Gjest nina Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Jeg skal begynne på loette 28 etter 2 år med opphold. I pakken står det at man skal ta den første dag i menstrasjonen. kan også ta den 2-7 dager etter, men da må man bruke annet prevensjonmetode de neste 7 dagene. Jeg fikk mensen lørdag 17.07.10 kveld. Nå er det mandag 19.07.10.. vil det si at jeg er på dag 2 eller 3? Lønner det seg å vente til siste dagen i mentrasjonsuken eller skal jeg ta en nå med det samme?
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Star når som helst, bare du venter 7-8 dager før ubeskyttet samleie. Hvorfor første mens er fordi du vanligvis ikke her sex i den perioden, så da er det lettere å starte med pillen da, fordi det er naturlig å vente til du er ferdig med mens før sex.
Gjest Kaos Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Tror du kan begynne å ta den når som helst, ja, bare du bruker annen beskyttelse i tillegg i 7 dager etterpå. Trodde at grunnen til at en er beskyttet fra første dag dersom man begynner første mensdag er fordi man uansett ikke kan bli gravid når man har mensen (forutsatt at man er regelmessig, ingenting er vel 100% sikkert uansett). Det er jo mange som har sex selv om "tante rød" er på besøk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå