Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Jeg har en del sminke, og trenger tips til oppbevaringsløsninger. Har ikke så mye at jeg trenger en hel kommode, og ikke plass på badet til en koffert. Og jeg bruker ikke all sminken, vil gjerne oppbevare det jeg bruker mest på en plassbesparende måte, og det jeg bruker sjelden for seg.
Lilandry Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 (endret) Jeg hadde samme problemet og ville finne en praktisk løsning. Jeg gikk på Europris og kjøpte meg noen blanke bokser, som finnes i "kjøkken" avdeling med lokk. Jeg kjøpte 4 stk., da sorterte jeg det slik at det ble en til hud, øyner, lepper og en boks der jeg oppbevarer heptan, vippetang, pinsett osv.! Det fungerte veldig fint for min sin del, for jeg fikk plass til de stablet oppå hverandre i skapet på badet! Jeg kjøpte itillegg noen klistremerker som jeg pyntet litt med! Jeg har nå i senere tid kjøpt samme bokser, til oppbevaring av hårting, smykker og neglelakker! Jeg elsker å ha system i sakene! Når jeg da skal reise vekk eller noe, putter jeg det nødvendigeste i en liten sminkeveske. Endret 20. juli 2010 av Lilandry
Quirky Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har slitt med å finne de ultimate oppbevaringsløsningene selv, guidene i blogger og på youtube er fine hvis du har ubegrenset med plass, og ikke vil ha makeup du bruker mest adskilt, slik både ts og jeg ønsker. Makeup Rolls og Weekender Bags fra ZPM samt en brush roll fra MAC ble løsningen for meg, se her: Makeup Roll-bagene er inndelt i adskilte rom med glidelås, jeg har tre stykker, en til øyenmakeup, en til leppeprodukter, og en til ansiktet. Superpraktisk med adskilte rom, makeup-samlingen min er super-organisert nå, som øyenamkeup-bagen: jeg har gel-linere i et rom, øyenskygger i et annet, mascara og vippeprimer i et tredje osv. Bagene er akkurat store nok til å romme de mest essensielle produktene i samlingen min, og jeg kan ta dem med overalt. Weekender-bagen er diger, og rommer produkter jeg ikke bruker så ofte, men vil ha tilgjengelig. Brush roll-greia er genial, får plass til alle kostene mine (har vel rundt 30 jeg bruker), selv de med laaangt skaft, som Sigma-børstene. Foretrekker denne løsningen foran å ha kostene stående i krukker, brush roll-greia holder dem rene, og alt er veldig oversiktlig. Jeg Har enda ikke funnet den ultmate løsningen for produktene jeg sjelden bruker, men det viktigste for meg var å få orden i det jeg faktisk bruker.
FantasDick Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har kjøpt en slik. Den finnes i flere størrelser. Love it!
Air Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Clas Ohlson har noen supre plastesker i mange forskjellige størrelser. Kommer med lokk og kan stables, kjempefine til å ha for eksempel neglelakk i. SmartStore heter det vel. De har også sånn inndeling til skuffer - esker i forskjellige størrelser som går an å stable oppå hverandre. Alt er sånn hvit litt gjennomsiktig plast så man kan se hva som er oppi.
MissStiles Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Jeg bruker enten små/store toalettmapper. Sånne man får kjøpt fra H&M. Har ikke all for mye sminke, men litt. Akkurat passe god plass.
BeautyFuzz Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 (endret) Ikea har de slike treskuffer ( små ) så du kan ha ting oppi, men eg kjøpte slik plastskuffe ( bred og stor) til å ha sminke i på Europris en gang. låg i kontoravd. http://mallo88.blogg.no/1231354721_mac_haul__sminke.html ( gaaaammmelt innlegg).. Ikea: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00032379 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30032387 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90098040 Sminkekostene har eg stående med busten opp i eit glass ( makeupbrush holder fra glitzy-glam.com) du kan bruke en vanlig vase med slike dekorstener oppi, husk å ha dekorstener så ikke har skarpe kanter, men slike beans ( i plast) eller dekorsand:) Endret 23. juli 2010 av Malin;) - Makeup
Vera Vinge Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 (endret) Jeg oppbevarer koster, lipgloss og maskara, altså alle lange ting, i et glass på en hylle ved siden av speilet. Resten har jeg i skuffeinnsatser fra Ikea i et høyskap vi har håndklær og sånt i, som nevnt over, bare i svart. Syns i grunnen det er ganske praktisk. Kostene blir sikkert unødvendig støvete, men så vasker jeg dem relativt ofte, så satser på at det går fint. Dvs. ofte og ofte, aner ikke hva som er vanlig, men den til mineralfoundation og concealer vaskes stort sett hver eller annen hver uke. Endret 23. juli 2010 av Vera Vinge
gohege Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 jeg bruker to hyller fra skyvedørsgarderoben min til sminke, veldig praktisk, skyve en dør og du kommer til et lite sminkeskap:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå