Kristy_ Skrevet 19. juli 2010 #1 Del Skrevet 19. juli 2010 Når jeg lager pizza er det av amerikansk type, ikke italiensk. Normalt bruker jeg denne bunnen: 7.5 dl mel 2.5 dl vann pose tørrgjør litt olivenolje Oppå dette har jeg oftest en tomatblanding av en boks hakkete tomater og en liten boks tomatpuré, og så paprika, løk, kjøttdeig, mais og det jeg finner :-) Hele greia stekes på plate midt i ovnen. Ofte blir det veldig mye væske som frigjøres og ligger langs kanten, så da blir bunnen helt vassen. Eller det skjer motsatt, at bunnen blir helt tørr. Hva må jeg gjøre for å få mer "Peppes-style"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliky Skrevet 19. juli 2010 #2 Del Skrevet 19. juli 2010 Her er min oppskrift på god pizzabunn: 9 dl. hvetemel 3 dl. lunkent vann 1 pk. fersk gjær 1/2 ts. salt 3 ss olje Den blir alltid perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 20. juli 2010 #3 Del Skrevet 20. juli 2010 Tror problemet er at det er for mye væske i fyllet. La tomatene renne av i sil før du lager sausen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 20. juli 2010 #4 Del Skrevet 20. juli 2010 Prøvd å steke bunnen noen minutter alene før du setter på fyllet? Eller som noen over her sier, ha mindre væske i fyllet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 20. juli 2010 #5 Del Skrevet 20. juli 2010 Ha tomatane og tomatpureen i ei gryte og kok det litt før du har det på pizzaen, slik at væska fordampar. Då blir fyllet "fastare", og pizzaen blir ikkje så våt. smak til med oregano, salt, sukker og peppar før du har det på pizzaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå