Riktoria Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 (endret) Jeg har aldri noensinne vært brun. Jeg har ikke engang vært solbrent. Sommer etter sommer var jeg blek som et laken, mens alle andre jenter i verden spankulerte rundt med lange, brune bein. Forrige torsdag fikk jeg nok av dette, og bestemte meg for å prøve solarium, med moderat suksess. Jeg er fremdeles likblek, bare ikke fullt så likblek, og jeg har et svakt skille. Føles bra. Men jeg har et par spørsmål; Hvor ofte kan jeg ta sol uten at faren for solarium er nevneverdig mye høyere enn den ville vært av at jeg bare gikk ute i sola? (Har bare lyst til å bli ordentlig brun en gang, og så aldri mer) Burde jeg ha på meg solkrem når jeg ligger inni der? Noen andre tips? Jeg er virkelig grønn (eller hvit) på dette området, setter pris på all info. Send meg gjerne til gode sider om dette:) På forhånd takk:) Endret 18. juli 2010 av Riktoria
¤S¤ Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Hvor ofte som kan anses som "forsvarlig" aner jeg ikke, og bryr meg heller ikke Men du burde i det minste beskytte huden din når du tar sol, uansett om du er utendørs eller i solarium.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Jeg synes ikke du burde ta sol jeg da:P Tenk, har du aldri vært solbrent så har du faktisk vært utrolig heldig. Blir du solbrent skader du faktisk huden din, får lettere rynker og pigmentforandringer som fregner på skuldre osv. Jeg brukte aldri solkrem før, ble solbrent hele tiden og syntes det var bra, for da ble jeg jo brun etterpå innbilte jeg meg, med det flasset jo bare bort. Jeg har masse små linjer og rynker rundt øynene fordi jeg ikke har brukt solbriller osv. Lær av mine feil prøver jeg egentlig å si, det suger å være etterpåklok:P Det jeg synes du burde gjøre er å ta spraytan! Supert for huden sin del:) Skal du på død og liv tømme lommeboken på en rekke solariumstimer må du bruke solkrem og sånne øyebeskyttelser. Strålingen i solariumene er så utrolig intens og de som kommer med dårlige unnskyldninger om at man får produsert D-vitaminer - det er snakk om ti minutter sol på ARMENE, så har du nok av det. Du bør heller ikke ta solarium særlig lengre enn ti/femten minutter nettopp fordi strålingen er så intens og fokusert som den er. Spar huden din, ta en spaytan istedenfor. Billigere også, samlet sett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå