Gå til innhold

Etter sex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på om det bare er jeg som har litt vondt akkurat når penetrering skjer? Jeg har foreslått for kjæresten min å kjøpe glidemiddel, men dette vil han da ikke (selv om det er litt vondt for han og).. Ikke spør meg om hvorfor :P

Og etter sex, har dere svie? Det svir ganske lenge for meg, og dette er veldig ubehagelig.

Og jeg blir ikke kvitt den dårlige lukten nedentil, skal det lukte litt vondt? Har prøvd 2/3 forskjellige behandlinger mot sopp, men dette har ikke funket.

Håper på noen svar :)

Takk på forhånd! :-D

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kan være en kjønnssykdom hos dere begge, kan være at du ikke er våt eller avslappet nok, kan være at du er litt for trang i skjeden :)

Men mange ganger kan man være litt "utpult" da blir man litt sår nedentil hos begge kjønn :P

Gjest Blubberella
Skrevet

Går du på p-piller? Det kan i såfall forklare at du lettere blir sår ved penetrering og får svie etterpå. Lukten vil jeg gjette kommer av ubalanse i bakteriefloraen din. Har du prøvd Lactal, vivag e.l.? Du kan jo prøve det og se om det bedrer seg.

Og dessuten: hvis du synes sex gjør vondt, bør absolutt kjæresten gå med på å bruke glidemiddel!

Gjest Anjelika
Skrevet

Bruker dere kondom?

Jeg fikk plutselig latexallergi litt uti livet, det svidde som satan. Så ikke ut nedentil heller, og fikk rar utflod. Skiftet til latexfrie kondomer så gikk det bort.

Jeg blir fremdeles sår, men da er det etter mange omganger på en dag. Dette er vel relativt normalt.

Og det kan gjøre vondt ved penetrering om jeg ikke er våt nok, en flaske glidemiddel er et must i enhver nattbordskuff spør du meg.

Skrevet

har ikke svie etter sex nei!

Lukten vil jeg gjette kommer av ubalanse i bakteriefloraen din. Har du prøvd Lactal, vivag e.l.? Du kan jo prøve det og se om det bedrer seg.

enig med dette! vond lukt er vel mer et symptom på ubalanse enn soppinfeksjon (selv man kan få det da og). hadde sistnevnte for et år siden, og det klødde noe helt syykt nedentil og var vondt hele tiden, men hadde ikke noe vondt lukt. og det forsvant med en gang jeg fikk behandlet det!

teit at typen din ikke vil kjøpe glidemiddel.... hva med å bare kjøpe en flaske du, og se hva han sier da?

menne... gå til legen er kanskje lurt:P kan jo være en kjønnsykdom og!

Skrevet

Jeg vet at jeg ikke har en kjønnssykdom, har bare hatt en partner og det samme med han :) + at jeg har vært og sjekket meg.

Ja, jeg går på p-piller + vi bruker kondom :)

Jeg får nok investere i glidemiddel tenker jeg :) Og skal prøve å evt slutte/bytte p-piller :) Har fått litt bivirkninger av det, så det kan være dette som er problemet!

Skal prøve Lactal, igjen, og gjøre det ordentlig :)

Takk for alle svar! :)

Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe glidemiddel selv?

Veldig lurt å unngå å bli sår.

Dette blir bare verre om du ikke gjør noe med det - etterhvert begynner du å spenne deg fordi du forventer at det skal gjøre vondt også kommer dere inn i en dårlig sirkel.

Bruk masse glidemiddel og slapp av og kos dere:)

Skrevet

Er det forresten noen av dere som bruker p-plaster?

Hvordan er det? Synes det veeldig? Er det noen bivirkninger? Jeg er veldig ung, og vil ikke at alle skal vite dette :)

Og jeg har faktisk blødd av og til etter sex, dette har gjort meg bekymret, men er det bare fordi jeg evt er tørr?

Takk for svar igjen :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er du ung og frisk skal det ikke være nødvendig med glidemiddel. Da er det forspillet det er noe feil med. Dere må ha mer tålmodighet. Kos mye og lenge med hverandre til dere begge er klare. Da er glidemiddel helt unødvendig.

Gjest Blubberella
Skrevet

Er du ung og frisk skal det ikke være nødvendig med glidemiddel. Da er det forspillet det er noe feil med. Dere må ha mer tålmodighet. Kos mye og lenge med hverandre til dere begge er klare. Da er glidemiddel helt unødvendig.

Feil. Både p-piller, dagsform, hvor man er i syklusen o.l. kan påvirke hvor våt man blir. Noen ganger kan selv den friskeste unge jenta/kvinnen bli ubehagelig tørr uansett hvor klar og oppvarmet hun er. I tillegg kan man være våt nok, men likevel spenne seg så penetrering gjør vondt, og da kan glidemiddel gi den lille ekstra hjelpen man trenger for å slippe svie og smerter. Det er da heller ikke noe nederlag å bruke glidemiddel.

Men selvfølgelig bør TS og kjæresten bruke god tid og sørge for at hun er tent og klar, uansett om de bruker glidemiddel eller ikke.

Skrevet

okei, jeg skal snakke med fastlegen min ang p-pillene :) Hvis di setter ned sexlysten min så vil jeg heller bruke en annen prevensjon! :)

Bruker noen av dere brukere her inne p-plaster? Hvordan er det? bivirkninger, steder å ha det, etc :)

Takk på forhånd! :)

Skrevet

Ja, jeg har alltid litt vondt når jeg blit penetrert. Det går over med en gang han er inne i meg.

Ja, noen ganger svir det etter sex. Jeg var allergisk mot sæden til min eks, så han kunne ikke komme inni meg. Kan dette være tilfellet for deg?

Kjøp ditt eget glidemiddel. Du kan til og med gjøre det på internett. Sidene der er diskret, så hvis du kjøper fra feks kondomeriet, står det ikke utenpå pakken at det er derfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...