Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Okay... FINNES det en måte å gjøre slik at mine replies kommer på siden til de jeg replier til!? Eksempel: Sett at jeg har 90 som jeg følger og de følger meg. Også vil jeg si noe til en kompis, og "nevner" han; "Heihei @KomPis! Var morsomt ved stranden! Ring meg i kveld!" Jeg har forstått det slik at @KomPis aldri i livet kommer til å lese den beskjeden med mindre han tilfeldigvis er innom twitter.com og sjekker MIN account. Det er jo helt på trynet! Hva er vitsen med å "nevne" folk? Bare for å namedroppe og virke kul? Eller får de en mail der det står at de er nevnt på siden min? Kan noen oppklare dette for meg Altså; Hvorfor replyfunskjon? Hvorfor nevne folk? Får dem noen beskjed i det hele tatt at dem er nevnt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Du tar feil!!! Du bruker web twitter? Viktig å vite før jeg skal forklare.
Realisten Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Du tar feil!!! Du bruker web twitter? Viktig å vite før jeg skal forklare. Ja... Altså sitter på dataen og er inne på twitter.com.
twilight01 Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Hvis @KomPis bruker web, kan han sjekke mentions under "mentions" , det krever jo da at han klikker seg inn der og ser etter. Når noen blir nevnt med @ så får de denne beskjeden UTEN at de må sjekke siden din. Noe som er hakket bedre er å laste ned en twitter klient, som f.eks. TweetDeck. Det er oversiktligere og man ser fortere om man har fått noen replies/mentions eller DMs. Om du bruker iPhone kan du f.eks. se en hel samtale (mentions/replies) ved å bruker Echofon-klienten. Da kommer det opp sånn type blå boble under tweet'en som du kan klikke på også ser du hele "samtalen." Muligens litt innvikla forklart. Sitter på nattevakt siden kl 2330 og begynner å bli rimlig gåen i hodet :-S
Realisten Skrevet 8. august 2010 #5 Skrevet 8. august 2010 (endret) Hvis @KomPis bruker web, kan han sjekke mentions under "mentions" , det krever jo da at han klikker seg inn der og ser etter. Når noen blir nevnt med @ så får de denne beskjeden UTEN at de må sjekke siden din. Noe som er hakket bedre er å laste ned en twitter klient, som f.eks. TweetDeck. Det er oversiktligere og man ser fortere om man har fått noen replies/mentions eller DMs. Om du bruker iPhone kan du f.eks. se en hel samtale (mentions/replies) ved å bruker Echofon-klienten. Da kommer det opp sånn type blå boble under tweet'en som du kan klikke på også ser du hele "samtalen." Muligens litt innvikla forklart. Sitter på nattevakt siden kl 2330 og begynner å bli rimlig gåen i hodet :-S Hmm okay, så når jeg nevner @KomPis, så vil han se det under sine mentions? Selv bruker jeg Twitter på dataen. Har ikke iPhone eller noe... Men jeg kan ikke noe sted se en mention funksjon hos meg? Hvor skal denne ligge? Jeg bruker Mac og firefox, om det skulle ha noen betydning. Er ikke helt inn i det der enda.. Er det kanskje noen "apps" til dashbordet mitt som sier i fra når _jeg_ blir "nevnt" av andre twittrere? Hadde vært knall om du tok deg tid til å svare meg igjen! Takk! Edit: Ok, har satt meg inn i tweetdeck, men jeg vil ikke ha et eget program som bare viser twittringene i bolker.. Vil liksom ha den sjarmen med å gå inn på sidene for å sjekke twittringene Men å finne ut hvor "mentions" er på siden min hadde vært nyttig Finner den fremdeles ikke! Endret 8. august 2010 av Realisten
Realisten Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 Aaaah fant ut av det nå. Det er @navnetmitt på startsiden, eller under "home", som er min mentionside! Lol... Tok meg litt tid å finne ut av dette...
twilight01 Skrevet 8. august 2010 #7 Skrevet 8. august 2010 Fint du fant ut av det! Det kan se kjedelig ut i begynnelsen, men når man kommer litt inn i det, er det som et lite Narnia, hehe :-D Selvfølgelig står mentions under @navnetditt og ikke egen "mentions" rubrikk :-P Glemte det...bruker sjeldent web til Twitter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå