Gå til innhold

Hvorfor må menn slenge dritt når de blir avvist?

Gjest Carleigh-Ann

Anbefalte innlegg

Gjest Tsunade

Jeg har faktisk opplevd å bli kalt ei jævla hore fordi jeg ikke ville danse med en fyr.

Når man kan bli skjelt ut for så lite så kan man jo lure... Hva i alle dager har man gjort for å provosere frem slikt? :roll:

Underlig mekanisme forøvrig - hvordan får du mer sjans av å kalle henne noe dritt liksom? Det bekrefter jo bare at hun hadde rett da hun avviste ham i utgangspunktet :ler:

Tror det der er et krampaktig forsøk på å redde sitt eget ynkelige skinn. Ingen liker å bli avvist/tape, men noen takler det så dårlig at de skylder på alt & alle andre.

Istedet for å fremstå som en som har tapt, prøver man å gjøre "motstanderen" dårligere i alles påsyn, som å brøle "HORE!!!"

Som jeg skrev tidligere: dårlige tapere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Og nå tenker du at dette agnet kommer samtlige her inne til å hoppe på og sluke rått...?

Beklager gitt.

Virkelige damer holder seg for gode til å lage trollsvar for å provosere på KG er nå min mening :nigo:

Det var slett ikke skrevet for å provosere, men for å si at man ofte blir behandlet etter hvilke signaler man selv sender ut til omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Det går ikke akkurat på å bli brutalt avvist. Denne oppførselen får man oftest fra menn man ikke kjenner eller har noe forhold til.

Jeg har opplevd det samme som Kevlarsjäl, men ikke på gata. Stått i en bar sammen med venninner og en mann kommer forbi og starter å prate. Vil spandere en drink, jeg sier nei. Prater mer. Jeg sier hadet bra, hyggelig å snakke med deg (normal høflighet)og at jeg skal gå med mine venninner. Og da skjer det. Det er akkurat som om det at jeg har gitt 2 minutter av min tid betyr at jeg skal gi ham hele resten av kvelden også. Tror egentlig at disse gutta absolutt ikke har begrep om hvordan de skal sjekke opp en dame, eller i det hele tatt forholde seg til damer. Jeg tror de blir vanvittig frustrerte fordi de har kastet bort tid på noen som ikke vil det samme som dem.

Man kjenner jo etterhvert igjen typen og man må for all del aldri akseptere en drink fra en slik fyr eller danse med vedkommende. For har man gjort det så har man tydeligvis også bundet seg til å tilbringe hele natten med dette merkelige mennesket....

Det er ganske utrolig at det å gi noen fyr på en røyk indirekte betyr at man skal bli med hjem...

Neeeida, du har bare bevist hvor lettvint du er... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Det var slett ikke skrevet for å provosere, men for å si at man ofte blir behandlet etter hvilke signaler man selv sender ut til omgivelsene.

Javel? Når jeg rusler bortover gata midt på blanke dagen, og to menn begynner å rope etter meg "kom hit, di jævla hore!"; hvilke signaler har jeg sendt ut da?

Det må du svare på, du som er så klok, for jeg vet det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Javel? Når jeg rusler bortover gata midt på blanke dagen, og to menn begynner å rope etter meg "kom hit, di jævla hore!"; hvilke signaler har jeg sendt ut da?

Du vrikket sikkert på fua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var sant ville ingen bli utsatt for blind vold heller. Tøys å hevde noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Veldig vanskelig for meg å svare på for jeg har som sagt aldri i mitt liv opplevd noe sånt. Har heller aldri hørt at noen av venninnene mine har opplevd å bli kalt jævla hore av fremmede mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Hvis det var sant ville ingen bli utsatt for blind vold heller. Tøys å hevde noe sånt.

Nå tøyser du Suze, alle som blir utsatt for blind vold ber om det selv! Samme med voldtekt, da har du helt sikkert ikke oppført deg kvinnelig og med klasse, om du blir voldtatt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tøyser du Suze, alle som blir utsatt for blind vold ber om det selv! Samme med voldtekt, da har du helt sikkert ikke oppført deg kvinnelig og med klasse, om du blir voldtatt altså.

:hoho:

å du har så rett Kate! Jeg er jo så udannet og fæl at jeg bare ber om å bli kalt hore - min blotte tilstedeværesle er en ren provokasjon faktisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det hender selvsagt at folk blir utsatt for blind og uprovosert vold. MEN, jeg har snakket med politifolk som forteller at det veldig ofte ikke skal så mye til for at noe skjer. Det kan være nok med et blikk, et ord eller en håndbevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har jo sett endel av innleggene dine og de oser ikke akkurat av sjarm og stil, kan man si :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Du vrikket sikkert på fua!

Hahahaahaahaha! :skratte: Eller var det kanskje de seksuelt inviterende nuppene på den gamle joggebuksa mi? Den hotte, utvaska t-skjorta som bare SKRIKER "ta meg"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Ah, så alle som opplever drap, voldtekt, utsjkellig og sånt har EGENTLIG bedt om det selv, i følge dine vennlige politifolk?

Ja ja. Godt du sitter med fasiten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tsunade

Veldig vanskelig for meg å svare på for jeg har som sagt aldri i mitt liv opplevd noe sånt. Har heller aldri hørt at noen av venninnene mine har opplevd å bli kalt jævla hore av fremmede mennesker.

Nå var vel dette en diskusjon mellom oss som har opplevd slik. Fordi om du eller dine venninner ikke har opplevd trakassering, betyr jo ikke det at dere er bedre kvinner enn andre, dere har bare hatt flaks.

Jeg syns heller ikke det er spesielt sjarmerende eller stilfullt å forsvare dårlig oppførsel overfor andre med at "dere er sikkert skyld i det selv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ah, så alle som opplever drap, voldtekt, utsjkellig og sånt har EGENTLIG bedt om det selv, i følge dine vennlige politifolk?

Ja ja. Godt du sitter med fasiten

Hva med å lese hva folk skriver istedet for å gjøre seg morsom?

Faktisk opplevde min sønns kamerat å bli slått ned for to uker siden fordi han heiste oppgitt på skuldrene pga en persons ufine oppførsel i køen inn til en nattklubb i byen. Han havnet på sykehus med brukket kjeve og tre utslåtte tenner fordi han reagerte nesten usynlig på denne personens provoserende oppførsel.

Og min svoger som er politi har alltid advart sønnene mine mot å provosere andre på byen i helgene. En provokasjon trenger faktisk ikke være mer enn et blikk, et ord eller en håndbevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nå var vel dette en diskusjon mellom oss som har opplevd slik. Fordi om du eller dine venninner ikke har opplevd trakassering, betyr jo ikke det at dere er bedre kvinner enn andre, dere har bare hatt flaks.

Jeg syns heller ikke det er spesielt sjarmerende eller stilfullt å forsvare dårlig oppførsel overfor andre med at "dere er sikkert skyld i det selv".

Nei, det står faktisk i overskriften følgede: Hvorfor må menn slenge dritt når de blir avvist?

Da må jeg få lov til å si at sånn er det faktisk ikke for alle. Jeg er en voksen kvinne som har gått ut på byen flere ganger i uken hele ungdommen, men aldri opplevd slikt fra menn fordi om jeg avviste dem på en fin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tsunade

Hva med å lese hva folk skriver istedet for å gjøre seg morsom?

Faktisk opplevde min sønns kamerat å bli slått ned for to uker siden fordi han heiste oppgitt på skuldrene pga en persons ufine oppførsel i køen inn til en nattklubb i byen. Han havnet på sykehus med brukket kjeve og tre utslåtte tenner fordi han reagerte nesten usynlig på denne personens provoserende oppførsel.

Og min svoger som er politi har alltid advart sønnene mine mot å provosere andre på byen i helgene. En provokasjon trenger faktisk ikke være mer enn et blikk, et ord eller en håndbevegelse.

Mener du da at det var din sønns kamerat som gjorde noe feil? Eller var det han som slo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Mener du da at det var din sønns kamerat som gjorde noe feil? Eller var det han som slo?

Selvfølgelig var det han som slo som gjorde noe galt - og det må han ta følgende av også ettersom han ble anmeldt.

MEN det hele kunne vært unngått om min sønns kamerat hadde sett en annen vei og ikke gjort tegn til at han syntes fyren oppførte seg galt før det smalt.

Forstår du? Det skal så lite til før det kan gå galt, og ofte tenker man ikke over selv at man provoserer andre folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Du får mene hva du vil, Anonym Bruker, om at de som opplever vold og trakassering alltid er skyld i det selv. For det er poenget ditt, ikke sant?

Jeg mener det er direkte feigt å alltid unnskylde de som utøver vold og overgrep slik: "Det var sikkert din egen feil."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at disse guttene/mennene som slenger dritt ikke har forstått hvordan man skal kommunisere med kvinner. Det er sikkert noen menn som har mannet seg vanvittig opp (inkludert alkohol) for tørre å snakke med damer. Og når det da ikke går slik de selv har tenkt og planlagt så reagerer de totalt irrasjonelt med drittslenging.

Det hele er jo sykt!

Jeg har vært ute for et helt forferdelig tilfelle selv. En venninne traff en kollega av seg på byen, han var sammen med en kamerat som jeg selvfølgelig vekslet noen høflighetsfraser med ettersom vi sto der. Senere på kvelden sto jeg i taxi-kø og denne kameraten dukket da opp og ville ta taxi med meg. Selv om han skulle en helt annen vei. Han ble sur og irritert på meg fordi han ikke fikk bli med i min taxi og fulgte så etter meg i en annen taxi. Jeg klarte såvidt å komme meg inn i blokka der jeg bodde uten at han fulgte med. Jeg var virkelig redd for han så helt gal ut da jeg klarte å smekke igjen døra rett før han var borte ved meg. Deretter sto han utenfor å hylte banneord og vekket flere naboer.

Hva hadde jeg gjort for å invitere til dette? Absolutt ingenting!! Det er jo noe totalt galt med menn som tror at fordi man har snakket to ord sammen (fordi man har venner som kjenner hverandre) skal få bli med en dame hjem!!!

Dere som ikke har opplevd dette er heldige. For det er en ganske skremmende opplevelse.

Endret av Lizzee
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...