Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #21 Del Skrevet 27. juli 2010 ÅNEEEEEI! Må jeg bekymre meg for dette også nå??? Hvis noen vil kjøpe meg øl, så får de det. Siden jeg ikke er til salgs, uansett antall pils, så antar jeg automatisk at ingen menn er frekke/dumme nok til å bli sure over at jeg ikke blir med dem hjem etter pilsmottaking eller går rundt med en "Jeg har type"-genser. Jeg har kjæreste selv, men hater virkelig sånne "Jeg og kjæresten min gjør ditt, jeg og kjæresten min liker datt"-folk! Folk får spørre meg hvis de lurer. Og det gjør de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #22 Del Skrevet 28. juli 2010 Gjerne svar av gutta! Et lite dilemma for følgende scenario; Er på byen med ei venninne, kommer i prat med et par gutter som vi blir sittende å prate med resten av kvelden. Blir spandert på et par øl av den ene jeg prater med, uten at dette er noe jeg har hintet til.. Jeg har type men det var aldri naturlig og si i samtalen. Om hans tanke var å sjekke meg opp/få seg gjorde han det rimelig diskre. Om en fyr tydelig sjekker meg opp sier jeg selvfølgelig at jeg har type, men når fyren bare er hyggelig er det jævelig kleint om jeg skal si det helt ut av det blå.. Hva tenker dere? Om dere er keen på ei jente så spør dere vel om dere lurer? Gi signal om at du har type så tidlig som mulig! og så klart som mulig! Så slipper vi å kaste bort tiden. Ingen spanderer en halvliter på en fremmed kvinne for å få seg en jentekompis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #23 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg pleier rett og slett å flette det inn i samtalen, og har aldri sett det som et problem.. Han: "Så hva driver du med da?" Jeg: "Jeg studerer *******, og jobber ********, pluss at jeg og samboeren min har kjøpt hus som vi totalrenoverer." Eller, Han: "Deg har jeg ikke sett før" Jeg: "Nei, jeg pleier for det meste å gå ut på ******, for kjæresten min har en kompis som er DJ der"... Eller, Han: "Så hvor trener du?" Jeg: "Jeg trener på *****, selv om jeg synes prisene er litt høye i forhold til timeutvalget. Samboeren min jobber offshore, så han betaler bare halve prisen, var nok det jeg skulle gjort også vettu.. Hehe.." Og så videre.. Litt dårlige eksempler kanskje, men dere skjønner nok hva jeg mener. Det er altids noe man kan knytte opp mot en naturlig bisetning om kjæresten tenker jeg. =) Syntes det var fine måter å markere at man ikke er på markedet jeg. Ikke noe uhøffelig og klare nok meldinger. Fint om de kommer så tidlig som mulig tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #24 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg går ikke på byen, og drikker ikke, så problemstillingen passer ikke helt for meg. Men om jeg treffer og kommer i snakk med en eller annen mann så har da ikke han noe med om jeg har kjæreste eller ikke. Man er jo ikke på date fordi om en person kommer bort til deg og slår av en prat. Kommer ann på om man er ærlig eller seiler under feil flagg. Du forstår nok at single mennesker kontakter andre for å finne ut om de er en potensiell partner. Du høres mest ut som en luremeus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 28. juli 2010 #25 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg går ikke på byen kun for å finne meg en potensiell partner selv om jeg er singel. Jeg går på byen for å finne meg noen hyggelige mennesker å snakke med/ha det gøy med! Jeg kan godt snakke med både opptatte gutter og single gutter, så lenge de er hyggelige. Om noen skulle ønske å ta meg med hjem, så må de gjerne spørre om det selv om det ikke kommer til å skje. De skal da få klart svar om at det ikke er aktuelt. En spandert øl er ikke det samme som et spørsmål om å bli med hjem/om man har kjæreste/om man er interessert! Og jeg kan godt spandere tilbake etterpå hvis jeg er interessert i å snakke videre med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 28. juli 2010 #26 Del Skrevet 28. juli 2010 Hvis noen vil kjøpe meg øl, så får de det. Siden jeg ikke er til salgs, uansett antall pils, så antar jeg automatisk at ingen menn er frekke/dumme nok til å bli sure over at jeg ikke blir med dem hjem etter pilsmottaking eller går rundt med en "Jeg har type"-genser. Jeg har kjæreste selv, men hater virkelig sånne "Jeg og kjæresten min gjør ditt, jeg og kjæresten min liker datt"-folk! Folk får spørre meg hvis de lurer. Og det gjør de. Helt enig! Hvis de tror de kan kjøpe meg med en øl, så ville de ikke hatt sjans uansett om jeg var singel. Og jeg synes det er teit å nevne kjæresten i annenhver setning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huleboer Skrevet 28. juli 2010 #27 Del Skrevet 28. juli 2010 Gjerne svar av gutta! Et lite dilemma for følgende scenario; Er på byen med ei venninne, kommer i prat med et par gutter som vi blir sittende å prate med resten av kvelden. Blir spandert på et par øl av den ene jeg prater med, uten at dette er noe jeg har hintet til.. Jeg har type men det var aldri naturlig og si i samtalen. Om hans tanke var å sjekke meg opp/få seg gjorde han det rimelig diskre. Om en fyr tydelig sjekker meg opp sier jeg selvfølgelig at jeg har type, men når fyren bare er hyggelig er det jævelig kleint om jeg skal si det helt ut av det blå.. Hva tenker dere? Om dere er keen på ei jente så spør dere vel om dere lurer? Man merker jo veldig godt om ting er "on" eller ikke. Jeg spør ikke men går utifra at dama ikke sender ut slike signaler om hun har type. Hvis du bare prater vennskapelig med meg, går jeg utifra at du ikke er intresert eller at du har type. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huleboer Skrevet 28. juli 2010 #28 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg går ikke på byen kun for å finne meg en potensiell partner selv om jeg er singel. Jeg går på byen for å finne meg noen hyggelige mennesker å snakke med/ha det gøy med! Jeg kan godt snakke med både opptatte gutter og single gutter, så lenge de er hyggelige. Om noen skulle ønske å ta meg med hjem, så må de gjerne spørre om det selv om det ikke kommer til å skje. De skal da få klart svar om at det ikke er aktuelt. En spandert øl er ikke det samme som et spørsmål om å bli med hjem/om man har kjæreste/om man er interessert! Og jeg kan godt spandere tilbake etterpå hvis jeg er interessert i å snakke videre med deg. Tommel opp for dette innleget http://www.youtube.com/watch?v=y9MZGIbvdW8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. juli 2010 #29 Del Skrevet 28. juli 2010 Om dere har krangla med kjæresten så er det ikke alltid at dere nevner at dere har type. Greit å prøve å lage seg en fasade når man er på internett, men litt oppriktighet kan man vel forlange? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #30 Del Skrevet 28. juli 2010 Helt enig! Hvis de tror de kan kjøpe meg med en øl, så ville de ikke hatt sjans uansett om jeg var singel. Og jeg synes det er teit å nevne kjæresten i annenhver setning. Det er ikke snakk om å kjøpe deg med en øl! Det er et spørsmål. Ved å spørre deg om du har lyst på en øl så spør jeg deg om du, uforpliktende, har lyst til å gå ned den utforskende veien. Og dersom du later som du har lyst, men ikke har det, så er du ei luremus som kaster bort tiden min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 29. juli 2010 #31 Del Skrevet 29. juli 2010 Det er ikke snakk om å kjøpe deg med en øl! Det er et spørsmål. Ved å spørre deg om du har lyst på en øl så spør jeg deg om du, uforpliktende, har lyst til å gå ned den utforskende veien. Og dersom du later som du har lyst, men ikke har det, så er du ei luremus som kaster bort tiden min. Og hvorfor kan du ikke bare spørre om jeg er singel, hvis det er det du lurer på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 29. juli 2010 #32 Del Skrevet 29. juli 2010 Det er ikke snakk om å kjøpe deg med en øl! Det er et spørsmål. Ved å spørre deg om du har lyst på en øl så spør jeg deg om du, uforpliktende, har lyst til å gå ned den utforskende veien. Og dersom du later som du har lyst, men ikke har det, så er du ei luremus som kaster bort tiden min. Å spandere en drink/øl ser jeg på som invitasjon til en samtale. Ikke mer eller mindre - om vedkommende ikke er interessert i å snakke med deg så blir det feil å godta øl/drinken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. juli 2010 #33 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg sliter også med dette. Dvs. jeg lar ikke folk spandere drikke på meg. Her er det snakk om vanlig prat og sosialisering. Det er utrolig irriterende å føle at man ikke er spennende lenger kun fordi man har kjæreste. Må by og drikke alltid handle kun om sjekking? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #34 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg sliter også med dette. Dvs. jeg lar ikke folk spandere drikke på meg. Her er det snakk om vanlig prat og sosialisering. Det er utrolig irriterende å føle at man ikke er spennende lenger kun fordi man har kjæreste. Må by og drikke alltid handle kun om sjekking? Tenk deg selv som singel. Du får to valg: bruke tiden på en som virker som en potensiel kjæreste....eller bruke tiden på en fyr som er opptatt og bare ønsker oppmerksomhet og bekreftelse. Hva ville du valgt å bruke tiden din på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. juli 2010 #35 Del Skrevet 29. juli 2010 Tenk deg selv som singel. Du får to valg: bruke tiden på en som virker som en potensiel kjæreste....eller bruke tiden på en fyr som er opptatt og bare ønsker oppmerksomhet og bekreftelse. Hva ville du valgt å bruke tiden din på? Hvis jeg hadde vært på sjekkern, så ville jeg selv formet samtalen slik at jeg fort hadde funnet ut om vedkommende var opptatt eller ikke. Blir for dumt å bli sur av at man har sittet og snakket med en eller ei i en time eller to, som det senere viser seg at er opptatt. Å si at vedkommende har kastet bort tiden og diverse, blir bare tåpelig for min del. Det er ikke alltid det faller seg naturlig å si at man har kjæreste, det er noe som gjerne kommer fordi man prater om noe som gjør at det blir naturlig å nevne kjæresten. Når jeg er ute kan det komme fram i løpet av et lite minutt, men det kan også være at det aldri kommer opp fordi det rett og slett ikke er samtaler som gjør at det på en naturlig måte kommer opp. Jeg hverken skjuler det eller roper det ut, så da får den som evt. er allergisk mot å prate med de som er opptatt, selv spørre om en er det eller ikke. Det er da ingen som blir fornærmet av å bli spurt om man er singel, så hvorfor ikke ta ansvaret selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #36 Del Skrevet 29. juli 2010 Hvis jeg hadde vært på sjekkern, så ville jeg selv formet samtalen slik at jeg fort hadde funnet ut om vedkommende var opptatt eller ikke. Blir for dumt å bli sur av at man har sittet og snakket med en eller ei i en time eller to, som det senere viser seg at er opptatt. Å si at vedkommende har kastet bort tiden og diverse, blir bare tåpelig for min del. Det er ikke alltid det faller seg naturlig å si at man har kjæreste, det er noe som gjerne kommer fordi man prater om noe som gjør at det blir naturlig å nevne kjæresten. Når jeg er ute kan det komme fram i løpet av et lite minutt, men det kan også være at det aldri kommer opp fordi det rett og slett ikke er samtaler som gjør at det på en naturlig måte kommer opp. Jeg hverken skjuler det eller roper det ut, så da får den som evt. er allergisk mot å prate med de som er opptatt, selv spørre om en er det eller ikke. Det er da ingen som blir fornærmet av å bli spurt om man er singel, så hvorfor ikke ta ansvaret selv? Har ikke nevnt noe om å være sur. Du skrev at "Det er utrolig irriterende å føle at man ikke er spennende lenger kun fordi man har kjæreste." Hvorpå du spurte om "Må by og drikke alltid handle kun om sjekking?" Jeg eksemplifiserte for deg hvorfor det er mer spennende å snakke med en potensiel partner enn en som ikke er det. Det noen som er en potensiell partner mener kan ha betydning for deg og derfor er det interessant. Det noen som har partner mener har ikke noen betydning for den skal jo ikke bli sammen med deg og er derfor ikke så spennende. Du er m.a.o, mindre spennende å snakke med når du er sammen med noen, nesten uansett hva du snakker om. Beklager, men slik er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juli 2010 #37 Del Skrevet 30. juli 2010 Har ikke nevnt noe om å være sur. Du skrev at "Det er utrolig irriterende å føle at man ikke er spennende lenger kun fordi man har kjæreste." Hvorpå du spurte om "Må by og drikke alltid handle kun om sjekking?" Jeg eksemplifiserte for deg hvorfor det er mer spennende å snakke med en potensiel partner enn en som ikke er det. Det noen som er en potensiell partner mener kan ha betydning for deg og derfor er det interessant. Det noen som har partner mener har ikke noen betydning for den skal jo ikke bli sammen med deg og er derfor ikke så spennende. Du er m.a.o, mindre spennende å snakke med når du er sammen med noen, nesten uansett hva du snakker om. Beklager, men slik er det bare. Ja, og jeg svarte utifra min mening. Tråden handler om slike som blir sure fordi de merker at en person ikke er singel etter litt for lang tid. Det er etter min mening tåpelig, da man heller kan ta ansvar selv. Forøvrig så må jeg si deg i mot når det gjelder dette med at opptatte snakker med det motsatte kjønn fordi de trenger oppmerksomhet og bekreftelse. Går det ikke an å snakke og ha det gøy sammen kun fordi det er det man vil? Det er da ikke sånn at alle som er i forhold enten er så oppslukt i kjæresten at de ikke snakker med andre gutter/jenter enn kjæresten, eller at man føler seg glemt slik at man sulter etter oppmerksomhet og bekreftelse. Men heldigvis så møter man av og til de som ikke kun er ute etter å få seg noe, og som setter pris på en hyggelig prat og litt gøy uten at det skal begy noe mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 30. juli 2010 #38 Del Skrevet 30. juli 2010 Så lenge problemet er kvinners evige søken etter selvbekreftelse så tror jeg nok vi aldri kommer vekk fra dette problemet. Kvinner liker selvbekreftelser fra mennesker de ikke kjenner, det pirrer egoet og vekker selvtilliten deres skjønner dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
epsilon Skrevet 15. august 2010 #39 Del Skrevet 15. august 2010 Hvis man er på byen og møter en fremmed kan man selvsagt spørre rett ut om vedkommende er singel, men det er jo ikke akkurat diskré. Det er vanskeligere hvis du spør noen på skole eller jobb, og de svarer at de er opptatt, da kan det bli litt kleint mellom dere. Synes det er rimelig å flette inn kjæresten tidlig i samtalen, det er heller ikke vanskelig. Ved å holde det hemmelig får du kanskje den bekreftelsen du vil ha, men det er dårlig gjort overfår både beilerne og din partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisannmannen Skrevet 16. august 2010 #40 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Jeg oppfatter at opptatte kvinner generelt er flinke til å raskt flette inn kjæresten tidlig i samtalen. Jeg synes det blir veldig kleint å starte med å spørre om en dame er singel, og sier hun da nei, føler jeg at det er lite mer å få ut av den samtalen, da jeg jo har antydet at jeg kun er ute etter en ting. Ikke minst kan det bli litt kleint hvis det er en jente du ellers vil ha kontakt med i jobb-/studiesammenheng (selv om jeg har overlevd det og). Hvis hun derimot raskt nevner en kjæreste i en naturlig setting, kan jeg raskt kjøre samtalen over i kompissporet, og eventuelt teste ut om hun er wingwoman-materiale. Og hvorfor ikke si at man har kjæreste? Mon tro om det er kun for å bekrefte at man fortsatt har draget. For hvis du selv nevner kjæresten så vil du jo aldri vite min motivasjon for å ta kontakt med deg. Endret 16. august 2010 av Heisannmannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå