Gå til innhold

Yes, I can?

Frøken Smilla

Anbefalte innlegg

Etter to dager i et sommerparadis, var jeg i dag tilbake i sommerhverdagen min, og etter frokost, kaffe, en rask plenklipp (av den minste delen av plenen. Jeg skal straks gå på resten, og ser med gru ut over kvadratmeter på kvadratmeter med langt gress her jeg sitter ...), tok jeg en tur til Elixia. Det var stille der i dag også, sikkert litt pga de siste dagers hendelser, litt pga ferietid, og litt pga været. Jeg var egentlig ganske demotivert og litt slapp, men jeg klarte å presse meg til 6 km på mølla og en del mageøvelser, før jeg luntet derfra igjen. Det er en power-time i morgen formiddag som jeg lurer på om jeg skal driste meg på. Har aldri prøvd power, synes det virker litt skummelt (og så er jeg jo ikke såååå fan av ren styrketrening, da), men jeg lurer på om jeg skal melde meg på og tvinge meg til å gå. Nå er jo kondisen bedre enn den har vært på lenge, så det er jaggu lurt om jeg fokuserer litt på muskler og styrke også!

(Jeg har forresten merket at jeg er unormalt sulten for tiden. Ikke sånn at jeg har lyst på godteri og snacks, og ikke egentlig sånn at jeg har lyst på mer mat per måltid enn ellers, men jeg blir så fort sulten igjen. Har det sammenheng med at intensiteten på kondistreningen har økt, tror dere? Dette kan jeg ikke nok om, merker jeg. Kanskje jeg må lese meg opp ... Nå skal ikke jeg ned i vekt i noe særlig grad, så det er ikke krise om jeg spiser litt mer enn vanlig. Men jeg er ikke så gira på å legge på meg nevneverdig heller, så jeg trenger liksom ikke stappe innpå av hjertens lyst. Noen tips?)

Endret av Frøken Smilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Ny leser her, gleder meg til å følge deg videre :)

Jeg merker selv at dagene jeg trener blir jeg SKRUBBsulten resten av dagen, det er helt sært. Skal ikke ned i vekt jeg heller, så jeg er ikke redd for å spise, men det er nesten plagsomt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny leser her, gleder meg til å følge deg videre :)

Jeg merker selv at dagene jeg trener blir jeg SKRUBBsulten resten av dagen, det er helt sært. Skal ikke ned i vekt jeg heller, så jeg er ikke redd for å spise, men det er nesten plagsomt :ler:

Oh, morsomt med ny leser! Velkommen :)

Det der med å være ekstra sulten de dagene man trener, er litt irriterende, ja. Men jeg blir sånn dagen etter også?! Nå trener jeg jo nesten hver dag nå i ferien, da, så det blir kanskje litt ekstra behov for påfyll? Hm.

I dag kom jeg meg forresten på power-time, for første gang i mitt liv. Det var bare så vidt jeg rakk det, for jeg sneiet innom butikken på vei til for å handle litt, og der var han som stod foran meg i kassen utroooooooooolig treg. Han skulle betale 340 kr med mynt. Femmere ... jeg måtte virkelig fremkalle min indre ro for å ikke gå i taket :frustrert:

Selve timen var for så vidt bra, men jeg er jo så svak ... så det er vondt og tungt med styrketrening på den måten, men jeg kjenner jo at det er bra også da. Eller at det gjør godt. Etterpå, i alle fall ;) Nå skal jeg straks ut i solen og rake ferdig det jeg ikke rakk å ta i går, så skal jeg tømme verdens fulleste og ekleste sneglebøtte (vi dreper snegler i saltvannsløsning her i huset), før jeg slenger meg i hengekøyen i solen med en bok. I kveld har jeg store planer om at mannen og jeg skal nyte hvitvin og reker og jordbær på terrassen, og jeg har kjøpt cava til og med. Gleder meg til frihelg med mannen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker nok du er ekstra sulten fordi du har løpt mye i det siste og dermed forbrenner mye også :) Vet akkurat hvordan du har det i forhold til styrketreningen. Hadde min første økt på lenge, i går, og det kjennes godt i dag! Men er jo fint å vite at jeg har brukt musklene litt :) Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jeg blir også ulvesulten, spesielt etter styrketrening. Er heller ikke på slænkisen, og er sulten ofte nok til vanlig til at mannen min ler av meg, men de kveldene ler jeg selv også. Jeg blir ganske lei av å lage mat hele tiden til vanlig (fordi jeg heller spiser mat enn junk, helst), og så kommer de dagene, hvor jeg kan sammenliknes med et sort hull!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jeg blir også ulvesulten, spesielt etter styrketrening. Er heller ikke på slænkisen, og er sulten ofte nok til vanlig til at mannen min ler av meg, men de kveldene ler jeg selv også. Jeg blir ganske lei av å lage mat hele tiden til vanlig (fordi jeg heller spiser mat enn junk, helst), og så kommer de dagene, hvor jeg kan sammenliknes med et sort hull!

Åh, godt å høre at vi er flere! Jeg er nok mest ulvesulten etter å ha løpt, da særlig hvis jeg har løpt mer enn 5-6 km. Jeg velger også helst mat fremfor junk, men her går det mest i grønnsaker og frukt når jeg føler at jeg er klar for å gnage på bordkanten eller mannen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen direkte trening i dag, men 7 km padling på fjorden med kajakkene ble det. Herlig vær, og en flott "hverdagsaktivitet" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag i kajakk på fjorden, en 6,5 km lang tur med mannen og svoger. Stas med kajakk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny løpedag i dag. Drøyt 8 km på knappe 50 minutter, må si meg fornøyd med det (særlig siden jeg trodde jeg skulle stryke med de første 2 km. Mør i lårene etter fredagens power, gitt!)

Nå: venninnebesøk og skravling :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger bør jeg kanskje lese gjennom det jeg skriver her inne, sånn at jeg ikke går på samme brøler to ganger. For var jeg begeistret for timen "bikinies don't lie" sist jeg gikk på den? Nei, så alldeles ikke. Så HVORFOR trodde jeg at det var en god idé å gå på den i dag, da? Dårlig instruktør, dårlige øvelser, og en ren styrketime (men nesten bare styrke på mage/rygg), jeg liker det IKKE :(

Derimot likte jeg godt hvor definerte armmusklene mine så ut i speilet i treningssalen i dag. Juhu, man begynner å se resultater! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker så koselig å padle på havet, og har virkelig lyst til å skaffe meg kajakk etterhvert! Har du gått på noe kurs, for å lære eskimorulle å sånt? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker så koselig å padle på havet, og har virkelig lyst til å skaffe meg kajakk etterhvert! Har du gått på noe kurs, for å lære eskimorulle å sånt? :gjeiper:

Haha, nei, jeg kan ikke eskimorulle, gitt. Kajakkene vi har er ikke helt egnet til det (for brede, for stor åpning og for kraftige på siden til at de vil gå hele veien rundt), men jeg vet hvordan jeg skal komme meg ut hvis jeg velter OG (i teorien) hvordan jeg skal komme meg opp i båten igjen etterpå ;)

Å padle er skikkelig herlig, og mens jeg egentlig er en sånn "sjøjente" til vanlig, har jeg de siste to dagene innsett at jeg nok kanskje liker padling på innsjøer best. For på fjorden her er det så mange (store) båter som kjører i vill fart, at det blir litt stress og nesten litt skummelt innimellom, egentlig ... Samtidig er det liv, da, noe som er moro det også.

Mannen fikk brått et par dager fri (mot at han jobber i helgen. Hørtes ut som en god plan da, men nå, når helgen står for døren, angrer jeg :gjeiper: ), så tirsdag kveld pakket vi bilen og lempet kajakkene på taket og satte kurs mot fjellet og et vann vi har hatt lyst til å padle på. Gårsdagen gikk med på den turen, som ble en fantastisk tur! Solen skinte og det var supervarmt, og det var bare oss. Etterhvert smalnet vannet inn og ble til en slags kanal, og vi følte oss litt som Brødrene Dal som padler innover ukjente områder ;) En skikkelig bra tur, som strakte seg over drøyt 13 km! I dag tok vi turen på et annet vann, en kortere tur (i betydelig dårligere vær. Og hvis noen lurte: goretexjakken min trenger en ny runde impregnering!), har ikke sjekket hvor langt det ble ennå, men tipper 7-8 km. Gjett hvem som er støl i armer og magemusklene sine nå? Men åh, så morsomt det er med kajakk!!

I morgen tenkte jeg meg en løpetur igjen. Har det bikket helt over for meg når jeg gleder meg skikkelig til å prøve meg på mila? :fnise:

Edit: Det ble jammen meg 9,8 km i dag, viste gps-en til mannen. Huhei!

Endret av Frøken Smilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke mila i dag, for plutselig ringte en venninne og ville drikke kaffe. Og vips ble det bare tid til 5,5 km på mølla. Jaja, får jogge lenger en annen dag, kjente at jeg fint kunne holdt på en stund til i alle fall :)

For øvrig funderer jeg på om jeg skal kjøpe meg en ny ipod, etter at min tok kvelden her for leden. Nå bruker jeg telefonen som musikkspiller når jeg løper, men den er stor og klumpete (en xperia mini pro) slik at den ikke passer inn i noen lomme, har utrolig teit spillelistefunksjon (eller manglende sådann), og jeg har fint lite lyst til å risikere å miste den i mølla når jeg løper. EGENTLIG har jeg vel mest lyst til at den også dør en stille død, slik at jeg kan "forsvare" å kjøpe en iphone, og dermed slippe nanoen i det store og hele ... men det er en dyr løsning, og jeg er ikke helt sikker på om jeg unngår problemet med "stor og passer ikke inn i noen lomme" med en slik løsning heller. Nanoen kan jo klipses på klærne, mens en iphone må festes i sånn "lomme" på armen. Jeg har for øvrig binding på min nåværende telefon ut januar, men frågan er vel om jeg skal spare de 1000 kr en nano nå koster på elkjop.no og heller spandere på meg en iphone 4 når februar kommer og 5-er'n har kommet og presset ned prisen på 4-er'n. Hm, så mye å fundere på, da, gitt. Vaske litt hus mens jeg tenker, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag og regn. Jeg var rastløs, og stakk på trening. "Hvor langt blir det i dag, da?" spurte matematikermannen med et smil. "Nei, hvor langt synes du?" smilte jeg. "Tja ... trekvart mil? 6,67 km?" gliste han, som vet at jeg er på grensen til det absurde opptatt av tall når jeg løper.

Som sagt, så gjort! :)

Det gikk fint i dag, lett og greit. Helt til jeg kjente en ubehagelig smerte i høyre legg. Vet ikke hva det er, men mistenker at jeg kan være på nippet til å få beinhinnebetennelse, og det er IKKE interessant. Over hodet! Satser vilt og uhemmet på at det bare var en strekk eller noe. Ja.

For øvrig er det litt ironisk at jeg i dag, etter å ha skrevet om det på fredag, sendte telefonen min i mølla og videre bak i veggen (ved et uhell!). Den overlevde, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Håper også det ikke er noe beinhinne-tull! Hvis det skjer neste gang du løper, ville jeg ha byttet underlag eller sko.

Og det med telefonen :fnise: Bra gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også det ikke er noe beinhinne-tull! Hvis det skjer neste gang du løper, ville jeg ha byttet underlag eller sko.

Og det med telefonen :fnise: Bra gjort ;)

Hmsk, da må jeg nok bytte sko, for jeg løper jo kun på tredemølle ... :( Skal en tur på Elixia og løpe (igjen: prøve meg på mila) på tirsdag, får se hvordan det går da. Håper som sagt at det bare var noe forbigående.

Og det med telefonen bør ikke bli en vane! Da blir'e iphone på meg litt for raskt, er jeg redd :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Daenerys

Jeg skal også prøve meg på mila imorgen! Har planer om å kjøpe nye sko først på Løplabbet, for jeg trenger noen nye kjenner jeg i beina..

Iphone <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elixia starter med nye gruppetreningstimer fra høsten av, og en av timene jeg har siklet litt på, er "cardio step interval". I dag var det "generalprøve" på den på et av sentrene i nærheten, og jeg tok med meg treningsvenninnen og dro på timen. Og ble ordentlig, ordentlig positivt overrasket! :) Timen minnet veldig om powertimene, og instruktøren sa at de er bygget på power-konseptet, men intensiteten er høyere og kondisbiten litt hardere. I like it! :)

On the bright side: jeg anslår at jeg aldri har vært i så god form (kondismessig) som nå! Jeg blir ikke dø-sliten av harde kondistimer, og pulsen synker raskt. Det kjennes så BRA!

Ah, fornøyd Smilla skal kose seg med koljekaker, potetmos og gulrotrasp nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også prøve meg på mila imorgen! Har planer om å kjøpe nye sko først på Løplabbet, for jeg trenger noen nye kjenner jeg i beina..

Iphone <3

Fortell hvordan det går med mila i morgen, da! :)

Har du iphone? Hvilken? Fornøyd? Hva er det beste med den, sammenliknet med "vanlige" mobiler, og hva er ikke fullt så bra? Do tell! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Fortell hvordan det går med mila i morgen, da! :)

Har du iphone? Hvilken? Fornøyd? Hva er det beste med den, sammenliknet med "vanlige" mobiler, og hva er ikke fullt så bra? Do tell! ;)

I like måte ;) Jeg kommer til å døøø. Har i alle fall utstyrt meg med en Powerrade, anbefaler deg å gjøre det samme om treningen blir på over 1 time! :)

Jeg har Iphone 4. Den er genial fordi jeg kan sjekke alt til alle tider på den :fnise: Hvor er forelesningen i dag? Åja, DER ja! Hva skjer på facebook/twitter/kg/vg? Moro søte spill, og veldig praktiske apper. Nei, jeg digger den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...