Vofsitofsi Skrevet 9. januar 2012 #601 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg leste en tråd om denne timen her inne, og det var visst i FBI eller i Puls på NRK at de hadde testet den om den faktisk holdt hva den lovte. Konklusjonen var vel at ingen vanlig frisk, normalt trent person klarer å forbrenne 500 kcals på en halvtime. Men så lenge det er god trening, er det jo kjempebra! Men jeg er enig med deg, det blir et slankefokus når de kaller den nettopp det, sikkert sånn at mange tenker "Yess, da kan jeg ta en ekstra porsjon middag, siden jeg nettopp har forbrent 500 kcals!", og det blir jo bare feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 9. januar 2012 #602 Del Skrevet 9. januar 2012 Hehe, bare husk at pulsklokka ikke nødvendigvis viser helt korrekt, men den kan gi deg en pekepinn i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #603 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg har vel mine tvil til om jeg, med eller uten pulsklokke og om den viser riktig eller ei, vil forbrenne 500 kcal på en halvtime, men for å være helt ærlig så bryr jeg meg mindre. Det som derimot gleder meg, er at jeg i dag er svinaktig støl i lårene, ryggen og armene, en sånn stølhet jeg ikke har kjent på lenge. Deilig! Hva slankefokuset til timen angår, er vel det jeg misliker mest med den at den fokuserer på nettopp antall kcal brukt. Jeg mener at det retter fokus mot kcal-telling også for dem som ikke trenger det -og jeg så jo på dem som var på timen i går (meg selv i høyeste grad inkludert) at de ikke er overvektige, ikke MÅ nitrene av seg ørten kcal. Derimot er de svært unge, jenter, og lever i et samfunn der fokuset på kropp og vekt og utseende er enormt. Jeg tror dessverre at en treningstime med et navn som tilsier at det er fokus på at du skal forbrenne masse og bli superslank (for det er jo det de mener) er med på å påvirke mange på en ikke helt heldig måte. Hadde de nå enda kalt den "boot camp" eller noe (som er et ord som rant meg i hu der jeg hoppet og spratt og peste meg gjennom timen mens en tilsynelatende hyperaktiv instruktør løp rundt og brølte "KOM IGJEN!! IKKE GI DEG!!! HØYERE!!!!!" :gjeiper: ), så hadde det vært bedre. Mener jeg. Phui, det var langt om lite. Ingen trening på meg i dag. Dels fordi jeg er støl, men mest fordi jeg i dag morges våknet 15 minutter etter at jeg pleier å dra (!!), og ikke rakk å pakke hverken matpakke (krise!!) eller treningstøy før jeg suste avgårde til jobb. Needless to say: dette har ikke vært _min_ dag ... Nå skal jeg bare slappe av og gjøre ikkeno' resten av dagen, trur eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #604 Del Skrevet 11. januar 2012 I dag har jeg vært på cardio step intervall. Det er noe med Elixia og januar, for da er det nye tider for timene, og timene har nye program. Vanligvis frustrerer det meg, men i dag var det helt greit, for det var første gang jeg var på _den_ timen med _den_ instruktøren, og da er det helt ok at alle kløner like mye som meg Morsom time, og knallflink instruktør. En ny favoritt, som passer perfekt sånn tidsmessig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #605 Del Skrevet 13. januar 2012 Ukens tredje (og siste?) treningsøkt er tilbakelagt, og nå er jeg så FORNØYD!! Jeg jogget, og selv om det ikke ble mila så løp jeg 8,8 km på 52 minutter så lett som bare det. Det er egentlig litt surt nå at jeg ikke tok de siste 1,2, men jeg fikk så innmari krampe i den ene leggen. Det var samme ben som jeg kjente det murre litt i skinnleggen på etter et par kilometer, den samme leggen som jeg mistenkte lekte seg litt med en gryende beinhinnebetennelse før jul, så da valgte jeg å lytte til kroppen i dag. Det positive i dag var at jeg innser at 5 km ikke lenger er utfordrende, det er ikke lenger et ork, liksom. Det andre positive er at pulsklokken min har ankommet Posten, og jeg skal avgårde og hente den i løpet av helgen (håper jeg). Satser på at den kan være med på å booste denne joggeutviklingen litt til Åh, sånn godt sliten nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #606 Del Skrevet 16. januar 2012 Ny runde på 500 kcal, denne gangen med pulsklokke. Fortsatt en grusom time, men 500 kcal forbrent? Niks. 280, ja (på 30 minutter), men ikke 500. Hva var det jeg sa Joggings i morgen, med pulsklokke for første gang. Jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 16. januar 2012 #607 Del Skrevet 16. januar 2012 Synes jammen det er pussig at de har "lov" til å kalle den det hvis den ikke holder hva den lover! Jaja. Du er nå i alle fall superflink uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #608 Del Skrevet 16. januar 2012 Synes jammen det er pussig at de har "lov" til å kalle den det hvis den ikke holder hva den lover! Jaja. Du er nå i alle fall superflink uansett Det har visst vært omdiskutert, og Forbrukerinspektørene(?) hadde visst gjort/hatt lyst til å gjøre en sak på det. Elixia selv dekker seg bak at det er jo opp til den enkelte deltaker på timen hvor mye man selv presser seg slik at kcal-forbruket går opp. Jeg lå på nivå 2 av instruktørens 3 nivåer på flere øvelser i dag, men hvis jeg hadde presset meg/orket nivå 3 på flere, så ville jeg vel forbrent flere kcal? Dermed mener de nok at de har ryggen fri. Jeg går jo, som tidligere nevnt, ikke på timen for kcal-forbrenningens del, men det var litt morsomt med denne pulsklokken, altså, jeg må innrømme det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #609 Del Skrevet 17. januar 2012 I dag tok jeg med meg pulsklokka mi og tok en tur på Elixia. Selv om jeg var der tidlig, var alle de "nye" møllene tatt, og jeg endte opp på et gammelt rakkelverk av en mølle, hvor jeg strevde med innstillinger og det meste. Jeg vet ikke om mølla skal få noe skyld for at økten var tung, det er vel kanskje vel så mye syren som sitter igjen i beina etter gårsdagens økt, men fyttikatta så seigt det var i dag! Etter 1,5 km hadde jeg lyst til å spy, men så tok det seg opp litt. Jeg fulgte med på pulsen hele veien, og selv om den automatiske innstillingen mener at jeg er "in zone" (hvilken sone??) mellom 120 og 160 bpm, er jeg mest komfortabel selv når pulsen ligger på mellom 160 og 170; da går det som en lek. Jeg tror jeg må lese meg opp på puls, gitt. Det ble 6 km og 40 minutter på mølla. For moroskyld sjekket jeg kcal-telleren på klokken mot telleren på mølla. Nå skal det sies at jeg ikke hadde fått til å stille inn "mine mål" på mølla i dag, men den bommet kraftig. Mens klokken viser 400 kcal forbrent, mener mølla at det er 500 kcal. Nå skal jeg bruke resten av kvelden på å overbevise meg selv om at jeg overhode ikke har lyst på iphone ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 17. januar 2012 #610 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg har blitt avhengig av pulsklokka mi etter at jeg kjøpte den PS: *du har ikke lyst på iPhone, du har ikke lyst på iPhone* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #611 Del Skrevet 20. januar 2012 Herlighet, nå har jeg lyst på iphone!! Ipoden min døde jo i sommer, og siden den gang har jeg brukt mobilens mp3-spiller. Mobilen har blitt skikkelig vrang i det siste, skrur seg av uten forvarsel, låser seg, blir kokvarm og tom for strøm etc, og ni av ti ganger jeg prøver å bruke musikkspillerfunksjonen, så funker ikke den. I dag sluttet hodetelefonutgangen å virke, og all lyd kom ut på høytaler. Pinlig nok oppdaget ikke jeg dette, før han på nabosykkelen skulte på meg og sukket. Heh ... jeg trodde bare lyden var veeeeeldig lav og rar Det ble 12 km på sykkel, og styrke på armer (biceps 3*12 repetisjoner med 2*7kg manualer, og triceps), mage 3*12 situps på pilatesball, og 3*12 "inntrekk" fra planke på pilatesball (fyttkatta!) og tilslutt lår/rumpe (3*12 utfall fra bosuball på hvert ben, med 2*7kg manualer i hendene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 20. januar 2012 #612 Del Skrevet 20. januar 2012 Hehe, nå måtte jeg smile litt her. Ser for meg deg på sykkelen, aner fred og ingen fare, mens sidemannen irriterer seg skikkelig over musikken din! Men med så mye problemer du har med telefonen din, så skjønner jeg godt at du vil ha ny! Jeg klarer IKKE å trene på egenhånd uten musikken min, sånn er det bare. Vurderer egentlig ny telefon selv, var bare penga da ... Bra treningsøkt på deg! Håper du får en fantastisk helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #613 Del Skrevet 23. januar 2012 Ny mandag, ny 500-time, denne gangen med treningsvenninnen. Timen er fortsatt helt jævelig tung, men dæven, så deilig det er å ha trent! Men 500 kcal? Niks. 270 kcal i dag, enda jeg syntes jeg tok i såååå mye mer enn sist. Nå skal det sies at formen ikke er helt på topp, men allikevel. Vurderer å jogge i morgen, men akkurat nå kjennes det ut som en overambisiøs plan ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 24. januar 2012 #614 Del Skrevet 24. januar 2012 Men du forbrenner jo mer om formen er dårlig, enn om formen er god. Ikke sant? En tung person forbrenner mer på samme økt som en lettere pga mer vekt å bære på, dårligere form osv. Syns du skal være fornøyd jeg Ikke press deg selv for hardt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #615 Del Skrevet 27. januar 2012 Fysjom, for en laber uke ... Etter mandagens 500-time har jeg bare hatt en lite styrkeøkt hjemme med Puls-Yngvar sine øvelser, og et par turer på et par kilometer i rask gange (samt husvask, men det kan vel knapt telle). Formen har vært skral, jeg har gått rundt med kroppsverk, hodepine og vært uggen -men blir jeg forkjølet, får feber eller noe sånt som gjør at jeg er _virkelig_ dårlig? Neida. Bah. Satser for øvrig hardt på at det bare er en konsekvens av litt heftige dager på jobb, og at det går over i løpet av helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 28. januar 2012 #616 Del Skrevet 28. januar 2012 Når man er syk, er det riktig ikke å presse seg til å trene mer enn det en orker. Så jeg synes det høres ut som at du har gjort helt rett denne uka! Før du vet ordet av det er du back on track igjen vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #617 Del Skrevet 28. januar 2012 Når man er syk, er det riktig ikke å presse seg til å trene mer enn det en orker. Så jeg synes det høres ut som at du har gjort helt rett denne uka! Før du vet ordet av det er du back on track igjen vettu Takk for oppmuntrende ord, søte du Det var egentlig akkurat det jeg trengte å høre nå, for jeg liker ikke at jeg har "brutt rutinene" mine sånn denne uken. Det er jo ikke akkurat som om jeg er sengeliggende-dårlig heller, jeg er bare ikke i form. Jeg tror for øvrig at jeg har litt sånn småfeber til og fra innimellom, men jeg har ganske høy terskel for å være syk-syk, så det er kanskje det som gjør at jeg ikke har trukket inn årene fra noe annet enn trening. Jeg funderer på å ta en rolig økt på Elixia i morgen, hvis jeg orker, hvis ikke tipper jeg at jeg kjører en runde med Puls-Yngvars økter. Det tar meg omtrent 20 minutter, og er en helt ok ikke-trenings-treningsøkt Fra mandag av er det vanlig kjør igjen, håper jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 28. januar 2012 #618 Del Skrevet 28. januar 2012 Trøst deg med at jeg brøt mine rutiner denne uken selv om jeg ikke var noe syk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 29. januar 2012 #619 Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg har ikke trent på TRE uker fordi jeg har vært syk, sånn småsyk som du sier. Hoster mye, nok til at jeg ikke klarer å trene. Veldig kjedelig, men av og til er det bare sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #620 Del Skrevet 30. januar 2012 Ny uke, nye muligheter! Forrige uke ble helt krise pga uggen form, og da ukens regnskap skulle gjøres opp kunne jeg skilte med - én 500 kcal-økt på mandag. - en 5 km kveldstur med mannen på tirsdag. - en Puls-Yngvars styrkeøkt på torsdag. - en styrkeøkt på søndag. Ikke mye å rope hurra for, med andre ord. Derfor håper jeg på bedre tider denne uken, og klinte til med nok en mandags-500-økt. Håper at jeg orker en liten joggetur i morgen etter jobb, og at jeg får surret meg på en cardio step-time på onsdag. Og kanskjekanskje jeg da får samlet opp energi og mot til en langtur på mølla på fredag? Har lyst til å sjekke pulsklokken skikkelig med en ordentlig løpetur. (og så har jeg fortsatt latterlig lyst på iphone, så det hjalp ikke at du forsøkt å overbevise meg, Vofsen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå