Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Skal til istanbul på storbyferie og lurer på hvordan man gjør det med visum? kjøper man det der nede når man ankommer flyplassen?
Glitnir Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 (endret) Ja, du kjøper på flyplassen. Såvidt jeg husker er det først en egen kø for å kjøpe visumet, deretter går du igjennom passkontrollen med ditt nykjøpte visum. Husk å ta med euro eller dollar. Endret 19. juli 2010 av Glitnir
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Nei jeg har hørt at du kommer ikke av flyet hvis du ikke har visumet i orden!!!!
Anglofil Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 (endret) Nei jeg har hørt at du kommer ikke av flyet hvis du ikke har visumet i orden!!!! Tull. Jeg kom hjem fra Tyrkia den 28. juni, og med mindre de har endret reglene i mellomtiden stemmer ikke dette. Man kjøper visum på flyplassen. Unntakene er svenske statsborgere, de tror jeg faktisk må ha dette klart på forhånd (var en mann med svensk pass som fikk problemer da han kom til flyplassen). Uansett. Man stiller seg i en kø bak en skranke hvor det står oppmerket for kjøp av visum. De tar kun euro eller dollar, og visumet koster henholdsvis 15 euro eller 20 dollar. De tar ikke tyrkiske lira. Deretter går man til passkontrollen som sjekker at man har visumet i orden, og deretter fortsetter turen videre til hotellet. Mvh Yvonne Endret 20. juli 2010 av Yvonne
Monarabb Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Du kan veldig fint kjøpe visum på flyplassen Ingen problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå