Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2002 #1 Skrevet 1. mai 2002 lurer på en del ting angående forlovelsesring. jeg og min kjæe har lyst til dette nå! og det jeg da lurer på er hvordan? den gamle måten er da svært så romantisk,at han overasker meg men det går nok ikke! og jeg vil ikke overaske han da jeg vil ha det på den gamle måten! så jeg regner med at vi ender opp med å kjøpe det sammen! men hvordan gjorde dere det? og en annen ting, hvor er det fine forlovelsesringer til en ok pris? i oslo by altså`?
lana Skrevet 1. mai 2002 #2 Skrevet 1. mai 2002 Spørs hva du mener med ok pris....vi gav 5000,- tilsammen for våre, men det var nok fordi min inneholdt 3 diamanter og vi hadde både gult og hvitt gull på våre. Men, jeg vet om andre som har betalt tilsammen 1500,-, riktignok noen år siden
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #3 Skrevet 2. mai 2002 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ic=3788&forum=3
Nikki Skrevet 2. mai 2002 #4 Skrevet 2. mai 2002 Jeg hadde akkurat det samme dilemmaet om at jeg ville bli overasket, men jeg hadde lyst til være med å velge ringer. Så det vi gjorde var å plukke ut ringene sammen og så gikk jeg ut av butikken slik at min forlovede kunne sete dato for dagen uten at jeg visste det. Helt overraskende var det ikke siden jeg visste at vi skulle forlove oss, men gleden ble stor allikevel siden jeg ikke visste når det skulle skje. Jeg ble faktisk så glad at jeg ikke husker hva min kjære sa da han gikk ned på kne og fridde til meg. Så det kan jo kansje være en ide til dere også.
julibrud Skrevet 2. mai 2002 #5 Skrevet 2. mai 2002 Jeg var så heldig at jeg ble overrasket. Vi hadde riktignok snakket om det en god stund, men uten forvarsel fridde han på en familietilsteldning... Han hadde kjøpt en ring med en stor diamant, som passet til ringefingeren min (lik som hans lillefinger). Den tredde han på fingeren min da jeg svarte ja... Etterpå gikk vi til gullsmeden og kjøpte like gullringer. Men det er en ting vi har lært, for vi tenkte at vi skulle spare penger og kjøpte billige ringer, men nå to år etterpå er de så stygge og slitte at vi må ha nye ringer til bryllupet. Så styr unna Gullfunn og de andre billigkjedene, forlovelsesringene er det virkelig verdt å bruke noen ekstra kroner på! Jeg har funnet noen ringer jeg falt for på Thune, men også David-Andersen har mye fint. Lykke til! Hilsen Julibrud som blir lykkelig gift 13. juli 2002.1212[ Dette Innlegg er endret av: julibrud den 2002-05-02 19:25 ]
jbkaarud Skrevet 2. mai 2002 #6 Skrevet 2. mai 2002 Han kjøpte diamantring som forlovelsesring til meg. Gifteringen har vi nå kjøpt sammen og de er litt tykkere, helt glatte med avrundet kant. Gifteringer er jo svært forskjellige, og da kan det være greitt kanskje å se på noen sammen slik at han vet hva du liker i alle fall. PS! Gullkvaliteten er den samme uansett hvor du kjøper ringene, men hvis dere jobber mye med hendene kan det kanskje være lurt å ikke kjøpe helt glatte, tynne ringer. Jeg tror nok ikke det er avgjørende hvor du kjøper ringene for kvaliteten på ringene.
Mrs. B Skrevet 2. mai 2002 #7 Skrevet 2. mai 2002 NB! Ringer i hvitt gull slites fort og blir stygge - nesten som sølv/metall ringer! De bør leveres til oppussing 1-2 ganger i året. Vi har forlovelsesringer i hvitt gull, men har kjøpt nye glatte gule gullringer til bryllupet.12
juli 2002 Skrevet 4. mai 2002 #8 Skrevet 4. mai 2002 Om man skal ha gult eller hvitt gull avhenger jo også av hva slags "farger" man har. Hvis man tar en såkalt fargeanalyse får man beskjed om dette. Farge på brudekjole avhenger jo også av dette. Jeg har lyst hår, blå øyne og er "gul" i huden. Det vil si at jeg kan bli ganske brun om sommeren. De med for eksempel rødt hår er ofte "rødere" i huden, hvis man sammenlikner. Jeg skal helst ha hvitt gull og hvit brudekjole. Føler meg faktisk helt uvel med gult gull (smykke, øredobber osv). Synes det imidlertid er fint på andre. Når det gjelder brudekjole har jeg funnet en farge som heter "soft-hvit". Den er ikke kritt-hvit, men likevel hvit og ikke creme.12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå