Gå til innhold

Yes, I can?

Frøken Smilla

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Bra at du likte appen! :)

Kettlebells høres moro ut, jeg har egentlig veldig lyst til å prøve det selv, men vet ikke om de har det på mitt treningsenter :) Får eventuelt kjøpe meg en selv :jepp:

Håper du får en flott treningsuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble ingen kettlebells i dag, det utgikk faktisk pga tidsnød, selv om den ikke begynte før halv seks. Jeg har nemlig vært fotgjenger i dag, pga halve dagen på ekskursjon, og var følgelig ikke hjemme og hos bilen min fem minutter før jeg måtte hentet ut kortet på Elixia -og jeg bruker 12 minutter bare på å kjøre til treningssenteret ... Dog har det vært en aktiv dag: jeg startet med å gå 3 km til jobb, på 28 minutter. Så gikk jeg 3,5 km med elever (på 54 minutter ...). Etter endt arbeidsdag ruslet jeg hjemover (er gressenke noen dager, så jeg fikk ikke så lett skyss), og brukte 50 minutter på 4,8 km i solen. Vel hjemme satte jeg i gang med et kosteprosjekt, og i løpet av to timer hadde jeg kostet og båret bøttevis med strøgrus fra fortauet utenfor huset. Hååååper det hindrer oss fra å få hele plenen full av grus når de kommer for å koste!! I tillegg har jeg skiftet sengetøy og vasket to bad, pluss støvsugd to etasjer. Nå nyter jeg en stille stund på sofaen, før jeg snart finner sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Vel, jeg tror ikke du trenger trening i dag :) Du har jo gjort masse hverdagstrim, det er minst like viktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en treningsuke som ikke helt gikk etter planen. Men i dag har jeg i alle fall vært ute på den lille runden min; 5 km i solen, med Misjonen-podcast på øret. Fantastisk festlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hatt noen god treningsuke, så da er vi i det minste i samme båt :)

Får håp det bi likar denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått til og fra jobb, noe som gir meg totalt 11 km klokket inn. Planen var egentlig å jogge hjem, og jeg skiftet til joggetøy og greier. Men å jogge med sekk anbefales IKKE! Den svingte og svaiet og dinglet uansett hvor mye jeg strammet alle remmer, så det ble rask gange i stedet. 5 km på 45 minutter (inkludert en stopp på butikken), sier meg fornøyd med det. I morgen håper jeg at jeg får til en joggetur eller en Elixia-økt. Har ikke vært innom sistnevnte på så lang tid at jeg nesten bør vurdere å droppe hele medlemsskapet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Kjempebra! :)

Er vanskelig det med treningssenter, spesielt hvis man ikke trener så mye styrke og kan jogge masse ute. Jeg gjør begge deler, og må nok ha senter... Men skal prøve å klare meg uten i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro jeg på Elixia etter jobb, før et kveldsmøte. Og jeg vet ikke om det er et bra tegn eller ikke at jeg ble så skuffet at jeg vurderte å snu i døren da jeg så skiltet "beklager, men møllene er ute av drift til og med torsdag" i resepsjonen. Å sykle er ikke det samme! Men det ble 45 minutter (og 16 km) på sykkel, før jeg tok litt styrke (armer og mage). Da var blodsukkeret så forsvinnende lavt at jeg trodde jeg skulle besvime, så jeg ga meg.

Aftenposten melder i dag at det er ekstremt mye huggorm i år, og at de allerede har begynt å krype ut (i skisporene?!), så det blir nok neppe oppsigelse av Elixiamedlemsskapet med det første ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg trene etter jobb. Det var planen. Men så skulle jeg bare fikse ... og ordne ... og gjøre ... og vips var mannen på vei hjem, og vi dro og handlet, fikset og ordnet. Jeg anså treningsmuligheten som tapt.

Men så skjedde det som vel sjelden har skjedd før: Smilla fikk det for seg at hun skulle kveldstrene. Det er jo egentlig et fremmedord i denne damens vokabular, all den tid jeg aldri klarer å yte max på kveldstid. Det fikk bare være i dag, så etter en kopp kaffe, hoppet jeg i treningstøyet, og gjett hvem som akkurat har kommet inn fra en 5 km-joggetur? Ute. Litt for tynt kledd, så jeg ble aldri ordentlig varm, og følgelig var hele runden grisetung og egentlig helt pyton (sånn rent bortsett fra at selvplageren i meg tydeligvis liker å plage meg, så egentlig likte jeg det litt. Schizofren, much? :gjeiper: ). Jeg løp langs sjøen nesten hele veien, med god musikk på øret, og det er jo som terapi å regne. Herlig!

Nå skal jeg spise kjærestens herlige fiskemiddag og ta meg et glass hvitvin og nyyyyyte at påskeferien egentlig ikke har begynt ennå; det er jo bare så vidt helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Kjempebra! :) Jeg er også morgen/dag-trener, å jogge ute på kvelden er nesten uaktuelt for meg :ler: Syns du var kjempeflink! :jepp: God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er heller ikke særlig glad i å trene på kvelden. Klokka sju er absolutt senest for meg. Trener jeg senere enn det, synes jeg det blir så vanskelig å sove!

Håper fiskemiddagen og vinen var god, og at du nyyyyyyter helgen og påskeferien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første påskeferiedag. Mannen har ikke ferie før i morgen, og da klokken var ni og han vel plassert på jobb, tok jeg meg en tur på Elixia. Skulle bare jogge "litt", for jeg liker overhode ikke den nye plasseringen til møllene (hva er greia med å sette dem midt i lokalet, rett ved resepsjonen?! Føler meg SÅ på utstilling! Hmsk). Og igjen så er det det evige problemet mitt: de første 5 km er bare pain. Men så kan jeg holde på. Og holde på. Og holde på. I dag bikket jeg 5 km på 30 minutter, etter 35 minutter var det 5,9 km. Da fikk jeg det for meg at jeg skulle holde på i 45 minutter, men da var jeg i så godt sig at jeg like godt fortsatte til jeg bikket mila. På ny pers: 57,5 minutter! Jeg fortsatte til 10,5 km, hvor de siste 5 km var nedkjøling, og var latterlig fornøyd med meg selv. Jeg fatter ikke hvor jeg henter viljestyrken til å fortsette de første fem kilometrene, men det er vel noe i meg som klarer å huske at jeg må nå den terskelen, da? Jeg har jo prøvd å monitorere dette med pulsklokke og whatnot, men det er overhode ingen logikk i det; det er ikke sånn at jeg kan holde det gående evig lenge med den og den pulsen. Derimot er det sånn at jeg de første fem kilometrene tror jeg skal dø. Hver gang. Men så løsner det, og jeg kunne sannsynligvis jogget mer i dag uten problemer. Jeg fatter ikke hvorfor det er sånn, og enda mindre hva jeg kan gjøre for at det ikke skal være sånn? Eller, misforstå meg rett, jeg har det gjerne sånn at jeg godt kan holde på i evig tid, men at det er SÅ grisetungt den første halvtimen ... det kan jeg godt være uten, kjenner jeg ;)

Det slår meg for øvrig at jeg ikke kommer til å ha sjangs på noen mil annet enn i helger og ferier. Jeg er definitivt en formiddagstrener, og det er mindre forenelig med jobb til vanlig, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Jeg er også treigstarta, men ikke like "ille" som deg. Det som er positivt er jo at du VET at du kommer over kneika, du har jo godt tempo hele veien :) Kanskje det er noe som kommer etterhvert?

Godt det fins flere formiddagstrenere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempeimponert over løpinga di! Mila på under en time er knall, også det på første påskeferiedag da gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme kveld som jeg løp mila, fikk jeg så innmari vondt i hodet. Jeg tenkte at jeg kanskje hadde drukket for lite da jeg løp, og bøttet innpå. Men akk, det hjalp ikke, og hele natten var preget av dundrende hodepine. Påfølgende morgen hev jeg i meg to ibux, før vi dro på en 8 km skogstur med et vennepar. Tempoet var lavt, men det var godt å gå litt. Merket at formen ikke var helt på topp, da, og jeg var frossen og urven. Og ganske riktig; utover dagen tetnet jeg til. Forkjøla. Great, akkurat det jeg ville bli i ferien ... Derfor var onsdagen og gårsdagen relativt rolige, men i dag dristet jeg meg til litt husmortid på Elixia. Var ganske glissent der i dag, heldigvis. Det ble 3 tunge oppvarmingskilometre på mølla, før jeg kjørte gjennom styrkeprogrammet jeg har skoftet så lenge at det er flaut. Armstyrken er pinlig laber fremdeles, men lårmusklene har på mirakuløst vis blitt sterkere?

Håper på flere økter i påsken, men tar det ikke for gitt. Formen er fremdeles ikke tipptopp, og jeg prioriterer tid med familien fremfor Elixia i påsken, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Påskens tredje treningsøkt er tilbakelagt; 40 minutter cardio energy og 45 minutter power. Jeg var noget skeptisk til opplegget i går kveld, da jeg tetnet mer og mer til utover kvelden, for ikke å snakke om i morges, da det sved i lungene av å gå opp trappen til 2. etasje ... men har man lovet trening, så har man lovet trening! Og det gikk overraskende greit. Utrolig og overraskende nok var power det som gikk lettest i dag, og pulsen på cardiotimen var unormalt høy til å være en sånn time, men det forklares nok av formen. Nå er jeg spent på om dagens trening enten jager bort forkjølelsen, eller slår meg helt ut.

I morgen har jeg min siste feriedag, mens mannen jobber. Har en venninneavtale på formiddagen, men har lyst til å klemme inn en joggeøkt på mølla før den tid. Håper formen er i stand til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært til å trene i påsken! Jeg har veldig lite å skryte av dessverre ... :sjenert:

Håper du snart er bedre i formen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens treningsøkt jagde tydeligvis forkjølelsen vekk, for i dag har formen vært tipptopp! Startet dagen med litt jobbing hjemme, før jeg tok med meg treningstøy og tok en tur på Elixia. Planen var en 5 km, men vips ble den endret til å holde på i 40 minutter ... nei, vent, 45 minutter, nei, var det 50 minutter? Oh, men nå er det bare én km igjen til mila ... og vips hadde jeg løpt en mil. Eller "vips" er vel å ta litt i; det var på ingen måte en pers i dag, og klokken bikket timen før jeg var ferdig. 1 time og 40 sekunder, for å være pinlig nøyaktig. Men bare det at jeg faktisk løper mila uten alt for store anstrengelser nå, og vaker rundt timen (stort sett under) er jeg egentlig fornøyd med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg oppdaterer her så sjelden nå at jeg nesten trodde jeg var falt ut av min egen "mine innlegg"-liste :gjeiper: Men det er bare fordi den tidligere omtalte forkjølelsen jeg refererte til som skremt bort av en økt på trening, aldeles ikke ble skremt bort. Neida, den kom. Med kraft og fynd. Har slått meg i bakken og rappet stemmen min (også så praktisk når man jobber som lærer, da, gitt ...), så noen trening ser jeg langt etter. Jeg innser at april er lost cause, men satser på mai.

Blæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...