Gå til innhold

Bruden HATER kjolen min - og jeg skal være forlover...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg skal være forlover for min beste venninne om noen uker. Hun har hatt litt bridezilla tendenser, men hun har aldri brydd seg med kjolen min før i går. Da ba hun om å få se den og flippet helt ut, da hun mente den var upassende og grusom og nekter meg å bruke den i bryllupet. Hun insisterer på at jeg må kjøpe en annen kjole.

Kjolen ble kjøpt med utgangspunkt i fargetemaet for bryllupet og med tanke på å passe til brudekjolen. Jeg har ikke råd til å kjøpe enda en kjole, men samtidig vil jeg ikke ødelegge bryllupet til venninnen min... Hva i alle dager skal jeg gjøre?

Bilde fjernet iht reglene om kopirett

Bond, mod

Endret av Bond
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

har ingen gode råd dessverre annet enn at du må ta en alvorsprat med venninen din og si at du ikke har råd til enda en kjole. Evt. går det ann å bytte den?

Jeg synes IKKE kjolen på bildet var upassende

Skrevet

Som skrevet før meg, synes du skal ta ein ny prat med venninna di! Synes kjolen var fin jeg, nydelig farge, og finner ikke noe upassende! Hvis hun insisterer på at du skal ha en ny kjole, kan vel hun kjøpe en da vel :)

Gjest strykebrett
Skrevet (endret)

Er det fargen hun reagerer på? At hun syns den er for lys slik at det blir for likt en brudekjole? I så fall går det kanskje an å farge kjolen, eller å ha noe tilbehør og sko som har mer farge på seg slik at du skiller deg markant fra bruden. Eller kanskje det går a å få en skredder til å legge den litt opp slik at den får en annen lengde, hvis det var det hun reagerer på. Kan jo hende en dyktig skredder får til å gjøre en "midlertidig" jobb slik at du kan legge kjolen ned igjen etterpå.

Personlig syns jeg kjolen var kjempefin og ikke upassende :)

Endret av strykebrett
Skrevet

Ta på deg kjolen og be venninna di ta seg en pære.

Skrevet

Ja, det var jo en god venninne å ha. :roll:

Skrevet

Kjolen var nydelig og hun kan ikke komme nå og kreve deg for en ny, det er helt uhørt. Jeg trodde du skulle vise bilde av en lårkort dypt utringet kjole jeg men denne var jo bare nydelig, bruk den eller be bruden kjøpe en ny!

Skrevet

Hva er galt med den kjolen da? Jeg hadde blitt veldig fornøyd om min forlover ville hatt den :)

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hva hun reagerer på på den kjolen. Den var jo kjempefin!

Du får si til henne at dersom du ikke kan bruke den kjolen, så får bruden betale ny kjole til deg. Det er vanlig kutyme at dersom bruden skal være med å bestemme hvordan forlovers kjole skal se ut, så er det bruden som betaler for kjolen.

Skrevet

Er dette seriøst? Kjolen er ikke upassende, og bruden får kjøpe ny kjole, dersom hun har problemer med denne. Om hun også har så bestemte føringer på kjole, måtte hun ha sagt fra før (og betalt den).

Skrevet

Jeg synes heller ikke det er noe å utsette på kjolen. Syned at noen damer blir sånne bitcher når det kommer til bryllupet deres! Synes kjolen var nyyyydelig jeg!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den var da flott!

Hun er garantert bare redd for at du skal ta deg FOR flott ut. Sjalu drittkjerring mao.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nydelig kjole!!

Enig med de andre, det blir for dumt at du ikke skal kunne bruke den kjolen. Eventuelt kan dere sammen kjøpe en ny kjole (som du selvsagt er komfortabel med å gå i, og som du føler deg fin i!!) som hun betaler.

Høres ut som hun er usikker på seg selv, og tror alle vil se på deg i den vakre kjolen, men skal liksom ikke gjestene få lov til å ta seg bra ut i et bryllup? Da burde hun oppgitt dresskode: striesekk.

Skrevet

Synes den lignet en brudekjole, skjønner godt at hun klikket.

Skrevet

Ehh, den er grønn. Da likner den selvsagt ikke på en brudekjole!

Synes kjolen var kjempefin!

Hvis man ikke skal kunne bruke pastellfarger i bryllup, begynner listen over farger man har lov til å bruke å bli rimelig kort. Snart er det vel bare knallrosa og mørkeblått som er lov. :gjeiper:

Skrevet

du har kjøpt en veldig fin kjole! :rødme: dersom bruden hater kjolen din, hun skal betale deg en ny kjole. :tongue:

hilsen fra

lilla

Skrevet

KJolen var veldig fin! Men kommer litt an på hvordan brudekjolen ser ut, om hun har en kjole i samme snitt og fasong kan jeg forstå at hun reagerer...

Skrevet

Skal bruden bestemme din kjole, er det også hun som skal betale for den. Jeg hadde ikke akseptert at andre bestemte hva jeg skulle gå i, og samtidig tro at jeg selv skal betale for det. Skalb ruden bestemme kjole, skal hun også betale for den.

Skrevet

Ja, den kan minne litt om snittet og fasong på enkelte brudekjoler, det kan være det som er problemet....Ellers en nydelig kjole !

Skrevet

Nydelig kjole. Med et sjal i en annen farge, for eksempel mørkere grønn, må det da bli bra nok for bruden. Ellers får hun betale for ny, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...