Frøken Smilla Skrevet 18. november 2011 Forfatter #541 Del Skrevet 18. november 2011 Smilla har jogget igjen!! Hohooo, så HERLIG! Jeg var egentlig ganske daff og sliten etter å ha sittet to timer i frisørstolen og blitt "dillet med", og maget rumlet. Men i og med at mannen ikke kommer hjem før sent, tenkte jeg "pokker heller!" og kastet i meg en liten pære før jeg suste inn på Elixia. Startet ut på mølla, da en kollega kom bort og hilste. Egentlig hadde jeg tenkt til å ta en "fisleøkt", mer en økt for å lette samvittigheten enn noe annet, liksom, men det ble bare for flaut når jeg var observert. Så da var det bare å "gunne på", som de sier i 71 grader nord Dermed ble det 5 km på under halvtimen(!! 28,5 minutter!), og det til tross for at jeg brukte de første to minuttene på å surre med skolisser, musikkspiller og diverse. Tror jeg kunne kortet inn den tiden noe om jeg hadde stoppet klokken mens jeg holdt på med alt det surret. Holdt på i 40 minutter tilsammen på mølla, men da ble jeg så uggen at jeg måtte gi meg. Har vært litt småkvalm de siste dagene, og i klassen min har det gått noe mage-greier, så jeg ga meg mens leken var god. Å kaste opp på tredemøllen er liksom ikke drømmen :gjeiper: Tok noen repetisjoner med styrke på biceps og mage før jeg ga meg. Hadde egentlig tenkt til å ta triceps og utfall også, men det var så himla trangt i den avdelingen at jeg ga meg, og kvalmen kom hver gang jeg reiste meg fra sittende/liggende, så jeg ga meg. Vel hjemme har jeg vasket over badene og støvsugd hele huset. Nå står håndballkampen på i bakgrunnen, jeg har spist litt (og blitt kvalm igjen ), og mannen er på vei hjemover. Jeg er klar for helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 20. november 2011 Forfatter #542 Del Skrevet 20. november 2011 Etter en sen kveld i går, der jeg var kveldens sjåfør, var mannens form heller laber i dag -mens min var finfin (bare litt trøtt. Å sove fra fire til ti er "feil" for meg. Begynner å bli gammel ... :gjeiper: ). Den opprinnelige planen om å dra på cachetur utgikk derfor, og det har i stedet vært en rolig dag i heimen. Jeg benyttet anledningen og tok en tur på Elixia på formiddagen. Jogget 6,66 km (hoho! Herlig tall for en tallfreak som meg! ) på 42 minutter. Det var ikke så lett i dag som på fredag, jeg fikk hold og måtte gå litt etter 22 minutter, men så fikk jeg opp farten igjen og jogget på 11-12 i ti minutter. Holdet inntraff etter 38 minutter igjen, med sånn kraft at jeg trodde jeg skulle spy ... Så de siste fire minuttene gikk jeg i raskt tempo (7-8) med stigning på 2. Jeg var ganske sliten da jeg ga meg, men tenker vel at jeg skulle klart et stykke til hvis jeg hadde innstilt meg på det. Litt utregning har fortalt meg at med det tempoet ville jeg klart 9,7 km på timen i dag, og målet er jo mila på under timen innen nyttår (jeg sa vel innen jul her forleden, men innser at jeg trenger en fridag på å klare selve mila. Det er IKKE noe jeg har tenkt til å ta mellom jobb og middag en dag, formiddagstrening er det optimale for meg hvis jeg skal yte mitt beste!). Må nok fortsette joggingen jevnlig fremover hvis det målet skal nås! Etter mølla, kapret jeg en redcord-base og gjorde noen nakkeøvelser jeg har fått av manuellterapauten. De skal ta på de indre nakkemusklene, og det virket som om det fungerte som bare det da jeg gjorde dem hos henne sist. Men ikke i dag. Jeg konkluderer med at strikkene til Elixia er strammere enn strikkene til manuella (noe som også stemmer med det hun sa, dersom det er universalfargekoder på strikkene), så det fikk jeg overhode ikke til Gjorde noen øvelser på mage i stedet, før jeg tuslet hjemover. Har allerede meldt meg på power i morgen, må komme i gang med det igjen nå! Gleder meg litt Nå: rette norskstiler ... Oh joy ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 20. november 2011 #543 Del Skrevet 20. november 2011 Under 30 minutter er KJEMPEbra, mitt store mål en gang i tiden! Jeg er litt lei av jogging for tida jeg, så jeg tror ikke det blir før jul.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 21. november 2011 Forfatter #544 Del Skrevet 21. november 2011 Power igjen i dag. Jeg følger 71 grader nord-filosofien for tiden, og "gunner på", så jeg la like godt på litt mer vekt på absolutt alle øvelser i dag Veldig fornøyd med at jeg ikke måtte ta av noe underveis, litt mindre fornøyd med at jeg ikke klarte å fullføre alle repetisjonene på alle settene (men det er vel sånt som kommer). Nå rister armene, og jeg er spent på om jeg vil klare å bruke dem i det hele tatt i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 21. november 2011 #545 Del Skrevet 21. november 2011 Flinka! Jeg blir reint misunnelig på treningsmengden din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 23. november 2011 Forfatter #546 Del Skrevet 23. november 2011 Flinka! Jeg blir reint misunnelig på treningsmengden din Oi, takk! Jeg synes ikke selv at jeg er så flink, men jeg innser jo at jeg har ganske gode rutiner. Heldigvis! I dag forsov jeg meg. Bah, I hate when that happens! November har tatt meg, og slått meg i bakken med full kraft, og jeg er trøtt cirka hele tiden. En forsovelse på toppen av det hele er ikke optimalt; har hatt bomull i hodet i hele dag Tenkte at det kanskje ville hjelpe med en tur på Elixia, så jeg snek meg avgårde fra jobb tidlig og syklet i 35 minutter + rodde i 15. Resultatet var i grunn bare vondt i skulderbladet (noe som irriterer meg mer enn grenseløst, all den tid manuellterapauten og fysioterapauter og alle "som har peiling" anbefaler øvelser der jeg _bruker_ det hersens skulderbladet). Jeg er null mer våken, jeg har null mer energi. Æsj! Spiser sunt og jevnlig, trener jevnlig, men de siste ukene har bare vært seiiiiiige og tunge, altså, både når det gjelder jobbytelse og ytelse på trening. Lei! Sa faktisk til mannen i går at "nå har jeg egentlig bare lyst til å bli ordentlig SYK et par dager, så jeg MÅ ligge i sengen og bare sove. Heller det enn å småhangle og være slækk i ukevis!" (Carefull what you wish for ... jeg ser for meg at dette biter meg i ræva før jeg aner det, og jeg kommer til å trygle om å få bli frisk igjen :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 24. november 2011 Forfatter #547 Del Skrevet 24. november 2011 Hoi, i dag har jeg gått på to timer på rappen; cardio interval 40 minutter og shape 30 minutter. Jeg er veldig, veldig glad i sånne harde kondistimer, men jeg innser at misantropen i meg liker best de harde kondistimene som enten er så harde (i navnet, i alle fall) at få tør prøve dem, eller de timene som innebærer en stepkasse. Ikke fordi jeg er så glad i step, men fordi det betyr at man har "sin plass" og ikke står så tett på folk :gjeiper: Hadde plutselig en dame omtrent INNI treningstoppen min en periode i dag Shape var bare vondt. Jeg vet at jeg har godt av det og sånn, men åfyfader, som det brenner i magemusklene av sånne timer!! I morgen satser jeg på en cardio step interval time, og så er det helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 24. november 2011 #548 Del Skrevet 24. november 2011 Ikke verst med dobbelttime! Jeg er også veldig glad i hard kardiotrening - det er ikke trening før det flimrer foran øya! (eller nesten da i alle fall ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 24. november 2011 #549 Del Skrevet 24. november 2011 Flinka! Jeg blir reint misunnelig på treningsmengden din Jeg også! Blir jo rent motivert av å komme innom her Åh, nå kom jeg på hvor mye jeg digga step styrke timene på sats i gamledager. De har vel sikkert noe sånt på Elixia også.... Det må jeg sjekke ut. Synes styrke kombinert med kondisjon er kjempegøy. Men bare styrke derimot.... Urk.. Kjenner forresten igjen den hangleformen også, desto større grunn til at jeg er imponert over treningsmengden din. Du er kjempeflink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 25. november 2011 Forfatter #550 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg også! Blir jo rent motivert av å komme innom her Åh, nå kom jeg på hvor mye jeg digga step styrke timene på sats i gamledager. De har vel sikkert noe sånt på Elixia også.... Det må jeg sjekke ut. Synes styrke kombinert med kondisjon er kjempegøy. Men bare styrke derimot.... Urk.. Kjenner forresten igjen den hangleformen også, desto større grunn til at jeg er imponert over treningsmengden din. Du er kjempeflink! Oi, tusen takk for oppmuntrende kompliment! Jeg digget også step/styrke-timene på Sats, den gangen jeg trente der, og har funnet ut at Elixias Cardio Interval er forbausende likt de timene. Jeg vet at noen Elixiasenter også har hatt timer som heter step/styrke, men de ble for mye koordinering for meg Keep it simple, sier jeg bare I dag har jeg startet helgen med en tur på Elixia. Var hos manuellterapauten og ble løsnet litt først, og så dro jeg innom Elixia. Rakk å teste ut de øvelsene for skuldre og nakke jeg fikk av henne før cardio interval-timen jeg skulle på, så jeg føler at i dag har jeg virkelig "gjort et slag"! Hangleformen virker litt på retur også, så jeg satser på en frisk uke neste uke. (Og så er jeg i det stille litt stolt og fornøyd og imponert over meg selv som faktisk har klart fire treningsøkter på fem dager.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 26. november 2011 Forfatter #551 Del Skrevet 26. november 2011 Gi meg en S! Gi meg en T! Gi meg en Ø! Gi meg en L! Herligheeeeet, så støl jeg er i lårene i dag!! Jeg kan ikke huske å ha vært så støl på mange år?! Hva skjer?? Jeg mistenker at jeg nå presser meg mye mer enn jeg har gjort på timer tidligere, fordi jeg kjenner egen form, begrensning og yteevne bedre, pluss at instruktørene på cardiotimene pleier å si hvor på skalaen fra 1 til 5 (der fem er "jeg spyr!") man skal ligge til en hver tid. Jeg prøver å følge den skalaen, og får det til mer nå enn før, synes jeg. I tillegg har jeg step-en på høyeste trinn. Lårene er altså helt kake i dag, og jeg har mest lyst til å gå baklengs ned trappene Kan hende det ser litt snodig ut om jeg gjør det når vi skal på "familieutflukt" på museum etterpå, men ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 26. november 2011 #552 Del Skrevet 26. november 2011 Oj! Det er jo litt gøy å være støl og, ikke sant? Moro med en sånn skala da, og særlig hvis du føler at du klarer å følge den! Du får pleie lårene godt i dag, kanskje gi dem noe god mat? Er jo tross alt lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 28. november 2011 Forfatter #553 Del Skrevet 28. november 2011 Lårene ble pleiet med en rolig helg; fredag dro hele familien ut og spiste på indisk restaurant. God mat! Lørdag var vi kulturelle og på museum, og så var jeg på kino med Tenåringen og Tanten på kvelden (... og så Breaking Dawn ... ). Søndag gikk vi søndagstur i finværet, og da Berit banket på vindusruten om kvelden, satte jeg en bolledeig. Dermed ble det nystekte boller til kveldsmat på mannen og meg En perfekt helg! Mandagen har også startet perfekt, i alle fall hvis man tenker trening. Jeg hoppet på en powertime med Supertreningsvenninnen rett etter jobb. Gleden var stor da jeg oppdaget at jeg tar mer i biceps, knebøy og rygg enn det hun gjør (jeg tok hhv 10 kg, 16,5 kg og 12,5 kg i dag!) -jeg anser jo henne som SÅÅÅÅ sterk! Det er nok en viss fare for at lårene og armene mine kan få meg til å angre på vektbelastningen i morgen, men den tid, den sorg Hun lokket meg for øvrig med på en ny time i morgen, da skal jeg prøve bosu igjen for første gang på to år! Mens vi trener, skal Mannen mekke middag til oss, så morgendagen har jeg ståltro på! (Så derfor ignorerer jeg for harde livet den murrende hodepinen, det at jeg får "frostrier" og at jeg er sår i svelget. Jeg skal IKKE være i dårlig form i morgen!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 29. november 2011 Forfatter #554 Del Skrevet 29. november 2011 Bosutimen i dag var bra! Men jeg blir så irriteeeeeeeeeeeeert på meg selv som ikke klarer å holde meg på den sørens ballen ... Nå kutter Elixia ut bosutimene fremover, og jeg gråter ikke av den grunn. SÅ gøy var det ikke, men artig for forandringens del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #555 Del Skrevet 1. desember 2011 Det teller ikke egentlig som trening, men jeg må skryte litt av at jeg i morges gikk hjemmefra og til sentrum for å ta tog til Oslo, da jeg skulle på kurs. Det er nesten 3 km, og omtrent utelukkende oppoverbakke, i vind og ruskevær (heldigvis var det opphold akkurat da, så det regnet i alle fall ikke), før halv ni om morgenen. Brutalt! I følge google maps skulle jeg bruke 36 minutter. Jeg brukte 25 I morgen: joggings eller cardio step intervall, litt avhengig av hvor tidlig jeg får gått fra jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 1. desember 2011 #556 Del Skrevet 1. desember 2011 Ja, det været som var i dag tidlig hadde jeg ikke lyst til å befinne meg i! Cred til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 1. desember 2011 #557 Del Skrevet 1. desember 2011 Dårlig til å lese for tida pga eksamener, men du er FLINK!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #558 Del Skrevet 2. desember 2011 I natt våknet jeg med skikkelig vondt i halsen, noe som vedvarte da jeg våknet. Følte meg ikke særlig pigg, men dro på jobb allikevel, helt overbevist om at jeg ikke skulle trene etter jobb i alle fall. Men så steg formen litt utover dagen. Og så lå treningstøyet i bilen. Dermed tenkte jeg at "enten svetter jeg det ut, eller så blir jeg skikkelig dårlig. Begge deler er egentlig bedre enn å halvhangle!", kastet meg inn på Elixia og opp på tredemøllen. Skjønte kjapt at noen lang affære var det ikke dagen for, men en liten økt ble det; 4 km på 25 minutter (hvorav de første fem og et halvt var gange mens jeg fiklet med mobilen, fordi mp3-funksjonen på telefonen igjen bestemte seg for å ikke virke ). Deretter tok jeg de styrkeøvelsene for skulderblad og rygg som manuellterapauten har "foreskrevet", før jeg ruslet hjemover igjen. En miniøkt, men helt greit på en småkrank fredag. I kveld blir det ost og kjeks og vin med verdens beste mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 4. desember 2011 #559 Del Skrevet 4. desember 2011 Duu... Har du gode tips til treningsmusikk for tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #560 Del Skrevet 4. desember 2011 Duu... Har du gode tips til treningsmusikk for tiden? Hm ... nå krangler jeg over gjennomsnittet mye med musikkspilleren min for tiden, så i øyeblikket er jeg mer enn fornøyd om jeg faktisk FÅR musikk til treningen. Men det går veldig mye i Katie Perry og Lady Gaga på trening, samt en del av de raske låtene til Di Derre, faktisk. Ellers var jeg på en treningstime på tirsdag der instruktøren var som tatt ut av det sene nittitallet, med baggy collegegenser, skjerf-hårbånd rundt håret, litt stor, utvasket t-skjorte -og "Missing" av Everything but the girl som en av treningslåtene. Åh, nostalgiiii!! Hva pleier du å høre på når du trener, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå