Frøken Smilla Skrevet 12. august 2011 Forfatter #401 Del Skrevet 12. august 2011 Bra trening på deg! Hvor skal dere spise/har dere vært og spist? Tenker du kalorier og sunt kosthold når du er ute og spiser, eller lar du være? Bare nysgjerrig, siden jeg sjelden tenker sunnhet selv da Takk Vi var og spiste på en tapasrestaurant i Oslo, veldig hyggelig betjening og veldig god mat! Hva kalorier og sunt kosthold angår, så tenker jeg lite på det. Eller, jeg tenker jo på det å spise sunt sånn i hverdagen, men jeg kan fint "skeie ut" også. Nå er jeg drøyt 170 høy og veier 57 kg, så jeg har ikke det store behovet for å gå ned ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 12. august 2011 Forfatter #402 Del Skrevet 12. august 2011 Laber treningsdag i dag, da jeg først var "vertinne" for persiennemannen som kom for å ta mål, og siden var med min mor på kjoleshopping. Gamla skal på cruise sammen med min tante om noen uker, og i skrivet fra rederiet står det at en kveld er det felles gallamiddag, med "antrekk: cocktailkjole". Vel, min mor og jeg er relativt like hva klesstil angår, så det går mest i olabukser og ulike topper der i gården, og hun har ikke (i motsetning til meg?) noen "cocktailkjole" hengende (hva ER en "cocktailkjole, forresten??). Uansett, det ble en herlig dag i solen med mor, der hun fant "cocktaikjole" og jeg fikk "skolestartantrekk", og vi spiste is i solsteken. Deilig! (... men jeg har kjørt gjennom treningsprogrammet fra Stella en gang, da, så _litt_ har jeg trent Egentlig lurer jeg på om jeg har blitt litt treningsnarkoman i sommer ...?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 12. august 2011 #403 Del Skrevet 12. august 2011 Synes absolutt det høres ut som du har blitt treningsnarkoman i sommer For min del tror jeg det er bra hverdagen snart er tilbake, slik jeg kan komme inn i rutinene mine igjen. Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 12. august 2011 Forfatter #404 Del Skrevet 12. august 2011 Synes absolutt det høres ut som du har blitt treningsnarkoman i sommer For min del tror jeg det er bra hverdagen snart er tilbake, slik jeg kan komme inn i rutinene mine igjen. Ha en fin helg Heh, ja, jeg innser at jeg kanskje trener i overkant ofte nå om sommeren ... På den annen side, så er vel det mitt behov for rutiner i en (litt) lang ferie som gjør seg gjeldene, mer enn treningsbehovet i seg selv, sånn i utgangspunktet For småfuglene skal vite at jeg ikke har tid til å opprettholde denne treningshyppigheten når det smeller i gang igjen til uken! Helgen ser lovende ut! Nå har jeg hvitvin i glasset, og jeg har akkurat laget ferdig en ladning av den frokostblandingen som du i sin tid la ut oppskrift på, så nå blir det gode frokoster igjen fremover. God helg til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 13. august 2011 #405 Del Skrevet 13. august 2011 Takk Vi var og spiste på en tapasrestaurant i Oslo, veldig hyggelig betjening og veldig god mat! Hva kalorier og sunt kosthold angår, så tenker jeg lite på det. Eller, jeg tenker jo på det å spise sunt sånn i hverdagen, men jeg kan fint "skeie ut" også. Nå er jeg drøyt 170 høy og veier 57 kg, så jeg har ikke det store behovet for å gå ned ... Ah, nei, da skal du jo absolutt ikke gå ned! Jeg tror jeg bare tenkte automatisk at alle skulle ned i vekt her, vet ikke hvorfor, men sikkert fordi det er en del av dem også - beklager det! Du ser jo sikkert helt smashing ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 15. august 2011 Forfatter #406 Del Skrevet 15. august 2011 Ah, nei, da skal du jo absolutt ikke gå ned! Jeg tror jeg bare tenkte automatisk at alle skulle ned i vekt her, vet ikke hvorfor, men sikkert fordi det er en del av dem også - beklager det! Du ser jo sikkert helt smashing ut Hehe, det er ingen ting å beklage, du kunne da ikke vite at jeg ikke var en av dem som skulle ned i vekt. For det er, som du sier, mange av dem her inne. Men altså ikke jeg Hvorvidt jeg ser smashing ut, vet jeg ikke, det får være opp til andre å bedømme (selv synes jeg jo ikke det, men mistenker at mye av grunnen er at vi kvinner synes å være "programforpliktet" til å ikke like eget utseende 100%), men jeg må si jeg er ganske fornøyd med å ha bikket 30 uten å få "alderstillegg" rundt magen Takker gode gener for det. I helgen har vi vært på tur (igjen). Lørdagen ble det mest kjøretur, men i går gikk vi 16 km på fjellet. Det var en super tur, med relativt fint vær, og det er så deilig å være ute i naturen og ikke møte _noen_ andre! I dag er siste feriedag, og etter en kort natt, der jeg var barnevakt for et "tantebarn" og følgelig sov dritlett og oppstykket og kort (fra halv to til halv syv "sov" jeg ...), var jeg litt ullen i hodet da jeg kom hjem. Etter at mannen dro på jobb, har jeg vasket over huset, så det er rent til jobbstart i morgen. Deretter tok jeg en tur på Elixia, og prøvde meg på 5 km på under halvtimen. Det gikk såvidt: brukte 29 minutter og 15 sekunder (ogvarsåslitenatjegtroddejegskulledøøøøøø ). Yay! Nå: Frisørtime! Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 15. august 2011 #407 Del Skrevet 15. august 2011 Aaahr, jeg er misunnelig! Har hatt lyst til å klare 5 km på 30 minutter SÅ lenge, at nå skal det snart gå Flinka som klarte det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 16. august 2011 #408 Del Skrevet 16. august 2011 Du er jammen flink på løpinga! Og du skal jammen prise deg lykkelig for at du har gode gener Jeg har dårlige gener (unnskyld, mamma og pappa) og har vel egentlig alltid vært mer eller mindre overvektig, og mye sitter rundt magen! Hater det! Får se om denne nye disiplinen jeg har begynt med kan få bukt med noe av det *krysse fingre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 17. august 2011 #409 Del Skrevet 17. august 2011 Herlig! Masse aktivitet her ser jeg Flinke frøken Smilla! Er så rart å se at folk er på vei tilbake på jobb og skole.. jeg føler liksom at jeg bare har hatt en lang sommerferie og skal tilbake på jobb.. men nei, skal jo være hjemme med hu veslesnuppa lenge enda. Veldig rart. Åh, jeg liker høsten. Komme litt inn i rutiner igjen, ny timeplan på Elexia, nydelige farger på fjellet... men, kan være litt mer sommer først.. så er jeg helt klar for høst Keep up den gode aktiviteten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 17. august 2011 Forfatter #410 Del Skrevet 17. august 2011 Drittdag på jobb. Fått gjort masse, men en småkjip e-post fra sjefen gjorde at jeg mistet litt piffen mot slutten av dagen, og har gitt hele dagen et negativt fortegn, liksom Pakket snippesken og dro fra jobb litt over fire, og satte kursen mot Elixia. Hadde rukket å jogge i et lite kvarter, da Tenåringen ringte og ville ha skyss (som jeg hadde halvveis lovet bort at jeg skulle gi. Ulempen med å bruke mobilen som musikkspiller, for øvrig. Men "stemorlivets gleder", dog?). Jeg kikket raskt på tripteller og klokken, og konstanterte at jeg kunne klare 3 km på under 20 minutter, og ba Tenåringen vente fem minutter. Sprang som fy, og rakk akkurat å se triptelleren skifte til 3 km, klokken vise 18 minutter og 15 sekunder, i det jeg kunne observere Tenåringen gjennom vinduene. Huhei! Kastet meg av mølla, ned i garderoben, og nå er vi hjemme og venter på at husbond skal komme hjem og koke middag. Håper jeg får klemt inn en langkjøring på fredag og/eller søndag ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 17. august 2011 Forfatter #411 Del Skrevet 17. august 2011 Herlig! Masse aktivitet her ser jeg Flinke frøken Smilla! Er så rart å se at folk er på vei tilbake på jobb og skole.. jeg føler liksom at jeg bare har hatt en lang sommerferie og skal tilbake på jobb.. men nei, skal jo være hjemme med hu veslesnuppa lenge enda. Veldig rart. Åh, jeg liker høsten. Komme litt inn i rutiner igjen, ny timeplan på Elexia, nydelige farger på fjellet... men, kan være litt mer sommer først.. så er jeg helt klar for høst Keep up den gode aktiviteten! Takk! Ja, jeg føler at jeg er i en god steam om dagen, håper jeg klarer å holde "trøkket" oppe en stund fremover, men vet av erfaring at det blir vanskelig når høsten kommer og jobbingen tar helt overhånd. Egentlig så liker jeg høst veldig godt jeg også, og jeg digger vanligvis skolestarttider. Men i sommer har det vært for lite sol, men samtidig har jeg hatt det "for bra", så jeg vil egentlig bare ha sommer, sommer, sommer jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 17. august 2011 #412 Del Skrevet 17. august 2011 Du er så flink! Veldig god tid på 3 km! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 18. august 2011 #413 Del Skrevet 18. august 2011 Hehe, er imponert over hvordan du klarer å skvise inn en treningsøkt selv når du har andre ting du skal! Veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 21. august 2011 Forfatter #414 Del Skrevet 21. august 2011 Hmsk, dårlig treningsuke på meg, gitt (akkurat som jeg spådde at det ville bli å begynne på jobb igjen ...), men i dag fikk jeg lurt med meg mann og helgehusets tenåring på en 5 km lang tur i nærmiljøet. I morgen har jeg veldig lyst til å gå på en powertime etter jobb, og håper det lar seg gjøre. Alternativet er en padletur på fjorden, og det er ikke så ille det heller Nå ser jeg minnemarkeringen fra Spektrum, med klump i halsen og tårer i øynene. Jeg synes det er så forferdelig fælt at ungdommer på sommerleir ble skutt for fote, og det opprører meg veldig, veldig, selv om jeg ikke kjenner noen som ble drept. Usj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 22. august 2011 #415 Del Skrevet 22. august 2011 Ble masse tårer her i gården også uten minnemarkeringen. Var utrolig fint. Bra med tur da! Hva er en powertime egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 22. august 2011 Forfatter #416 Del Skrevet 22. august 2011 Tur er deilig, ja, jeg liker vel egentlig det vel så godt som trening; det har jeg alltid gjort, og har alltid gått mye. Har heldigvis en mann som deler min oppfatning Powertime er en ren styrketime, der det er noen øvelser med vekter og noen øvelser med kun egen kroppsvekt, men alt er ren styrke. Fryktelig slitsomt, men føles godt etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 22. august 2011 Forfatter #417 Del Skrevet 22. august 2011 I dag dro jeg på powertime igjen. La på litt mer på vektene når vi skulle ta knebøy og utfall denne gangen, noe jeg kjenner godt i lårene nå. Kjørte også tyngre vekter på biceps, så jeg er spent på om mannen må komme som hårvaskeassistent i morgen Litt sånn uttafor i dag, tror jeg har fått et skikkeliiiiiig hull i en tann, og må til tannlegen *angst* Det er vel bare til pass for meg, så latterlig lenge det er siden jeg var hos tannlegen, men jeg kjenner at jeg blir kvalm og skjelven bare av tanken på å bestille timen, så jeg vet ikke helt hvordan det der skal gå ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 22. august 2011 #418 Del Skrevet 22. august 2011 Flink du har vært som har trent styrke! Tannlegen, ja. Jeg har hatt altfor mye å gjøre med tannlegen(e) de siste årene. Rotfylling her og der og opp i mente. Har vært skikkelig uheldig, for resten av tennene har vært supre! Også koster det jo 300 kr nesten bare for å gape, penga går fort der ... Men håper det går bra med deg da! Kanskje det er et hull eller noe, da er det jo bare å tette igjen Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 22. august 2011 #419 Del Skrevet 22. august 2011 Håper tannlegen går bra Har heldigvis ikke tannlegeskrekk fordi jeg hadde regulering, og da går det ikke å ha skrekk Men jeg gruer meg til mitt neste besøk, da skal tredje visdomstann ut. Utsetter den litt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. august 2011 #420 Del Skrevet 22. august 2011 Styrketrening er sååå bra! Go girl! (jeg har falt helt ut av det igjen, synes opriktig synd på muskelbollene mine...) Keep up the good work! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå