Pasjonsblomst Skrevet 13. september 2011 #461 Del Skrevet 13. september 2011 og jeg synes du er så sporty og aktiv, Smilla. Et riktig så godt forbilde. masse turer og greier, løpeturer, treningstimer, og masse jobbing og tur i kjelleren! Husk å ta det litt med ro innimellom også... men trening og endorfiner er kanskje det som gjør deg best? Stå på- du er god!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. september 2011 Forfatter #462 Del Skrevet 13. september 2011 og jeg synes du er så sporty og aktiv, Smilla. Et riktig så godt forbilde. masse turer og greier, løpeturer, treningstimer, og masse jobbing og tur i kjelleren! Husk å ta det litt med ro innimellom også... men trening og endorfiner er kanskje det som gjør deg best? Stå på- du er god!!! Oi, tusen, tusen takk, søte du! Litt jobbhektisk akkurat nå, men i dag er det nøyaktig 16 dager til Smilla pakker bikini og tannbørste og reiser på "husmorferie" til sommer og sol. Da skal jeg ligge rett ut på stranden med nesen i en bok i åtte dager, noe jeg gleder meg vanvittig til! Selv om trening og endorfiner gjør meg bra, eller best, er det også det som gjør meg verst i hektiske perioder for øvrig, tror jeg, for av og til (som i går) blir jeg litt "for flink". Eller i alle fall opptatt av å være så fordømt flink. Da er plutselig veien til kjeller'n kort hvis jeg feiler litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 13. september 2011 #463 Del Skrevet 13. september 2011 Ja, nå er jeg nesten 100% igjen Snart tid til trening igjen også, går litt i ett her. Ferie høres herlig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 14. september 2011 #464 Del Skrevet 14. september 2011 Du er flink Smilla! Og når jeg nå sitter å ser ut på regnet så misunner jeg deg ferietur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 14. september 2011 Forfatter #465 Del Skrevet 14. september 2011 Du er flink Smilla! Og når jeg nå sitter å ser ut på regnet så misunner jeg deg ferietur Det var en av de endeløse regndagene turen ble bestilt, og jeg gleder meg som et lite barn! Ingen treningstur i dag (det visste jeg jo at jeg ikke rakk), men ÅH, som jeg hadde lyst til å stikke ut og jogge i det fine været! Jeg valgte allikevel å trosse lysten (og spiste heller en is i solen) for å a) ikke slite meg ut med alle "burde-r" (igjen) og b) for å forsterke lysten til i morgen Jeg HÅPER jeg rekker en runde i løypa mellom jobb og kveldsmøte i morgen (og at jeg tør utejogging i skogsløypa mi, til tross for solskinn og huggormfare. Smilla gjør ting hun egentlig ikke tør?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 14. september 2011 #466 Del Skrevet 14. september 2011 Du tror nå vel ikke huggormene ligger å venter på at du skal komme løpende, for så å hoppe frem å bite deg når du kommer? I så fall kan du trøste deg med at de går i hi i oktober da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 15. september 2011 Forfatter #467 Del Skrevet 15. september 2011 Du tror nå vel ikke huggormene ligger å venter på at du skal komme løpende, for så å hoppe frem å bite deg når du kommer? I så fall kan du trøste deg med at de går i hi i oktober da Det kan vel hende at det er akkurat det jeg tenker, på en måte, kanskje litt ... Jeg VET jo at det er irrasjonelt, men .. ja, jeg er en skrulle Oktober blir bra, det er jo rett rundt hjørnet Dog var det et ufattlig styrtregn som stoppet utejogging i dag. I stedet ble det 2,5 km på mølla (på 12 minutter, for øvrig. Jeg er fornøyd med det), før jeg kastet meg med på en fitness fusion-time, og så løp gjennom dusjen på Elixia, råkjørte (mens jeg spiste et rundstykke) til kveldens foreldremøte, som jeg gjennomførte med det jeg selv påstår er glans og stil. Arbeidsdagen har strukket seg fra 08.00 til 21.00, med halvannen times trenings- og dusjepause. Nå er jeg sliten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 16. september 2011 Forfatter #468 Del Skrevet 16. september 2011 Cardio step interval etter jobb i dag. Like moro som alltid (selv om jeg egentlig synes at den godt kan være _litt_ hardere. Sånn sett liker jeg cardio energy bedre), og jeg tar herved helg med gooood samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 17. september 2011 #469 Del Skrevet 17. september 2011 Hei igjen! Kikker innom her og leser ofte, men det er sjelden at jeg tar meg tid til å skrive noe. Travle tider! Men veldig gøy og inspirerende å følge med deg, du er så utrolig disiplinert på den treninga, altså Jeg er også Elixia-kunde, og deler mange av dine oppfatninger rundt diverse timer. Inntil videre må jeg si at jeg synes mange av timene på mitt senter er blitt altfor oppdelt etter at de gjorde disse endringene. Også skjønner jeg ikke helt navnene på disse timene, hvorfor gjøre ting så komplisert? Alle mulige rare navn og forkortelser etc. Men helt enig, cardio energy er også min favoritt, det er vel en blåkopi av tidligere total, iallfall på mitt senter. Synes den timen gir desidert mest treningsutbytte, også er det ofte gode instruktører på denne timen Ha en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 17. september 2011 Forfatter #470 Del Skrevet 17. september 2011 Hei igjen! Kikker innom her og leser ofte, men det er sjelden at jeg tar meg tid til å skrive noe. Travle tider! Men veldig gøy og inspirerende å følge med deg, du er så utrolig disiplinert på den treninga, altså Jeg er også Elixia-kunde, og deler mange av dine oppfatninger rundt diverse timer. Inntil videre må jeg si at jeg synes mange av timene på mitt senter er blitt altfor oppdelt etter at de gjorde disse endringene. Også skjønner jeg ikke helt navnene på disse timene, hvorfor gjøre ting så komplisert? Alle mulige rare navn og forkortelser etc. Men helt enig, cardio energy er også min favoritt, det er vel en blåkopi av tidligere total, iallfall på mitt senter. Synes den timen gir desidert mest treningsutbytte, også er det ofte gode instruktører på denne timen Ha en fortsatt fin helg! Oi, moro med kommentar! Vet du, jeg prøvde egentlig bare de gamle total-timene (som var rene total, uten step eller styrke) én gang, for jeg så for meg at det var litt for "aerobicaktig" for meg, så jeg kan i grunn ikke uttale meg om hvor like de er. Grunnen til at jeg kastet meg på cardio-variantene nå, var at det minnet (i navnet) meg om cardio combat-timene som jeg gikk på en periode i fjor. Jeg er jo en "kondis-berte" (noe som forsvares av og forklarer de bortimot ikke-eksisterende musklene mine? ) i valg av treningsformer, og trekkes mot cardionavnet, innser jeg. Hva tenker du forresten på når du sier at timene har blitt for oppdelt? God helg til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 17. september 2011 #471 Del Skrevet 17. september 2011 Hei igjen Vi er nok ganske like på treningsfronten, for jeg er også fan av kondisjonstrening Hardt og enkelt, maks effekt Her på senteret (det kan kanskje være lokale variasjoner?) har de nå mange flere oppdelte timer, f.eks. 30 min cardio energy med påfølgende 30 min. shape. har inntrykk av at det er mange flere slike delte timer nå enn tidligere, men som sagt, det kan jo hende at det bare er på mitt senter. Vurderer en løpetur i morgen før regnet kommer... God lørdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 17. september 2011 Forfatter #472 Del Skrevet 17. september 2011 Hei igjen Vi er nok ganske like på treningsfronten, for jeg er også fan av kondisjonstrening Hardt og enkelt, maks effekt Her på senteret (det kan kanskje være lokale variasjoner?) har de nå mange flere oppdelte timer, f.eks. 30 min cardio energy med påfølgende 30 min. shape. har inntrykk av at det er mange flere slike delte timer nå enn tidligere, men som sagt, det kan jo hende at det bare er på mitt senter. Vurderer en løpetur i morgen før regnet kommer... God lørdagskveld! Ah, nei, på mitt senter har de beholdt 55-minutterstimene, de har vel knapt 30-minutterstimer i det hele tatt (men et par 40-minutters spinningtimer, tror jeg) Og huggormredde meg vuderer en løpetur i morgen etter at regnet har kommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 18. september 2011 Forfatter #473 Del Skrevet 18. september 2011 Det ble ingen løpetur i dag allikevel, mye frem og tilbake i formiddag gjorde at jeg prioriterte hus og familie. Da irriterte det meg litt at tenåringen brått bare ville "gjøre ikke noe" alene på rommet sitt, og mannen benyttet anledningen til å leke hobbysnekker. Tiden ble for knapp til en treningsøkt, for vi skulle avgårde, så dermed ble det (nok en) husmorøkt på meg. Nå er jeg sertifisert eplesylter, tror jeg Nå frykter jeg dog (igjen) at det er beinhinnebetennelse på gang. Jeg kjenner at jeg er øm på forsiden av leggen (bare den høyre), samme sted som jeg ved to anledninger har kjent ubehag (og smerte) når jeg har løpt på mølle. Samtidig har jeg også fått senebetennelsesaktig vondt i venstre(?!) albue, og ser mørkt på morgendagens faste power-time. Men med vondt bein bør jeg vel kanskje heller ikke løpe? Grmf, kunne ikke alle sånne vondt-er holdt seg borte et par uker, da, så kunne jeg heller restituere eller hvile det av meg når jeg skal på "husmorferie"? Misfornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 19. september 2011 #474 Del Skrevet 19. september 2011 SÅ kjedelig, håper det ikke er beinhinnebetennelse! Har du gode nok sko? Du får slappe av litt og kanskje kjøre litt styrkeøvelser i stedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 19. september 2011 Forfatter #475 Del Skrevet 19. september 2011 Hm, mindre øm på leggene i dag, mistenker at jeg bare var støl etter fredagens step-økt? Tok uansett ikke sjangsen på en økt på mølla etter power i dag (selv om jeg hadde lyst. Hadde for så vidt ikke tid heller ...). På power la jeg på litt mer vekt på alle øvelsene unntatt triseps i dag. Mistenker sterkt at jeg får betale for det i morgen, men nå VIL jeg bli litt sterkere og litt mer definert i kroppen! Nå er jeg forresten en av de damene som har tyngst vekter på powertimen min. Det synes jeg er litt gøy (og jeg fniser litt ekstra av disse 16-åringene som står med to kilo på hver side og synes det er sååååååååååååå tungt, mens jeg står der med 8,5 og tenker at "neste gang kan jeg kanskje prøve 10?".) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 19. september 2011 #476 Del Skrevet 19. september 2011 Får håpe du ikke får beinhinnebetennelse! Mistenker det er noe dritt. Og så er du skikkelig sprek som har 8,5 kgs vekter på timene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 20. september 2011 Forfatter #477 Del Skrevet 20. september 2011 Hehe, bare for å oppklare, Jill, så har jeg kun 8,5 kg (dog på hver side av stangen, som for øvrig visstnok veier 2 kg i seg selv!?) på utfall, knebøy, markløft og roing, ikke på arm- eller brystøvelser. Og jeg tør ikke si hvor lite jeg løfter når det er trisepsøvelser en gang I dag har jeg jogget runden min. Og nok en gang satt ny rekord! 28:10 denne gangen (mot 28:45 sist). Mistenker at den døde(?) huggormen jeg (tror jeg) så i veien tidlig i løypa kan ha hatt noe å gjøre med tempoet, for det var tuuuuuungt i dag. Men jeg fullførte, og måtte ikke gå en eneste gang. Stolt, svett og fornøyd med dagens innsats nå. Dusj, mannens supergode fiskesuppe til middag, og retting av gangeprøver står på kveldens program. Huhei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 21. september 2011 #478 Del Skrevet 21. september 2011 Å? Ikke mer altså? Synes du skal være skikkelig stolt over hvor mye vekter du klarer å ha på jeg da! Tror jeg er nærmere de 16-åringene Nei da, det var ikke noen huggorm, det var bare en pinne Kjempeflott at du sprang runden på kortere tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 21. september 2011 Forfatter #479 Del Skrevet 21. september 2011 Hihi, ja, okey da; 8,5kg er litt! Jeg er i grunn umåtelig stolt! Ingen trening i dag, 12,5 timer på jobb gjorde i grunn det til en uønsket aktivitet, gitt Men nå har jeg laget joggeavtale rundt løypen min neste uke med supertreningsvenninne. Huh, må nok ta et par turer alene før den tid, gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 22. september 2011 Forfatter #480 Del Skrevet 22. september 2011 Det er utrolig hva slags arbeidsoppgaver man kan finne seg selv i full utførelse av som lærer. I dag ble joggeturen lagt inn som en del av "forarbeid" ... "Du, Smilla, du som er i joggedagskomiteen, og som er litt sprek og sånn ... kunne du løpt joggerunden før helgen og bare sjekket at det ikke er fullt av gjørme og sånn der?" spurte en kollega. Heh, joda, jeg hadde jo for så vidt tenkt meg runden min i dag, og skolens joggedagsløype er omtrent like lang (nøyaktig like lang, viste det seg senere), så jeg tok oppdraget på strak arm. Eller strake ben, om du vil. Etter å ha rettet og planlagt øvrige ting, skiftet jeg til joggetøy, dumpet sekk og saker i bilen og la i vei. Denne løypa er hakket mer "snirklete" enn runden jeg vanligvis tar, og jeg mistenker at den er mer jevnt kuppert, men uten de lange bakkene (hverken oppover eller nedover). Runfree-appen på telefonen klokket inn 27:45 på denne løypa, som altså viste seg å være ganske nøyaktig like lang som "min" løype, en tid jeg er fornøyd med. Og ingen huggormer ble observert på veien, hverken levende eller døde En annen observasjon jeg dog gjorde meg, er at jeg ser ut til å bikke den "herreguddetersåtungtjegtrorjegdøøøøøøør"-grensen rundt ca 4 km. Etter 4 km er det helt greit, og på 5 km (når jeg er i mål) er jeg i grunn ikke fremmed for å fortsette. Jeg har vel registrert noe av det samme på mølle, men der er det liksom lettere å bare fortsette litt til. Hvis jeg skal fortsette "litt til" når jeg jogger runden jeg pleier å ta, betyr det at det "må" bli dobbelt så langt (det er rundt et vann). Jeg kan jo selvsagt jogge litt til, og så snu og jogge tilbake, men det er noe med det psykologiske i det som ikke frister. I dag kunne jeg selvsagt også fortsatt, men da ville det blitt litt på lykke og fromme. Å finne en løype som er lenger er heller ikke bare enkelt, og jeg har en sånn mental start-sperre på 5 km, tror jeg. I alle fall utendørs. Egentlig er jeg veldig hypp på å bli kvitt den følelsen av at det er så himla tung litt før. Jeg vil helst at det skal være greit og ha lyst til å bare fortsette og fortsette fra allerede 2 km. Da tror jeg at jeg fint kunne greid to runder rundt vannet, men nå blir det liksom den tilleggsutfordringen med at halve runden er forbundet med blodslit ... Jeg vet jo at jeg er i omtrent samme form som da jeg løp mila i sommer (giver or take some), og da måtte jeg ikke gå en eneste gang (jeg løp hele mila), så jeg bør klare det. Men jeg trenger altså å gjøre noe med "startformen". Er det noen som vet om noen tips eller triks? Eller er det sånn at noen av oss kommer sent i gang, sånn er det bare, og jeg må leve med det? Hadde vært spennende å få noen innspill på det Nå er det straks middag, så skal jeg jobbe litt til. Hoi, åtte dager til sumar og sol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå