Frøken Smilla Skrevet 8. desember 2012 Forfatter #761 Del Skrevet 8. desember 2012 Sprekt gjort, jeg klager når jeg må gå 2 min fra hus til bil disse dagene Det verste er at jeg skal til iiiiiskalde Oslo imorgen, gruer meg!! Hehe, takk. Ellers er det lite sprekhet å spore her i gården for tiden. Som jeg skrev hos Klips; jeg gir opp 2012, og kommer sterkere tilbake i 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #762 Del Skrevet 13. desember 2012 2012 er kanskje "lost cause", men jeg har da i det minste gått litt turer i det siste; mandag gikk jeg både til og fra jobb (5 km hver vei), onsdag gikk jeg til toget om morgenen (2 km) og surret rundt i by med mannen på kvelden -ble noen (kalde) kilometre da også. Og i dag har jeg vært med Supertreningsvenninnen på YT. Kommer til å være støl i morgen ... da blir det stilig å vralte rundt på høye hæler på julebord :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #763 Del Skrevet 17. desember 2012 Hjemmetrening i dag, en liten halvtime. Ble god og varm, i alle fall. Jeg hoppet tau i 45 sekunder mellom hvert sett av øvelser. I tillegg gjorde jeg: 3*10 pushups (strake) 3*30 situps 3*15 dips i trapp 3*20 knebøy (hvorav det første settet var etbensknebøy med 10 på hvert ben) 3*15 utfall på hvert ben. Ikke mye, men litt. Nok til at jeg er fornøyd, særlig siden jeg snart skal "sale på" og gå 5 km til jobb (og 5 km hjem igjen senere i dag). Håper akillesen min blir med på en mølleøkt i morgen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #764 Del Skrevet 18. desember 2012 Akillesen var på ingen måte med på mølleøkt i dag, så da tok jeg med meg akillesen min opp og syklet i 45 minutter i stedet. 15 km. Fornøyd med det. Tok en del mageøvelser etterpå. Sikler på en Powertime i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #765 Del Skrevet 19. desember 2012 Ingen Power i dag, men jeg tok en hjemmetreningsøkt i stedet, som den jeg tok på mandag. Føler meg så flink når jeg gjør bare litt, haha. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #766 Del Skrevet 21. desember 2012 70 minutter med "nissesprett" (eller cardio intervall, om du vil) i dag. Altfor høy lyd på anlegget til instruktøren, men utover det en bra time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 24. desember 2012 Forfatter #767 Del Skrevet 24. desember 2012 Power på selveste julaften. Ingen skal si at jeg ikke gjør mitt for å redde stumpene av 2012 God jul, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #768 Del Skrevet 28. desember 2012 Det har blitt dårlig med trening-trening etter julaften, men i går gikk jeg en fin 6 km lang tur i herlig vintervær. I dag har jeg gått nye 8 km. I dag gikk jeg med nike-appen, som kunne fortelle meg at jeg (når jeg går alene og med musikk på øret) har en gjennomsnittshastighet på 6,3 km i timen når jeg går. Da bør jeg jo egentlig klare å jogge mila på kortere tid enn jeg har gjort så langt i min "løpekarriere" ... Det får bli et mål for 2013, tror jeg. Må pønske litt på det, og finpusse et mål innen mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 31. desember 2012 Forfatter #769 Del Skrevet 31. desember 2012 Siste dagen i det nye året, og jeg klinte til med mila på ellipsemaskinen, og det på kun 54 minutter! Det er jo ikke det samme som mølla, og jeg er egentlig ikke helt venn med ellipsegreia, men det måtte bli sånn i dag. Fullt i mølleparken (og et latterlig antall ødelagte møller i tillegg), samt fortsatt ugrei akilles gjorde utslaget i så måte. Jeg har googlet den akillesen litt, da, og det ser ut til at jogging på hardt underlag er "no go" en stund, hvis jeg ikke vil at den skal bli verre. Av en sånn betennelse (som det mest sannsynlig er) "oppfyller" jeg to av fire punkter som "bestemmer" alvorlighetsgrad. Punkt fire er "kroniske smerter under både aktivitet og hvile". Jeg synes "morgenstivhet" og "smerte under aktivitet, men som ikke begrenser aktiviteten" er mer enn nok, egentlig, Og undrer meg på hva som ligger i "ikke begrenser aktiviteten", for jeg merker jo at det av og til er vondt å for eksempel gå ned trapper, så vondt at jeg mer eller mindre hinker ned for å avlaste det vonde benet. Samtidig begrenser det meg ikke når jeg går vanlig turer, for så vidt ikke mens jeg løper heller (men det er dritvondt etterpå, da ...), og saltimer med mye hopping er heller ikke noe problem. Jeg har skrevet ut en oversikt over øvelser og tøyinger som er bra for akillesen, så jeg satser på at litt pleie av den gjør at jeg kan kutte ellipsen til fordel for mølle (eller helst utejogg) når nyttårstrøkket på Elixia har tatt av (sånn cirka i uke 5? ) Men nå er 2012 på hell, og jeg ønsker 2013 mer enn velkommen. Håper det blir et aktivt år! Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 31. desember 2012 #770 Del Skrevet 31. desember 2012 Kjipt med akillesen! Håper den blir bra igjen, og at du kan gjøre aktiviteter som ikke gjør vondt Godt nytt år ja! 2013 skal vi smelle til og gjøre aktivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #771 Del Skrevet 2. januar 2013 Da tok jeg en tur til nyttårsforsettenes- og svineinfluensasmittens høyborg Elixia i formiddag. Mitt naive jeg trodde at det ikke om til å være så fullt der siden jeg var der allerede 10.40, men akk hvor feil jeg tok! Fullt i p-huset, fullt i garderoben, én stakkars mølle ledig (den hadde mitt navn på seg!), og den powertimen jeg skulle på tyve minutter senere var søren meg sprengfull, den også. Stod som sild i tønne Nei, jeg tror jeg holder meg unna Elixia på ettermiddagstid til rundt februar, gitt. Men ja: det ble 1,5 km (og vond akilles ) på mølla på meg, før jeg var på en times power. 2013 ser bra ut så langt (jeg er i alle fall fryyyyktelig støl i armene allerede!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 2. januar 2013 #772 Del Skrevet 2. januar 2013 Wow, her jeg bor har det vært helt tomt overalt på treningssenterne, og der jeg trente i dag var det også få folk. Imorgen er jeg derimot nervøs! Flott start på året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #773 Del Skrevet 3. januar 2013 Ny dag på Elixia, en time klokken fem denne gangen. Galskap så tidlig i januar Cardio intervall-timen var bra, morsom instruktør, men herligheeeet som den fjollefjortissen ved siden av meg irriterte meg. Nysminket og totalt uinteressert i å gjøre noe som helst. I løpet av en 40 minutters cardio-økt jobbet hun vel kanskje i 10 minutter. Resten av tiden stod hun i veien for meg, skravlet med venninnen (som prøvde å trene, stakkar) eller okket og stønnet over hvor slitsomt det var (fortsatt i veien for meg). Sminken hennes var uberørt etter timen, det samme var vel i grunn resten av henne. Jeg fatter ikke hvorfor hun gidder å gå på trening hvis hun ikke skal gjøre noe. Nå er akillesen mindre fornøyd, for øvrig Tror ikke det blir noe mer løping eller hopp og sprett denne uken, men kanskje jeg får lurt mannen til å kjøre meg til jobb i morgen, så jeg kan gå hjem på slutten av dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #774 Del Skrevet 9. januar 2013 Fredagen fikk jeg skyss til jobb så jeg kunne gå hjem på ettermiddagen. Jeg elsker å kunne gå hjem og høre på musikk eller podcast, det gir en egen ro. 5 fine ettermiddagskilometre tilbakelagt på liten time (inkludert en sveip innom butikken for å handle litt). Lørdag var mannen og jeg ute og gjorde ærender hele dagen, men søndag gikk vi en lang, fin tur i Oslos vintergater: fra baksiden av Frognerparken og helt til Stortinget og tilbake igjen. Herlig! Mandagen spanderte jeg på meg tid til å gå til jobb også (sen start), og måtte følgelig gå hjem også. Tirsdag ettermiddag gikk jeg hjem etter å ha vært med svigerinnen min og hentet nieser i barnehagen, nye 4 km der. Så litt hverdagsbevegelse blir det. I dag har jeg klint til og overgått meg selv. I og med at jeg er deltidsstudent i år, men nå uten forelesninger, bare selvstudium, har jeg litt mer frihet på onsdager. Jeg driste meg derfor til en kikk på Elixias morgen-/formiddagsmeny. Så at den nye FFF-timen skulle gå, men det ble litt for tidlig, men så oppdaget jeg at spinning + power kom i passende tid. To timer etter hverandre, finfint, tenkte jeg. Og glemte to vesentlige ting: 1. Jeg hater spinning. Virkelig! Har ikke blitt noe mer vennlig innstilt til det i det siste, gitt. Det er hat fra ende til annen, og det er ikke egentlig det at det er så fryktelig slitsomt som gjør at jeg hater det. Jeg synes bare det er pyton og kjedelig. At instruktøren ser ut som om hun gjør en gammel tysk hilsen fra sykkelen sin hver gang hun vil at vi skal opp og stå gjør ikke saken noe bedre. Jeg hater fra jeg kommer inn i salen og til jeg går. Må slutte å gå på spinning, altså, og bare innse at jeg ikke liker det. 2. Litt lenge siden frokost innen vi kom til powertimen ... Jeg har sjelden vært så tom for energi og så til de grader sliten på en powertime som i dag. Ble svimmel hver gang jeg måtte ned å plukke opp stanga også Formen er nok ikke helt tipptopp om dagen sånn i utgangspunktet, men det der var jo helt krise. Holdt ut, da, tok litt færre repetisjoner på noen av øvelsene (utfall, for jeg var så svimmel at jeg mistet balansen, og biceps, for da trodde jeg at armene mine skulle falle av). Har meldt meg på cardio energy + styrke/core med supertreningsvenninnen etter jobb i morgen. Gru-gleder meg Nå: være studentSmilla og lese uhorvelig mange sider pensum. Yay ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå