Gå til innhold

Når kosebamsen ligger igjen på utflukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og barnet mitt tok en vakker ettermiddag en liten utflukt ut i skogen. Vi gikk på grusvei og barnet mitt hadde også med sykkelen. Målet var en liten innsjø som lå ca 1/2 times gange 1 vei. På sykkelen hang den uunværlige kosebamsen og jeg hadde sekk på ryggen med jakker i tilfelle regn.

Når vi kom tilbake til bilen 2 timer senere, godt utslitne for barnet mitt måtte ha hjelp med sykkelen de lengste oppoverbakkene så spør han.. du mamma hvor er kosebamsen min? Jeg trodde den var i sekken og undersøkte den, nei ikke der, ingen steder så jeg spurte om han hadde plassert den noe sted? og fikk til svar.. ja der vi hadde satt oss ned..

Halvt i svime var det bare å sette avgårde igjen helt frem til der vi var for å plukke opp kosebamsen og barnet mitt var jo så sliten at han måtte låne skuldrene mine til slutt.

Hva gjør man ikke for å få tak i en kosebamse...

hadde du gjort det samme?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Ja, jeg hadde også gått tilbake. De har jo samme forhold til disse kosedyra som et kjæledyr. Noe annet hadde vært uaktuelt. Tror ikke jeg kunne leve med meg selv om jeg ikke gikk tilbake:)

Endret av Sobril
Skrevet

Om bamse er borte setter man himmel og jord i beveglese for å finne den!

Nå er mine jenter store, og tiden da kosedyr var med overalt er forbi. Men vi hadde mange leteaksjoner etter bamse som tilslutt dukket opp på de merkeligste steder ( tror den beste var da vi fant den igjen i frysedisken på Obs....etter den episoden ble vi enige om at kosedyr venter i bilen mens vi handler....)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den uunværlige kosebamsen hadde aldri fått bli med på tur her i huset, den liker seg i senga den. Skal vi på ferie, må bamsen ligge i bagasjen, og så holde seg i sengen der vi er på ferie.

Gjest Sobril
Skrevet

Den uunværlige kosebamsen hadde aldri fått bli med på tur her i huset, den liker seg i senga den. Skal vi på ferie, må bamsen ligge i bagasjen, og så holde seg i sengen der vi er på ferie.

Ja, slik er det jo her også - av redsel for nettopp å miste den. Men OM den hadde blitt borte så hadde jeg gjort det.

Gud vet hvor mange leteaksjoner vi har hatt her hjemme i huset :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er AB#4 og har ennå traumer fra da jeg mistet bamsen min på flyet til mormor da jeg var 5, så derfor er vi kanskje litt strenge.. :fnise:

Er nok leteaksjoner her hjemme, ja og hadde selvsagt gjort det jeg kunne for å finne den igjen uansett hvor den skulle vært mistet.

Skrevet

Ja! Unnværlige kosedyr er ikke godt å miste...

Skrevet

Har ikke barn nå, men vet at jeg ville gjort det om jeg hadde havnet i denne situasjonen. Har selv lagt igjen bamsene mine her og der og mamma har vært gjennom store leteaskjoner:p

Skrevet

hadde du gjort det samme?

Finnes det noe alternativ? ;)

Skrevet

Selv hadde jeg ingen umistelig bamse, men broren min hadde det. Og den fikk ikke være med ut, annet enn ved overnatting hos besteforeldre og på ferie, og da bodde den, som hjemme, i senga. En gang, etter at han var blitt stor nok til å være litt slu, lurte han den med seg og den ene gangen ble den borte. Superkrise og full panikk. Beskjeden fra mamma var at "trollet har nok reist en tur på ekspedisjon, og kommer nok hjem igjen når han er ferdig med å utforske verden." Trollet ble etterhvert glemt, men gjensynsgleden var stor da broren min fant igjen trollet ca 15 år etter. ;)

Skrevet

Jeg har fortsatt traumer etter å mistet min bamse på ferietur da jeg var 5. Hadde nok gjort det meste for å funnet barne mitt sin igjen, ja :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Rädda Joppe, död eller levande!

Skrevet

Vi hade letat, och letat, och letat.

Här får "Lammet" inte följa med ut. Att tappa Lammet skulle vara en katastrof.

Jag minns krisen när Lammet bara var borta vid sängdags, vi letade ÖVERALLT, och till sist fann vi lammet nedbäddad i lådan med legoklossar. Bara huvudet stack upp, och han/hon hade ett täcke av klossar.

Skrevet

Så fremt det var praktisk gjennomførbart å dra tilbake dit bamsen var mistet hadde jeg selvsagt gjort det. Men det beste er nok at umistelige bamser bor i senga.

Skrevet

Rädda Joppe, död eller levande!

Det var det første som slo meg også!

Favorittkosedyr/koseklut blir ikke med på tur, den ligger i senga og venter på barnet og blir veldig glad når barnet kommer og legger seg så de kan være sammen igjen :)

Skrevet

Leter selvsagt også til jeg finner det.

En gang vi var i Spania på ferie, før de ble så avhengige av kosedyr som de er nå, ble kaninen til den ene borte.

Vi lette, men fant den ikke. Når vi skulle reise hjem, sjekket vi overalt for å se om noe var gjenglemt.

Kaninen ble funnet - krøllet sammen i vannkokeren...

Fikk litt 'Basic instict'-følelse da... :-)

Skrevet

Ja, vi hadde gått tilbake. Sønnen vår på 19 mnd har heldigvis ingen spesifikk kosebamse, men han har et koseteppe som av en eller annen grunn går under navnet "okka". Det er et helseteppe fra Princess, og vi har to i tilfelle noe skjer med det ene, det er i vask e.l. og det er heldigvis enkelt å få tak i nytt. Disse er helt nødvendige når han skal sove.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fortsatt traumer etter å mistet min bamse på ferietur da jeg var 5. Hadde nok gjort det meste for å funnet barne mitt sin igjen, ja :)

Det er i grunn et hån mot barn som har virkelige traumer å si at det er et traume å miste en bamse. Jeg ville aldri ha satt himmer og jord i bevegelse for å finne igjen en bamse, men jeg ville selvsagt lett etter den. Det kan være smart å ha flere kopier av favorittbamsen så slipper man det problemet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, siden vi aldri har hørt om overdrivelser som virkemidler... :dåne:

Skrevet

Så klart gjør man dette for ungene sine!

Man elsker da barna sine!!! For et barn er det å miste en uunærlig kosebamse en STOR traume og kan føre til stor sorg over lengre tid, faktisk.

Husker en gang jeg var liten og var på sykkeltur for å bade. Vel hjemme spør jeg etter kosebamsen som er borte. Jeg fikk MAX sorgreaksjon, gikk til stua og samlet alle andre bamsene og fortalte dem det fryktelige som hadde skjedd. Og jeg gråt, gråt, gråt og gråt. Mamma hadde selvsagt lagt seg på sykkelspurt tilbake for å lete etter bamsen så snart vi oppdaget at han var borte. Skal SI gleden var stor da hun kom hjem med den... Husker enda hvert minutt av den episoden.

Jeg tror opplevelsen og frykten av å miste bamsen er den første _virkelige sterke_ sorgreaksjonen et barn kan oppleve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...