Frøken Smilla Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #281 Del Skrevet 20. mars 2011 Søndagstrening igjen, denne gangen med svigerinnen. Jeg jogget 3 km som oppvarming mens jeg ventet på henne, og så kjørte vi gjennom et styrkeprogram. Nå dirrer både armer og ben ... Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #282 Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg har akkurat kommet tilbake fra tre dager på kurs på Jæren. Har vært mye trasking fra sted til sted, og i går fikk jeg presset inn en liten joggetur mellom kursene og middagen. For en tung tur! Nå er jo Jæren rimelig flatt, men til gjengjeld blåste det jo stikker og strå. Jeg startet ut langs stranden, men måtte gi meg da jeg stod med hår og munn full av sand. Da ble det jogging langs gangveien i stedet. Litt kjedelig å jogge på ukjente steder, for man blir så avhengig av å bare løpe "rett frem" den ene veien, og så snu og løpe samme veien tilbake. Men jeg hadde musikk på øret, og ikke så mye tid til overs, så det var i grunn greit nok. Trodde jeg. Helt til jeg snudde og skulle løpe tilbake. Og opppdaget at vinden aldeles ikke hadde løyet, men jeg hadde hatt den i ryggen ... nå fikk jeg den som motvind i stedet, og det var kjempetungt å løpe! På et tidspunkt følte jeg at jeg bare stod og jogget på stedet. Men jeg kom meg tilbake til hotellet, dusjet og rakk middagen Vurderte en Elixiatur da jeg kom hjem i sted, men slo det fra meg da det var aaaaaaaltfor lenge siden frokost, og jeg ikke hadde spist noe lunsj. Nå har jeg spist, og er følgelig ikke lysten på å trene med en gang, og da rekker jeg det neppe før kveldsmøtet jeg skal på. Får ta en liten økt i morgen i stedet, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #283 Del Skrevet 25. mars 2011 Tung økt på tredemøllen på Elixia i dag, trodde jeg skulle stupe etter stusselige 15 minutter. Klarte allikevel å presse meg til 36 minutter, og så tok jeg styrke på armer og mage. Tungt i dag. Bah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 25. mars 2011 #284 Del Skrevet 25. mars 2011 Tung økt på tredemøllen på Elixia i dag, trodde jeg skulle stupe etter stusselige 15 minutter. Klarte allikevel å presse meg til 36 minutter, og så tok jeg styrke på armer og mage. Tungt i dag. Bah. Bravo! Det skal være tungt å trene veit du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 26. mars 2011 #285 Del Skrevet 26. mars 2011 Du, så flink du er å prioritere trening om dagen! Bare det å ta med seg joggesko OG bruke de på jobbreise tar jeg av meg hatten for altså. Nå håper jeg du nyter lørdagskvelden! God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 27. mars 2011 #286 Del Skrevet 27. mars 2011 Flinka! Jærvinden og de åpne slettene er IKKE å spøke med. Godt å være hjemme igjen, kan jeg tenke meg. Har du hatt en flott helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #287 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Tusen takk for oppmuntrende ord, jenter! Jæren-turen var veldig bra, og bare det å kunne løpe en tur (i vinden) med musikk på øret og være "bare Smilla" etter en heftig kursdag, var fantastisk. Jeg innser at jeg liker det å være "bare meg" en stund på mølla eller på joggetur veldig godt Helgen har vært tipp-topp, kjempeflott. I går var samboer og jeg en rusletur i byen. Skulle inn og ordne noen småting i ulike butikker for ham, og endte med å rusle hele dagen i solen -gikk flerfoldige kilometer. Spiste lunsj på kafé også. Sånne lørdager er så stas! I dag har vi vært på årets siste skitur. Dro til fjells i morges, og skulle gå en planlagt runde på drøyt 13 km. Flott tur, til tross for utrolig bakglatte ski ... Smurte med rødt, og selv da glapp det -til og med på flatmark!? Jeg presterte til og med å falle baklengs mens jeg stod stille Vred skulderen og slo albuen i fallet, men det var vel helst stoltheten (og verdigheten?) som fikk seg en trøkk Etterhvert tittet solen frem også, og satte prikken over i-en. Nå legger jeg skiene i uthuset med gooood samvittighet (etter å ha renset dem for mengder med griseri og rød, klissete smøring ...). Edit: Jeg oppdaget akkurat at jeg har trent 36 ganger på 12 uker, hvilket gir meg et snitt på 3 ganger i uken. Oh, stolt av seg selv nå Endret 27. mars 2011 av Frøken Smilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 1. april 2011 Forfatter #288 Del Skrevet 1. april 2011 Laaaang treningspause på Smilla nå, i alle fall føles det slik. Men i dag klarte jeg endelig å surre meg på Elixia igjen. De har jo startet en ny 25 på 90-kampanje, og jeg kastet meg med. Synes det er bra at denne runden støtter en god sak; hver gang jeg trener, gir de 1 krone til kreftsaken. Nå har de så høy kontingent at de godt kunne spandert mer, synes jeg, men "alle monner drar" jo, som kjent Jeg jogget i 30 minutter (og trodde jeg skulle dø de siste tre ...), før jeg tok styrke på armer med vekter (2*6 kg), utfall fra bosuball (med 2*6 kg i hendene), og mageøvelser. Fornøyd med dagens økt. Mål for neste gang: øke tyngden på vektene. Uæh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 3. april 2011 Forfatter #289 Del Skrevet 3. april 2011 Hmsk. God treningssteam, sa vi? Neiiiiida Hadde _egentlig_ tenkt meg på trening igjen i dag, men jeg har litt for mye jobbting jeg bør gjøre (så derfor sitter jeg her i stedet ..? ), pluss at tenåringen ytret ønske om at vi skulle gjøre noe sammen alle tre før hun drar tilbake til sin mor i ettermiddag. Men hovedårsaken til at jeg velger å droppe trening i dag, er at jeg har vondt i ryggen. Sånn at det stråler nedover i venstrebenet når jeg tråkker. Bah. Har hatt det noen ganger tidligere, men det går alltid over hvis jeg bøyer og strekker litt på meg. Men nå har jeg hatt det siden i går, gjennom hele natten (det har ALDRI skjedd før!), og er rett og slett fryktelig ubehagelig. Jeg kunne helt sikkert dratt og syklet eller noe, men jeg velger å la det være. Jeg erfarte (med kneet i høst) smertelig at å pushe seg for langt når man har sånne vondter sjelden er lurt -da er det best å rådføre seg med "fagfolk" først, tror jeg. Ryggen har jeg tross alt tenkt å ha med meg i mange år fremover. (Så kanskje jeg heller skal benytte anledningen til å ringe min mor og fortelle at frøken Smilla skal bli fru? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 3. april 2011 #290 Del Skrevet 3. april 2011 Hmsk. God treningssteam, sa vi? Neiiiiida Hadde _egentlig_ tenkt meg på trening igjen i dag, men jeg har litt for mye jobbting jeg bør gjøre (så derfor sitter jeg her i stedet ..? ), pluss at tenåringen ytret ønske om at vi skulle gjøre noe sammen alle tre før hun drar tilbake til sin mor i ettermiddag. Men hovedårsaken til at jeg velger å droppe trening i dag, er at jeg har vondt i ryggen. Sånn at det stråler nedover i venstrebenet når jeg tråkker. Bah. Har hatt det noen ganger tidligere, men det går alltid over hvis jeg bøyer og strekker litt på meg. Men nå har jeg hatt det siden i går, gjennom hele natten (det har ALDRI skjedd før!), og er rett og slett fryktelig ubehagelig. Jeg kunne helt sikkert dratt og syklet eller noe, men jeg velger å la det være. Jeg erfarte (med kneet i høst) smertelig at å pushe seg for langt når man har sånne vondter sjelden er lurt -da er det best å rådføre seg med "fagfolk" først, tror jeg. Ryggen har jeg tross alt tenkt å ha med meg i mange år fremover. (Så kanskje jeg heller skal benytte anledningen til å ringe min mor og fortelle at frøken Smilla skal bli fru? ) Ooh! Har mannen fridd? Gratulerer så mye!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 3. april 2011 Forfatter #291 Del Skrevet 3. april 2011 Ooh! Har mannen fridd? Gratulerer så mye!! Ja, han "popped the question" på fredag ettermiddag. Har ikke sagt det til så mange ennå, ville la tenåringen få vite det først (som jublet over nyheten, heldigvis!). Etter det har jeg egentlig bare hatt lyst til å ha det litt "for oss selv", kose oss med det. Jeg føler meg så heldig, så lykkelig! I går fortalte vi det til søsteren hans, og så blir det fortløpende fortalt etter som vi snakker med folk, regner jeg med. Måtte bare få det ut et sted akkurat nå, uten at det kom ut;) (så da poster man det på det ohsåhemmelige Internett, liksom? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 4. april 2011 Forfatter #292 Del Skrevet 4. april 2011 Joggetur i vårvær etter jobb i dag. En liten sløyfe på kun 3,2 km, men det var nå bedre enn "ingenting" Det er STOR forskjell på å løpe ute og å løpe inne, merker jeg, og det er MYE tyngre ute. Jeg tror rett og slett jeg starter ut for hardt ... Den første kilometeren var i alle fall helt pyton. Den siste var derimot lekende lett, men da var jeg nesten hjemme, så det ble med det. I dag løp jeg den runden på 23 minutter. Målet er å løpe den på 20 før påske, og å klare og presse inn en slik runde en gang i uken fremover. Vi får håpe på sol og fint vær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 5. april 2011 Forfatter #293 Del Skrevet 5. april 2011 Ukens andre treningsøkt er tilbakelagt. En økt med svigerinnen min på Elixia, et Elixia som var overraskende fullt på kveldstid. Neh, takke seg til etter-jobben-trening! Det ble i alle fall litt løping og litt løfting av vekter. Ikke den mest effektive treningsøkten jeg har hatt, men veldig koselig å skravle litt igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 5. april 2011 #294 Del Skrevet 5. april 2011 Ukens andre treningsøkt er tilbakelagt. En økt med svigerinnen min på Elixia, et Elixia som var overraskende fullt på kveldstid. Neh, takke seg til etter-jobben-trening! Det ble i alle fall litt løping og litt løfting av vekter. Ikke den mest effektive treningsøkten jeg har hatt, men veldig koselig å skravle litt igjen Koselig å ha noen å trene sammen med da Men du får prøve å utnytte henne litt mer. Presse hverandre til å greie en ekstra repetisjon og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 8. april 2011 Forfatter #295 Del Skrevet 8. april 2011 Koselig å ha noen å trene sammen med da Men du får prøve å utnytte henne litt mer. Presse hverandre til å greie en ekstra repetisjon og sånn. Det var ikke så ille på styrkefronten, faktisk, der økte jeg både vektene og antall repetisjoner, så det var stas. Men sånn jevnt over så brukte vi kanskje mer tid på Elixia enn vi hadde trengt, treningsmengden tatt i betraktning Egentlig skulle jeg trene i dag også. Men med dritvond hals og bomull i hodet, utgikk det. Samboeren (forloveden!! Iiiih ) har vært syk noen dager, så det var ikke til å unngå, tror jeg. Sitter her med et glass rødvin og sutter Ricola nå, og håper intenst at dette går over til i morgen. Da skal jeg møte en venninne jeg ikke har sett på ukevis, og det er helt uaktuelt å være syk da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 9. april 2011 Forfatter #296 Del Skrevet 9. april 2011 Skral form Det kjennes ut som om jeg har maur eller en kaktus i halsen, bomull i hodet og at skjelettet er byttet ut med bly. Sløv dag i Smilla-heim i dag, da både jeg og mannen er i dårlig form. Alt vi orket var en tur til butikken for å hente en vare som var bestilt, samt innom et hagesenter for å kjøpe en grensaks -her må frukttrær beskjæres! I kveld skal mannen på middag med noen gamle skolekamerater, og jeg skal til en venninne og spise taco og sløve. Jeg hoster og nyser jo ikke, og er ikke snørrete, så jeg satser på at jeg ikke er smittefarlig. Neste uke blir en travel uke. Mannen skal jobbe borte, og jeg har avtaler så godt som hver dag. Planen er å trene litt også, da, så fremt formen tar seg opp. Den foreløpige (svært så ambisiøse)planen ser derfor slik ut: Mandag: Morgentrening 7.00 (jogging) eller gruppetime etter jobb (litt avhengig av en løs venninne-avtale) Tirsdag: Styrketrening etter jobb Onsdag: Gruppetime etter jobb eller treningsfri, litt avhengig av form. Torsdag: Morgenspinning 06.45 eller treningsfri, litt avhengig av onsdagen. Fredag: Gruppetime etter jobb og/eller egentrening. Som sagt så krever dette programmet at formen tar seg noe alvorlig opp innen mandag morgen, men det "vil helst gå godt", som Max Manus sa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 10. april 2011 #297 Del Skrevet 10. april 2011 Uff da! Ikke noe gøy å bli syk, nei. Du må ha goood bedring og en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. april 2011 #298 Del Skrevet 10. april 2011 Gratulerer så mye med forlovelse btw! Det var utrolig koselig, godt du er lykkelig og tenåringen med Skral form høres dårlig ut.. ligger det an til bedring fra i morgen av? Er nok bare å kaste inn håndkle ellers og la kroppen får hvile og gjøre seg selv frisk hvis ikke... sender deg masse god bedring klemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 11. april 2011 Forfatter #299 Del Skrevet 11. april 2011 Gratulerer så mye med forlovelse btw! Det var utrolig koselig, godt du er lykkelig og tenåringen med Skral form høres dårlig ut.. ligger det an til bedring fra i morgen av? Er nok bare å kaste inn håndkle ellers og la kroppen får hvile og gjøre seg selv frisk hvis ikke... sender deg masse god bedring klemmer! Tusen takk Både for god bedrings-klemmen, og for gratulasjonen Jeg er ikke prinsessebryllupjente, så det blir sannsynligvis en kortvarig forlovelse og et stille bryllup. Men jeg GLEDER meg til å _være_ gift med mannen Formen, ja ... Den er ikke bedre, snarere tvert i mot. I dag har jeg ikke matlyst (men har veldig lyst på is), og har gått tidlig fra jobb med feber og hodepine. Needless to say: det blir ikke trening i dag! At jeg ble sliten av å gå fra pulten min og til kaffemaskinen for å fylle på tevann, er vel det en grei pekepinn på dagens form. Æsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. april 2011 Forfatter #300 Del Skrevet 13. april 2011 Fortsatt syk. Treningsplanen for denne uken har elegant gått i vasken -jeg blir sliten og svimmel av å gå fra sofaen til kjøkkenet ... dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå