Vofsitofsi Skrevet 4. november 2011 #521 Del Skrevet 4. november 2011 Kjempeflink til å trene! Du har veldig fortjent den sjokoladen og den rødvinen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 6. november 2011 Forfatter #522 Del Skrevet 6. november 2011 Da har gressenkeuken min startet, og jeg har innledet den med å rundvaske huset og en liten treningsøkt. Hadde egentlig planer om en lengre økt enn det ble, men formen er ikke helt "der". Bare det å komme seg 3 km på under 20 minutter var en prøvelse i dag, og jeg følte (og føler) meg tung i kropp og hode. Både mannen og min nærmeste kollega har ligget med feber denne uken, så jeg ser jo for meg at jeg kanskje kan være litt utsatt, da ... Endte i alle fall med knappe 5 km på 30 minutter, før jeg tok styrke på armer og mage. Droppet ben, for i morgen skal jeg på spinning med en venninne etter jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 6. november 2011 #523 Del Skrevet 6. november 2011 Finfin trening! Krysser fingra for at du ikke blir syk, og at den kommende uka blir like bra treningsmessig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 6. november 2011 #524 Del Skrevet 6. november 2011 Så flink du er! Det er ikke godt å trene når kroppen stritter i mot, så synes du skal være veldig fornøyd med den økta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 7. november 2011 Forfatter #525 Del Skrevet 7. november 2011 I dag var det xycling intervall og shape på nabosenteret med Supertreningsvenninnen. Heldigvis(?) har hun hatt noen ukers treningspause pga ferie, så vi ble like fordømt slitne. For (pardon my french) fy satan så slitsom den spinningtimen var!! Jeg hadde melkesyre herfra til evigheten omtrent 3/4 av timen, og trodde jeg skulle stryke med :gjeiper: Fordelen med å være litt over middels treningsvant er helt klart at jeg er sliten der og da, men det går over umiddelbart; jeg henter meg inn mye raskere. Så fort vi ikke nitråkker lenger, synker melkesyren, pulsen synker, og jeg er fit for fight igjen. Instruktøren var superflink til å både fortelle hvor mye man skulle gi til en hver tid, og til å motivere. Jeg er ikke så veldig begeistret for at de har klokker som teller ned hver sang, da, noe som i grunn er himla ironisk så klokkefiksert som jeg er når jeg løper på mølle, men på spinningtimer (som jeg jo ikke er så fan av i utgangspunktet), er det bare fryktelig demotiverende. Jaja, jeg kom meg gjennom! Shape-timen var bare en halvtime, men aiai, det var mer enn nok! Jeg har slitt litt med å skjønne hvorfor magemusklene mine ser ut til å være dårligere trent nå, selv om jeg trener mer enn noen gang. Det fikk jeg forklaring på i dag, i alle fall hvis jeg skal tro instruktøren. Han sa nemlig det at jo bedre trente magemuskler man har, jo tyngre kjennes det fort -det tar kortere tid før de "svir" liksom. Dette hadde noe å gjøre med at man da jobber med "dypere" muskler, eller noe? Fuglene vet, men jeg er villig til å kjøpe den forklaringen, kjenner jeg I kveld har det vært Fjordlandmiddag på gressenken, og jeg har rettet litt. Snart 71 grader nord, blir det og så er det natten. Har annonsert på jobb at jeg morgenspinner i morgen, så jeg føler at jeg må det. Ikke så gira akkurat nå, kjenner jeg, og jeg er vel enda mindre gira når klokken kimer i morgen kl. 6, så det får blir vel en trening av viljestyrken vel så mye som av kondisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 7. november 2011 #526 Del Skrevet 7. november 2011 Bøyer meg i støvet atter en gang for treningsdronninga! Skulle jammen likt å sett hvordan du ser ut - vedder på at du ser knall ut, med den treningsmengden! Hva er dine lureste tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 7. november 2011 Forfatter #527 Del Skrevet 7. november 2011 Bøyer meg i støvet atter en gang for treningsdronninga! Skulle jammen likt å sett hvordan du ser ut - vedder på at du ser knall ut, med den treningsmengden! Hva er dine lureste tips? Oi, haha, det var virkelig en kompliment som reddet dagen min -takk, søte du! Jeg vet ikke helt "hvordan jeg ser ut", men jeg har nok litt sånn "løpekropp"; lang og slank Tja, mitt lureste tips? For å komme seg på trening, tenker du? Hm ... Jeg er og har alltid vært veldig glad i å være i bevegelse. Det er mannen min også, og vi går mye turer sammen. Jeg liker godt den følelsen av å orke, liksom; orke å gå videre, orke å bære min egen sekk, orke å hjelpe til med tunge løft. Det er vel det som først og fremst motiverer meg. I tillegg blir jeg rastløs av lange perioder uten fysisk aktivitet. Jeg merker at behovet for trening på senter går ned i de periodene hvor vi er mye på tur (sommerferien, primært), og jeg tror det er fordi jeg da får ut litt energi. På dager jeg ikke har sånn veldig lyst til å trene, minner jeg også meg selv på den følelsen jeg får når jeg har trent. Og så lager jeg avtaler med meg selv; "denne uken skal jeg trene 3 ganger". Har jeg gjort unna det når fredagen kommer, så yay for meg. Hvis ikke vet jeg at jeg har to valg: bryte min egen avtale, eller komme meg ut en gang i løpet av helgen. Jeg sørger også for å ikke ha for lange økter, når jeg ikke synes det er nok, er det nok. 60 minutter er min egentreningsgrense, tror jeg, og jeg må være veeeeeldig gira for å gidde å holde på noe særlig lenger. Av mer generelle tips, er mitt tips nummer en å finne noe du liker, og gjøre det. Liker du å sykle, så sykler du! Liker du ellipsemaskinen, så tråkk i vei. Er mølla din venn, så løp. Personlig blir jeg latterlig motivert av tallene på mølla, og kjører kontinuerlig konkurranser med både tallene og meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 8. november 2011 #528 Del Skrevet 8. november 2011 Mange gode tips her, takk skal du ha! Jeg er vel stort sett motivert nok for å trene nok, men det skader aldri med noen gode tips Drømmer selv om en lang og slank kropp ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 8. november 2011 #529 Del Skrevet 8. november 2011 Helt enig med å tenke på følelsen man får når man har trent, det hjelper veldig på min motivasjon. Du er så flink!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 8. november 2011 Forfatter #530 Del Skrevet 8. november 2011 Hoho, så mange som heier! Moro! I dag er det dog ingen grunn til å heie; da klokken kimte klokken 6 var jeg blytung i bena og hodet verket. Jeg snurret meg rundt og sov en time til, før jeg dro på jobb. Har vært småsvimmel og slækk hele dagen, men hadde en kjempekoselig ettermiddag i sentrum med mamma etter jobb. Ingen trening, men mye smårusling (og skravling!). Har kjøpt Vofsitofsens yoghurtanbefaling, så i morgen blir den med i matboksen som et mellommåltid mellom jobb og trening. Planlegger å ta en egentreningsøkt etter jobb -kanskje driste meg til en joggerunde dersom været er ok? Eller er det dumdristig? Åh, er så usikker, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 9. november 2011 Forfatter #531 Del Skrevet 9. november 2011 Usj, jeg er inne i en tung periode når det gjelder trening, og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Kom meg i alle fall på Elixia i dag også, og syklet intervaller i 45 minutter, før jeg rodde på romaskin i 5 minutter avslutningsvis. Bør vel trene noe styrke igjen en dag snart ... Daff og lei i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 9. november 2011 #532 Del Skrevet 9. november 2011 Så hyggelig at du likte yoghurten! Kanskje du rett og slett har trent litt for mye og/eller bare ikke er helt i form akkurat nå? Da tenker jeg at du heller ikke skal presse deg til å trene. Når kroppen sier fra sånn, er det som oftest en grunn til det! Kan kanskje være lurt å ta det med ro et par dager og se om det bedrer se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 9. november 2011 Forfatter #533 Del Skrevet 9. november 2011 Så hyggelig at du likte yoghurten! Kanskje du rett og slett har trent litt for mye og/eller bare ikke er helt i form akkurat nå? Da tenker jeg at du heller ikke skal presse deg til å trene. Når kroppen sier fra sånn, er det som oftest en grunn til det! Kan kanskje være lurt å ta det med ro et par dager og se om det bedrer se Mm, jeg er faktisk sår i halsen og litt småtett i nesen nå -og så er det "den uken i måneden" i tillegg ... Ikke optimalt. Var latterlig trøtt da vekkerklokken ringte i morges, og slumret for første gang på årevis. Jeg bør nok ta det som et hint, ja, men for å være helt ærlig vil jeg heller bli ordentlig forkjølet/dårlig nå enn å gå og småhangle i lange tider. Får se hvordan morgendagen er, håper den blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 11. november 2011 Forfatter #534 Del Skrevet 11. november 2011 I dag slepte jeg meg til Elixia etter jobb. Hadde meldt meg på cardio step interval, men hadde litt god tid før timen, så jeg varmet opp med 10 minutter på romaskin. Deretter var det timen, Fy søren, så tung den var!! Jeg har jo gått på den før, men i dag var lårene som bly, hallo melkesyre! Jeg fatter ikke hvorfor jeg blir så sliten så fort for tiden, det har vært sånn i et par uker nå. Gmrf, jeg liker ikke! Nå skal det sies at jeg har vært latterlig sliten og trøtt denne uken, og i dag har omtrent levd på kaffe for å overleve arbeidsdagen ... Godt det er helg, ja! For øvrig irriterer det meg at det alltid skal være så innmaaaaari høy lyd på timene på Elixia. Før var det bare spinningtimene som var sånn, men nå synes jeg alle timene er det. Jeg tror ikke at jeg har ekstremt god hørsel heller, så det må jo være høyt. At ingen andre reagerer?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. november 2011 Forfatter #535 Del Skrevet 13. november 2011 De 20 knebøyene, 20 situps-ene og 20 armhevingene jeg gjorde på stuegulvet i formiddag kan ikke kvalifiseres som trening. På den annen side har nok en helt rolig helg vært det jeg har trengt, for jeg føler meg mer opplagt nå enn jeg har gjort på flere dager (sånn rent bortsett fra at det er litt sårt å svelge ... Men det ignorer jeg, for jeg har IKKE tenkt til å bli syk nå!). I morgen har jeg lyst til å jogge igjen. Vurderer å ha som mål at jeg skal ta en mil-økt en gang før 1. desember, men jeg får se hva jeg rekker -tror ikke jeg skal driste meg til en sånn økt etter full arbeidsdag, liksom, det får bli en fridag. Før julaften, i alle fall (jeg har et par feriedager før julen ringes inn)! Noen som blir med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 13. november 2011 #536 Del Skrevet 13. november 2011 Synes det høres ut som at du gjorde rett i å ta en rolig helg, jeg. Skjønner hva du mener med at det er litt sårt - den samvittigheten er ikke alltid like grei å hanskes med! Men du skal ikke ha dårlig samvittighet, du hørte på kroppen din, og siden du sier at du føler deg bedre nå, så var det helt riktig avgjørelse å ta! Hmm, jeg vurderer kanskje litt å begynne med litt mer jogging igjen snart egentlig ... Men om det blir en mil før julaften, det vet jeg ikke om jeg tør å håpe på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. november 2011 Forfatter #537 Del Skrevet 13. november 2011 Synes det høres ut som at du gjorde rett i å ta en rolig helg, jeg. Skjønner hva du mener med at det er litt sårt - den samvittigheten er ikke alltid like grei å hanskes med! Men du skal ikke ha dårlig samvittighet, du hørte på kroppen din, og siden du sier at du føler deg bedre nå, så var det helt riktig avgjørelse å ta! Hmm, jeg vurderer kanskje litt å begynne med litt mer jogging igjen snart egentlig ... Men om det blir en mil før julaften, det vet jeg ikke om jeg tør å håpe på! Takk for gode og oppmuntrende ord Ser for øvrig at jeg formulerte meg litt uelegant, for med "sårt å svelge" mente jeg det faktisk bokstavelig. Det er som om jeg har vondt i halsen, liksom, men jeg har ikke vondt-vondt, så derfor brukte jeg "sårt" Ikke for det, du traff spikeren på hodet med din tolkning også, så svaret ditt var egentlig ganske godt! Og hva mila angår, så er det bare å hive seg med any time. Daenerys og jeg løp mila "sammen" i august (tror jeg det var?), og hadde det ikke vært for henne, hadde jeg brutt den dagen. Internettmotivasjon skal du søren ikke kimse av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 15. november 2011 Forfatter #538 Del Skrevet 15. november 2011 Det ble ingen jogging i går. En økt hos manuellterapauten, der hun knakk opp nakken min, gjorde meg litt urven, så jeg dro hjem i stedet. Derfor "måtte" jeg til pers i dag. Jeg var svært lite motivert etter en heavy dag på jobb, og vurderte et øyeblikk å droppe hele greia, men så tenkte jeg at "det er kanskje FORDI jeg ikke trener at jeg er så sliten?", og la i vei Det kan neppe sies å ha vært den beste planen jeg har hatt på lenge, for først streiket musikkspilleren min, så fikk jeg vondt i leggen (ironisk nok motsatt legg av den som var vond før) da jeg prøvde meg på jogging. Da jeg innså min begrensning, og valgte sykkeloppvarming og styrke, gikk det greit, og jeg gikk fra Elixia med dirrende armmuskler (og magemuskler, for den del). Halvfornøyd med dagens økt, men helfornøyd med at jeg faktisk kom meg dit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 16. november 2011 #539 Del Skrevet 16. november 2011 All trening er bedre enn ingen trening! Man kan fort være misfornøyd med en treningsøkt, men egentlig bør man være fornøyd med at man i det hele tatt kom seg av gårde! Det er fort gjort å bli sittende i sofaen også, finnes altfor mange mennesker som velger det framfor trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 16. november 2011 #540 Del Skrevet 16. november 2011 Flink du er selv om diverse gikk litt galt! Det ER vanskelig å komme på trening av og til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå