Østlandet Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Jeg har sett mye av Mallorca før. Vært der flere ganger og på forskjellige steder. Strendene er utforsket og fjellene i nærheten av Puerto soller, likeså. Men denne gangen (i slutten av August), skal vi bo i nærheten av Palma og for første gang se byen. Har bare landet på flyplassen der tidligere. Så....kort og greit. Hva må man få med seg i Palma?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Jeg har sett mye av Mallorca før. Vært der flere ganger og på forskjellige steder. Strendene er utforsket og fjellene i nærheten av Puerto soller, likeså. Men denne gangen (i slutten av August), skal vi bo i nærheten av Palma og for første gang se byen. Har bare landet på flyplassen der tidligere. Så....kort og greit. Hva må man få med seg i Palma? Den flotte katedralen i Palma er vel et must?
Lizzee Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Gamlebyen LaLonja er koselig å rusle rundt i på etermiddagen/kvelden. Dere må ta en drink på Abacco som ligger der. Og spise tapas på La Boveda. Shopping i strøket rundt Placa Major eller på gatene Avinguda Jaume III og Passeig des Born. Ellers så er denne guiden veldig greit å ha.
Jan Ove Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Palma by er en sjarmerende og koselig by. Her "glemmer man" nesten at man er på Mallorca, og foruten flere flotte severdigheter finnes mange flotte og gode Tapasrestauranter, kafeer, en laaang havnepromenade og shopping for de som liker det. Hva man bør se og oppleve beror jo litt på hva man har interesse av. Her er linker til noen bildeglimt fra Palma By i 2007 og 2009 http://www.janovebrenden.no/gallery2/v/Europa/palma07/ http://www.janovebrenden.no/gallery2/v/Europa/palma09/
Lizzee Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Palma by er en sjarmerende og koselig by. Her "glemmer man" nesten at man er på Mallorca, og foruten flere flotte severdigheter finnes mange flotte og gode Tapasrestauranter, kafeer, en laaang havnepromenade og shopping for de som liker det. Har feriert på Mallorca i mange år (har hus der) og må bare kommentere den med "glemmer at man er på Mallorca". Du tenker vel da på disse hyperturistifiserte stedene som Palma Nova og Magaluf? Så det å glemme at man er på Mallorca har vel mye å gjøre med hva man forbinder med Mallorca? For meg er Mallorca Palma, Valdemossa, Deia, dra til vingårdene rundt Binissalem og St.Maria og kjøpe vin, dra til klosteret i Lluc for lunch og rusletur i fjellet, bad og sol på stranda Es Trenc (der er det ingen hotell eller barer, bare strand!!!), spise verdens beste lammelår på "vår" restaurant som ligger langs veien mellom Palma og Valdemossa (langt utenfor turistland) og masse masse mer. Ca'n Pedro i Genova (rett vest for Palma) har også veldig god mat! Jeg glemmer at jeg er på Mallorca når jeg er i Magaluf jeg....
Jan Ove Skrevet 21. juli 2010 #6 Skrevet 21. juli 2010 Har feriert på Mallorca i mange år (har hus der) og må bare kommentere den med "glemmer at man er på Mallorca". Du tenker vel da på disse hyperturistifiserte stedene som Palma Nova og Magaluf? Så det å glemme at man er på Mallorca har vel mye å gjøre med hva man forbinder med Mallorca? Jeg glemmer at jeg er på Mallorca når jeg er i Magaluf jeg.... Forstår godt at du kommenterer den med "glemmer at man er på Mallorca". Når jeg leser det jeg har skrevet selv så ser det litt rart og klønete skrevet ut, hvorfor i all verden skal man "glemme" stedet man faktisk befinner seg på. Jeg tenkte riktignok slik som du skriver på disse hyperturistifiserte stedene, men kunne da kanskje skrevet det litt annerledes Det er jo som du skriver at det har mye å gjøre med hva man forbinder med Mallorca, og det som kan oppfattes som turistifiserte steder for noen kan være en perle for andre. Vi har vel alle forskjellige behov og oppfatninger av steder man reiser til.
Østlandet Skrevet 10. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2010 Takker for både bilder og gode svar. Tar gjerne mot flere tips. Om noen vet om et godt kart over Palma (på nett) så gjerne en link også. Reiser om halvannen uke. Skal bo rett bortenfor vestre rullebane for flyplassen. Ved stranden. Så det blir vel aktuelt å ta taxi/buss inn til sentrum.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #8 Skrevet 15. august 2010 Takker for både bilder og gode svar. Tar gjerne mot flere tips. Om noen vet om et godt kart over Palma (på nett) så gjerne en link også. Reiser om halvannen uke. Skal bo rett bortenfor vestre rullebane for flyplassen. Ved stranden. Så det blir vel aktuelt å ta taxi/buss inn til sentrum. Palma er egentlig en fantastisk og mangfull by. Kos deg/dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå