Gå til innhold

Yes, I can?

Frøken Smilla

Anbefalte innlegg

Hoho, for en BRA dag!

For å snakke om noe annet enn trening først (i en treningsdagbok? Skam på seg! ;) ): tannlegetimen gikk så bra! Null hull, men det ubehaget jeg har kjent er en gammel fylling (fra barne- eller ungdomsskolen) som er utslitt og må skiftes. Ja, ok, kjipt, men hoi, det er NULL HULL for øvrig, og det må ikke rotfylles eller noe -det er bare å skifte den fyllingen :biggrin: Tannlegen var supersnill og skikkelig forståelsesfull, og sa at jeg hadde veldig fine og rene tenner. Med tanke på hvor mange år(!!) det er siden sist jeg satte mine ben hos en tannlege, gikk dette over en hver forventning og litt til. Jeg er rimelig sikker på at tannklinikken "min" ikke er i den billigste enden av skalaen (snarere tvert i mot, men igjen, hva vet jeg? Det er som sagt evig lenge siden sist jeg var hos tannlegen), men det er det SÅ verdt når jeg følte meg trygg og ivaretatt og at tannlegeskrekken ble tatt på alvor. Veldig, veldig lettet og glad og fornøyd nå! :Nikke:

Etter tannlegen handlet jeg litt, før jeg dro hjem og spiste en brødskive og jobbet litt mer ("a teacher's day never ends"?), og så dro jeg på trening; cardio energy. Knallbra time! Bra sanger, kjempemotiverende instruktør og gode øvelser -og jeg digger jo at det er 55 minutter cardio, da ;) En annen bra ting, når vi først er opptatt av de positive tingene, da, er at jeg følte selv at jeg ser skikkelig sprek ut på treningene. Jeg var definitivt en av de med best kondisjon på timen i dag, og (selvgod som jeg er i dag) finner det litt morsomt at jeg er bedre trent (og at det synes på kroppen) enn selv små videregåendeelever :biggrin: Føler meg bra nå!

Eneste minuset i dag er at jeg fikk blodblemme under den ene storetåen i løpet av timen?! What?? Jeg lurer på om jeg burde hatt mer enn ett par innetreningssko, så mye som jeg faktisk trener, og om det er slitasje på skoene som er årsaken til dagens blemme. Jeg vet ikke. Får se om det blir utejogging i morgen, eller om jeg tar treningsfri.

Edit: Er det bare jeg som synes Idol er litt sånn pute-foran-ansiktet-flaut?! Guri, mannen burde vært hjemme, så kunne jeg gjemt meg bak ham mens vi så det og lo oss fillete av tåpelige tenåringer og sånn. Å se det alene er egentlig bare vondt ;)

Endret av Frøken Smilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der ser du, tannlegen er helt ufarlig ;) Får bare håpe jeg kan være like fornøyd etter min time i morgen!

Du trener så pass mye at å ha flere skopar er nok lurt. Jeg har et par sal-/håndballsko, et par inne-/utesko og et par utesko. Får litt forskjellig demping slik det ikke blir samme belastning hver gang.

Æsj, jeg gikk glippe av idol :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cardio step interval er tilbakelagt. Morsom time, men jeg likte cardio energy bedre. Det ble for mye step og trinn på interval-versjonen. Men jeg har trent, i alle fall :) Nå er det helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens mannen og tenåringen holdt på med et lite prosjekt, gikk jeg hvileløst omkring i heimen. Bladde litt i boken min, ryddet litt, surfet litt, bladde litt i boken min, ryddet litt ... ja, dere tar tegninga? "Jeg har lyst til å gjøre noe!" utbrøt jeg, og de andre to foreslo å prøve joggerunden igjen. "Det regner jo, så du treffer ingen orm, i alle fall", blunket mannen. "Og så kan du løpe på enda litt kortere tid denne gangen!" gliste tenåringen. De "bestemte" at jeg skulle løpe på 29 blank, altså 17 sekunder kortere enn forrige gang (som igjen var 25 sekunder raskere enn gangen før det). Konkurranseinnstilt som jeg er, hoppet jeg i treningstøy og la i vei.

Det var tungt i dag, men vel vitende om at jeg ble "kontrollert på tiden" av de hjemme, jogget jeg på. Og hurra: jeg løp på 28 minutter og 45 sekunder!! :danse: SÅ fornøyd og stolt!

Nå er det boller i heimen. Ikke bare er man sprek, man er et realt husmoremne også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig bra! Flott tid, og fint med menn som kaster rastløse husmødre ut på løpetur :ler:

Thank you, thank you :)

Jeg tror for øvrig at han har skjønt at det er best for alle parter om han kaster meg ut på løpetur når jeg blir sånn som i går ;) Klok av skade, eller noe? Han innser vel at det enten er dét, eller at han blir mildt oppfordret til husarbeid av ymse sort ("Hm, vi skulle ikke ha flyttet det skapet vi har snakket om å flytte, da? Nå, liksom? Når vi først har så mye energi og det er så dårlig vær ute? Hm?" :ler: )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thank you, thank you :)

Jeg tror for øvrig at han har skjønt at det er best for alle parter om han kaster meg ut på løpetur når jeg blir sånn som i går ;) Klok av skade, eller noe? Han innser vel at det enten er dét, eller at han blir mildt oppfordret til husarbeid av ymse sort ("Hm, vi skulle ikke ha flyttet det skapet vi har snakket om å flytte, da? Nå, liksom? Når vi først har så mye energi og det er så dårlig vær ute? Hm?" :ler: )

:ler: Lyder kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjørt dobbelttime for første gang! Først en power-time, og så en cardio energy-time. Jeg var ikke helt klar for cardio-timen da power var ferdig (jeg innbilder meg at omvendt rekkefølge hadde vært mer optimalt), men utover i timen fikk jeg mer og mer energi. Snodig. Instruktøren var ny, og et realt fyrverkeri av en dame, så det var en knallbra time. Powertimen var for så vidt også bra, men jeg _liker_ jo ikke å trene styrke ;)

Mannen er på møte i hele kveld, så jeg har spist sushi fra Kiwi til middag. Anbefales IKKE, det eneste som eventuelt kan trekke opp det dårlige inntrykket er om jeg ikke blir dårlig av den. Null smak, risen og rullene bare falt fra hverandre, den var klissete, overpriset og med små biter. Dårlige greier! :kjefte: Skjønt, det var vel ikke annet å vente. Kiwi. Sushi. Jeg burde sett det komme.

Nå skal jeg se en film og drikke en kopp te, mens jeg er strålende fornøyd med dagens treningsinnsats :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh, ulvehunger! Er det fordi den ræva Kiwi-sushien egentlig var for lite for meg, eller er det forbrenningen som tar helt av som en konsekvens av to relativt harde treningstimer? Jeg tråler skapene og har lyst på ... noe. Heldigvis lyst på mat, og ikke godteri, da, men allikevel :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å nesten ha besvimt hos tannlegen i dag (slikt kan visst fort skje dersom man glemmer å puste fordi man gruer seg sånn ...), og et "bibelsk grisevær" (sitat Vamp) som åpenbarte seg da formen begynte å stige, utgikk dagens plan om en joggetur ute.

I morgen: manuellterapaut! Gleder meg til å (forhåpentlig) få orden på nakke/skuldre.

Ellers er jeg litt "blue" i kveld, sikkert fordi jeg ble litt uggen etter å nesten ha besvimt. For selve tannlegebesøket var jo ikke vondt eller ugreit ellers (sett bort fra gruingen), men jeg var, som sagt, helt vissen i flere timer etter at jeg kom hjem. Mannen er på vei hjemover, blir godt å få ham i hus igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter besøk hos en manuellterapaut som konstanterte at "jah, skal si du er stiv i skuldre og nakke!", bestemte jeg meg for å la jogging være jogging i dag, og heller gå for fitness fusion. Jeg har jo likt de timene før, fordi jeg har følt at det har vært litt mer intensitet enn pilates som jeg kjenner det for øvrig. Men med ny instruktør var det mer pilatesinspirert enn noen annen gang, og det var vel knapt noe som fikk opp antydning til puls :( Bevares, hun var flink, og det er sikkert bra for bevegelighet og sånn, men jeg liker liksom litt mer fart. Tror allikevel at jeg skal prøve å gå på de timene fast, bare for å få litt mer smidighet og bevegelighet. Småfuglene skal vite at jeg trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging på mølle i dag (for det er sol. Sol = huggorm som koser seg ute = inneløping på Smilla :sjenert: ). Fy fader, så tuuuuuungt! Men jeg kom meg 5,6 km på 35 minutter, og tar med det glad og fornøyd langhelg. Hurra for arbeidsplass som er valglokale, gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er så flink!! Trening på en fredag, og god tid også! ;) Nå kan du ta kveld med gooood samvittighet ;)

Thank you! :)

Glemte forresten å si at jeg ble skikkelig uggen etter å ha løpt. Tenkte at det kanskje var fordi jeg "tok meg ut" etter en arbeidsdag, selv om jeg jo har gjort det før (senest mandag) uten de reaksjonene, og passet på å spise litt da jeg kom hjem. Men jeg er fremdeles urven :( Har IKKE tenkt til å få noe sykdom med på lasset i langhelgen, altså, det er HELT uaktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter besøk hos en manuellterapaut som konstanterte at "jah, skal si du er stiv i skuldre og nakke!", bestemte jeg meg for å la jogging være jogging i dag, og heller gå for fitness fusion. Jeg har jo likt de timene før, fordi jeg har følt at det har vært litt mer intensitet enn pilates som jeg kjenner det for øvrig. Men med ny instruktør var det mer pilatesinspirert enn noen annen gang, og det var vel knapt noe som fikk opp antydning til puls :( Bevares, hun var flink, og det er sikkert bra for bevegelighet og sånn, men jeg liker liksom litt mer fart. Tror allikevel at jeg skal prøve å gå på de timene fast, bare for å få litt mer smidighet og bevegelighet. Småfuglene skal vite at jeg trenger det!

Interessant. Jeg har tenkt at fitness fusion er svadatrening, og aldri testet det, kjører energy yoga av samme grunn som du kjører denne, mer eller mindre. (Har hatt en core-type-time med en pilatesinstruktør og skjønt at i hvert fall hun vet hvor en del - for andre: uante - muskler sitter, så litt på vippen). Vi får sammenlikne notater etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er her, jeg trener, men akkurat nå har jeg bare litt timeout fra alt og alle. Kommer brått og sterkere tilbake snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phui, sånn, nå har Smilla fått hodet over vannet igjen. Etter et par mentalt tunge dager, har jeg i kveld endelig fått litt overskudd igjen. Gikk, av mange grunner, litt i kjeller'n på søndagskvelden, og har kavet rundt der nede helt til nå i kveld. Allikevel (eller nettopp derfor?) kom jeg meg ut en runde langs joggeløypa mi i øsregnet i gårkveld. Løp på samme tid som sist 28:45), noe jeg ikke skjønner, for jeg måtte gå opp litt av to bakker, mens sist følte jeg at jeg løp så jeg så mannen med ljåen. Nå skal det sies at allmenntilstanden i går ettermiddag var LANGT under det den pleier å være, så bare det at jeg faktisk orket å slepe meg rundt hele løypa får være bra.

Helgen har for øvrig vært bra (til søndag kveld). Vi stakk til fjells en snartur, og brukte hele lørdagen på å lempe ved. 22 sekker á 40 liter (= 15 kg) skulle inn. Det er 200 meter fra parkeringsplassen til hytta, i myrete og ulendt fjell-/skogsterreng. Vi gikk 12 turer; én tur med tingene våre + maten, og elleve turer med ved. 4,8 km, hvorav halvparten med minimum 15 kg på ryggen (den første ved-turen bar jeg faktisk sekken i armene foran meg. Hoi, tungt, ja! Jeg er ikke SÅ sterk. Ennå ;) ). Ganske godsliten i kroppen da vi tok kvelden med grillmat og vin, gitt.

Søndag var vi på en del gåturer i skogs- og fjellterreng for å finne noen poster. Korteste turen var vel 200 meter, lengste drøyt 2 km oppoverbakker. Ikke mye å skryte av, men godt med litt jevn bevegelse gjennom dagen :)

I dag har jeg bare jobbet. Og jobbet. Og jobbet. I morgen skal jeg tilbake til manuellterapauten, og så kanskje jeg drister meg til en joggetur i løypa etterpå, hvis ikke prøver jeg meg på en runde på torsdag. Fredag lurer jeg på om jeg skal prøve en cardio energy-time igjen.

Hektiske dager for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Kjedelig med slike i-kjelleren-dager. Jeg skjønner godt hva du mener. Bra du har fått hodet over vann igjen! :)

:klemmer: Tusen takk! Det var akkurat en sånn kommentar og klem jeg trengte i dag :) Snille du! Håper formen din er bedre, forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...