Gå til innhold

Hvor mye sminke har du?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så sykt mye sminke, finner ikke frem i alt! Har vel 30 lipglosser! Hvor mye har dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet (endret)

6 mascaraer, 3 eyelinere, ca 30 øyenskygger, to rouge, ett kanebo pudder, et I.D bare minerals pudder og en leppestift.

Og jeg syntes at jeg har mye sminke :ler:

Endret av Huffsa
Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Trenger i grunn bare en mascara om gangen (de bør jo kastes etter 6 måneder), men har to; en ordinær og en vannfast. 3 eyelinere - en flytende og to vanlige. 1 flaske foundation. 1 solpudder. 5-6 øyeskygger som jeg sjeldent bruker. Dét var vel dét. Allikevel ser jeg strålende ut ;) Ja - og en lipgloss.

Endret av Sobril
Gjest Heidie
Skrevet

Aner ikke :D Mer enn nok ;) Eller, får aldri nok :D Haha

Skrevet

Ingenting i det hele tatt! *stolt* :jepp:

Skrevet

Jeg har en av alt jeg trenger. Foundation, mascara, blush osv. Det eneste jeg har flere av er øyenskygger, eyelinere og lipglosser. Men selv der har jeg maks 4 av hver. Er ikke veldig opptatt av sminke.

Skrevet

Jeg har en del, men jeg er nøye med å kaste gamle produkter- produkter i pudderform er jo evigvarende, så de beholder jeg, men kremskygger, primere, leppestifter etc går i søpla hvis de forlengst har passert utløpsdato. Jeg gir også bort sminke jeg ikke bruker. Makeup-samlingen min består nesten utelukkende av produkter fra dyre merker, jeg vil heller ha kvalitet enn kvantitet- jeg vil heller ha færre produkter av høy kvalitet enn 100 øyenskygger fra billige merker- jeg har forsøkt å kjøpe produkter fra rimelige merker som skal holde høy kvalitet trass i prisen, som NYX, men de ender som regel opp bakerst i et skap, ubrukte.

Skrevet

Har sykt mye.. mye skulle vært kasta men har ikke hjerte til det når jeg så vidt har brukt det. det er som regel øyeskygger.

Dette er dyr sminke for dere som lever i trua på at dyre merker er best :P jeg kjøpte det forde jeg fikk skolerabatt

Skrevet

Altfor mye! Jeg bruker faktisk ikke så mye sminke, men jeg elsker å eksperimentere når jeg først setter igang! :)

Mesteparten av produktene er fra Everyday Minerals - alle mulige concealers, foundations, finishing powders, øyeskygger, brynpudder, blush.. I alle fall 50-60 bokser tilsammen (store/små/prøvebokser).

Mascara, eyeliner, solpudder og leppestift har jeg 2-3 av hver ting.

Skrevet

Det kan jeg fortelle, men da må jeg drepe deg etterpå. :skratte:

Neida, men jeg har MYE. Mine svakheter er nok først og fremst foundation og rouge, så der finnes det endel, men jeg er flink til å sortere ut ting som ikke brukes eller som jeg ikke er fornøyd med. Jeg har nok 6-7 mineralfoundationer og akkurat nå 5 flytende foundationer. Jeg har også en stor kurv med øyeskygger, men det er en ting jeg kjøper og ikke bruker så ofte, så der holder galskapen seg innenfor rammer. Når det gjelder leppestifter og -glosser har jeg ikke så veldig mange; kanskje 5-6 leppestifter og godt under 10 glosser. Og ca. 3-4 mascaraer til enhver tid. Neglelakk har jeg heller ikke så veldig mange av, godt under 10.

Skrevet

Jeg har masse sminke! Jeg er veldig glad i farger, og elsker å leke meg med sminken. Så jeg har mange øyeskygger i forskjellige farger som jeg kan leke meg med, men så har jeg en fargepalett med forskjellige brunfarger som jeg bruker til daglig.

Har kun 2 maskaraer, men bruker bare den ene. Det er den der fake lashes fra Maybelline, og jeg elsker den. Før brukte jeg Diorshow, men synes den jeg har nå er like bra, pluss at den er mye billigere.

Jeg har også en del foundationer, men bruker kun en av dem. Ellers har jeg forskjellige leppestifter i røde og rosa-toner. Også har jeg vel 4 liglosser tror jeg. Jeg har også noen eyelinere i brun, svart og hvit. Bruker for det meste den hvite, faktisk. Svart dipliner bruker jeg daglig, føler meg naken uten.

Grønn concealer er også et must i sminkepungen min, da jeg plages litt med rød hud enkelte steder i fjeset;)

Skrevet

Oi.. Hvor skal jeg begynne? Ekstremt mye øyeskygger, hovedsaklig fra MAC, Lancome, Jane Iredale, NYX og EM. Fire mascara, seks flytende eyelinere (gull, sølv, svart, to mørkbrun, lilla), et par kremskygger fra Mac, foundation fra Tikei og Jane Iredale, pigmenter fra mac (8-9 stk), rouge fra Nars, solpudder fra Clinique, concealer fra Jane I., NYX Jumbo Eye Pencils fire stk. To kremeyelinere (Mac Blitz & Glitz og JI Jewel Box). maange lipgloss, maange sminkekoster og enda mer hudprodukter.

Sminkegalskap er uhelbredelig! Jeg eksperimenterer veldig mye med farger, og da blir det fort fullt!

Skrevet

jeg har masse sminke :) Etter rydding har jeg nå en sminkepung med "hovedsminken" min, en stor toalettmappe med div som ikke brukes så ofte, en sminkepung med vintersminken min (som jeg ikke skjønner hvorofr jeg tar vare på, kommer jo til å kjøpe nytt siden den har lagt ett år... :P ), en stor toalettmappe med neglelakk og en med mineralsminke. Med andre ord, masse. Venter også på to pakker fra ELF med div for testing :P

Gjest Pucifer
Skrevet

En mascara

Thats it, trenger ikke mer enn det.

Skrevet (endret)

Jeg har en moderat mengde, antar jeg? Én mineralfoundation, ett pudder, to concealere (en flytende og en i pudderform), to rouger, tre øyenskyggekvintetter, seks løse øyenskygger, fire leppestifter, fire lipglosser, én maskara, en øyenbrysngelé, tre eyelinere (en flytende svart, en svart blyant og en blå), to liplinere og en god del neglelakker (kanskje rundt 20-30?). Jeg kjøper i hovedsak ordentlige ting, og kjøper ikke sminke så ofte (bortsett fra neglelakker, som jeg syns jeg stadig plukker med meg), så det blir ikke de enorme mengdene. Tenker meg også veldig grundig om før jeg kjøper, så har egentlig ingen bomkjøp nå. Og så er jeg opptatt av å variere den sminken jeg har. Bruker ulike skygger og blander leppestifter og lipglosser i ulike nyanser (ikke så avansert som det kan høres ut nå, altså - syns jeg bruker lite tid på å sminke meg, selv om jeg sminker meg hver dag - kjører heller ikke full pakke med alle momentene nevnt over hver dag).

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Okei, where to start? Tre mascara, fire foundations, to rouge, seks-sju augeskuggar, ein augeskugge palett, tre dipliner, fire-fem leppestiftar, seks lipgloss, to pudder, eitt solpudder, to primer, ein eyeliner, to augebryns-kit, to concealer. Ja, det var vel det eg kom på i farten. Har garantert noko meir liggande :fnise: Alt dette er riktignok til forskjelleg bruk. Eine mascaraen er volum, den eine er lengde osb. Ellers kjem kostar og slikt tilbehør utanom, har vel kanskje 15 sminkekostar til saman.

Skrevet

Jeg har også sykt mye sminke som jeg ikke forstår hvor kommer fra. Hvis jeg er innom et parfymeri for å kjøpe en hudkrem eller en parfyme, røsker jeg bare med meg noen sminkeskaer også i samme slengen, men vet ikke hvorfor jeg gjør det. Jeg bruker omentrent ikke sminke i det hele tatt, og det går over ett år før jeg har brukt opp en krukke dekkrem. Når jeg først kjøper sminke, kjøper jeg dyre, kvalitetsprodukter og disse har lang holdbarhets, noe som er veldig vesentlig for meg som aldri bruker opp sminken :gjeiper:

Skrevet

Jeg har kanskje ikke så veldig mye, har vært flink jente og gitt bort ting som ikke har blitt brukt på lenge. Fra Everyday Minerals har jeg en foundation, to bronzere, en prøveboks med blush og to øyenskygger. Har en mascara fra Clinique, en eyeliner fra MAC, to kremøyenskygger fra ELF, seks-syv neglelakker fra OPI. Tre øyeskyggepaletter: Elizabeth Arden, Stila og Coastal Scents. Bruker ikke alt av dette en gang, får gi noe bort igjen :P Mest pga kvaliteten og fargene ikke var helt som jeg så for meg når jeg kjøpte produktene. Blir nok noe MAC-hamstring utover høsten tenker jeg ;)

Gjest Heidila
Skrevet

for mye til at jeg gidder å begynne å telle. hehe :)

Skrevet

Når jeg først kjøper sminke, kjøper jeg dyre, kvalitetsprodukter og disse har lang holdbarhets, noe som er veldig vesentlig for meg som aldri bruker opp sminken :gjeiper:

Må bare legge til at sminke har sammre holdbarhet uavhengi av merke. De får like mye bakterier på seg ved bruk og vil bli like fort ubrukelig om de får ligge for lenge. Med andre ord, bruker du ikke mye sminke er det bedfre å kjøpe billig som kan byttes ut med gjevne mellomrom enn å investere i dyre produkter som blir liggende i årevis og samle bakterier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...