Gjest anonym Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Eg har blitt satt på apoccilin pga betente mandler. Og ein av bivirkningene er jo kvalme. Nokon som ha erfaringer med dette og kan fortelje meg om det varer kuren ut,eller om det gir seg?Har teki det 3 ganger om dagen i 4 dager.Eg har også har kasta opp og antok fyrst at det vart pga kvalmen,men så leste eg at ein sjelden bivirkning var oppkast. Så no lurer eg på om det kvalmen som gjør det eller om det er ein bivirkning som hadde komme uansett? Er veldig ubehageleg og frustrende.Så nå må eg kvalmestillande pga bivirkninger av ein medisin som skulle hjelpa meg med plagene eg hadde i utganspunktet. Så tanken på og stoppe med kuren er freistande .Vet eg ikkje må gjera det,men er lei. Jente 29
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Gikk på Apocillin en gang i fjor pga. halsbetennelse med streptokokker, men opplevde verken kvalme eller oppkast. Ta kontakt med legen, du.
Gjest anonym Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Ok.Takk for svar.Legen min er på ferie nu og når eg ringte legekontoret fekk eg ikkje noko fornuftig svar.
Gjest bente85 Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Jeg ville ringt til fastlegen og fortalt om bivirkningene. Det er jo ikke noe hyggelig å ha det slik kuren ut. Så kanskje du kan få en annen type som du tåler bedre.
Gjest bente85 Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Ok.Takk for svar.Legen min er på ferie nu og når eg ringte legekontoret fekk eg ikkje noko fornuftig svar. Men det er vel andre leger på det legekontoret? Må jo ha krav på hjelp når man trenger det. Hvis det ikke funker, får du oppsøke legevakta. Jeg har selv gjort det når mitt legekontor ikke gadd å hjelpe meg.
Sugerøret Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Ring legevakt da og hør. Om du kaster opp såpass mye,vil jo tablettene du tar ikke få tid til å løses opp og fungere. Det finnes kvalmestillende du kan ta sammen med tablettene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #7 Skrevet 19. juli 2010 Samme skjedde med meg sist jeg brukte Apocillin. Var sinnsykt kvalm et par dager før jeg tilslutt kasta opp. Da slutta jeg å ta tablettene, etter råd fra mammaen min som er sykesøster.
Gjest SmallTalk Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 Har du prøvd å ta medisinene sammen med f.eks youghurt? Penicillin er jo kjent for å herpe magen ganske bra, og man bli ofte anbefalt å kjøre innpå med melkesyrebakterier for å unngå kvalme og uggen mage.
Gjest bente85 Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 Det er jo blitt anbefalt å ta idoform classic sammen med en antibiotika kur og det er også smart å spise yoghurt for å hindre at man kan få soppinfeksjon i underlivet. Jeg spiste nå idoform da jeg gikk på apocillin for ikke så lenge siden, og jeg syns ikke det var så effektivt. Kjente fortsatt ubehag i magen som oppblåsthet og løs mage.
Orgumilla Skrevet 20. april 2017 #10 Skrevet 20. april 2017 (endret) ..... Endret 20. april 2017 av Orgumilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå