Frøken Smilla Skrevet 8. august 2011 Forfatter #381 Skrevet 8. august 2011 I like måte Jeg kommer til å døøø. Har i alle fall utstyrt meg med en Powerrade, anbefaler deg å gjøre det samme om treningen blir på over 1 time! Jeg har Iphone 4. Den er genial fordi jeg kan sjekke alt til alle tider på den Hvor er forelesningen i dag? Åja, DER ja! Hva skjer på facebook/twitter/kg/vg? Moro søte spill, og veldig praktiske apper. Nei, jeg digger den! Huh, Powerrade? Atdetvar? Aldri hørt om ... Men vi får backe hverandre opp mentalt, i ånden og sånn Det jeg gruer meg mest til, er egentlig at jeg skal trene så himla tidlig! Mannen skal ha bilen på verksted, og snill kone som jeg er har jeg tilbudt meg å være med ham opp med bilen min, la ham kjøre min bil fra verkstedet til jobb, og har satt sykkelen min ved Elixia slik at jeg kan trene og så sykle hjem. Bra plan, ja? Det er bare det at bilen hans skal være på verkstedet klokken 7.00 Tenkte å ta litt sol før jeg løper, bare så mini-frokosten rekker å synke Jeg er jo sikkert til å være ferdig (forhåpentlig med god margin) til å rekke litt kornblanding på Elixia etter løpingen? Tror frokostserveringen deres stenger 9.30 eller 10.00. Uhm, fikk ikke noe særlig mindre lyst på iphone nå, nei ... Fysj, så lenge til februar, da?! Er det god batterikapasitet på den, forresten? På den jeg har nå er det helt krisedårlig ...
Gjest Daenerys Skrevet 8. august 2011 #382 Skrevet 8. august 2011 bra at du er snill kone da, jeg er snill samboer. Powerrade er sportsdrikk! Får tak i dem på de fleste matbutikker når du trener over en time bør du drikke det, for drikken gjør at du blir hydrert igjen raskere Jeg vedder på at du jogger mila raskere enn meg, min 5k tid er 37 min blir en laaaang økt! Men gleder meg, da har jeg et startpunkt å jobbe ut fra. Jeg lader iphonen annenhver dag ca, den har ikke verdens beste batteri, eneste minus. Bruker du den mye lader man hver dag! Lykke til med mila imorgen!
Frøken Smilla Skrevet 8. august 2011 Forfatter #383 Skrevet 8. august 2011 bra at du er snill kone da, jeg er snill samboer. Lykke til med mila imorgen! Hehe, jeg flirer fortsatt litt av uttrykket "kone", vi ler av det begge to her i heimen. Har liksom ikke helt blitt vant til at vi er "mann og kone" ennå Mannen lurte på om han skulle kalle meg "kjerringa", da, men DER satte jeg ned foten! Lykke til selv! Jeg må legge meg NUH, hvis ikke kommer jeg til å sovne på mølla
Frøken Smilla Skrevet 9. august 2011 Forfatter #384 Skrevet 9. august 2011 Hoi, klokken er ikke en gang halv elleve, og jeg har allerede gjort SÅ mye, synes jeg! Stod opp klokken 6, spiste litt (cottage cheese med eple, syltetøy og valnøtter) før mannen og jeg kjørte bilene til verkstedet. Klokken 7.10 sjekket jeg inn på Elixia, og la meg 16 minutter i solariet, før jeg gikk opp på mølla. Og la meg bare gjøre det klinkende klart med en gang: hadde det ikke vært for Daenerys, hadde jeg brutt mila i dag! Det var så tungt!! De første 6(!!) kilometrene var en lidelse, og det eneste som fikk meg til å holde ut var å tenke at "Daenerys skal også jogge mila i dag, jeg kan ikke feige ut, hva skal jeg skrive da?!", så jeg bet tennene sammen og fortsatte. Etter 65 minutter bikket telleren på mølla til 10 km, og jeg var så stolt, så stolt over egen innsats! Holdt på litt til, kjølte meg ned, så den totale distansen ble faktisk 11,1 km i dag. Yay! Etter løpingen tøyde jeg litt, det gjør jeg jo aldri. Må bli flinkere til det, gitt, for jeg er stiv som en middels fotballspiller ... Deretter hoppet jeg i dusjen, før jeg syklet bort i nabolaget og fikk ansiktsbehandling (fikk endelig brukt et gavekort jeg har hatt liggende en evighet), handlet og syklet hjem. Nå har jeg spist litt, og sitter med en kopp kaffe. Skal straks lakke litt negler, før jeg setter kurs mot byen og en kaféavtale med en venninne jeg ikke har sett på så alt for lenge. Kanskje jeg til og med finner et par sko og et "skolestartantrekk" med det samme? Åh, sliten i kroppen nå. Herlig!
Molo Skrevet 9. august 2011 #385 Skrevet 9. august 2011 Wow, for en morgen! Snakk om å være effektiv - også mila sånn på morgenkvisten, da *imponert* Må si at morgenen din står i sterk kontrast til min; vi forsov oss, og siden jeg endelig kom meg på jobb har jeg stortsett bare brukt tiden på å prøve å våkne ordentlig Blir inspirert av dagboken din! Også er jeg bare litt nysgjerrig på hvorfor du ikke løper ute nå om sommeren? Jeg er nemlig litt motsatt, gleder meg alltid til å slippe mølla når sommerhalvåret nærmer seg
Gjest Daenerys Skrevet 9. august 2011 #386 Skrevet 9. august 2011 IMPONERT!!! Fantastisk gjennomført! Nå kan ikke jeg feige ut heller Jeg kommer ikke til å klare det på 65 minutter, det er jeg rimelig sikker på. Stikker på joggeskoshopping og trening... nå.
Frøken Smilla Skrevet 9. august 2011 Forfatter #387 Skrevet 9. august 2011 Wow, for en morgen! Snakk om å være effektiv - også mila sånn på morgenkvisten, da *imponert* Må si at morgenen din står i sterk kontrast til min; vi forsov oss, og siden jeg endelig kom meg på jobb har jeg stortsett bare brukt tiden på å prøve å våkne ordentlig Blir inspirert av dagboken din! Også er jeg bare litt nysgjerrig på hvorfor du ikke løper ute nå om sommeren? Jeg er nemlig litt motsatt, gleder meg alltid til å slippe mølla når sommerhalvåret nærmer seg Hehe, det er ikke ofte jeg er SÅ effektiv om morgenen, det skal sies. Og uten ferie er jeg i alle fall ikke det! Tja, hvorfor løper jeg ikke ute? Hm, jeg prøver, sånn fra tid til annen. Tenker "åh, så HERLIG det skal bli å løpe ute!", men så prøver jeg det, og feiler miserabelt. Ikke klarer jeg å holde et fornuftig tempo, så jeg starter ut så alt, alt for hardt, og blir følgelig grisesliten etter alt for kort tid. Og ikke finner jeg en løype jeg er komfortabel med. Alt i alt blir jeg bare superdemotivert hver gang jeg har løpt ute, mens mølla med sine tall fungerer kjempemotiverende. Jeg tror det bor en liten tallfreak dypt inni meg, som slipper ut så fort jeg kommer opp på mølla: "kom igjen nå, Smilla, det er bare 230 meter igjen til 4 km, you can do it!", og sånn holder jeg på, teller ned og opp og hit og dit Så ja, det er vel derfor
Vofsitofsi Skrevet 9. august 2011 #389 Skrevet 9. august 2011 Hehe, kjenner igjen det med tallfreak Jeg er også litt sånn: "Bare fem minutter til!" "Også fem minutter til!" "Litt mer stigning nå!" Dessuten er det liksom så stabilt og greit på mølla, ingen steiner å hoppe unna og sånt (selv om det egentlig er det som gjør treningen ute såpass bra ...). Har dere TV der du løper eller? Det er det ikke på senteret mitt, og det gjør det hele en del mer kjedelig, selv om jeg har musikk på øra. Innmari bra dag du har hatt i dag, i alle fall, all grunn til å være storfornøyd!
Frøken Smilla Skrevet 9. august 2011 Forfatter #390 Skrevet 9. august 2011 Hehe, kjenner igjen det med tallfreak Jeg er også litt sånn: "Bare fem minutter til!" "Også fem minutter til!" "Litt mer stigning nå!" Dessuten er det liksom så stabilt og greit på mølla, ingen steiner å hoppe unna og sånt (selv om det egentlig er det som gjør treningen ute såpass bra ...). Har dere TV der du løper eller? Det er det ikke på senteret mitt, og det gjør det hele en del mer kjedelig, selv om jeg har musikk på øra. Innmari bra dag du har hatt i dag, i alle fall, all grunn til å være storfornøyd! Hehe, godt at det ikke bare er jeg som er sånn tallfreak. Så du skrev noe om at du hadde bestemt deg for å ikke se på klokka/avstand og sånn før du hadde hørt ut sangen, og sånn holder jeg også på. Jeg pleier å spøke med mannen om at det er på mølla jeg slipper løs mitt indre OCD Det er tv-skjermer på Elixia, ja, men det er svært sjelden jeg kobler meg til den, det var vel kun rundt 22.juli, egentlig. Men jeg hører en del på radio for tiden, da jeg har (kjapt og effektivt ...) tatt livet av min trofaste ipod nano, og er utrolig misfornøyd med spillelistesystemet på mobilen. Nå jogger jeg derfor til radiosendiger, og da blir det litt sånn "okey, du klarer frem til _neste_ nyhetssending" -and on and on I go. Jeg tror jeg har relativt god viljestyrke og en begynnende ganske god kondis som får til den taktikken i over en time, tror jeg (liker jeg å tro, i alle fall) Hva hører du på når du løper? Noe løpemusikk å anbefale?
Gjest Daenerys Skrevet 9. august 2011 #391 Skrevet 9. august 2011 Jeg er også litt sånn tallfrik på mølla "Bare jogge i dette tempoet i 300 meter til nå, kan ikke stoppe!" Jeg trenger også treningsmusikk, hører Lady Gaga for tida og er grundig lei...
Gjest Daenerys Skrevet 9. august 2011 #392 Skrevet 9. august 2011 Btw: HIGH FIVE for gjennomføring av 10 km!!
Frøken Smilla Skrevet 9. august 2011 Forfatter #393 Skrevet 9. august 2011 Btw: HIGH FIVE for gjennomføring av 10 km!! Fy søren, vi er flinke!
Vofsitofsi Skrevet 9. august 2011 #394 Skrevet 9. august 2011 Hehe, godt at det ikke bare er jeg som er sånn tallfreak. Så du skrev noe om at du hadde bestemt deg for å ikke se på klokka/avstand og sånn før du hadde hørt ut sangen, og sånn holder jeg også på. Jeg pleier å spøke med mannen om at det er på mølla jeg slipper løs mitt indre OCD Hva hører du på når du løper? Noe løpemusikk å anbefale? Haha, bra vi er flere! Men det er jo egentlig en snill stemme inni hodet da, selv om den er litt slem akkurat når jeg holder på. Den vil jo bare at jeg skal presse meg det jeg klarer! Jeg har vel egentlig ingen gode forslag til løpemusikk, skulle vel nesten hatt noen tips selv. Men det er enkelte sanger som gir meg energi: Tungtvann - Mor, du e hot Dee-lite - Groove is in the heart Junior Senior - Move your feet Led Zeppelin - Whole lotta love Led Zeppelin - Immigrant song Human League - Don't you want me Madonna - Jump Fra Flashdance - She's a maniac No Doubt - Hella good Armand van Helden - My My My Black Eyed Peas - Let's get it started Black Eyed Peas - Pump it Bucks Fizz - Making your mind up Cornershop - Brimful of Asha Dead or alive - You spin me round Elvis Presley feat. JXL - A little less conversation Eric Prydz - Call on me Fatboy Slim - Push the tempo James Brown - Get up of offa that thing Janet Jackson - All nite Kenny Loggins - Footloose Kylie Minogue - Love at first sight LL Cool J - Phenomenon Madonna - Hung up Meatloaf & Cher - Dead ringer for love NERD - She wants to move Petter - Repa skivan Pharrell feat. Gwen Stefani - Can I have it like that Sugababes - Freak like me Oj, det ble plutselig mange! En salig blanding, men du kan jo sjekke ut noe av det hvis det høres interessant ut
Frøken Smilla Skrevet 10. august 2011 Forfatter #395 Skrevet 10. august 2011 Oi, her var det mye musikk jeg må sjekke ut! Tusen takk Dagens trening ble lett. Egentlig hadde jeg tenkt å ta turen på core xtreme (jeg HATER at Elixia skriver ord med x-er på den måten! Det heter ikke xyckling, xtreme o.l. Grrrrr!), men så fikk jeg sms fra en venninne i går kveld. Jeg har ikke sett henne på et par år, og plutselig er hun i byen og ville drikke kaffe i dag. Det er kanskje ikke helt bra at jeg (ubevisst?) prøver å time en kaffeavtale slik at jeg rekker å trene først, da har det kanskje bikket litt over? Så jeg klarte å "ta meg sammen" og droppet core-timen Men det hindret meg ikke fra å prøve meg på litt styrketrening hjemme (et konsept jeg liksom ikke tenker over at kan funke, sånn ellers), og fant frem min gamle pilatesmatte og treningsprogrammet som stod i siste Stella. Holdt på en halvtime, ikke mye, men i alle fall litt Nå skal jeg kle på meg fullt regnuhyre og gå ut i høstværet ... Æsj, 10 grader og regn?! Det er visst like greit at jeg begynner å jobbe igjen til uken
Gjest Daenerys Skrevet 10. august 2011 #396 Skrevet 10. august 2011 Syns det er viktig å prioritere venninner om de plutselig kan, det må du ikke ha dårlig samvittighet for Men jeg kjenner igjen å prøve å rekke trening i tillegg, og så lenge du ikke sier nei til venninner til fordel for treningen, er det vel greit! Er bra å ha lyst til å trene Usj ja, jeg hadde ecco-sko, regnjakke, langbukser og paraply i dag jeg...
Frøken Smilla Skrevet 10. august 2011 Forfatter #397 Skrevet 10. august 2011 Usj ja, jeg hadde ecco-sko, regnjakke, langbukser og paraply i dag jeg... Mm, jeg hadde (nyvasket, sådann. Ugh ) olabukse på for første gang på flere uker i dag. Og gummistøvler. Og regnjakke. Dislike!
Frøken Smilla Skrevet 11. august 2011 Forfatter #398 Skrevet 11. august 2011 I dag hadde jeg tenkt til å koste på meg et kvarter i solarium før trening, men jeg har aversjon mot å ta sol når det a) er sol ute, og b) er masssssse folk i garderoben. Så jeg feiga ut, men løp 5,7 km på mølla på 35 minutter i stedet, før jeg tok litt mageøvelser. I kveld skal vi ut å spise. Jeg gleder meg!!
Vofsitofsi Skrevet 11. august 2011 #400 Skrevet 11. august 2011 I dag hadde jeg tenkt til å koste på meg et kvarter i solarium før trening, men jeg har aversjon mot å ta sol når det a) er sol ute, og b) er masssssse folk i garderoben. Så jeg feiga ut, men løp 5,7 km på mølla på 35 minutter i stedet, før jeg tok litt mageøvelser. I kveld skal vi ut å spise. Jeg gleder meg!! Bra trening på deg! Hvor skal dere spise/har dere vært og spist? Tenker du kalorier og sunt kosthold når du er ute og spiser, eller lar du være? Bare nysgjerrig, siden jeg sjelden tenker sunnhet selv da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå