Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg skal snart til Gran Canaria på ferie. Ett problem er det at jeg blir veldig lett solbrent.. Derfor lurer jeg på om noen av dere har noen gode tips til hvilken solkrem (merke, faktor) jeg bør kjøpe og bruke? Til vanlig, her i Norge, pleier jeg å bruke solfaktor 15 på begynnelsen - før jeg har fått noe farge. Etterhvert har jeg pleid å gå ned til 12. Da går det fint, og blir ikke solbrent da. Har bare veldig lite lyst til å oppleve å bli solbrent, noe som ødelegger litt av ferien.. Er det noen av dere som lett blir solbrent og som vil anbefale meg noen typer solkremer som er bra for huden og som det er god beskyttelse i? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P20 som du får kjøpt på Gardermoen kan anbefales. Det har en oljeaktig konsistens som lukter litt alkohol, skal smøres på jevnt over hele kroppen på morgenen og holder så hele dagen. Følg bruksanvisning! Jeg turte ikke helt å stole på den i starten fordi det stod en gang per dag var nok, men fungerer. til informasjon har jeg ikke ligget hele dagen rett ut på stranda med denne sol"oljen", men har verken gitt meg rød hud eller eksem.

Skrevet

Jeg har lys hud og litt fregner, og jeg vil også anbefale Cliniderm sin solkrem.

Skrevet (endret)

Tror ikke jeg hadde stolt på en solkrem som kun skulle smøres på en gang om dagen. Hvilken solfaktor er det da, liksom? Det sies jo at det ikke finnes sterkere enn solfaktor 30, og at høyere er villedende.

Hvis jeg var TS, ville jeg ihvertfall valgt 30, og smurt meg ofte (er ikke sikker på hva som er anbefalt, jeg blir sjelden brent).

Endret av Jade
Skrevet

P20 er solfaktor 20. Og tro meg, jeg var veeldig skeptisk!! De første gangene hadde jeg faktisk på annen solkrem utapå for å "være sikker", men det viste seg at dette ikke var nødvendig. Jeg har lys hud og fregner, blir så og si aldri brun. Som sagt, jeg er ikke typen som ligger i sola hele dagen, så jeg garanterer ingenting hvis du satser på 8t i strekk i sola, men den fungerte på meg!

Skrevet

Jag har en sprayflaska från Garnier (spf20) som är underbar! Den torkar nästan direkt och det är så enkelt att spraya på, vilket gör att man gör det oftare. Krämer är ett sådant projekt att få in (plus att många gör att man blir vitgrå i huden) att man bara orkar göra det en gång. Den doftar väldigt lite också.

Annars älskar jag Hawaiian Tropic! Jag vet inte hur bra de egentligen är då jag aldrig någonsin bränt mig, men gärna beskyddar huden ändå. Men jag antar att det är bättre än ingenting i alla fall? :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...