Frøken Smilla Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #341 Del Skrevet 22. juni 2011 Det har vært litt stille på både treningsfronten og her de siste dagene, med høyt tempo på både jobb- og hjemmebane. Siden sist har Smilla gått ut i ferie OG giftet seg, så nå er man ikke lenger "frøken" Nå skal jeg bare "lande" litt, og så blir det nok trening igjen fra i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 22. juni 2011 #342 Del Skrevet 22. juni 2011 Åh, gratulerer Fru Smilla!! Hvordan var den store dagen? Tenker meg det var helt fantastisk! Ferie og nygift.. høres ut som livet leker Noen ferie planer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. juni 2011 #343 Del Skrevet 22. juni 2011 Gratulerer så mye Fru Smilla! Kult.. planlagt lenge, eller var det spontan greie i rene Las Vegas stilen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #344 Del Skrevet 22. juni 2011 Tusen takk for gratulasjoner, jenter! Dagen var akkurat som jeg ønsket meg; stille og rolig, bare han og meg og Tenåringen, samt forlovere. Vi har for så vidt planlagt det (i all den grad det var noe å planlegge) siden i april, men det var nok litt mer "Vegas-stilen" allikevel, i og med at det var så "stille". Vi sa det ikke til så mange før rett før, noe jeg er svært komfortabel med. Selve vielsen er jo en kort affære (når det ikke er i kirken), og så hadde vi en hyggelig ettermiddag og kveld med forlovere etterpå. Og nå har jeg ring på fingeren!! Følte meg så fin og så lykkelig i går, men kanskje enda mer lykkelig i dag, når jeg nå er gift og det er hverdag igjen. Klarer ikke å la være og smile Sommerferien blir Norgesferie i år. Litt hytteturer, litt teltturer og litt dagsturer rundt i det ganske land (inspirert av Hurtigruten?), noe jeg gleder meg til! Dere, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #345 Del Skrevet 26. juni 2011 Den største overgangen fra frøken til fru (bortsett fra ringen ), må være manglende motivasjon til å komme seg på trening ... Huff, skal ikke bli lat og dvask selv om man er fru, altså! Heh, nå er det heldigvis helst finværet, at mannen og Tenåringen også har ferie, og det at vi har hatt en del annet på programmet som er årsaken til manglende trening i det siste, da Men litt hverdagsmosjon har det vært: med en del hagearbeid (raking, klipping, tynning av epletrær), husarbeid (vasking), og i går padlet vi kajakk! Vi kjøpte oss kajakker i "bryllupspresang" til oss selv, og i går testet vi dem på fjorden. Antar at vi padlet omtrent 4 km (vet at gangveien dit vi padlet er ca 2 hver vei, men vi går vel ikke like rett langs fjorden som vi padlet) -en finfin tur, og jeg ser for meg at det blir en del kajakktrening fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #346 Del Skrevet 1. juli 2011 Magemuskler etterlyses! Sist sett medio mai ... Fru Smilla har vært på trening i dag. For første gang på ... ugh, alt for lenge, jeg tør ikke en gang bla i min egen dagbok for å finne ut når jeg var innenfor Elixias fire vegger sist. Og jeg VET at det blir lenge til neste gang, for nå er det ferie med mannen som gjelder ("bryllupsreise"? ). Så derfor, mens mannen fikset og ordnet hjemme (woho!), snek jeg meg ut på en treningsøkt i ettermiddag. Musikk på øret og et stille Elixia lovet godt! Jeg startet ut på tredemøllen, som vanlig. Startet rolig, og så intensiverte jeg etterhvert, og oppdaget at ting gikk forbausende lett. Bestemte meg for å holde på i 45 minutter, noe jeg klarte. Dog klønet jeg det kraftig til etter 20 minutter, slik at jeg trykket "stopp" fremfor "skift display"-knappen. Dermed gikk hele mølla i frys, og det tok noen titalls sekunder før jeg kom i gang igjen. Det er, for mitt vedkommende, selve oppskriften på å stivne, men i dag gikk det faktisk bra! Lurer på om kroppen min egentlig hadde en utavdegsjælopplevelse, stakkars, som fikk så hard trening etter så lang hvile Det hele endte i alle fall med 45 minutter på mølla, og 7,5 tilbakelagte kilometre. Juhu!! Tok noen styrkeøvelser med frivekter på armer også (2*6kg er fremdeles meeeeeer enn nok hvis jeg ønsker å ta 3*10 reps, for øvrig ...), før jeg avsluttet med mageøvelser. ... bare for å oppdage at de magemusklene jeg har skrytt på meg at jeg faktisk har, er forsvunnet som dugg for solen?! Sånn går det når man ikke trener dem på alt for lenge, jeg har kun meg selv å takke. Æsj! Nei, fra og med mannens jobbstart må fruen intensivere treningen sin litt igjen, altså! Her må dvaske magemuskler piskes opp av dvalen. Man vil være stram og fin fru, takk! Herlighet, jeg er sliten ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 4. juli 2011 #347 Del Skrevet 4. juli 2011 Åh, ferie/ bryllupsreise.. det hørtes fantastisk ut Kos deg masse og nyyyt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #348 Del Skrevet 18. juli 2011 Tilbake fra en fantastisk ferie! Litt "bryllupsreise" (neida, vi har ikke vært på det, men det er vel den lengste ferien vi har hatt sammen bare vi to noen gang, så litt bryllupsreise-preg var det vel), litt friluftslivsferie og litt storbyferie i skjønn forening. Vil ha flere sånne ferier!! Men i dag begynte mannen på jobb igjen, og jeg har vært husmor og vasket hus og klær, før jeg spiste is i solen (som brått og uventet tittet frem) med en god, gammel venninne. Ikke verst det heller, altså. På treningsfronten har ikke ferien vært det helt store. Vi bor i et langstrakt land, og all den tid årets ferietur strakte seg over hele landet(!!), har det blitt mye bilkjøring og stillesitting. Men noen dager har vi gått lange, fine turer. En dag hadde vi flere "toppturer", og en annen dag hadde vi en (for oss) langtur på ca 2 mil. For øvrig i stekende sol og med kun to liter drikke. Til sammen. IKKE lurt når det er lemenår og fare for harepest, for da skal man ikke drikke bekkevann etc, så returen var litt tøff sånn sett. Tørst, ja! To dager hadde vi også rusleturer rundt i byer, da gikk vi noen timer hver gang. Ellers har vi gått litt hver dag, men ikke de helt store turene. Mannen har som sagt begynt å jobbe igjen, men etter kun fire timers søvn i natt, var jeg ikke helt treningsklar. Prioriterte derfor heller husarbeid, men nå er det rent og pent her, klessnorene er fulle, og i morgen er det en fitness fusiontime som passer fint å starte dagen og treningssommeren med. Så får vi se hvordan resten av uken blir. Er i alle fall klar for å komme i gang igjen! (nå må jeg bare klare å finne den hersens laderledningen til ipoden. Hvorhvorhvor kan den ha gjemt seg?!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 18. juli 2011 #349 Del Skrevet 18. juli 2011 Gratulerer så mye!! Det er jo trening i å gå turer. Det er i hvertfall det jeg må fortelle meg selv, slik jeg ikke skal føle meg så lat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #350 Del Skrevet 19. juli 2011 Takk, takk I går kveld la jeg meg med dundrende hodepine. Flere ganger i natt våknet jeg med vondt i hodet, og forbannet meg selv for at jeg ikke tok noen ibux før jeg la meg (og forbannet enda mer at jeg visste at jeg måtte helt ned i kjelleren for å finne ibux). Det var derfor ingen overraskelse at jeg våknet med murrende hodepine i dag, ikke helt klar for hverken å stå opp eller å trene. Men jeg gjorde begge deler! Mannen dro på jobb etter at vi hadde spist frokost og drukket kaffe (og lest morgenavisen sammen. I ekte 2011-stil: på hver vår laptop ), og da skiftet jeg til treningstøy og suste avgårde til Elixia og fitness fusion. Det var en passe myk start, kjente jeg, og ga meg energi til å starte med plenklippingen da jeg kom hjem igjen også. At jeg ble mer sliten av plenklippingen enn treningen sier kanskje mer om lengden på gresset enn om noe annet, men det er nå så Nå: kaffe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 19. juli 2011 #351 Del Skrevet 19. juli 2011 Tiltross hodepine hørtes det ut som en fin dag .. mmm.. kaffe sier du. Det fikk jammen jeg også lyst på nå. Får bli den koffeinfri typen, hvis ikke blir det aldri natta på meg. Er fitness fusion gøy forresten? Har aldri prøvd de timene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #352 Del Skrevet 19. juli 2011 Ja, vet du, dagen har vært veldig bra, til tross for hodepine. Og etter kaffe og et stort glass vann forsvant den faktisk helt Kjenner for øvrig til det kaffe-på-kvelden-problemet, og jeg føler at jo eldre jeg blir, jo tidligere er "for sent" ... Før, som ung og lovende student, kunne jeg drikke kaffe så sent som bare det, og sovnet like herlig når jeg la meg. Nå er det helt krise hvis jeg drikker kaffe etter syv, da blir jeg bare liggende å vri meg Fitness fusion er ganske ok, synes jeg. Det er en veldig annen type trening enn jeg vanligvis velger, for jeg er nok litt mer cardio-glad når jeg velger trening, og styrer stort sett unna rene styrketimer og også disse pilates/yoga-timene. Fitness fusion er imidlertid en time jeg liker, for den har litt mer fart enn det jeg er vant til med yoga og pilates, samtidig som den fokuserer på kjernemusklaturen og å strekke, løsne opp og myke opp. Jeg blir sliten, og støl, på en annen måte enn ellers, samtidig som jeg liksom får litt "ro". Anbefaler de timene, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #353 Del Skrevet 20. juli 2011 Nok en dag med hagearbeid, og nå må jeg rett og slett lære meg at jeg må bruke hansker når jeg klipper plen og raker. Vannblemmer i hendene, sa du? Oh yes! Ellers har jeg vært en snartur på Elixia med en venninne. Hun er gravid og ikke helt i form, så det ble en relativt kort økt, men jeg fikk i alle fall jogget 3 km og tatt armøvelser og mage. Den hardeste treningen i dag var nok allikevel hagearbeidet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #354 Del Skrevet 22. juli 2011 På en dag som dette føles det uvesentlig å snakke om trening. Men jeg har nå i alle fall løpt 5,5 km på 32 minutter, og er fornøyd med dagens innsats. Nå er det bare å følge med på grusomme bilder fra Oslo sentrum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. juli 2011 #355 Del Skrevet 22. juli 2011 På en dag som dette føles det uvesentlig å snakke om trening. Men jeg har nå i alle fall løpt 5,5 km på 32 minutter, og er fornøyd med dagens innsats. Nå er det bare å følge med på grusomme bilder fra Oslo sentrum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 23. juli 2011 Forfatter #356 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) Jeg vet ikke helt om det er jeg som responderer over evne fysisk bra på nasjonale tragedier, eller hva som skjedde i dag. Men da jeg, etter timevis med intens lesing av nyheter om tragedien på Utøya, tok en tur på Elixia, endte jeg med å løpe 1 mil(!!) på drøyt 1 time (1 time og et par minutter. Litt usikker på eksakt tid, da klokken på tredemøllen var vrang og vanskelig) mens jeg fulgte tv2s nyhetssendinger. Hele tragedien påvirker meg veldig, merker jeg, selv om jeg (forhåpentlig) ikke kjenner noen som har blitt drept/skadet. Men bildene fra hendelsen gir meg klump i halsen og tårer i øynene, og det provoserer meg hinsides at han har regelrett slaktet ned uskyldige ungdommer på en politisk ungdomsleir?! Jada, bombingen av regjeringskvartalet er grusom den også, men det på Utøya ryster meg mye, mye mer, jeg kjenner at jeg blir kvalm av å tenke på det Endret 23. juli 2011 av Frøken Smilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 24. juli 2011 #357 Del Skrevet 24. juli 2011 1 mil er jo fantastisk bra! Det hjelper jo å løpe av seg litt sinne og tristhet, men det har vært en forferdelig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #358 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg ser at noen mener at man bør sette livet sitt på vent i disse dagene, at alt skal dreie seg om det grusomme som har skjedd, og at å gjenoppta normale hverdagsaktiviteter som trening er fy-fy. Vel, jeg er ikke enig! Da vinner jo gjerningsmannen, da, hvis man skal slutte å leve. Så jeg har gjenopptatt hverdagen. I dag har jeg vært husmor, og vasket hele huset (igjen)+ vinduer, før jeg handlet og så dro på trening. Skulle (igjen) bare løpe "litt", varme opp, liksom, men så var det jo disse nyhetssendingene, da, og så skulle det rapporteres fra fengslingsmøtet, så da holdt jeg på til rapporten derfra var gitt. I vill fart (eeeeh .... hovedsaklig i tempo 11, aldri over), i 45 minutter! Woho!! Kom 7,6 km på denne tiden, og må si meg fornøyd med det. Trappet ned de siste 400 meterne, og endte på totalt 8 km, før jeg gikk og tok arm- og mageøvelser. Nå skal jeg koke middag og se sendingene fra blomstertogene. Jeg har vurdert å dra, men jeg kjenner at jeg ikke tror jeg orker hverken menneskemengden eller den psykiske påkjenningen, og i og med at mannen har vakt måtte jeg dratt uten ham. Så da blir det tv-tog i stedet på madammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. juli 2011 #359 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg var ute og løp midt under rosetoget i dag jeg. Siden vi likevel hadde bestemt å ikke dra ned. Møtte 5 andre joggere under turen. Det betyr ikke at vi ikke bryr oss. Såklart vi bryr oss. Hvem er det som klarer å la være å bry seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #360 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg var ute og løp midt under rosetoget i dag jeg. Siden vi likevel hadde bestemt å ikke dra ned. Møtte 5 andre joggere under turen. Det betyr ikke at vi ikke bryr oss. Såklart vi bryr oss. Hvem er det som klarer å la være å bry seg. Nei, jeg tror man må være laget av sten for å ikke bry seg i dette ... Samtidig må livet gå videre for oss som ikke er direkte berørt, og da går det gjerne videre litt tidligere enn for de andre. For som Stoltenberg også sa; man må få sørge i sitt eget tempo! Og ønsker man å jogge, ja, så gjør man det. Det betyr jo ikke at man ikke tenker på det eller at det berører en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå