Frøken Smilla Skrevet 23. september 2011 Forfatter #481 Del Skrevet 23. september 2011 Fredager og mandager har blitt mine faste "timedager" på Elixia, og i dag var det igjen duket for cardio step interval. Det er to ulike instruktører som veksler på å ha timen (annenhver uke), og dagens instruktør har jeg ikke "prøvd" før. Men fy søren, jeg har fått meg en ny favoritt! Hun var dritflink, og så sinnsykt blid Jeg slår aldri av en prat med instruktøren etter timen, men i dag måtte jeg bare bort og skryte av henne. Hun ble så glad, søte damen! Fjellhelg kaller, men nå: rødvin og fredagskos! (og jeg ignorerer for harde livet de 17 urettede mattebøkene som skuler på meg fra en pose under bordet. Nnnnngh, gå vekk!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 23. september 2011 #482 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg føler jeg aldri blir kvitt den der "herregudjegdør" følelsen, håper å kunne løpe uten å føle det går greit nok når jeg jogger sakte, men for å kunne klare 5 km på de 30 minuttene må jeg jo opp i tempo. Sukk... Du er kjempeflink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 26. september 2011 Forfatter #483 Del Skrevet 26. september 2011 Mandag = power, og igjen blir jeg slått i svime av hvor uendelig mye sterkere jeg er i ben og rygg enn i biceps og ikke minst triceps. Sistnevnte er jo bare for "tullemuskel" å anse Resten av uken er hektiskhektisk, og så skal jeg leke trekkfugl en uke, så jeg er spent på hvor mye trening jeg får tid til de neste ukene. Blandede følelser for det, for jeg er liksom inne i en så god steam nå. Men jaggu blir det godt med litt sydenliv også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 29. september 2011 Forfatter #484 Del Skrevet 29. september 2011 Huhei, i dag har vi hatt "skolejogg", og jeg løp rundt som en middels gjeterhund og gjetet elever i løypa. Løypa er 4,8 km lang, og jeg angret bittert på at jeg ikke tok med meg telefonen min slik at jeg kunne logge distansen. Tempoet, derimot ... i beste fall var det intervalltrening, det jeg holdt på med. Herlighet, så dårlig joggetrente barn i dag er!! Men som om ikke det var nok, var det i dag jeg hadde joggeavtale med supertreningsvenninnen min. Vi skulle rundt min faste løype, og jeg var litt spent. Hun er jo en jeg ser opp til sånn treningsmessig, hun har alltid vært godt trent og med god kondis. At hun ble mer anpusten og sliten enn meg, tok jeg som et godt tegn (selv om det var hun som pratet, og jeg slapp den biten) Alt i alt har jeg i dag jogget en mil (i to omganger), og er fornøyd med det. Nå skal det pakkes og mannen skal koses, før jentetur til sydenland i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 1. oktober 2011 #485 Del Skrevet 1. oktober 2011 Haha, husker selv hvor mye jeg hatet å jogge på skolen. Lærte det først når jeg var 19 Men du er kjempe flink å jogge! En hel mil på en dag er veldig imponerende! Kooos deg i syden, heldiggrisen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 2. oktober 2011 #486 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg hatet jogging intenst selv i skolealder, er først etter det at jeg har fått interessen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 3. oktober 2011 #487 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg hatet jogging til jeg var 31... Nå er jeg så evig fornøyd med at det er så enkelt og effektivt å få til i en ellers hektisk hverdag Nyt late dager i varmen, jeg er dødsens misunnelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 5. oktober 2011 #488 Del Skrevet 5. oktober 2011 ..... fremdeles ikke noe glad i å jogge jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #489 Del Skrevet 9. oktober 2011 Smilla er tilbake! Og har hatt en fantastisk herlig ferie! For det første var det strålende vær hele uken! Drøye 30 grader på land, og tilsvarende i vannet. Helt perfekt! Dagene ble tilbragt i solen med en bok, kun avbrutt av minst en daglig svømmetur (på minimum 350 meter, stort sett 500 meter). Jeg har lest tre og en halv bok, tilsammen omtrent 1600 herlige sider med skjønnlitteratur! Minst én gang daglig gikk vi tur-retur sentrum, som var en tur på ca 2 km hver vei. Reisefølget er dog noe mer bedagelig anlagt enn meg, og ville helst "slappe av" på rommet etter en dag i solen, før middag. Det var ikke noe for meg, da hadde jeg jo ligget og slappet av hele dagen, så både mandag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag fikk jeg tatt meg en timesøkt i hotellets trimrom. Trimrommet var spartansk innredet, med et "multiapparat" (som jeg brukte mer tid på å slåss med enn å få noe treningsutbytte av), en spinningsykkel, en (dritdårlig) elipsemaskin, to treningsbenker og noen (litt for lette) frivekter. Jeg snekret sammen mitt eget treningsprogram, og syklet 40 minutter før jeg satte i gang med styrkeøvelser. Jeg tok armer, rygg og mage den ene dagen, og bryst, ben og mage dagen etter -og gjentok. Det kjentes godt å få trent litt på tur, og det hele ble nesten som en "helsefarm" for meg Noe som ikke er fullt så bra, er at jeg sterkt mistenker at jeg faktisk har beinhinnebetennelse i høyre legg. Leggen er øm, den blir vond hvis jeg hopper, løper eller belaster den for mye. Jeg merker at det at jeg ikke har jogget på en drøy uke har hjulpet, og jeg innser at jeg bør ta en tur til Løplabbet når jeg blir bra igjen. Men det irriterer meg så SINNSYKT! Jeg var i SÅ god joggesteam nå, og så dette?! Grrrr! Jeg skal ha viljestyrke nok til å ikke jogge før jeg føler at leggen er bedre, så jeg får heller dra på spinningtimer (ugh!) denne uken. Får håpe det holder med denne ukens pause også. Har noen flere gode tips? Ibux gel? Noe annet? Do tell! Jeg har ikke sovet nevneverdig i natt; avreisen fra sydenland startet allerede rundt midnatt i natt, og de timene jeg forsøkte å sove før avreise var i bestefall oppstykket. Jeg har bomull i hodet og føler meg nesten dårlig (og ignorerer her den hese kråkestemmen som plutselig åpenbarte seg ved landing. HVOR kom den fra?! Jeg har drukket fire glass vin i løpet av hele turen (dro med avholdende reisefølge), men mistenker at airconditionanlegget på rommet, som kun hadde full speed eller null speed pga defekt fjernkontroll, og null kontrollpanel, og som jeg sov rett under, kan ha trigget noe ...). Det blir natta på Smilla nå! I morgen er det power igjen. Jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 10. oktober 2011 #490 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det høres ut som du har hatt en flott tur! Beinhinnebetennelse har jeg ikke store kjennskapen til, men hørte noen sa at en ikke bør ta for hardt i så klart, og så kunne en ise ned leggen etter trening for å få muskelen til å slappe av. Det siste bør du sikkert dobbel sjekke, siden jeg ikke har så god hukommelse Jeg har bare hatt betennelse i ankelen og det var på grunn av for mye trasking på asfalt i for dårlige sko. Håper det ikke er beinhinnebetennelse du har og at du ikke bli syk! Du trenger ikke det nå når du skulle være uthvilt og klar for å møte julestresset som kommer etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #491 Del Skrevet 10. oktober 2011 Mandag er fremdeles power-dag, og i dag var intet unntak. I og med at jeg er gressenke denne uken (snufs!), kostet jeg på meg en runde på elipsemaskinen etterpå, bare for å sjekke hvordan det kjennes ut for leggen. Konklusjonen på de 30 minuttene på elipsemaskinen, er at kondisjonen på ingen måte virker å ha forsvunnet på ferie (yay!), og at elipsemaskin er et greit alternativ til jogging nå som leggen murrer Som sagt er jeg gressenke noen dager, og i morgen tidlig vurderer jeg å kaste meg på en morgenspinningtime, bare for å sjekke om jeg fremdeles hater det eller ikke. Trening før syv høres i grunn bare fælt ut, men jeg er skikkelig gira på å prøve det ut. (Spørs hvor gira jeg er når klokken ringer klokken 06.00, da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 11. oktober 2011 #492 Del Skrevet 11. oktober 2011 Smilla er virkelig i slaget om dagen! Me like! Den turen din hørtes helt fantastisk ut! Også deilig å få trent også. Tror absolutt det er noe jeg skal vurdere ved fremtidige turer. Man slapper jo, som du sier, av mye av på formiddagen med sol, gode bøker og bølgeskvulp. Så da er det helt sikkert deilig med litt trening også. Da får man jo virkelig slappet av OG ladet batteriene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #493 Del Skrevet 11. oktober 2011 Morgenspinning, sa jeg. Og det ble det! Gjett om jeg angret da klokken kimte før hanen hadde fått sko på bena!! Men jeg bet det i meg, jeg hadde jo lovet meg selv. Jeg angret ikke noe mindre da jeg måtte skrape bilen(!), men så fort jeg kom inn i varmen på Elixia var det i grunn greit. Selve timen var god, og jeg følte meg sååååå fresh da jeg kom på jobb rett fra trening. Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #494 Del Skrevet 11. oktober 2011 Smilla er virkelig i slaget om dagen! Me like! Den turen din hørtes helt fantastisk ut! Også deilig å få trent også. Tror absolutt det er noe jeg skal vurdere ved fremtidige turer. Man slapper jo, som du sier, av mye av på formiddagen med sol, gode bøker og bølgeskvulp. Så da er det helt sikkert deilig med litt trening også. Da får man jo virkelig slappet av OG ladet batteriene. Takk, søte du Ja, vet du, det å kombinere sol, avslapping og litt trening innimellom anbefales, altså! Jeg hadde jo egentlig ikke tenkt til å trene underveis, men angrer ikke ett sekund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #495 Del Skrevet 12. oktober 2011 Dæven, så sliten jeg har vært i dag! Jeg vet ikke om det er at jeg ikke tålte å stå opp så tidlig i går, eller om det faktum at jeg ikke fikk sove før sent i natt, eller om det at jeg er litt urven betyr at jeg begynner å bli syk, eller om det bare er "den uken i måneden" (eller "all of the above"), men kroppen har vært som fylt med bly. Etter jobb ruslet jeg en kort tur i solen, før jeg skulle til manuellterapauten. Hadde treningstøy i bilen, men da jeg var ferdig på behandling, var jeg så skrubbsulten at jeg bare dro hjem. Etter litt mat (og myyyyye sjokolade ), er jeg nå litt piggere, og vurderer å ta på meg treningstøy og ta en økt på trening før "House". Samtidig vet jeg at jeg egentlig må jobbe litt mer, bør vaske huset, og jeg tror at kroppen kanskje egentlig har godt av litt hvile. Hm, what to do? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 12. oktober 2011 #496 Del Skrevet 12. oktober 2011 Bare hvil du, så får ikke jeg så dårlig samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #497 Del Skrevet 12. oktober 2011 Bare hvil du, så får ikke jeg så dårlig samvittighet Jeg droppet trening, men vasket hus i stedet, og på merkelig vis er formen bedre enn den har vært i hele dag. Kanskje jeg ikke blir forkjølet allikevel? Huhei, det hadde vært fint! Tok ansiktsmaske da jeg var ferdig med å vaske, så det ble litt egenpleie attåt Nå venter jeg på at House skal begynne, mens jeg prøver å finne ørten unnskyldninger for å slippe å jobbel litt. Trøtt, og savner husbond Har pakket treningstøy, og satser på en økt i morgen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 12. oktober 2011 #498 Del Skrevet 12. oktober 2011 Syns du er kjempeflink Mannfolka skal bare savnes av og til, sånn er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 12. oktober 2011 #499 Del Skrevet 12. oktober 2011 Vi har virkelig hatt samme dagsform i dag! Ble kroppsskrubbing som egenpleie for min del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #500 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ukens tredje treningsøkt er tilbakelagt. I et overivrig øyeblikk, meldte jeg meg i går på både spinning og power (etter hverandre), men så i ettermiddag at jeg ikke ville rekke spinningtimen (jeg var på kurs, og hadde for lang reisevei til at det klaffet). Samtidig kom jeg alt for tidlig til powertimen, og meldte meg av begge to. Endte med en egentreningsøkt med styrke. Kjørte øvelser på biceps, triceps, bryst, rygg, ben og mage. Av mageøvelser tok jeg (pinlig nok) en jeg fant på fotballfrues blogg i går. Og det skal hun ha, den var fryktelig effektiv! Jeg er grisestøl allerede ... I morgen tidlig tenkte jeg å ta en kondisøkt før jobb, for i morgen ettermiddag kommer mannen hjem! Jeg skal hente ham og tenåringen når de kommer i fire-tiden, og resten av dagen skal jeg bare sitte som limt inntil ham! Ha'kke sett hverandre på TO uker?! Iiiiiih! Hohoi, jeg gleder meg til å få ham hjem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå