Gå til innhold

Yes, I can?

Frøken Smilla

Anbefalte innlegg

Haha! Hva skjer med musikken? :skratte:

Ess, ormen merker at du kommer leeenge før du er i nærheten og da åler han seg ned i hullet sitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha, ja, hva i alle dager var det med musikkvideoen? :skratte:

Det der om ormen og at den er mer redd meg enn jeg er den, sier samboeren min også. Jeg er dog IKKE overbevist. Jeg er dritredd, så redd at jeg i natt hadde mareritt om meitemark som egentlig ikke var meitemark, men huggorm -og de kravlet rundt på nattbordet og sengestolpen min :sukk:

Natten var, av overnevnte årsaker, heller kort. Det til tross, jeg slepte meg til Elixia etter jobb og handling i dag. Tenkte først å ta en løpeøkt på mølle, men innså før jeg kom så langt. Derfor ble det 20 minutter sykling og 30 minutter styrke i stedet. De 20 minuttene på sykkel var ikke noe stas, jeg lurte faktisk på om jeg begynte å bli syk (noe som for så vidt ville forklart hvorfor jeg jevnt over er fryktelig slapp om dagen), for jeg svettet unormalt mye og følte meg helt skutt da jeg var ferdig. Heh. Var litt spent da jeg skulle kjøre gjennom styrkeprogrammet mitt med 2*7 kg (i stedet for 2*6, som jeg har brukt i det siste), men det gikk strålende!

Jeg håper at jeg får klemt inn en økt enten torsdag og/eller fredag også, før vi reiser bort for helgen. Vurderer også å fryse Elixiaabonnementet mitt mens jeg er på ferie i sommer. Noen som vet om jeg kan fryse det for fire uker selv om det ikke er en egen måned (men to uker i hver sin måned)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :goodbye:

Da er jeg på plass i ny dagbok :-)

Fryktelig lenge siden jeg har vært innom her.. travel hverdag med sånne småtroll ;-)

Men håper alt er bare bra her og at du nyyyyter helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :goodbye:

Da er jeg på plass i ny dagbok :-)

Fryktelig lenge siden jeg har vært innom her.. travel hverdag med sånne småtroll ;-)

Men håper alt er bare bra her og at du nyyyyter helgen!

Så hyggelig at du er tilbake! Her er alt strålende, og helgen har vært tipp-topp. Lite trening, men litt turer, og det er jo ikke å forakte det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Smilla!

Skulle bare si jeg er back in business.. for now.. Ikke bare lett å holde denne motivasjonen oppe, den glipper innimellom.

Hvordan er formen din om dagen? Stigende? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Smilla!

Skulle bare si jeg er back in business.. for now.. Ikke bare lett å holde denne motivasjonen oppe, den glipper innimellom.

Hvordan er formen din om dagen? Stigende? ;)

Neimen, der var du igjen også -stas! :)

Jeg kjenner til dette med motivasjonsglipp. I en travel oppkjøring mot sommerferie, merker jeg at lysten til å trene synker propesjonalt med antall timer sol og varmt vær ute -det frister MYE mer å komme seg ut i solen og å være på tur med kjæresten (forloveden!! :D ) enn å være inne på Elixia. Så formen er vel ikke akkurat stigende, nei ... Men i morgen er det meldt regn, så kanskje jeg får slept meg en tur på trening da? Me lyt sjå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morges øsregnet det, så jeg annonserte til min bedre halvdel at "jeg går tidlig fra jobb i dag, og tar en tur på Elixia!", rasket med meg treningstøy og suste til jobb.

Bare for å oppdage, da jeg kom frem, at joggeskoene lå igjen i gangen hjemme ...

Lenge tenkte jeg at joda, jeg skulle fremdeles gå tidlig, suse hjem og hente skoene, og så dra tilbake til Elixia. Men så ble jeg sittende å fylle ut noen papirer, og vips var det ikke "tidlig" allikevel, og jeg endte med å gå fra jobb til vanlig tid. Jeg innså at planen om å dra hjem og så tilbake ikke var noe jeg kom til å gjennomføre, så jeg bestemte meg heller for å (nok en gang) prøve meg på en utendørsjoggetur hjemmefra. Erfaringen tilsier at det er noe jeg ikke liker, så jeg var i grunn litt skeptisk, men koblet opp "run star"-app'en på telefonen og la i vei. Med Jill sine formaninger i bakhodet valgte jeg å holde et rolig tempo de første 3-4 minuttene, og så jogget jeg resten. Fant en fin rute, ned til sjøen og tilbake igjen, som var akkurat passe kuppert og øde uten at det ble mye skog og huggormfare ;) Tror den blir en "gjenganger", til nå har jeg jo variert fra gang til gang fordi jeg ikke har vært helt fornøyd med løypa. 4 km kunne jeg skryte på meg da jeg kom tilbake, og det på "bare" 25 minutter! Ikke var det helt fryktelig heller, noe jeg tror stort sett skyldes det at jeg klarte å tvinge meg selv til å holde et moderat rolig tempo mesteparten av veien. Ulempen min er nok at jeg til vanlig går veldig fort, så jeg føler vel at når jeg jogger må jeg "kline til" litt ekstra, og det er da det går galt. Tror jeg.

Vel hjemme tok jeg en del mageøvelser og noen armhevinger, før jeg støvsugde 1. etasje mens ansiktsmasken virket, og så hoppet jeg i dusjen. Deilig økt i dag!

Endret av Frøken Smilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute skinner solen, og mens vi ventet på at tenåringen skulle bli hentet for utflukt, benyttet jeg anledningen til å ta en tur på Elixia. Jogget drøye 5,5 km mens jeg hadde musikk på øret og bare koooooste meg. Merkelig hvor mye bedre jeg trives på mølla enn ute (fremdeles) -det er stikk motsatt når det gjelder sykling, da HATER jeg det faktum at jeg ikke kommer noen vei. Merkelig. Tok litt styrke på armer og mage etterpå, med 2*7-kilosvekter i hendene på arm-øvelsene. Jeg fniser litt over at jeg leeeeeenge måtte holde meg til 3 kg, mens nå er 7 kg greit (men jeg klarer bare så vidt 3*8 reps med 7 kg, så jeg må nok holde meg til 7 kg en stund til) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med trening så langt i helgen, men et par fjellturer i går og noen rusleturer i skogen i dag har det blitt. Deilig med "hverdagsmosjon" også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var stille på Elixia i dag, kun meg og noen få andre, hvorav to av dem var to fjortisjenter som skravlet og dillet mer enn de trente. Jeg hadde egentlig tenkt til å bare jogge litt til oppvarming og så kjøre masse styrke, men så kom god-sang på god-sang etter hverandre, og jeg endte med å jogge 6 km på 38 minutter. Deretter tok jeg noen mageøvelser, noen arm- og brystøvelser, og avsluttet med utfall. Bena dirret under utfallene, jeg tror jeg er litt "preget" av fjellturene enda.

Det er godt å være litt i gang igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg en god treningsuke :)

Fjelltur hørtes bare så deilig ut! Også gleder jeg meg til å komme meg på Elexia igjen jeg også. Merkelig, det er litt sånn at det du ikke kan få vil du bare ha enda mer. Så nå som det er litt mer utfordring å komme seg på trening pga vesla som er så avhengig av meg (les melkemaskinen sin) så savner man bare de timene på Elexia enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da samboer plutselig måtte jobbe sent i kveld, ble det en tur på Elixia på meg. Jeg prøvde ut et relativt nyåpnet senter i nærheten, og ble veldig positivt overrasket. Rent og pent, fresht og åpent. Det eneste som trakk ned var at de spilte relativt høy technomusikk i apparatrommene, og at ventilasjonsanlegget ikke var godt nok på en klam og lummer dag som i dag. Allikevel tilbakela jeg 5 km på mølla før jeg ga meg -en liten økt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt med nytt senter!! Synes mitt treningssenter er dårlige på musikk også... enten har de for rolig og kjedelig musikk (som ikke gir nok puff), eller så har de for høy og bankete musikk (når jeg selvfølgelig har egen musikk på øret i tillegg).. tommelen ned!!

så flink du er!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjekt med nytt senter!! Synes mitt treningssenter er dårlige på musikk også... enten har de for rolig og kjedelig musikk (som ikke gir nok puff), eller så har de for høy og bankete musikk (når jeg selvfølgelig har egen musikk på øret i tillegg).. tommelen ned!!

så flink du er!!!!

Nytt senter var stas, ja, og siden dette ligger like langt unna hjemme som mitt "standardsenter", blir det nok flere turer dit. Men ikke før i sommerferien, når jeg har fri og ikke mannen. Sånn som det er nå passer "mitt" senter bedre, for det ligger midt mellom jobb og hjemme.

Musikk på treningssentrene kan de egentlig spare seg for, for min del. Jeg har alltid med egen musikk, for jeg er såpass sær når det kommer til hva slags musikk som "driver" meg at jeg vil kunne bestemme selv hva jeg skal høre på. Når de spiller musikk som er så høy at det høres gjennom min egen musikk, blir det litt voldsomt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med nytt senter! Tror jeg også skal melde meg inn bare for sommeren. Må bare finne ut hvor dyrt det er først :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Regn,

regn,

regn,

regn.

Øsende regn.

Pøsende regn."

Det regner i strie strømmer, og da jeg var ferdig på ekskursjon med elever i dag, orket jeg ikke å dra rett inn for å rette stiler. Derfor vrengte jeg av meg regntøy og tok på meg treningstøy i garderoben på Elixia. Løp 5 km, rodde i 5 minutter og tok styrkeprogrammet mitt. Nå er jeg så trøtt og daff og værsjuk at jeg tror jeg bare skal krølle meg sammen i en krok (og jeg HAR fått rettet det jeg skulle!) :)

God pinsehelg, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pinsehelgen var fantastisk! Vi har vært på tur, og der vi var skinte solen hele helgen (noe som var ekstra morsomt da vi fikk "værrapporter" fra slekt og venner hjemme som kunne fortelle om øsregn ;) ). Vi suste rundt med telt og sovepose i bilen, og "sanket" geocacher (gps-orientering) på dagtid. Ble et par skogsturer med litt lengde på søndagen, og et par "fjellturer" på mandagen, samt en del rolige rusleturer i solen (et par av dem med is i hånden også. Nam!).

Det nærmer seg skoleslutt, og jeg stresser som fy. Too much to do, too little time er vel nærliggende å si. Allikevel klemte jeg inn en liten joggetur i kveld, samme runde som forrige gang jeg jogget ute. Samme tid, men jeg klarte å holde meg joggende lenger denne gangen, noe jeg er stolt av. 4 km er tilbakelagt, og jeg er god og svett. Plan A var egentlig å vaske hus nå, men jeg tror at jeg stuper hvis jeg begynner med det også nå, så jeg får kanskje heller gjøre ferdig noe av det jeg skal før morgendagen rinner (som å lage en s***** powerpointpresentasjon med bilder, noe jeg IKKE får til, all den tid bildene mine ikke blir lagt inn i powerpointen. Jeg blir så SUR av sånne tekniske ting som ikke gjør som jeg vil!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånn geocach er gøy.

Har såvidt testet det, men det funket ikke så bra i byen med dårlig dekning.

Men gøy å gå tur når man har et mål, og målet ikke alltid trenger å være å beseire en fjelltopp :)

Ha en strålende søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...