Frøken Smilla Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #641 Del Skrevet 18. februar 2012 Har du vinterferie og du a? Er ikke misunnelig ... Var superfint vær i dag ja! Måtte det bare fortsette og smelte all snø på et blunk Jupp, har vinterferie! Må nok jobbe litt, men kan jobbe hjemmefra, og det er ganske digg. Det var deilig med vårsol, men jeg er ikke heeeelt klar for snøsmelting enda; jeg vil ha flere fine skiturer før vinteren er over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #642 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) I dag kom jeg meg på trening igjen. Jeg merker godt at jeg trives best med formiddagstrening, så da jeg var på Elixia klokken ti var både hode og kropp godt fornøyde med det. Favorittmølla mi var tatt da jeg kom (og det var i grunn alle de nye møllene, bare sånne gamle rakleverk igjen), så jeg startet med 10 minutter på sykkel, før jeg kastet meg over mølla "mi" Siden jeg var god og varm i kroppen allerede, startet jeg like så greit ut med 10.9 i fart, og økte til 11 relativt raskt. Klarte 3 km på 17 minutter, og suste videre. Klokket inn 5 km på 27 minutter, og etter 35 minutter var 6 km passer (da hadde jeg jogget meg "ned" de siste fem minuttene). Veldig fornøyd med den økta! Gikk bort til vektene og løftet opp to 7-kgsmanualer (og veltet nesten meg selv med det samme, da jeg fikk litt overvekt i front :gjeiper: ), som jeg tok bicepscurls(?) med, 3*10 repetisjoner. Musklene mine skrek om nåde, 7 kg er jo mer enn jeg har pleid å ta (jeg pleier å ta 6 kg), men det gikk! Hoho, stolt, ja! Tok deretter 3*15 situps på pilatesball (og noterer meg at jeg savner magemusklene mine fremdeles ...), før jeg avsluttet med 3*20 dips fra stepkasse. Den gulrotmuffinsen jeg spiste da jeg var på kafé med moren min noen timer senere, kjentes egentlig ganske så velfortjent i dag Endret 20. februar 2012 av Frøken Smilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 20. februar 2012 #643 Del Skrevet 20. februar 2012 For et tempo i deg! VIl ha det sånn jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 20. februar 2012 #644 Del Skrevet 20. februar 2012 Good girl! Godt å høre du er tilbake på trening igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #645 Del Skrevet 21. februar 2012 Ny feriedag, nye muligheter. Etter å ha vasket huset, var jeg klar på mølla kvart på elleve i formiddag, nok et optimalt treningstidspunkt. Jeg merket nok gårdagens økt litt i bena, for det var tuuuuungt i dag, og jeg måtte veksle mellom å løpe på 11 og jogge på 9,5 -and everything between. Etter 30 minutter og noen sekunder bikket jeg 5 km, og da var jeg egentlig klar for å gi meg, men klarte allikevel å fortsette litt til. Det endte med 45 minutter og 7,3 km. Kjenner det fremdeles godt i kroppen at jeg har løpt et stykke, og det kjennes bra Nå blir det forhåpentlig skiturer som blir treningen resten av ferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #646 Del Skrevet 27. februar 2012 Ferien er hardt og brutalt slutt, og etter en turbodag på jobb (hvem fant ut at 8,5 timer uten pause var en god start på jobbuken?!), dro jeg rett på 500 kcal. Jeg vet ikke om det er formen som har dalt markant etter 6 dagers treningsfri, eller om det var turbodagen som slo inn, eller om jeg rett og slett ikke var helt i toppslag i dag, men det var fyttikatta så tungt i dag. Jeg trodde jeg skulle krepere en stund der, og når instruktøren løp rundt som en annen oberst og skriker "ikke gi deeeeeeg!!" mens jeg tok burphees til jeg så mannen med ljåen, kjente jeg at jeg hatet litt ... Det gikk fort over da pulsen sank, da Leggene murrer litt igjen, forresten Jeg har IKKE lyst på en beinhinnerunde til, så jeg lurer på om jeg må holde meg unna mølla noen dager til, men jeg har IKKE lyst! Hmsk. Får håpe at snøen holder seg litt til, så vi får noen gode skiturer de neste dagene i stedet, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 28. februar 2012 #647 Del Skrevet 28. februar 2012 Nå måtte jeg google "burpees" - skjønner at det er hardt ja! Krysser fingrene for at beinhinnene holder seg i sjakk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #648 Del Skrevet 1. mars 2012 Ingen torsdagstrening, men jeg var en tur på cardio step intervall i går. Favorittinstruktøren min har den timen, og hun minner meg så om Cecilie Skog. SÅ sprudlende, SÅ energisk, gir meg SÅ lyst til å hoppe litt høyere, ta i enda litt mer. Herlig! Kvelden brukte jeg på å lempe svintunge møbler opp og ned etasjer hos svigers, så jeg tror det nesten kvalifiserer til styrketrening For øvrig tror jeg ikke at det hadde vært mye hjelp i meg i de tunge løftene for et år siden, så jeg ba mannen pent takke de tunge jerntingene på Elixia for at han slapp å løfte alt selv i går :gjeiper: I morgen skal jeg driste meg til å jogge, forhåpentlig ute, hvis været er bra. (Og så har man bestilt seg iphone, så snart kan man trene OG høre på musikk uten at pulstoppene kommer fordi man blir rasende sint over teknologi som svikter ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 1. mars 2012 #649 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg har også bein-lumsk for tida, nå har jeg holdt meg unna jogging i ei uke, og skal KANSKJE ta en roooolig liten tur ute på søndag om været tillater det. Men det spøker for løpet mitt Kjipe greier, vi får bare ta tiden til hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 1. mars 2012 #650 Del Skrevet 1. mars 2012 Hehe, gratulerer som snart ny iPhone-eier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #651 Del Skrevet 2. mars 2012 Hehe, gratulerer som snart ny iPhone-eier Hihi, takk Den har ikke kommet enda, da, men det gjør ikke noe. Den er en bursdagsgave fra foreldrene mine, og bursdagen min er ikke før til uken, så den har god tid. Ironisk nok har tulletelefonen min oppført seg så godt som eksemplarisk i dag (men langt der i fra i går), men det blir godt med ny, fin telefon snart! I dag har jeg hatt en fantastisk arbeidsdag! Utedag med skolen hele dagen, og jeg var vakt i bunn av en skibakke. Det var strålende sol, blide barn og bare lykke og velstand. Sånne dager veier opp for alle de dagene hvor alt går på tverke og/eller halv tolv. Ja, så har det vært en hektisk forberedelse og organisering av dagen, men gjennomføringen var så på skinner at alt strev er verdt det i rikt monn Etter den fantastiske dagen, dro jeg tidlig hjem, skiftet til løpe-ute-tøy, og la i vei. Jeg var litt overmodig og droppet broddene, noe jeg angret litt på et lite stykke, men ellers var det herlig bart store deler av løypa. Jeg stod over min faste runde, da den ikke ligger så mye i solen, og ei heller er en vei som brøytes til vanlig, så jeg tviler på at den er bar (dog bør jeg kanskje sjekke det ut en dag), men fikk meg en finfin 5 km med variert terreng. Merket at uteløpeformen er bedre enn jeg forventet, noe som bare var en positiv overraskelse. Etter hjemkomst har jeg rukket å vaske hus også, så nå er det virkelig helg i heimen! Herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 2. mars 2012 #652 Del Skrevet 2. mars 2012 Fungerer det bra med brodder? HVor mye koster det ca? Og bruker du de vanlige joggeskoene dine, eller har du noen til vinteren? Er SÅ herlig med godt vær, ble lykkelig selv i dag av å være ute i sola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #653 Del Skrevet 2. mars 2012 Fungerer det bra med brodder? HVor mye koster det ca? Og bruker du de vanlige joggeskoene dine, eller har du noen til vinteren? Er SÅ herlig med godt vær, ble lykkelig selv i dag av å være ute i sola! Heh, jeg har faktisk bare kjøpt broddene, men ikke brukt dem ennå, så det er ikke så mye jeg får svart på her Men jeg har kjøpt dem på anbefaling fra flere som bruker dem til både gange og jogging. Det er de broddene som før het "nordmarksbrodden", hvis du spør etter det på gsport, vet de hva du mener. De koster mellom 100 og 150 kroner (jeg husker ikke nøyaktig, tror jeg ga 129 for dem?). Jeg tenker å bruke dem utenpå de joggeskoene jeg vanligvis løper ute med. Det er noen goretex-sko som er ganske varme (egentlig litt for varme når det er høysommer), selv om de ikke er så kraftige. Broddene kommer i størrelse xs til xl, der jeg har størrelse l (fordi jeg opprinnelig hadde tenkt til å træ dem utenpå de store vinterstøvlene mine når vi går tur. Jeg bruker størrelse 39 i sko, og kunne nok klart meg med m-brodder hvis jeg kjøpte dem kun med tanke på joggesko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #654 Del Skrevet 9. mars 2012 Himmel, for en elendig uke! I alle fall på treningsfronten ... med 9,5-timerdager på jobb, og planlegging om kvelden, har det vært svært skrint med noen som helst form for bevegelse. At formen igjen har dalt til godt under par har ikke hjulpet noe særlig; jeg surrer rundt med tungt og tett hode, verk i kroppen og litt til-og-fra feber. Utviklingssamtaleuker er ikke for pyser! I dag har vel vært den dagen jeg har vært mer i bevegelse enn hele resten av uken tilsammen. Turdag. Vi gikk 5 km til "campen", var der og hadde lek i snøen hele dagen (les: jeg stod og passet på, og hakket tenner fordi jeg frøys sånn ...), før vi gikk 5 km tilbake. Jeg opplevde turen omtrent like slitsom som jeg har følt at mila på mølla har vært, så at formen ikke er på topp er åpenbart. Det som bekymrer meg mer er dog at det kan se ut som om den fysiske formen til den kommende generasjonen er helt krise; jeg har mest sannsynlig gått denne turen med litt feber i kroppen, og var allikevel mindre utslitt enn flere av turdeltakerne. Makan. Jeg håper på knallform i morgen, for nå har jeg fått iphonen min, og har sååååå lyst til å prøve den på en joggetur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 10. mars 2012 #655 Del Skrevet 10. mars 2012 Av og til skjer det rett og slett såpass mye at treningen må utgå! Sånn er det bare Håper formen din stiger snart! Slapp av og kos deg i helga, så satser vi på en bedre uke til uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #656 Del Skrevet 11. mars 2012 Etter en begredelig uke på treningsfronten, fant Smilla i dag ut at hun skulle lufte sin nye iphone med tilhørende løpelomme, og den nyervervede løpejakken, og ta en tur i solen. Som tenkt, så gjort. Med spillelisten "løpeliste" på øret, la jeg i vei, fast bestemt på å ta den 5-kilometersrunden jeg tok forrige fredag ettermiddag. Men da jeg kom til det krysset der jeg måtte svinge av, tok jeg meg selv i å fortsette rett frem, og dermed tok jeg den lange løypa, en runde jeg har gått tur før, og som jeg vet at er nesten 8 km! Måtte gå litt i en seig oppverbakke (med 60-sone, svinger og null gangfelt ...), men ellers var det jogging. Pulsklokken sier at jeg brukte 48:15, og jeg er akkurat passe godsliten. Nå er det søndagsfred med god samvittighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 11. mars 2012 #657 Del Skrevet 11. mars 2012 Så flink du er! Nå kan du slappe av og nyte resten av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 11. mars 2012 #658 Del Skrevet 11. mars 2012 Såå herlig! Jeg gjorde noe veldig likt - ny løpejakke, ny spilleliste, ut i sola - deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #659 Del Skrevet 16. mars 2012 Snerk i systemet. I treningssystemet. Hrmf! Heller ikke denne uken har vært noe å skryte av på treningsfronten. Mandagen tok jeg med meg mannen og gikk tur langs sjøen i halvannen time i stedet, så det teller for noe. Tirsdag hadde mannen bursdag, så da ble det bursdagsmiddag fremfor trening (selvsagt!), onsdag var jeg på jobb til halv seks, og etterpå var jeg komplett ubrukelig. Torsdag var jeg fotgjenger pga verkstedtime på bilen, og gikk 2,5 km fra jobb og til butikken, der mannen plukket meg opp. Kan neppe kalles trening, der jeg ruslet i bedagelig tempo i solen og lyttet til morsomme Misjonen-podcasts, men unektelig en herlig måte å avslutte arbeidsdagen på. I dag, derimot! Først gikk jeg 2,5 km fra jobb og til verkstedet, der jeg hentet bilen (og tømte lommeboka ), før jeg kjørte hjem og hoppet i joggetøyet. Daenerys anbefaling om Nike+ gps-appen har jeg fulgt, men ikke prøvd ut før i dag. Og la meg bare si: jeg ELSKER den appen! Hoho, hvor herlig er det ikke at en dame forteller meg at jeg har løpt så-og-så mange km?? Det er jo som displayet på tredemøllen, bare i øret. Digger det!! Selve turen var grisetung. Det ble 5-km-løypa, den jeg tok for et par uker siden også, men i dag var det myyye tyngre. Æsj! Det er nok ikke bare fordi jeg ikke har trent så mye i det siste, for formen er ikke helt 100% for tiden: mye vondt i hodet og småurven (og veldig lei av det!), men i dag morges våknet jeg i tillegg med bonusen at jeg ikke kan se til høyre. Kink i nakken, anyone? Heh. Jeg tror sånne småting spiller inn, og jeg merket at løypa ikke gikk like lett i dag som sist -for ikke å snakke om hvor mye tyngre bare det å jogge var i dag enn det var på søndag, da jeg løp den lange runden. 5,1 km ble i alle fall unnagjort på 32 minutter (og det er MYE oppover en stund!), og jeg er helt ok fornøyd med det. Nå gleder jeg meg veldig til litt mer snø smelter, slik at jeg kan løpe skogsrunden min noen ganger før all huggormen kommer ålende ut *grøss* Jeg har faktisk blitt så glad i uteløping at jeg vurderer å fryse Elixia-medlemsskapet mitt ... Må tenke litt på det. Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #660 Del Skrevet 19. mars 2012 Ny uke, nye muligheter. Jeg startet treningsuken på 500 kcal, og husket hvorfor jeg har et elsk-hat til de timene. Pain! Sure lår var bare fornavnet. Heh. Dog har det ikke skremt meg fra å vurdere en kettlebells for første gang i morgen. Tør jeg det, da? Uh, skummelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå