en gal for å rekke det i tide. Etter jobb trillet jeg ned på Elixia og gikk på styrke og coretimen til favorittinstruktøren min. Som var på kurs, og det derfor var en vikar for henne. Vikaren er en pt jeg har sett i aksjon før, og som jeg har sett på med litt ærefrykt, litt sånn "oi, shit, hun er sikkert beinhard!". Og så var timen hennes betydelig snillere enn Militær-instruktøren "min" sin?! Liker "min" instruktør best, og har fortsatt en indre drøm om å få henne som pt den dagen jeg bestemmer meg for å investere i noen timer. Foreløpig har jeg dog lagt det litt på is, av ulike årsaker. På onsdag skal jeg prøve kettlebells for første gang, sammen med supertreningsvenninnen. Hoi, det blir spennende, jeg gleder meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 20. september 2012 Forfatter #739 Del Skrevet 20. september 2012 Supertreningsvenninnen har mange gode kvaliteter, men å holde avtaler er ikke egentlig en av dem ... Så jeg ble vel ikke direkte overrasket da hun avlyste kettlebellsavtalen på onsdagen, og dermed forhindret billøse meg fra å kunne dra også (skulle sitte på med henne). Jeg droppet det, og dristet meg heller på cardio energy i dag. Ikke en ubetinget suksess, formen var overhode ikke "der", og jeg følte meg uvel og dårlig under store deler av timen. Æsj! Litt for hektiske dager på jobb, litt for høyt hverdagstempo, kanskje? Jeg har lyst til å jogge fjorårets joggerunde i morgen. Rundt vannet. I skogen. I solen. Er usikker på om jeg rekker, og om jeg orker, men lysten er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 24. september 2012 Forfatter #740 Del Skrevet 24. september 2012 Det ble ingen jogging på meg på fredag. Etter en uke med 150% jobbing, var jeg sjanseløs da fredag ettermiddag kom. Jeg valgte å gå hjem fra jobb i solen i stedet, da, drøye 5 km. Note to self: ikke gå så langt med converse, de er ikke lagd for slikt. Men jeg er definitivt en morgentrener. I dag, etter en litt tung morgen, snørte jeg på meg joggeskoene og la i vei i solen. Etter 45 minutter kunne jeg se tilbake på fine 7,5 km. Ingen supertid, i grunn, men godt nok på en dag der det egentlig handlet mest om å få nok endorfiner inn i kroppen til å orke å smile litt på jobb etterpå. Det funka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå