Frøken Smilla Skrevet 24. desember 2011 Forfatter #581 Del Skrevet 24. desember 2011 Takk! Jeg er fremdeles stolt og imponert over meg selv God jul, flinke du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #582 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg svever fortsatt litt på "mila på under timen"-skyen min, tror jeg, for noen trening har det ikke blitt siden En rask tur på ca 5 km før familieselskap i går, fikk vi dog tid til, og i dag har vi vært på vår "tradisjonelle" romjulstur for å finne noen geocacher, så litt bevegelse har det vært I tillegg fikk jeg gavekort på Löplabbet til jul, så en av dagene blir det nye løpesko på meg! Woho! Eneste skåret i gleden må vel være at da jeg stolt annonserte til min far min nye rekord på mila, fikk jeg til svar at han løp en mil på 40 minutter da han var på min alder ... Førti?! FØRTI?!? DEN rekorden føler jeg ikke for å ta helt ennå Men jeg har et (ikke lenger fullt så) hemmelig mål om å klare det på 56 minutter innen 1.februar (jeg har nemlig en venninne som har klart det, jeg vil også!). Førti minutter ... galskap ... Håper dere har en fin jul, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #583 Del Skrevet 27. desember 2011 Romjulstrim på Smilla i dag; en rolig styrkeøkt på Elixia, med fokus på lår og armer. Øyner mulighetene for en løpeøkt (med gamle sko ... har ikke fått surret meg til Löplabbet ennå) i morgen, dog. Det hadde vært noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 27. desember 2011 #584 Del Skrevet 27. desember 2011 Åh, jeg vil også trene! *syk* Jeg skal også på Löplabbet denne uken! Har et gavekort jeg må bruke innen nyttår. Kjekt med litt nytt treningsutstyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 27. desember 2011 #585 Del Skrevet 27. desember 2011 Herlig med gavekort på Löplabbet, jeg fikk selv nye joggesko til jul! Husk å få sjekket beina mens du er der da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 29. desember 2011 #586 Del Skrevet 29. desember 2011 Deilig med litt romjulstrim på Elixia :-) Blir vel hakket mer folk der om noen uker. Januar og februar er noen skikkelig dritt måneder på senteret der jeg bor. Fullstendig stappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #587 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) To dager før Elixia kommer til å være så overfylt at jeg ser for meg at jeg må albue meg frem til tredemøllen, og/eller røske en eller annen av for å i det hele tatt få en mølle, tok jeg med meg de nye Löplabbetskoene mine en tur i dag. Med sår hals og litt skranten form -og litt for rett etter frokosten, var jeg skeptisk, men jeg VILLE prøve de nye skoene! Skoene er av merket Brooks, og i følge mannen på Löplabbet overpronerer jeg kraftig. Gjett om det er en annen verden å løpe med de nye skoene! Ikke bare sitter de bedre på foten, men de er lettere også. Jeg følte meg faktisk litt "lett og elegant" i dag, selv når det egentlig var tungt som fy å løpe. For det er det. Det er intet nytt under solen der, annet enn at jeg har oppdaget at jeg når et punkt etter 20-25 minutter hvor det er akkurat som om kroppen kommer inn i siget, og vips kan jeg suse avgårde. Det frustrerer meg litt at jeg bruker SÅ lang tid på å bli varm; jeg liiiider meg gjennom de første 4-5 km, men så går det "som en lek" (*krem* jeg overdreve kanskje øøøøørlittegrann der, ja ) videre. Det ble 7 km i dag før jeg ga meg, hvorav de siste 2-3 km gikk betydelig lettere enn de første 4-5. Snodig. Jeg har i grunn alltid vært veldig i mot pulsklokker. Jeg har sagt at "pft, de aller færreste har tatt en maxpulstest, og da er jo en sånn pulsklokke heeeeelt bortkastet!", men nå må jeg innrømme at jeg vurderer å kline til på Elixias tilbud på Polarklokker, altså ... har noen av dere spreke damene noen erfaringer å dele med slike, forresten? Jeg begynner liksom nå å sette så pris på løpingen at jeg tenker at noe som kan veilede litt med tanke på fart, intensitet og puls når jeg løper, kan være noe. Kanskje jeg også klarer å finne en forklaring på hvorfor den første halvdelen av turen alltid føles så uhensiktsmessig mye tyngre enn resten? Hva tror dere? Nei, flere juleselskaper venter! Edit: Det ble nå kommentert at "nå virker du i bedre humør igjen. Du har vært litt "mørk" de siste dagene ...". Yaiks, jeg har blitt en sånn som blir i dårligere humør av å ikke trene?! Eventuelt i bedre humør AV å trene. Jaggu! Endret 30. desember 2011 av Frøken Smilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 30. desember 2011 #588 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg overpronerer også, og har fått anbefalt Asics Gel Kayano og Nike ett-eller-annet. Håper skoene dine er gode, nå har du sko som forebygger skade! Jeg har pulsklokka i Polar, husker ikke modell, kan sjekke imorra. Den har ikke gps og logger bare siste treningsøkt, men jeg er godt fornøyd! Er bare noe galt med den akkurat nå, sannsynligvis batteriet Godt nyttår forresten, måtte det bli et flott treningsår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 31. desember 2011 #589 Del Skrevet 31. desember 2011 Så spennende med nye sko, og at det faktisk var såpass med forskjell! Jeg måtte skynde meg og finne noe på Løplabbet i går, siden klokka var halv fire, de stengte fire, har stengt i dag og gavekortet mitt går ut i dag ... Skulle gjerne hatt nye sko jeg også, men orket ikke stresse med det i går, så det ble nye treningsklær i stedet. Ikke verst det heller! Jeg har Polar FT60. Den er bra, men har fusket litt vel mye i det siste. Har ikke noe erfaring med andre pulsklokker, men er fornøyd med min. Ha et godt nytt treningsår, Frøken Smilla! Gleder meg til å fortsette å lese dagboka di, er sååå mye inspirasjon å hente her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #590 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg overpronerer også, og har fått anbefalt Asics Gel Kayano og Nike ett-eller-annet. Håper skoene dine er gode, nå har du sko som forebygger skade! Jeg har pulsklokka i Polar, husker ikke modell, kan sjekke imorra. Den har ikke gps og logger bare siste treningsøkt, men jeg er godt fornøyd! Er bare noe galt med den akkurat nå, sannsynligvis batteriet Godt nyttår forresten, måtte det bli et flott treningsår! Takk! Elixias tilbud er på en FT4, jeg har snoket litt på den og ser ut som om det er en enkel og grei modell som kan passe til mitt bruk. Godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #591 Del Skrevet 3. januar 2012 Første treningsøkt i 2012 er unnagjort; 5,6 km på mølla på 35 minutter. Mine mistanker om at januar kommer til å gjøre Elixia så full at jeg må rive noen av en mølle for å få den, stemte til dels. Hadde det ikke vært for at ørten damer skulle på zumbatimen som begynte da jeg kom opp i cardioavdelingen, tror jeg det måtte blitt taktikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 4. januar 2012 #592 Del Skrevet 4. januar 2012 Hehe, det er jo ganske typisk disse nyttårsforsettrenerne, er det ikke? En del damer i diverse aldre som gjør et halvhjertet forsøk og blir med på en saltime? Godt nytt (trenings)år, forresten! Du begynner det svært bra, ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 4. januar 2012 #593 Del Skrevet 4. januar 2012 Kjedelig med disse nyttårsforsettene syns jeg Heldigvis trener jeg på morgenen, er alltid en ledig mølle, tror ikke det samme gjelder kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #594 Del Skrevet 5. januar 2012 Det virker som om årets nyttårsforsettere går mest på zumba på "min" Elixia, for i dag var det mølle på mølle ledig da jeg kom etter jobb! Hurra! La bak meg 5 km på 29:25, og merker stadig fremgang. I like! Nå lurer jeg på om husbond har tenkt til å komme hjem og lage middag til meg snart ...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 5. januar 2012 #595 Del Skrevet 5. januar 2012 Du er så flink! Tenker mange starter med typisk Zumba for motivasjonens del kanskje? Jeg har aldri likt gruppetimer. Hehe, i dag er det jeg som venter på tha man og skal lage middag :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #596 Del Skrevet 6. januar 2012 Ukens tredje økt på mølle, og ny pers på 5 km: 28:25 Det skal legges til at jeg følte at jeg sprang som om jeg hadde fanden selv i hælene, da Fortsatte i 40 minutter, hvorav de siste 10 var rolige (de siste fem var gange), og tilbakela totalt 7 km. Tok litt styrke på armene (men ga meg pga vondt i skulderen) og mage, før jeg tuslet hjem. For øvrig er dette en Drittdag (med stor D, ja), så jeg er i grunn fornøyd med at jeg bare kom meg på trening. Desto mer grunn til å være fornøyd med løperesultatet, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnitaB Skrevet 6. januar 2012 #597 Del Skrevet 6. januar 2012 Så flink du er som kom deg på trening trass i dårlig dag! Klapp på skulderen :-) Og gratulerer med ny pers!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 6. januar 2012 #598 Del Skrevet 6. januar 2012 Buuuu til drittdag, men YAAAAAY til ny pers! Godt jobba! Håper du får en nydelig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 8. januar 2012 #599 Del Skrevet 8. januar 2012 Flinkis!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #600 Del Skrevet 9. januar 2012 Elixia har begynt med en ny time de kaller "500 kcal", et navn jeg misliker på det sterkste all den tid jeg mener at det retter fokus mot feil ting når det gjelder trening. I tillegg er det veldig mange unge (jenter) som går på gruppetimer, og med et navn hvor fokuset tilsier at dette dreier seg om slanking, blir jeg skeptisk. Det er en 30-minutters knallhard "fettforbrenningstime", og jeg innser jo at jeg ikke er i målgruppen, men i dag var jeg villig til å gi den en sjangse allikevel (det var den timen som passet best ...) Og til timens forsvar: Den var knallbra! Herlighet, jeg kan ikke huske å ha blitt SÅ sliten på SÅ kort tid noen gang?! Nå, en time etter at timen var ferdig, kjenner jeg fremdeles melkesyren i lårene, og jeg innser at jeg kommer til å være rimelig støl i morgen. Deilig! Blir nok flere turer på den timen fremover, men jeg skulle virkelig ønske at de valgte seg et annet navn. Har forresten "gått over til fienden", og har bestilt meg en FT4 pulsklokke. Så fort den kommer, kan jeg visst sjekke om jeg faktisk forbrenner 500 kcal på den timen, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå