Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å få tak i en rettetang som er bra og som ikke koster 2000 kr?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å få tak i en rettetang som er bra og som ikke koster 2000 kr?

Jeg er superfornøyd med min nye Braun. Den kostet 799. Bare tull med rettetang til 2000 kr, håret kan jo ikke bli rettere en helt rett. Den jeg har har noe sånn ion-greier som gjør at den er ekstra effektiv på brusete hår, og den er ekstra skånsom mot farget hår.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min rettetang kostet 1800 og er bedre enn alle andre jeg har prøvd, så jeg vil ikke uten videre si at det bare er tull med dyre rettetenger. Min blir varm på mindre enn et halvt minutt og jeg trenger bare å dra den gjennom håret en gang for at håret skal bli rett. Fort og greit med andre ord, samtidig som håret blir kjempefint. Dette har jeg ikke opplevd med billigtenger...

Skrevet

Jeg kjøpte min på Clas Ohlson, og er strålende fornøyd. Men det kan jo komme helt an på håret til hver enkelt om man synes de er bra, da :)

Skrevet

det er veldig store forskjeller på de billigste rettetengene. Noe er svært gode og andre er så dårlig at du kunne skylt ned pengene dine i do (dårlige plater, blir ikke varm nok, lang tid på oppvarming, ugjevne plater som sliter på håret osv osv...). Med andre ord, ikke kjøp første og beste, let gjerne litt etter meninger på nett :) Så vet du hva du får! Man må på ingen måte kjøpe de dyreste, man får gode og billigere alternativer.

Selv har jeg brukt en fra babyliss og vært passe fornøyd i begynnelsen, men den ble utrolig fort slitt. Nå er den rett og slett ubrukelig, den sliter sån på håret mitt. Har derfor investert i denne fra Remington og er veldig fornøyd. Kostet meg 699 på Vita. Den blir veldig fort varm (sekunder), glatte og gode plater som ikke lugger og henger fast i håret, og håret blit stritt med ett drag uten at man må presse hjuernet sammen og dra det sakte. Denne kan også brukes til krølling.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min rettetang kostet 1800 og er bedre enn alle andre jeg har prøvd, så jeg vil ikke uten videre si at det bare er tull med dyre rettetenger. Min blir varm på mindre enn et halvt minutt og jeg trenger bare å dra den gjennom håret en gang for at håret skal bli rett. Fort og greit med andre ord, samtidig som håret blir kjempefint. Dette har jeg ikke opplevd med billigtenger...

Min fra Braun fungerer akkuratt slik du beskriver der, men kostet en tusenlapp mindre. Jeg vil ikke akkuratt kalle 799 for en billigtang, men synes nærmere 2.000 er blodpris. Jeg er veldig kvalitetsbevisst, men etter å ha studert økonomi og markedsføring vet jeg at det er langt mer enn kvaliteten som spiller inn på prisen til produktet. Så at de aller dyreste er bra betyr ikke at de billigere merkene ikke kan være like bra.

Skrevet

Min rettetang er av merket HH Simmonsen, kjøpt hos Auster frisør. Enten betalte jeg rett under 1000 for den, eller så var det rett under 1500 kr. Men da fulgte det med en spray som beskytter håret, og bare den lå på 400 kr husker jeg hun sa. Dette var også den rettetangen i de brukte i salongen. Veldig grei, man kan innstille på forskjellige grader, alt fra 160 - 220 grader. Dermed kan man minimere slitasjen på håret. Jeg har krøllete hår til vanlig, men med rettetangen blir det helt rett. Gjort på under 5 min, alt håret. Og den bruker vel bare 20 sek på å bli varm (jeg bruker den konstant på 220 grader grunnet min hårtype). Den kan også brukes til å krølle håret. Samt at den kan brukes på både vått/fuktig og tørt hår, da den har "hull" hvor dampen kan sive ut. Har hatt denne rettetangen i tre år nå, og brukt den ca annenhver dag, og den er like fin/god i dag som den var da jeg kjøpte den :)

Skrevet

Fra rettetang er fra Philips. Fikk den i gave så usikker på hvor mye den kosta. Veldig fornøyd med den.

Skrevet

jeg har en ghd, kjøpte den på feelunique.com for ca 900 kr... den koster vel sånn 2000 hvis man kjøper den i norge... merker faktisk en forskjell fra andre tenger jeg har prøvd, er så mange som "lugger" når man drar den gjennom håret.

selvfølgelig finner man jo billige som er bra, og sikkert også dyre som er mindre bra, men man får jo til en viss grad det man betaler for :)

Skrevet

BaByliss Nano rettetang PRO 230 ST86E!

Babyliss er et merket som jeg har brukt i mange år. Den slette tangen jeg har nå kan man stille tempratur på via 1 til 10. Jeg har hatt den i et år og den ser heilt ny ut enno og platene er perfekte og jeg har fortsatt bære på styrke 2 ! den er like varm som da jeg kjøpte den. Den ambefales, blir varm på 2-5sek, så hvis du er forsen til jobbe eller har det travelt så er dette den idelle tangen for deg !

Skrevet

jeg har en som heter björn axel straight and curl fra OBH nordica, og er veldig fornøyd, kostet ca 700 tror jeg : )

Skrevet

jeg har en ghd, kjøpte den på feelunique.com for ca 900 kr... den koster vel sånn 2000 hvis man kjøper den i norge... merker faktisk en forskjell fra andre tenger jeg har prøvd, er så mange som "lugger" når man drar den gjennom håret.

selvfølgelig finner man jo billige som er bra, og sikkert også dyre som er mindre bra, men man får jo til en viss grad det man betaler for :)

Siterer den.

Billig GHD på feelunique.. Beste rettetangen eg har hatt:)

• 11 måneder senere...
Gjest krystallen
Skrevet

Jeg kjøpte instyler fra tvins og er egentlig ganske fornøyd med denne MEN jeg kan ikke rette de kjempesmå kyllinghårene mine som stikker opp på sidene. Vurderer faktisk å bestille en fra Lee Stafford, noen som har prøvd denne ??

Skrevet

jeg har også lyst til å bestille ghd fra feelunique. Men er litt usikke rpå hvor mye toll og moms blir det på rettetangen? Husker dere det? :)

Siterer den.

Billig GHD på feelunique.. Beste rettetangen eg har hatt:)

Skrevet

Jeg har både GHD og Coline (fra Claes Ohlson), og hehe tro det eller ei, men Coline fungerer kjempe bra og koster ikke mye.

Husk: Det finnes kun tre fabrikker i hele verden som produserer rettetenger, og forskjellen på tengene er ikke stor ;)

Skrevet

jeg har også lyst til å bestille ghd fra feelunique. Men er litt usikke rpå hvor mye toll og moms blir det på rettetangen? Husker dere det? :)

Du må sikkert betale 3-400 kr for å få hentet pakken på postkontoret, men du får refundert de pengene fra Feelunique, så da spiller det vel ingen rolle?

Skrevet (endret)

jeg har en remington. Kjøpte den på Vita til 500 kr for en 5 års tid siden... den funker FETT enda! Er jo 5 år siden, så kan hende Vita ikke har de inne lenger, eller at de er gått opp i pris. Men den kan vel ikke ha gått opp så sinnsykt mye.

Endret av otilie
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er superfornøyd med min nye Braun. Den kostet 799. Bare tull med rettetang til 2000 kr, håret kan jo ikke bli rettere en helt rett. Den jeg har har noe sånn ion-greier som gjør at den er ekstra effektiv på brusete hår, og den er ekstra skånsom mot farget hår.

Høres ut som min, og jeg er superfornøyd med den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...