Gå til innhold

Hei jeg heter * og har kjærste..

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Gjerne svar av gutta! Et lite dilemma for følgende scenario;

Er på byen med ei venninne, kommer i prat med et par gutter som vi blir sittende å prate med resten av kvelden. Blir spandert på et par øl av den ene jeg prater med, uten at dette er noe jeg har hintet til.. Jeg har type men det var aldri naturlig og si i samtalen. Om hans tanke var å sjekke meg opp/få seg gjorde han det rimelig diskre.

Om en fyr tydelig sjekker meg opp sier jeg selvfølgelig at jeg har type, men når fyren bare er hyggelig er det jævelig kleint om jeg skal si det helt ut av det blå..

Hva tenker dere? Om dere er keen på ei jente så spør dere vel om dere lurer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Man må vel bare finne en måte å flette det inn på i samtalen så fort som mulig. Husker på en fest jeg var en gang, jeg ble sittende ved siden av en venn av en venn. Det tok ca 15-20 minutter før det kom fram at jeg hadde kjæreste (jeg fant ingen logisk plass i samtalen å si det før det). Ha ble dritsur fordi jeg hadde kasta vekk tiden hans og ikke hadde sagt det med en gang. Så han mente tydeligvis at man skulle presentere seg slik som i overskriften din.

Det mener ikke jeg da, det høres jo passe innbilsk ut, å anta at alle er interessert på den måten liksom. Ikke lett det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg lar INGEN jeg ikke kjenner spandere øl på meg. Så det løser man da glatt ved å ta neste runde selv, sånn gjør voksne det. Det er ikke det at jeg mener at gutter kjøper seg innpass til sex, det kunne bare aldri falle meg inn å holde noen for narr og utnytte dem ved å ta i mot gratis øl for så å droppe bomben om at man ikke er singel når kvelden er slutt.

Så ikke ta i mot gratis drikke og vær hyggelig. Da slipper du å utnytte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det mener ikke jeg da, det høres jo passe innbilsk ut, å anta at alle er interessert på den måten liksom. Ikke lett det der.

Helt enig, jeg gidder ikke introdusere meg slik som overskriften tilsier.. Jeg må da gå ut i fra at ikke alle gutter på byen er aper (hehe).

Jeg vet typen min heller ikke introduserer seg som opptatt og det syns jeg ikke er noe rart.

Mener heller ikke man bør flette det inn i samtalen så fort som mulig, om gutten har et mål om å få pult så kjapt bør han heller spørre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar INGEN jeg ikke kjenner spandere øl på meg. Så det løser man da glatt ved å ta neste runde selv, sånn gjør voksne det. Det er ikke det at jeg mener at gutter kjøper seg innpass til sex, det kunne bare aldri falle meg inn å holde noen for narr og utnytte dem ved å ta i mot gratis øl for så å droppe bomben om at man ikke er singel når kvelden er slutt.

Så ikke ta i mot gratis drikke og vær hyggelig. Da slipper du å utnytte noen.

Jepp, dette er den naturlige måten å vise at man ikke er singel (eller ikke interessert).

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Har vel rett ja, men er man full er det lett å takke ja til en øl som blir satt fram til deg - men det blir jææveli pinlig om jeg møter han igjen så må vel si nei takk neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Airi Chikako

Hvis de tilbyr seg å spandere øl, forteller jeg i alle fall at jeg har kjæreste med en gang. Stort sett klarer jeg å få fortalt det før det har gått mange minutter uansett, fordi jeg snakker så mye om ham :P Synes det er naturlig å si at man har kjæreste når han tilbyr seg å spandere uansett.

Hvis de bare dukker opp (opplevd det et par ganger i Storbrittania, der de har runde-opplegg) er det litt verre, men så får man fortelle det og kjøpe neste runde så ingen blir snurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Den beste måten er vel å takke nei når noen begynner å spandere på deg - gutter spanderer jo bare viss de er interessert ;)

Så neste gang du er på byen, og noen vil spandere på deg, så kan du si nei takk :)

Og om han insisterer og du fortsatt sier nei takk, vil han sikkert spørre hvorfor du ikke vil ta imot drikke og da får du skansen til å si at du er opptatt, eller han vil skjønne d ... :) værre er det ikke, vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker nå at en person som er interessert får spørre meg om jeg er singel hvis han lurer. Det finnes faktisk noen som spanderer drikke på jenter (og gutter) uten å ha baktanker med det ;) Nå er ikke kjæresten min så sjalu da, så han ville sikkert oppmuntret meg til å ta i mot mest mulig gratis alkohol og ikke si at jeg var opptatt. :fnise: Men jeg er ikke så glad i å "skylde" folk noe, så jeg betaler helst selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Det er jo ganske greit hvis man har kjæreste, men ikke riktig så enkelt å takke nei hvis man er singel og bare ikke interessert... Når jeg var singel opplevde jeg at en del menn ble dritsur når jeg takket pent nei, og alltid ville vite hvorfor. Hva svarer man da? Selv om det er en ærlig sak å ikke være interessert, føles det ikke veldig greit å si til en allerede sur og fornærmet fyr at "nei fordi jeg ikke er interessert i mer kontakt med deg!"... Har til og med opplevd at en fyr ble så sur for at jeg ikke ville ha noe, at han fyrte seg opp så vaktene kom bort. At jeg rolig og høflig sa at jeg var opptatt med å prate med en person jeg ikke hadde snakket med på lenge, gjorde visst ikke saken bedre. lurer på hva han hadde sagt hvis jeg hadde sagt "fordi jeg ikke er interessert!". Han var direkte skummel.

Og så hender det faktisk at menn spanderer for å være grei og/eller tar det som en mann og godtar at damen ikke vil bli påspandert. Men det er sannelig ikke greit å vite hva som er tanken bak eller hvordan de reagerer når man takker nei.

Kanskje det beste hadde vært at alle fikk utdelt et lite skilt etter hvilken agenda de har på utestedet. F.eks. "jeg er lykkelig opptatt og kun ute for å ha det gøy med vennene", "Jeg er såååå klar! Come on!", "Nja, singel men noe kresen. Kan kanskje overtales" eller "opptatt, men kan kanskje forandre mening om du spanderer masse drikke på meg".

Evt kan den aktive parten ha skilt av typen "jeg er på sjekkern og spanderer for å få pult, enkelt og greit", "jeg er singel og på sjekkern, men kan tåle småprat om du har bra humor", eller "jeg er i godt humør og har litt for mye penger, så jeg spanderer på alle uten baktanker!"

Det hadde gjort seg i utelivsjungelen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg tenker nå at en person som er interessert får spørre meg om jeg er singel hvis han lurer. Det finnes faktisk noen som spanderer drikke på jenter (og gutter) uten å ha baktanker med det ;) Nå er ikke kjæresten min så sjalu da, så han ville sikkert oppmuntret meg til å ta i mot mest mulig gratis alkohol og ikke si at jeg var opptatt. :fnise: Men jeg er ikke så glad i å "skylde" folk noe, så jeg betaler helst selv.

TS her, enig med deg ja. Og vi satt en gjeng hvor på han kom fra baren og hadde kjøpt øl til alle, hadde han bare kjøpt til meg / spurt først hadde det jo blitt noe annet. Da det ikke var noe tydelig flørting på gang er det jo vanskelig å vite om han rett og slett bare var hyggelig eller om han hadde noen baktanker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Det er jo verre når man er singel. Hvordan fletter man inn i samtalen at man bare ikke er interessert liksom? Løy gjerne på meg en kjæreste da jeg, for det er jo mye enklere.

I min erfaring spør mange om det veldig tidlig, eller prøver å lokke det frem med mer eller mindre snedige spørsmål om man venter på noen eller bor alene etc.

Personlig lar jeg meg ikke spandere på av fremmede uansett, utover det så føler jeg ikke et enormt ansvar for å ikke kaste bort tiden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spanderer øl på deg fordi de vil bli vennen din. Du burde ha en standardmåte å flette inn din sivilstatus på i slike tilfeller. "Jaja, typen min sa jeg ikke måtte drikke så mye, men jeg kan vel ta en til!" og så ler du godt. Er han dum nok kjøper han fortsatt den ølen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkel løsning

på vanskelig sak:

Heng plakat

foran og bak!

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier rett og slett å flette det inn i samtalen, og har aldri sett det som et problem.. :filer:

Han: "Så hva driver du med da?"

Jeg: "Jeg studerer *******, og jobber ********, pluss at jeg og samboeren min har kjøpt hus som vi totalrenoverer."

Eller,

Han: "Deg har jeg ikke sett før"

Jeg: "Nei, jeg pleier for det meste å gå ut på ******, for kjæresten min har en kompis som er DJ der"...

Eller,

Han: "Så hvor trener du?"

Jeg: "Jeg trener på *****, selv om jeg synes prisene er litt høye i forhold til timeutvalget. Samboeren min jobber offshore, så han betaler bare halve prisen, var nok det jeg skulle gjort også vettu.. Hehe.."

Og så videre.. Litt dårlige eksempler kanskje, men dere skjønner nok hva jeg mener. Det er altids noe man kan knytte opp mot en naturlig bisetning om kjæresten tenker jeg. =) :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg går ikke på byen, og drikker ikke, så problemstillingen passer ikke helt for meg. Men om jeg treffer og kommer i snakk med en eller annen mann så har da ikke han noe med om jeg har kjæreste eller ikke. Man er jo ikke på date fordi om en person kommer bort til deg og slår av en prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjerne svar av gutta! Et lite dilemma for følgende scenario;

Er på byen med ei venninne, kommer i prat med et par gutter som vi blir sittende å prate med resten av kvelden. Blir spandert på et par øl av den ene jeg prater med, uten at dette er noe jeg har hintet til.. Jeg har type men det var aldri naturlig og si i samtalen. Om hans tanke var å sjekke meg opp/få seg gjorde han det rimelig diskre.

Om en fyr tydelig sjekker meg opp sier jeg selvfølgelig at jeg har type, men når fyren bare er hyggelig er det jævelig kleint om jeg skal si det helt ut av det blå..

Hva tenker dere? Om dere er keen på ei jente så spør dere vel om dere lurer?

Siden jeg er en av gutta kan jeg godt svare. Dog blir det kun for egen regning.

Det er ikke sånn at det å spandere drikke ute på byen nødvendigvis betyr noe mer enn at man trives i personens selskap. Det kan godt hende at dette skjer med en viss interesse for det motsatte kjønn, men enhver med nogenlunde gode sosiale antenner krever naturligvis ikke en slags gjenytelse for den drikken man kjøper til andre. Det er tross alt samtalen og kjemien som danner grunnlaget for om det eventuelt blir noe mer - ikke barregningen. De fleste gutter vet faktisk dette.

Det er i grunnen litt tullete å overanalysere og overtolke dette her. De aller fleste menn, som kvinner, drar ut på byen for å hygge seg og treffe mennesker. For meg er det å spandere drikke en vennligsinnet handling, og dersom de har problemer med dette eller tviler på mine motiver, så får de heller si i fra. Skulle de faktisk gjøre det, så sier det faktisk ikke så rent lite om hvordan jeg oppfattes. Litt avhengig av situasjonen ville jag nok derfor trukket meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Nå er jeg singel, men om jeg blir sjekka opp på fest/på byen når jeg har kjæreste, pleier jeg å nevne kjæresten i en bisetning tidlig i samtalen.

Han: Åh, nå spiller de Muse på anlegget her. Kult!

Jeg: Ja, den låta er superfet! Det var kjæresten min som introduserte meg for dem for et år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg mener det er mannen sitt ansvar å finne ut om du har type. Hvis han ikkje klarer å spørre om du er singel så er det han sitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virker som om personen har andre tanker enn at du er et hyggelig menneske å føre en samtale med, synes jeg forslagene om å nevne kjæresten i en bisetning er grei. Sist noen spanderte en drink på meg kjøpte jeg til oss begge neste gang, det ble ikke oppfattet som noe annet enn en hyggelig samtale av noen av oss. Til gjengjeld opplevde jeg samme kveld at en annen trodde at jeg bare var ute etter sex fordi jeg var hyggelig, smilende og viste interesse for vedkommedes jobb og interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...