Gå til innhold

Er du en sminke-pro ?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vet at noen her på forumet er proffe på makeup, som Heidi Larsen, men hva med dere andre? Kan dere bare det grunnleggende, eller mestrer dere det mer avanserte? Jeg kan nesten ingenting, og det jeg gjør er sikkert feil. Konturlegging, highlight og slikt tør jeg ikke engang prøve meg på. Og øyensminke med forskjellige skygger og blending og slikt? Jeg legger bare en eller annen skygge på hele lokket, jeg.

Dere som KAN sminke, hvordan er hverdags-sminken deres? Super-avansert eller helt standard?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heidie
Skrevet

Jeg er veldig glad i å leke med sminke, vil ikke påstå at jeg er veldig flink da, men jeg bruker en del tid på å prøve å bli det :P

Hverdagssminken er typisk noe som dette:

Øyne

Lys champagnefarget skimrende øyenskygge på øyelokket, brun eyeliner på øvre vippekant, maskara, blå eyeliner på nedre vippekant og våtkantene

Ansikt

Mineralfoundation og litt blush eller bronzer i kinnene

Lepper

Lipbalm! Eventuelt kanskje en nude lipgloss.

:)

Skrevet

Skal ikke komme her og påstå at jeg er veldig flink eller noe sånt, men har fått høre at jeg er det fra andre ihvertfall:P

Til hverdags kommer det an på hvor mye tid jeg har, blir vel ofte sånn her:

Ansikt:

Concealer under øynene og der det trengs, mineralfoundation, mattende pudder over t-sonen, rouge og litt solpudder, kanskje highlight på toppen av kinnet.

Øyne:

Kun mascara hvis jeg har dårlig tid eller ikke gidder. Ellers også brun eyeliner på øvre vippekant, eller f.eks. en lys skygge på øyelokket og en brun skygge i det ytre hjørnet. hvis jeg har god tid blir det litt leking med mer øyenskygge.

På leppene har jeg oftest bare leppepomade :)

Og på dager som i dag der jeg ikke skal noe spesielt går jeg uten sminke for å la ansiktet mitt puste ;P

Skrevet

Det er litt forskjellige hvordan jeg sminker meg. Jeg vil ikke dirkete på stå at jeg er proff, men jeg har hørt at jeg er flink å sminke meg og at det ser bra ut.

Jeg liker å leke med sminke og prøve nye ting. Til hverdagen er det litt forskjellige hvordan sminken min blir, ut i fra hvor mye tid jeg har.

Ansikt: Mineralpudder i hele ansiktet og rouge i kinnene og lett over nesen og i pannen.

Øyne: Mascara både på vippene opp og nede. En lys basis øyenskygge over hele lokket. Også en annen øyenskygge i fra halveis på øyet og utover. Av og til tar jeg den lyse basisfargen i øyenkroken også for å skape litt mer effekt av sminken. Noen ganger legger jeg eyeliner under vippekantet nede, mens andre ganger bruker jeg den samme øyenskyggen som jeg bruker i ytterkanten på lokket.

Leppene: Vanlig lipsyl eller lipgloss.

Gjest Heidila
Skrevet

Jeg utdannet meg som makeup artist for 5 år siden og holdt på masse med dette siden da,derfor føler jeg at jeg har peiling. Men man må bare fortsette å jobbe med det for å bli en av de beste,hehe. *perfektsjonist*

Skrevet

Jeg har Ikke så imponerende skills som youtube-guruene, men jeg mestrer mer enn det mest grunnleggende. Jeg kan veldig mye om hvilke produkter som er bra, og hvilke som ikke er det, men siden jeg ikke har tålmodighet til å øve meg foran speilet på badet, påføre, vaske av etc, er jeg langt bedre på teori enn praksis.

Dette bestemte jeg meg nylig for å endre på, jeg har tenkt å ta kunnskapene mine til et nytt nivå- har bestilt masse bøker om makeup-teknikk, tilbringer mye tid på å se youtube-tutorials, men siden jeg følte at der måtte mer til, har jeg bestilt time for å få en privat leksjon på Makeup Store, tror jeg trenger litt hands-on-opplæring. Vil både forbedre det jeg kan, men nok ikke gjør perfekt, og lære mer avanserte teknikker som konturlegging- jeg innbiller meg at det er innmari vanskelig å få bra, men nå skal jeg erobre det området også! Og jeg vil ha tips til hvordan jeg kan få makeup av den mer outrerte typen til å se bra ut- som knallrosa gel-liner, jeg har en jeg dør etter å ta i bruk!

Skrevet

Ikke pro her i gården, men har surfet masse på nettet og sett en haug med videoer på youtube.

Ansikt:

1. Smashbox foundation primer adjust.

2. Concealer under øyne, rundt nese og kviser

3. ID. mineralfoundation jevnt over

4. solpudder i kinn, på nese, panne og rundt ansiktet

5. ID. Rouge forsiktig på eplekinn

Øyne:

1. Concealer/foundation som base for at det skal sitte

2. Eyeliner på øvre vippekant

3. Base over hele lokket

4. Highliter i globallinjen

5. Noen ganger en enda mørkere tone i ytterkant av øyet opp mot brynet

Lepper:

Jeg går alltid for naturlige lepper.

Leppepomade, noen ganger en nude leppestift eller solstift.

Skrevet

jeg har tatt makeup utdannelse, men føler meg ikke klar for å jobbe som makeup artist. Men jeg kan sminke, men vil ikke sminke andre en meg selv av en merkelig grunn :S :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...