Vofsitofsi Skrevet 21. april 2012 #681 Del Skrevet 21. april 2012 Uff, så kjipt å være syk! Men da er det jo ikke bra å trene, så sikkert bare lurt å ta det med ro og heller satse på "Kom mai, du skjønne, milde" God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 25. april 2012 Forfatter #682 Del Skrevet 25. april 2012 Etter ukevis (to uker og en dag ...) uten annen trening enn å gå hjem fra jobb (5 km), øynet jeg i formiddag muligheten. En avspaseringsdag med tid til en treningsøkt før en hektisk langhelg setter inn! Formen er fremdeles ikke helt på topp, med tett nese og småhosting, men jeg prøvde meg allikevel på en 3 km på under 20 minutter. Klarte det på 19, og er sånn passe fornøyd. Ironisk at jeg synes det er vanskeligere å presse tiden på de første 5 km enn fra 5 til 10, egentlig. Kjørte så gjennom det eldgamle styrkeprogrammet en PT på Elixia ga meg da jeg ble medlem (i 2009?), før jeg fortet meg hjem og dusjet og lunsjet. Neste økt blir nok ikke før i mai, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #683 Del Skrevet 6. mai 2012 Huff og huff, denne våren har ikke vært god på treningsfronten! Men jeg har vært fotgjenger pga biltrøbbel, da, hvilket har gitt meg en tur hjem fra jobb på 5 km. Hver dag. Det får telle for noe. Men i går kveld, etter en hel dag med hagearbeid og påfølgende shopperunde med husets tenåring, snørte jeg på meg joggeskoene mens mann og barn ordnet middag, og la i vei. Jeg er jo så redd for orm at å jogge i skog er uaktuelt på fine dager, så det ble asfaltjogging på meg. De første 3 km var grusomme, og jeg var fortvilt over hvor fort formen går i bakken: det sved i brystet, beina var sure, og jeg måtte gå flere ganger. Men så løsna det, som det jo stort sett gjør for meg rundt 3 km, og de neste kilometrene gikk som en lek. Alt i alt ble det 6,5 km, og jeg var akkurat passe sliten da jeg kom hjem. En finfin runde på litt dårligere tid enn ønskelig, men åh så deilig å være i gang igjen! Jeg må innrømme at selv om de første 3 km var vonde, er jogging virkelig herlig! Nå håper jeg at jeg kan få til en økt enten i morgen eller tirsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #684 Del Skrevet 11. mai 2012 I går rakk jeg søren meg å klemme inn en liten 4-km mellom jobb og kveldsarrangement. Jeg var hjemme fra jobb litt over fire, og skulle videre halv seks, men rakk allikevel å smelle i hop en salat, skifte til treningstøy, jogge en liten runde, dusje, pakke og dra. Jeg vet ikke helt hva som imponerte meg mest; at jeg prioriterte joggingen, eller at jeg rakk alt sammen I natt har jeg sovet fire timer. Ull i hodet og snerk på hjernen. Tror allikevel at jeg skal driste meg til en tur på Elixia om ikke så alt for lenge, før jeg tar helg. En helg som ser ut som om den kan bli fyllt med litt trening, all den tid mannen har blitt ordentlig forkjøla og ikke kommer til å orke noe særlig, og heller ikke være spesielt selskapelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 11. mai 2012 #685 Del Skrevet 11. mai 2012 Superwoman!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #686 Del Skrevet 11. mai 2012 Jeg dristet meg ikke på Elixia, men jeg spente på meg joggesko og la ut i regnværet igjen. Samme runden som på lørdag, 6,5 km -og denne gangen på 38 minutter! To minutter bedre enn sist!! Yay Mulig treningsavtale med venninne i morgen. Mannens forkjølelse ser kanskje ut til å være influensa, han ligger strak med 39 i feber, så jeg håper bare jeg går klar ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 12. mai 2012 #687 Del Skrevet 12. mai 2012 Du er jammen lett og rask på foten! Ha en fiiiin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #688 Del Skrevet 12. mai 2012 Jeg er inne i en goooood steam, og da mannen (som forventet) lå strak ut i dag også, benyttet jeg meg av det fine været og gikk til Elixia for å trene med svigerinnen min. Veien til Elixia er 2,5 km ganske så nøyaktig, og jeg gikk på 20 minutter, så jeg føler meg fornøyd med det. Vi skulle trene styrke, og varmet opp med 10 minutter på romaskin, før vi tok armer, mage og ben. På siste runden med ben (på en maskin jeg ikke vet hva heter, men jeg sitter i alle fall, har bena på en plate "i brysthøyde", og så skal jeg dytte meg selv opp/bakover liksom?) kjente jeg det skikkeliiiig i et kne jeg har slitt med før. En fallskade for 7-8 år siden gjør i perioder forstatt vondt, og det var da veldig i dag. Selv nå, flere timer senere, kjennes det ut som om "noe" er hovent inne i kneet, og at det er trangt. Det er vondt å gå, vondt å flytte på benet når jeg sitter, vondt å strekke ut, vondt å bøye Jeg håper inderlig at det er noe som har gått over til i morgen, for da vil jeg jogge igjen, men det ser dårlig ut så langt ... Jeg kan kanskje surre meg til å dra på en powertime, dersom det ikke blir jogging? Nå nyter jeg kvelden i nyvasket hus og med et glass vin. Liker helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 12. mai 2012 #689 Del Skrevet 12. mai 2012 Hørtes ikke bra ut med kneet ditt. Håper det går over til I morgen. I mens får du ha god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #690 Del Skrevet 13. mai 2012 Heisann, Sailor, så hyggelig med besøk Kneet er bra igjen, heldigvis, så i dag la jeg ut på en litt lenger økt. Åtte kilometer med mye stigning tilbakelagt på 49 minutter. Det er faktisk distanserekord på utendørsløping for undertegnede, så jeg er ganske fornøyd! I morgen har jeg en treningsavtale med en venninne; cardio intervall og noe styrke-greier. Lenge siden jeg har vært på timer nå, så det blir spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #691 Del Skrevet 14. mai 2012 Ny dag, ny uke, og jeg har vært på trening. Igjen. Cardio energy + styrke og core. Første halvtimen var knallbra, skikkelig intens, just the way I like it. Styrke og core var ... vel, styrke og core. Jeg hater styrketimer :gjeiper: Men neida, hyggelig treningsselskap og en bra økt. Eneste minuset var at musikkvolumet var avsindig høyt, mens mikrofonvolumet var ikke-eksisterende. Litt slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #692 Del Skrevet 16. mai 2012 Liten joggeøkt etter jobb i dag. Rotet meg bort og fant ikke den veien jeg hadde tenkt. Tungt i dag, men 4,5 km på 25 minutter er vel akseptert. Uggen og urven etterpå, så det er vel en indikator på at det var nok. 3 km syttendmaitog med bunad og tilhørende sko før hanen har fått sko på beina i morgen. Det får bli dagens trim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 16. mai 2012 #693 Del Skrevet 16. mai 2012 Flink du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #694 Del Skrevet 18. mai 2012 Fridag, og jeg rakk en liten tur på Elixia før noen ærend og litt barnevakt skulle utføres. 6 km på 40 minutter på mølla, helt ok. Har brukt det meste av formiddagen og frem til nå på å sitte u ute i litt for kald luft og vente på noen som aldri kom, så nå har jeg store planer om å drikke te og holde meg varm frem til mannen kommer hjem fra jobb om en times tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 18. mai 2012 #695 Del Skrevet 18. mai 2012 Wow. seks km på 40 minutter? Kjempeflink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 18. mai 2012 #696 Del Skrevet 18. mai 2012 Du er flink og veldig inspirerende! Ha en flott helg, kos deg masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #697 Del Skrevet 18. mai 2012 Oi, tusen takk for kjempekoselige kommentarer. Koselige og inspirerende! Helg skal nytes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #698 Del Skrevet 19. mai 2012 Ukens fjerde treningsøkt er tilbakelagt, styrkeøkt i dag. Armer, bryst og mage. Tok såpass i på armer at da jeg flere timer senere skulle hente tallerkner ut av kjøkkenskapet, ristet armene. Haha, huff! Jeg har visst funnet flyten igjen, om ikke annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 19. mai 2012 #699 Del Skrevet 19. mai 2012 Haha, det er morsomt å oppleve sånt Flyt er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #700 Del Skrevet 21. mai 2012 Ny mandag, ny uke og nytt forsøk på den timen med den høye musikken. Konklusjoner etter dagens økt: -Musikken er fortsatt like høy -Instruktøren er, til tross for åpenbart svært tunghørt, utrolig motiverende -Smilla-spensten fra den gangen hun, i sin pure ungdom (altså et lite liv siden ...) trente håndball, er fortsatt der et sted -Jevnlig trening har gjort meg i bedre kondisform enn supertreningsvenninnen (som må sies å ha hatt et turbulent år, og følgelig bare periodetrent) Har lyst til å klemme inn en løpeøkt i morgen, men spørs hva jeg rekker. Travel uke. Blæh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå