Gjest Noen4 Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Hvorfor skal det være så vanskelig å skille på begrepene opphissende og sexy? Folk bruker disse begrepene som om de var synonymer, noe de ikke er! Sexy: Et uttrykk for en persons framtoning/kropp, utseende, stemme, personlighet, vesen osv. Noe man aner/oppfatter når man ser et menneske, og sexy beskriver ikke en seksuell handling! Opphissende: Mye "råere", dvs mer konkret for å betegne personers seksuelle adferd og handlinger.
Gjest Noen4 Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Så er det bedre å være rå, enn sexy? Det opphissende og rå kommer i forlengelsen av begrepet sexy. Ordene beskriver bare to forskjellige ting, og bør ikke blandes om hverandre. Det blir for for dumt.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Så hvis jeg er rå i senga, er jeg da sexy?
Gjest Noen4 Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Så hvis jeg er rå i senga, er jeg da sexy? Nei. Sexy har med utseende å gjøre, mens opphissende har med seksuelle handlinger å gjøre.
Gjest Blubberella Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Ifølge online leksikon defineres begrepene sånn: Sexy = seksuelt tiltrekkende; utfordrende (http://no.thefreedictionary.com/sexy) Opphissende = gjøre seksuelt tent, kåt eller engasjert/forarget (http://no.thefreedictionary.com/opphisset) Det er kanskje en viss forskjell mellom uttrykkene, men sexy har absolutt noe med seksuelle følelser å gjøre. Opphissende, derimot, kan faktisk også bety bare å bli sint eller gjøre andre sint. Er en person seksuelt tiltrekkende (både sexy og opphissende) gjør h*n andre seksuelt opphisset. Ordene henger tett sammen og kan overlappe hverandre i mange tilfeller, så hva er egentlig problemet med at folk bruker det litt om en annen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå