Gå til innhold

Yes, I can?

Frøken Smilla

Anbefalte innlegg

Det ble ingen morgentrening i går, jeg var helt i koma da klokken ringte før seks. I og med at det var "egentrening" som var på programmet (det var ingen morgenspinning på timeplanen), hadde jeg ikke viljestyrke nok til å stå opp ... Så i går ble det null trening. Får se hva jeg får til i løpet av helgen, men nå er mannen kommet hjem igjen, så jeg har egentlig bare lyst til å sitte limt inntil ham :rodmer:

God helg, damer! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmsk, når sluttet dette å bli en treningsdagbok og ble en generell dagbok? ;)

Ingen trening i helgen heller. Jeg kunne fint klemt inn en økt i går, for vi hadde kun "hjemmedag", og gjorde ikke det skarve grann utover en tur på butikken, men akk, så deilig det var å slappe helt av :)

I dag har vi vel og merke vært på tur hele dagen. Mest kjøring, men det ble en del gåing også, da vi fant drøyt 30 geocacher i løpet av dagen.

I morgen skal jeg på kurs igjen, men pakker med meg treningstøy og satser på en økt på vei hjem -og at mannen kan hente meg når han kjører fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jill: Geocaching er kjempegøy!! :jepp: Man kommer seg ut, har et mål for turen, og så blir det litt "om å gjøre" å finne en del når man holder på. Konkurranseinstinktet får også kjørt seg ;)

Ingen trening så langt i dag, og vi vet jo alle at min dørstokkmil er latterlig høy. Rakk ikke toget fra kurset som klaffet med powertimen min, hvilket jeg allerede så på trafikanten.no i går, så treningstøyet lå igjen hjemme. Vurderte litt frem og tilbake om jeg skulle ta bussen hjem og så jogge meg en tur, eller om jeg skulle ta toget og så handle + gå de drøye 2,5 km hjem. Det ble sistnevnte, for jeg er ikke så sikker på om jogging og leggen min er en god kombinasjon helt enda. Nå skal det sies at jeg er usikker på om det er helt heldig å gå 2,5 km med støveletter med bittelitt hæl og veldig hard såle heller, men det var litt sent å tenke på det da jeg satt på toget ;)

Mannen må muligens jobbe i natt, i så fall prøver jeg å slepe meg på morgenspinning igjen i morgen. Vi har for øvrig vurdert å begynne et nytt regime, der vi står opp kl. 6. Dermed kan jeg dra på trening om morgenen, mannen komme seg tidligere på jobb og følgelig tidligere hjem. Han kan så lage mat, og vi kan eventuelt komme oss ut en tur mens det fremdeles er lyst. Det høres jo ut som galskap, men mannen sliter litt med at han blir så fryktelig trøtt og "nedkjørt" av å ikke se noe dagslys. Han er også en bedre kokk enn meg, og liker godt å lage middager -jeg går ofte for enkle hverdagsretter, selv om vi lager (så godt som) alt fra bunnen. Ved å komme tidliger hjem, får han mer ut av dagen, får laget mat, og vi får mer kvalitetstid sammen på ettermiddagen. Jeg kan jo også stille opp tidligere på jobb de dagene jeg ikke trener først, eller utnytte morgenstunden på trening. Min arbeidsdag er jo litt avhengig av hva 20 søte små skal og har gjort, så det er ikke alltid det er hensiktsmessig for meg å jobbe FØR skolestart, men da kan jeg eventuelt rette og sånn når mørket har skridd frem. Vi får se om vi får sving på et sånt "regime", og så vurdere det etter en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hnnnnngh, her er det stillstand på treningsfronten. Å gjennomføre ørten utviklingssamtaler i tillegg til full arbeidsuke OG litt "attåt" har omtrent tatt knekken på meg, og jeg har buklandet i sofaen med vondt overalt hver kveld :tristbla: Det har faktisk vært så jeg har lurt på om influensaen har vært i anmarsj. Nå skal det sies at jeg faktisk tror at jeg hadde følt meg bedre om jeg hadde orket å slepe meg på trening, men når bare tanken på å skifte gjør meg uggen har jeg valgt å se på det som "skåning av bena for å bli helt kvitt beinhinnebetennelsesmurringen". Fra mandag av er det ny frisk, da blir det andre boller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, etter alt for mange dager uten trening, er jeg nå i gang igjen. Begynte forsiktig i dag, med 40 minutter på sykkel. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame:

Takk, søte du :)

Noen tanker rundt dette med trening og ikke trening:

Forrige uke ble helt krise på treningsfronten. Ekstremt hektiske dager på jobb tok alle krefter. Jeg jobbet fra 7.45 til 17.30 hver dag, var skrubbsulten etter jobb, og landet på sofaen helt utslitt etter middag. Dørstokkmila har aldri vært lenger! Da helgen kom, var jeg sjeleglad for at helvetesuka var over.

Lørdag morgen våknet jeg med hodevondt. Skuldre og nakke var stive som fy, og skulderbladet, som er tidvis så vond at jeg går til manuellterapaut for å løsne opp i den, verket intenst. I løpet av dagen måtte vi hasterykke ut som barnevakter for resten av helgen, og det ble dårlig med trening -hvis vi ikke teller lemping av fireåring og tauslenging og -hopping med seksåringen, da ;) Hode- og nakke-/skuldervondten vedvarte, og mandag morgen kjentes det i tillegg ut som om jeg hadde en låsning rundt høyre skulderblad. Jeg har hatt to ukers behandlingsfri fra manuellterapauten, og stusset over at det ble så ille -litt verre enn før jeg begynte å gå til henne, egentlig- av dét. I dag skulle jeg til henne igjen, og grublet litt på hvorfor det var blitt sånn: jeg vet jo at hun alltid spør hvordan det går, og følger opp med "hvorfor tror du det er sånn, da; hva tror du det kommer av?" hver gang jeg svarer.

I bilen på vei til jobb slo det meg. Og jeg tror jeg vet hva grunnen er: Jeg har ikke trent! Jeg luftet det for manuellterapauten i ettermiddag, og hun mente at jeg hadde et poeng. Styrketrening er helt klart bra, men også jogging (når bena ikke knurrer) er bra. Så nå har jeg en ekstra motivasjon til å trene jevnlig! :)

Nå håper jeg dagens behandling skal gi gode resultater, og at jeg får trent jevnlig frem til jeg skal til henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker det også veldig godt i muskler og ledd når jeg ikke har fått trent på lenge! Ikke tvil om at det er med på å opprettholde smidigheten og den gode helsen altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig...

Jeg merker at trening gjør underverker for ryggen min også!

Skjønner at man ikke alltid har tid til trening i en hektisk jobb hverdag. Noen ganger er trening et deilig påfyll med energi, mens noen dager er man bare dø sliten og vil bare lande på sofaen.

Men, jeg er ikke veldig bekymra for a Frøken Smilla, for hu virker aktiv selv om hun ikke får trent så ofte som hun vil, også tror jeg hu er tilbake i trenings modus in noe time :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ekkornet, er ikke bekymret for deg i det hele tatt! Så godt trent som du er, så er du tilbake fortere enn svint! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende ord, og for ikke å snakke om den ståltroen dere ser ut til å ha på formen og treningsvanene mine ;) Får skikkelig lyst til å bevise dere rett, i alle fall!

Nå ryker dagens planlagte trening, for jeg må (igjen) være barnevakt, men i morgen tenkte jeg å ta meg en goooood økt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt mentalt slitsom dag i dag, men allikevel klarte jeg å finne motivasjon til å komme meg på Elixia og kjøre den planlagte styrkeøkten. Woho! :)

Startet med 20 minutters oppvarming på sykkel (mens jeg stirret lengselsfullt på de som løp på tredemøllen foran meg. Jeg vil også!), før jeg tok øvelser med frivekter på armer (biceps og triceps), bryst, lår og mage. Prøvde noen mageøvelser på ball som jeg fant hos http://fitnessnora.blogg.no/, og du dæven, så tungt det var! Hoi!! Avsluttet med å forsøke et kroppshev i stativ, noe jeg for så vidt fikk til, men klønet egentlig mer med grepet enn med det å faktisk løfte meg selv. Bredt grep var ikke tingen! Jeg klarte én, da. Målet er å klare fem på rad, helst innen 1. januar. Det hadde vært noe, det!

I morgen tror jeg at jeg skal ta en testtur i utejoggeløypa mi. Jeg satser på at leggene takler det -det er jo grus hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jogget!! :duskedame: Etter en hektisk arbeidsdag, tok jeg på meg treningstøy og løpesko, og tok en runde i "favorittløypa" mi! Solen tittet frem, det var klare, fine høstfarger, og bare noen få andre mennesker ute. Jeg hørte på Katy Perry og jogget i vei, motsatt vei av det jeg vanligvis løper (men samme retning som jeg løp med treningsvenninne sist jeg løp runden). Hadde en teori om at den veien jeg løp i dag er lettere, men jeg er sannelig ikke så sikker ... Vel slipper jeg skikkelig bratte bakker helt mot slutten, men jeg tror sannelig at det som ser ut som om det er flatt strekke egentlig er svak helling oppover, for fy søren så seigt det gikk rett før jeg var fremme! Men så løsnet det igjen de siste par hundre metrene, så jeg vet ikke helt hva det var, jeg.

Jeg kjente det litt i leggene de første metrene, da jeg jogget på asfalt på parkeringsplassen, men resten av turen (og nå) merket jeg ingen ting. Håper, håper, håper det vedvarer!!

Dagens tid var forresten 28 minutter og 30 sekunder (på 5 km). Jeg husker ikke i farten hva jeg løpt på før jeg tok løpepause, men jeg er fornøyd med tiden! :)

Nå er det helg!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og power igjen. Vår faste instruktør er visst skadet, så vi hadde vikar ... og la meg bare si: gi meg instruktøren min tilbakeeeeeeeee!!! :trist: FOR en hyperaktiv, irriterende dame som hadde timen i dag?! Det var nummeret før jeg enten gikk eller ba henne ta en valium. Jeg fatter ikke hvorfor noen instruktører tror at folk blir så himla mye mer motivert av at hun (ja, for det er alltid en "hun") hopper og spretter og hyler og skriker som en tulling i salen, kun avbrutt av de øyeblikkene der hun rister puppene sine i retning de få mennene som er på timen og/eller "strike a pose" i speilet. Whyyyy?? For å vise seg frem, antar jeg. Gah, jeg får elveblest av sånt, altså! :snurt:

Hilsen grinebiter ;)

Men ja, jeg har i alle fall brukt musklene mine, noe jeg merker. Deilig! Nå er det avslapping og litt jobbing resten av kvelden :)

Endret av Frøken Smilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg har mine favorittinstruktører jeg også! Må imidlertid sies at alle instruktørene jeg har vært borti der jeg trener nå, er alle gode, bare at noen er enda bedre enn andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har mine favorittinstruktører jeg også! Må imidlertid sies at alle instruktørene jeg har vært borti der jeg trener nå, er alle gode, bare at noen er enda bedre enn andre :)

Jeg tror at jeg er over gjennomsnittet sær på hva og hvem jeg vil omgås når jeg trener, så det kan vel hende at problemet ligger mer hos meg enn hos diverse instruktører :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, tung joggerunde i dag :( Men jeg kom meg rundt på 30 minutter blank, akkurat i det det var blitt så mørkt at jeg var mildt ukomfortabel med å være alene ute i disse voldtektstider.

Nå: blomkålsuppe og avslapping. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskuterte utejogging litt med mannen i går kveld. Det slo meg nemlig, da jeg kom tilbake til bilen, at det kanskje er å utvise litt dårlig dømmekraft i disse voldtektstider, det å legge ut på jogging alene uten at noen vet hvor jeg er (altså, mannen visste at jeg skulle jogge på vei hjem fra jobb, men ikke nøyaktig når). Runden min er jo som sagt 5 km lang og langs en turvei i skogsterreng. Det betyr at jeg er langt fra nærmeste hus/bil/hjelp, og det er plenty med trær folk kan gjemme seg bak ... Nå er det vanligvis mye folk langs turveien, for det er en populær runde, men sånn som været var i går (og i dag), var jeg jo så godt som alene. Disse overfallsvoldtektene ser ut til å spre seg i omfang, og når man nå en gang bor i "stor-Oslo", er det kanskje lurt å ta sine forholdsregler? Mannen var i grunn enig med meg, selv om han mener at jeg ikke må bli redd for "alt" av dette (men han vil jo ikke at jeg skal bli utsatt for noe!). Og som han sa; "du er like rask som meg, og har bedre kondis, så du er både relativt rask OG seig. Det er bare det at hvis du blir tatt igjen, så hjelper det ikke at du _kunne_ løpt videre ..." Jeg synes jo lite om å bli "skremt fra" å trene ute, samtidig som jeg ikke har lyst til å være "dum". Er jeg paranoid, hysterisk? Hva tenker dere, kloke damer?

Uansett, i dag valgte jeg å ta fredagstreningen på Elixia. Heh, jeg var lenge usikker på om jeg skulle gidde, jeg var i grunn litt lite motivert, og tenkte at jeg kanskje heller skulle dra hjem og vaske huset. Men igjen viste bilen min seg fra sin beste side, og svingte til venstre i rundkjøringen, slik at jeg kom til Elixia fremfor hjemover ;) Jaggu! Jeg tenkte først at jeg bare skulle varme opp litt på mølla og så kjøre styrke, men så hadde jeg glemt genser (hadde bare singlet), så da bestemte jeg meg for å løpe for å holde varmen ;) Det ble 6 km på 38 minutter (hvorav 5 minutter var gange med stigning 3), før jeg tok en del øvelser på mage. De første minuttene på mølla var helt herlige, jeg kjente hvor innmari jeg har savnet å bare løpe i vei! Jeg har jo ikke rørt en mølle på aldri den tid, for å spare bena. Heldigvis merker jeg niks og nada til leggvondt, så det har tydeligvis fungert. Men etter at jeg hadde kommet litt i gang, ble det bare grisetungt. Og det var det helt til jeg var ferdig, i grunn. Ugh. Skjønner ikke helt hvorfor det er sånn nå (i går og i dag), for jeg har da ikke forsømt kondistreningen SÅ mye? Hm ...

Man er gressenke igjen fra søndag til fredag, så den kommende uken blir det nok en del trening. Det er litt stusselig å komme hjem til tomt hus hver dag, så litt tid på Elixia for å utsette hjemturen litt de dagene jeg ikke har andre planer, vil det nok bli. Jeg har en vag plan om en økt etter at han har reist på søndag, kjøre litt styrke, hvis jeg ikke får venninnebesøk. Mandag har jeg en treningsavtale med en venninne, vi skal spinne og gå på "shape up" på mitt nabosenter. Første gang jeg prøver spinning der. Tirsdag og torsdag vurderer jeg å driste meg til morgenspinning igjen. Vi får se hvordan uken blir.

I kveld blir det derimot rødvin og sjokolade i armkroken til verdens beste :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...