Gå til innhold

Hvor mange meter stoff for å sy kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen hvor mange meter stoff det er vanlig å beregne når man skal sy brudekjole med litt stort skjørt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Flere meter !!

Skal du gifte deg??

:wink:

Kunne ikke unngå å kjøpe en del meter med hvit silke da jeg var i en av Indias beste silkebyer.... Ligger pent nedpakket hos mamma og pappa, i påvente av å bli brukt. men nå er jeg rett for at jeg hr kjøpt for lite. Vel, vel, er vel bare å lage overdel i et annet stoff eller noe sånt i såfall.

Men ; nei-jeg er for faen ikke forlovet enda :evil:

Skrevet

Jeg synes du bør begynne med en bryllupsdagbok for det - viktig å være tidlig ute !!

Mange meter har du da? Mener at ei jeg kjenner kjøpte en hell rull (=10 m) ?????? Kommer vel litt an på kjolen og.

Skrevet
Jeg synes du bør begynne med en bryllupsdagbok for det - viktig å være tidlig ute !!

Mange meter har du da? Mener at ei jeg kjenner kjøpte en hell rull (=10 m) ?????? Kommer vel litt an på kjolen og.

Nei, du lurer ikke meg!!

Jeg har 7 meter (betalte 700 kr totalt!!). Men jeg er jo veldig lav, da...

Skrevet

Er ikke du blond da ???? Jeg derimot er ikke lett å lure !!!! :sjarmor:

Hun hadde 10 meter men hadde myyyye igjen - hun er også ganske lav. 7 meter burde kanskje holde da.

Skrevet

Jeg har kjøpt stoff, og det er 6,5 meter med stoff. Da er det både til skjørtet, som og har et slep på 1,80 fra livet + overdel og jeg betalte 900.- :D

Skrevet
Jeg har kjøpt stoff, og det er 6,5 meter med stoff. Da er det både til skjørtet, som og har et slep på 1,80 fra livet + overdel og jeg betalte 900.-  :D

Oj, så fint å høre!! Hva slags stoff?

Skrevet

Det er "hard" silke, eller stiv silke eller hva de nå kaller det! :blunke:

Det var tilfeldigvis på tilbud da jeg var innom en tur. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...